Niet waar. De meeste motorrijders gedragen zich behoorlijk netjes. Een kleine minderheid verpest het voor de rest. Het is net met allochtonen eigenlijk.. Dankzij die kleine groep denken mensen dat de meerderheid zo is.quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:49 schreef Hugster het volgende:
gedrag van de meeste motorrijders..![]()
![]()
![]()
![]()
een deel van het gedrag waar jij het over hebt wordt gewoon aangeleerd tijdens de rijlessenquote:Op zaterdag 4 september 2004 12:49 schreef Hugster het volgende:
![]()
![]()
![]()
Wees blij dat die motorrijder niet in een auto zit, stond je nog langer in de file.quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:49 schreef Hugster het volgende:
![]()
![]()
![]()
Waarom op je beurt wachten als je er "niet storend langs kan"?quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:04 schreef Juggernaut het volgende:
meestal vind ik het niet storend. zolang er de ruimte maar voor is en de motorrijder de auto's niet in de weg zit. aan de andere kant vind ik het egienlijk niet meer dan normaal dat een motorrijder gewoon wacht op zijn beurt net als de automobilisten. maar dat is denk ik de instelling van heel veel motorrijders. ze doen waar ze zin in hebben en als het fout gaat zijn het die klote automobilisten die het gedaan hebben
Wat is dat voor prutsopmerking? Als je als motorrijder vol in je ankers moet kun je ook een kettingreactie krijgen zodat je een kilometer verderop stilstaan.quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:46 schreef clowntje het volgende:
De motorrijders maken de file namelijk niet,
Ik vind het bij de verkeerslichten niet irrirant en in de file wil ik best ruimte maken. Dat blokkeren vind ik echt zo kinderachtig, alsof er een afgunst is omdat motorrijders door kunnen rijden.quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:29 schreef mikezwet het volgende:
Ik heb een pesthekel aan van die automobilisten die als ze een motor aan zien komen gaan blokken![]()
![]()
Dat laatste kan ik me dan heel goed in vinden, mijn ma bijvoorbeeld is 2x van achteren aangereden terwijl ze achter in de file stond, en is nu arbeidsongeschikt om die reden. In een auto kom je er al niet zo lekker uit, laat staan op een motor. Als het een beetje met beleid gaat dan zie ik het probleem ook niet met langs de file rijden, alleen heb je er ook van die mafkezen tussen zitten die dat met 120 km/u doenquote:Komt bij dat met de motor stilstaan bij goed weer ongelooflijk warm is en file rijden ongelooflijk vermoeiend. En achteraan sluiten in een file is ook nog eens gevaarlijk omdat je nog wel's over het hoofd gezien wordt. En als je tussen twee auto's terecht komt is het vrijwel zeker einde verhaal. Dat laatste is ook de oorspronkelijke reden waarom je met je motor in de file tussen de rijen auto's door mag gaan in plaats van achteraan sluiten of in de rij auto's meerijden.
Nee hoor. Het officieele gedoogen geldt alleen voor files waardoor je met klein snelheidsverschil tussendoor mag. Een stoplicht is gewoon een situatie waar iedereen geacht wordt op zijn beurt te wachtten en moet je ook als moterrijder gewoon aansluiten.quote:Op zaterdag 4 september 2004 13:25 schreef Racing_X-Ray het volgende:
het is btw gedoogd ook dus
Zeker zelf nog nooit op een motor gezeten. Jij bent echt zo iemand die er motorrijders er niet langs laat.quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:49 schreef Hugster het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Totaal geen last van, sterker nog ik vind het primazolang het netjes gedaan wordt.
pluspuntjes als de motorrijder vervolgens volgas weggaat.. het geluid![]()
Hij bedoelt niet dat de motorrijders geen files veroorzaken qua ongelukken, maar puur qua rij. Een motor hoeft niet in de rij te wachten, een auto wel, omdat die de ruimte niet heeft om er tussendoor te rijdenquote:Op zaterdag 4 september 2004 14:11 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Wat is dat voor prutsopmerking? Als je als motorrijder vol in je ankers moet kun je ook een kettingreactie krijgen zodat je een kilometer verderop stilstaan.
En motorrijders gaan nooit onderuit op de snelweg of in de bochten? Daar komen ook files van. Dat er toevallig 20 keer minder motoren op de weg zijn betekent niet dat ze geen files kunnen veroorzaken.
Als ik motor zou rijden zou ik ook voorkruipen. Maar niet als er twee auto's staan, want dan schiet je er geen kloot mee op. En als je dan vooraan gaat staan niet pas in z'n 1 zetten als het licht al op groen staat. En ook een beetje doorrijden aub.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |