abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21744604
Wat vinden jullie daar nu van ?

Sommige auto's gaan je proberen klem te rijden
pi_21744871
En missen dan nog wel eens een spiegeltje
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_21745021
gedrag van de meeste motorrijders..
pi_21745025
Ik doe het alleen als de rij echt lang is. Gewoon stapvoets naar voren. Als er 10 auto's voor me staan wacht ik meestal gewoon netjes in het rijtje omdat het toch geen tijdwinst oplevert.
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 12:49 schreef Hugster het volgende:
Niet waar. De meeste motorrijders gedragen zich behoorlijk netjes. Een kleine minderheid verpest het voor de rest. Het is net met allochtonen eigenlijk.. Dankzij die kleine groep denken mensen dat de meerderheid zo is.
  zaterdag 4 september 2004 @ 12:55:45 #5
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21745108
Op zich heb ik er geen last van (en kan nog wel eens wat leuke situaties opleveren als je met een lichte motor samen vooraan staat ) Heb alleen altijd zoiets van tsja, de rest moet ook wachten, waarom wachten hun ook niet gewoon even.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 4 september 2004 @ 12:58:45 #6
61248 Mantaray
Rijd geen Manta
pi_21745159
Ik vind 't best, Mijn wachtijd wordt r toch niet korter van.
En bji mijn mini is links en rechts ruimte zat.
pi_21745163
Iedereen die daar niet tegen kan moet dan ook maar motor gaan rijden.
Is gewoon jaloezie
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_21745206
Wat vinden de motorrijders trouwens van ruitensproeiers?
  zaterdag 4 september 2004 @ 13:03:01 #9
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_21745232
Dat is nou eenmaal een van de voordelen van motorrijden.
Ook lekker bij files op de snelweg. Ben je tenminste snel weg
Een hoop automobilisten kunnen overigens wat betreft weggebruik wel eens een voorbeeld nemen aan de gemiddelde motorrijder.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
  zaterdag 4 september 2004 @ 13:04:53 #10
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_21745257
meestal vind ik het niet storend. zolang er de ruimte maar voor is en de motorrijder de auto's niet in de weg zit. aan de andere kant vind ik het egienlijk niet meer dan normaal dat een motorrijder gewoon wacht op zijn beurt net als de automobilisten. maar dat is denk ik de instelling van heel veel motorrijders. ze doen waar ze zin in hebben en als het fout gaat zijn het die klote automobilisten die het gedaan hebben
Heb je nog bloed onder je nagels?
  zaterdag 4 september 2004 @ 13:05:27 #11
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_21745265
quote:
een deel van het gedrag waar jij het over hebt wordt gewoon aangeleerd tijdens de rijlessen .
Neerkomen wel!
  zaterdag 4 september 2004 @ 13:25:32 #12
65475 Racing_X-Ray
Hell Yeah! VTR SP1!
pi_21745573
doe ik altijd,

een motor hindert auto's toch nie en zijn sneller weg

het is btw gedoogd ook dus

maar je moet het natuurlijk niet doen als het al groen is dan sluit je gewoon weer in de rij in
pi_21745624
quote:
Wees blij dat die motorrijder niet in een auto zit, stond je nog langer in de file.

Ik heb een pesthekel aan van die automobilisten die als ze een motor aan zien komen gaan blokken
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zaterdag 4 september 2004 @ 13:33:50 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_21745712
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 13:04 schreef Juggernaut het volgende:
meestal vind ik het niet storend. zolang er de ruimte maar voor is en de motorrijder de auto's niet in de weg zit. aan de andere kant vind ik het egienlijk niet meer dan normaal dat een motorrijder gewoon wacht op zijn beurt net als de automobilisten. maar dat is denk ik de instelling van heel veel motorrijders. ze doen waar ze zin in hebben en als het fout gaat zijn het die klote automobilisten die het gedaan hebben
Waarom op je beurt wachten als je er "niet storend langs kan"?
Er zitten ook net zo goed klote motorrijders tussen, maar eh, dat ben ik niet eh
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_21745945
Ik vind het argument dat motorrijders moeten wachten omdat automobilisten dat ook moeten niet zo sterk. De motorrijders maken de file namelijk niet, dat doen de automobilisten. Dus waarom moet een motorrijder wachten omdat automobilisten een file creeëren. Natuurlijk zijn motorrijders ook een deel van de file, maar deze zou alleen als we naar de grootte kijken al drie keer zo kort zijn als iedereen met de motor zou zijn. Daarnaast trekken motoren ook nog sneller op bij een stoplicht dus zou in dezelfde tijd groen licht de file een veel groter gedeelte oplossen..

Komt bij dat met de motor stilstaan bij goed weer ongelooflijk warm is en file rijden ongelooflijk vermoeiend. En achteraan sluiten in een file is ook nog eens gevaarlijk omdat je nog wel's over het hoofd gezien wordt. En als je tussen twee auto's terecht komt is het vrijwel zeker einde verhaal. Dat laatste is ook de oorspronkelijke reden waarom je met je motor in de file tussen de rijen auto's door mag gaan in plaats van achteraan sluiten of in de rij auto's meerijden.
pi_21746308
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 13:46 schreef clowntje het volgende:
De motorrijders maken de file namelijk niet,
Wat is dat voor prutsopmerking? Als je als motorrijder vol in je ankers moet kun je ook een kettingreactie krijgen zodat je een kilometer verderop stilstaan.
En motorrijders gaan nooit onderuit op de snelweg of in de bochten? Daar komen ook files van. Dat er toevallig 20 keer minder motoren op de weg zijn betekent niet dat ze geen files kunnen veroorzaken.

