abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2004 @ 19:50:00 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_21733304
Ik vind dat in bepaalde gevallen je best je vriend(in) mag slaan.

Bijvoorbeeld als hij/zij je eerst slaat

Als je erachter komt dat hij/ze je bedriegt...bijvoorbeeld omdat hij/ze je het verteld...kvind best dat je hem/haar een paar hoeken van de kamer zou mogen laten zien.....niet te hardhandig natuurlijk...maar douwen of gooien moet kunnen.

En als je hem/haar op heterdaad betrapt in bed met iemand dan vind ik dat je helemaal in je recht staat als je een paar klappen uitdeelt.

En het slaan hoeft dan niet per se te betekenen dat je iemand fysiek iets aandoet...het kan ook een symbolische betekenis en sterke uitdrukking van je emoties zijn.

Een klap(je) in iemand z'n/haar gezicht omdat hij/zij je net vertelde dat hij/zij was vreemdgegaan laat die persoon duidelijker zien dat je het echt erg vond...het draagt een sterkere boodschap uit dan een respons in de trent van "dat vind ik niet zo leuk van je"

Daarom vind ik dat (in bepaalde gevallen) je je vriend(in) mag slaan.

Wie is het eens met me
pi_21733352
Oneens, hoewel ze iemand met jouw ideeen wel op z'n bek mogen rossen. Gewoon ondat het een sterkere boodschap uitdraagt dan een respons in de trend van "dat vind ik niet zo leuk van je",
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 3 september 2004 @ 19:52:12 #3
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_21733353
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:50 schreef dvdk het volgende:
En het slaan hoeft dan niet per se te betekenen dat je iemand fysiek iets aandoet
.
pi_21733376
Ik wens jouw vriendin veel succes met je!
Learn the rules and break them.
  vrijdag 3 september 2004 @ 19:54:58 #5
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_21733407
om effe duidelijk te zijn....ik bedoel niet dat je iemand moet afrossen he....

zo'n klapje als in de films van "it's over!" *pets*
pi_21733423
slaan is een kwestie van onvermogen
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21733440
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:54 schreef dvdk het volgende:
om effe duidelijk te zijn....ik bedoel niet dat je iemand moet afrossen he....

zo'n klapje als in de films van "it's over!" *pets*
je zal een hoop medelanders achter je scharen..
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize! [Alexander 'O Neal '84]
  vrijdag 3 september 2004 @ 19:57:09 #8
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_21733457
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:55 schreef Lucille het volgende:
het draagt wel een sterkere boodschap uit van je ongenoegen en hoe teleurgesteld je wel niet in de persoon bent...dan dat je zegt dat je diegene nooit meer wilt zien
pi_21733477
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:55 schreef Lucille het volgende:
pi_21733499
slaan is tevens een kwesie van verbaal onvermogen. Dus: of je moet een (nog) dommere vriendin uitzoeken, of je moet zelf wat slimmer worden..
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:00:44 #11
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_21733542
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:59 schreef LucienS het volgende:
slaan is tevens een kwesie van verbaal onvermogen. Dus: of je moet een (nog) dommere vriendin uitzoeken, of je moet zelf wat slimmer worden..
iemand terugslaan als je eerst geslagen wordt is niet een actie uit verbaal onvermogen maar gewoon jezelf verdedigen lijkt me
pi_21733611
Waarom moet je jezelf zo nodig op die manier verdedigen? Verbaal schijnt heel moeilijk te zijn tegenwoordig.
E più mi vorrai e meno mi vedrai
E meno mi vorrai e più sarò con te
pi_21733648
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 20:00 schreef dvdk het volgende:

[..]

iemand terugslaan als je eerst geslagen wordt is niet een actie uit verbaal onvermogen maar gewoon jezelf verdedigen lijkt me
vind je? ik vind dat als je jezelf niet in de hand kan houden je beter gewoon de kamer uit kan gaan.

slaan is een zwaktebod, óók als je eerst geslagen wordt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21733673
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 20:00 schreef dvdk het volgende:

[..]

Edoch neen. Nooit gehoord vroeger op school : schelden doet meer pijn dan slaan. Als je geneigd bent je vriendin te slaan zal ze iig eerder bij je weggaan dunkt me. (heb ik het niet over zo hard slaan dat ze niet meer weg durft te gaan)
Dingen uitpraten, communiceren heet dat.
Als mijn vriendin me zou slaan (wat ze niet doet dat past niet binnen onze relatie), dan sla ik niet terug. Ik weet dat mijn woorden harder aankomen,.
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:11:02 #15
97653 ANGE
Just me...
pi_21733750
Ook "slechts" een klap in je gezicht is erg vervelend. Dat weet ik uit eigen ervaring... Het is vernederend... En alleen al daarom heeft niemand het recht een ander te slaan.
* What's wrong with being good? *
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:13:08 #16
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_21733789
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 20:05 schreef DarkElf het volgende:

[..]

vind je? ik vind dat als je jezelf niet in de hand kan houden je beter gewoon de kamer uit kan gaan.

slaan is een zwaktebod, óók als je eerst geslagen wordt.
als iemand me slaat dan keer ik diegene niet de andere wang toe maar dan krijgt ie een ram terug.

Als m'n vriendin me zou slaan dan zou ik wel een klapje teruggeven maar niet zo hard dat ze aan de andere kant van de kamer ligt natuurlijk....

Daarom vind ik dat slaan, me mate, moet kunnen waneer het geoorloofd is
pi_21733818
Als mijn vriend me zou slaan zou ik echt heeeeel erg pissig worden. Een tweede keer mag ie gelijk de deur uit en nooit meer terugkomen.
pi_21733819
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 20:13 schreef dvdk het volgende:

[..]

als iemand me slaat dan keer ik diegene niet de andere wang toe maar dan krijgt ie een ram terug.

Als m'n vriendin me zou slaan dan zou ik wel een klapje teruggeven maar niet zo hard dat ze aan de andere kant van de kamer ligt natuurlijk....

Daarom vind ik dat slaan, me mate, moet kunnen waneer het geoorloofd is
Gelukkig denkt het merendeel hier er anders over he.
pi_21733827
ik denk dat de grens tussen "wat moet kunnen"en wat te ver gaat makkelijk overschreden wordt....

dus kun je beter gewoon verstandig handelen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:16:23 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_21733851
Bij ons thuis gold vroeger de regel "wie slaat geeft zijn domheid toe " Je liet het meppen wel uit je hoofd want dan werd je vreselijk uit gejouwd
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_21733853
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:50 schreef dvdk het volgende:

vind best dat je hem/haar een paar hoeken van de kamer zou mogen laten zien.....niet te hardhandig natuurlijk...maar douwen of gooien moet kunnen.
................
En het slaan hoeft dan niet per se te betekenen dat je iemand fysiek iets aandoet...
................
Een klap(je) in iemand z'n/haar gezicht omdat hij/zij je net vertelde dat hij/zij was vreemdgegaan laat die persoon duidelijker zien dat je het echt erg vond
Je spreekt jezelf tegen en het lijkt erop alsof jij je mondeling gewoon niet zo goed kunt uiten. Als je partner vreemdgaat zijn er betere manieren om duidelijk te maken dat je het een baggeractie vind. Je dumpt diegene en gaat verder met je leven. Klaar toch..

Slaan is een achterhaald emethode van jezelf uitrdukken.

Ik ben het niet met je eens dus
pi_21733927
Slaan moet altijd kunnen, mits beide persoon in kwestie het erover eens zijn dat dat moet kunnen. Iets bij een ander doen wat die ander niet wil hebben, is altijd niet juist.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_21733961
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 20:20 schreef JohnDDD het volgende:
Slaan moet altijd kunnen, mits beide persoon in kwestie het erover eens zijn dat dat moet kunnen. Iets bij een ander doen wat die ander niet wil hebben, is altijd niet juist.
zoiets als toen in dat weiland bij Beverwijk bedoel je. Ja dan wel, man je gaat je eigen vrouwtje toch niet slaan.
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:22:58 #24
97653 ANGE
Just me...
pi_21733978
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 20:20 schreef JohnDDD het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het er mee eens is dat hij/zij geslagen wordt, dus slaan is dan nooit een optie...
* What's wrong with being good? *
pi_21733999
Jij zou eens moeten overwegen om islamiet te worden.
Volgens mij ben jij wel zo'n tiep dat van vrouwen slaan houdt en homo's van flatgebouwen wil gooien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')