Als ik motor zou rijden zou ik ook voorkruipen. Maar niet als er twee auto's staan, want dan schiet je er geen kloot mee op. En als je dan vooraan gaat staan niet pas in z'n 1 zetten als het licht al op groen staat. En ook een beetje doorrijden aub.
pi_21746316
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 13:29 schreef mikezwet het volgende:
Ik heb een pesthekel aan van die automobilisten die als ze een motor aan zien komen gaan blokken
Ik vind het bij de verkeerslichten niet irrirant en in de file wil ik best ruimte maken. Dat blokkeren vind ik echt zo kinderachtig, alsof er een afgunst is omdat motorrijders door kunnen rijden.
  zaterdag 4 september 2004 @ 14:15:06 #18
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21746351
quote:
Komt bij dat met de motor stilstaan bij goed weer ongelooflijk warm is en file rijden ongelooflijk vermoeiend. En achteraan sluiten in een file is ook nog eens gevaarlijk omdat je nog wel's over het hoofd gezien wordt. En als je tussen twee auto's terecht komt is het vrijwel zeker einde verhaal. Dat laatste is ook de oorspronkelijke reden waarom je met je motor in de file tussen de rijen auto's door mag gaan in plaats van achteraan sluiten of in de rij auto's meerijden.
Dat laatste kan ik me dan heel goed in vinden, mijn ma bijvoorbeeld is 2x van achteren aangereden terwijl ze achter in de file stond, en is nu arbeidsongeschikt om die reden. In een auto kom je er al niet zo lekker uit, laat staan op een motor. Als het een beetje met beleid gaat dan zie ik het probleem ook niet met langs de file rijden, alleen heb je er ook van die mafkezen tussen zitten die dat met 120 km/u doen

Kwam gisteren trouwens nog een mooi aso staaltje tegen op een polderweg, motor gaat inhalen maar red het niet, en blijft dus vrolijk naast een andere auto rijden met tegemoetkomend verkeer... dan vraag je wel om ongelukken imho. Alleen is dat wel een klein % natuurlijk, de meeste ervaren motorrijders die ik ken gedragen zich wel netjes in het verkeer.

Het is met motorfietsen net als met auto's vind ik eigenlijk, degenen die net hun motorrijbewijs hebben denken ook dat ze onaantastbaar zijn, net als de gemiddelde automobilist die net zijn rijbewijs heeft.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 4 september 2004 @ 14:15:38 #19
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_21746357
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 13:25 schreef Racing_X-Ray het volgende:

het is btw gedoogd ook dus
Nee hoor. Het officieele gedoogen geldt alleen voor files waardoor je met klein snelheidsverschil tussendoor mag. Een stoplicht is gewoon een situatie waar iedereen geacht wordt op zijn beurt te wachtten en moet je ook als moterrijder gewoon aansluiten.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, ze rijden mij verder niet in de weg.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 4 september 2004 @ 14:19:09 #20
37248 BertV
Klei indiaan
pi_21746417
Ik zie idd wel 's een motorrijder om een "niet file" heen slalommen.
Zal ik niet gauw doen.

De wijzende vingertjes slaan nergens op. 1 fout, game over, lost zichzelf op.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  zaterdag 4 september 2004 @ 14:30:39 #21
73209 dnzl
Minimalist.
pi_21746591
Als ik 't zie geef ik ze nog extra ruimte ook. Kan me niets schelen.

Bovendien kan ik dan beter de motor checken
  zaterdag 4 september 2004 @ 14:34:12 #22
97100 Kralingen
Ach, waarom ook niet
pi_21746632
quote:
Zeker zelf nog nooit op een motor gezeten. Jij bent echt zo iemand die er motorrijders er niet langs laat.
Mensen zoals jij ...

[ Bericht 1% gewijzigd door Kralingen op 04-09-2004 14:46:43 ]
pi_21746681
Totaal geen last van, sterker nog ik vind het prima zolang het netjes gedaan wordt.

pluspuntjes als de motorrijder vervolgens volgas weggaat.. het geluid
  zaterdag 4 september 2004 @ 14:45:21 #24
73209 dnzl
Minimalist.
pi_21746787
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 14:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Totaal geen last van, sterker nog ik vind het prima zolang het netjes gedaan wordt.

pluspuntjes als de motorrijder vervolgens volgas weggaat.. het geluid

Dan zit ik dus in me bakkie gewoon te hopen dat dat kreng voor me op die motor volgas wegtrekt. Doet 'ie 't niet .
pi_21746899
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 14:11 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Wat is dat voor prutsopmerking? Als je als motorrijder vol in je ankers moet kun je ook een kettingreactie krijgen zodat je een kilometer verderop stilstaan.
En motorrijders gaan nooit onderuit op de snelweg of in de bochten? Daar komen ook files van. Dat er toevallig 20 keer minder motoren op de weg zijn betekent niet dat ze geen files kunnen veroorzaken.

Als ik motor zou rijden zou ik ook voorkruipen. Maar niet als er twee auto's staan, want dan schiet je er geen kloot mee op. En als je dan vooraan gaat staan niet pas in z'n 1 zetten als het licht al op groen staat. En ook een beetje doorrijden aub.
Hij bedoelt niet dat de motorrijders geen files veroorzaken qua ongelukken, maar puur qua rij. Een motor hoeft niet in de rij te wachten, een auto wel, omdat die de ruimte niet heeft om er tussendoor te rijden een motor wel, dus de rij is achteraan korter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')