'Een man stond achter het fornuis te koken, zijn partner ging in de tuin verse prei halen, maar de man achter het fornuis prefereerde de AH-voorgesneden prei'.
Op zich geen bijzondere reclame, in die zin dat het naar mijn weten de eerste "huis tuin en keuken"'commercial is waarin nu eens niet een hetero paar figureerde.
Volgens mij is dit tevens de reden dat Arjan Ederveen zijn medewerking heeft verleend om in deze commercial een rol te spelen.
Persoonlijk vind ik een dergelijke commercial een mooi iets en hoop dat het navolging zal vinden (corrigeer me gerust indien dit niet de eerste "huis tuin en keuken" commercial was met daarin een homo-paar)
Het wordt toch echt tijd dat er meer van dergelijke commercials komen, eveneens dat zangers als bv Gordon of Gerard Joling hun liefde voor een man gaan bezingen en dit eveneens in de bijgevoegde video-clip tot uiting komt.
Feit: iemand die elke dag 3 uur commerciele tv kijkt ziet per maand ruim 3000 commercials, de impact van commercials is enorm, en daarom zouden commercials als deze er tevens toe kunnen bijdragen dat de massa gewend raakt aan het zien van de man/man relatie, daarmede hopenlijk in de toekomst voorkomende dat sommigen vervelend reageren wanneer ze 2 mannen hand in hand zien lopen(hetgeen nu nog weleens gebeurd).
De eerste aanzet is er !
(kleine aanpassing in de hoop dat er meer on-topic gereageerd zal worden)
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 30-08-2001 00:11]
quote:Gaymes Bond in:
Op woensdag 29 augustus 2001 19:18 schreef Cosma-Shiva het volgende:
desnoods een Bond-film waarin James zich laat omringen en verwennen door mooie mannen.
De musical heet Foxtrot en een van de liedjes erin, destijds gezongen door Willem Nijholt snijdt exact aan wat jij zo graag zou willen zien Cosma-Shiva. Het liedje heet 'Sorry dat ik besta' en een strofe eruit is:
'Er moest toch ook een liedje zijn
al was het alleen maar een refrein
al waren het maar vier regeltjes
over Romeo en Julius
Maar we zijn er nog niet aan toe, taboe, taboe,
geen aria's nooit aria's voor de paria's'
De musical gaat overigens 1 september opnieuw in premiére. Deze keer met Paul de Leeuw in de rol van Jules.
Ik ben het overigens met je eens
quote:Ah, een primeur dus.
Op woensdag 29 augustus 2001 19:36 schreef ElizabethR het volgende:
opnieuw in premiére
quote:'t Is een hernieuwde productie met een nieuwe cast. Het is heel gebruikelijk in theaterkringen om dan weer van een premiére te spreken
Op woensdag 29 augustus 2001 19:38 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ah, een primeur dus.
Vanwege de immer nog bestaande intolerantie in Nederland tov homosexuelen, de zaak E.Moumni, de ambtenaar die het homo-huwelijk weigerde te voltrekken etc. lijkt het me toe dat wanneer er in een commercial een homo-paar te zien is, voor mijn gevoel met een duidelijke bedoeling, iets heel belangrijks is, vind ik dat nieuws, reken maar dat hier reacties op zullen komen.
Golfer, ik denk dat het voor de vele homosexuelen in ons land woonachtig, die aangeven toch vaak te maken hebben met onbegrip en intolerantie een dergelijke commercial veel en veel belangrijker is dan jij vermoed.
Het gaat niet om AH, evenmin om de prei, maar om de massa een homo-paar te laten zien in een "huis-tuin-en keuken" commercial, en dat is zover ik weet niet eerder gebeurd.
In die zin is het dus zeker nieuws, ik had het graag in ANM zien staan, want daar hoort dit artikel imo thuis.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 19:27 schreef Herald het volgende:[..]
Gaymes Bond in:
For Your Ass Only
Ontopic:
Ik heb de reclame vandaag gezien vond hem toch nog subtiel want het viel niet direct op dat het om homo's ging.
Of zat ik te slapen?
quote:Het ging idd niet om homo's, 2 personen figureerden in een tamelijk oninteressante commercial, ware het niet dat deze 2 personen (duidelijk een koppel) nu eens niet man/vrouw waren maar man/man.
Op woensdag 29 augustus 2001 23:31 schreef misterDre het volgende:[..]
![]()
Ontopic:
Ik heb de reclame vandaag gezien vond hem toch nog subtiel want het viel niet direct op dat het om homo's ging.Of zat ik te slapen?
Was mij ook al opgevallen dat er een homo stel in speelde.
Tja ach
Ze doen maar lekker
quote:Neeeee dat is 'et 'em nou juist he, het is helemaal niet lekker, die twee mannen met elkaar! Alleen de gedachte al. Stelletje viespeuken! Gadverdarrie!
Op donderdag 30 augustus 2001 00:07 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ze doen maar lekker
quote:Ja inderdaad! Voor een echt 'normaal' homo-paar kwam ie mij toch net wat te nichterig over
Op donderdag 30 augustus 2001 00:16 schreef tong80 het volgende:
Arjan Ederveen was net een echte homo.
Ik heb zoveel mensen horen foeteren op El Moumni, en nu er middels een commercial eindelijk een man/man relatie wordt getoond in een huiselijke situatie vindt men dat dan niet heel belangrijk, vooral gezien het feit dat helaas vele Nederlanders zeer intolerant zijn tov homosexuelen,zelfs sommige ouders hun kind niet meer willen zien wanneer deze aangeeft homosexueel te zijn.
Een dergelijke commercial lijkt voor sommigen misschien onbeduidend maar de impact van commercials is enorm, en om die reden is er reden genoeg om blij te zijn dat er eindelijk een commercial als deze is.
Ik vind het erg goed dat deze reclame uitgezonden wordt. Het valt me wel al op dat in nederlandse 'serieuze' televisieseries ook al steeds vaker op een neutrale manier homo-personages voorkomen. Videoclips en 'op jongeren gerichte' programma's blijven daar wel behoorlijk op achter.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 19:18 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Vanavond bij RTL4 een AH commercial, in het kort:'Een man stond achter het fornuis te koken, zijn partner ging in de tuin verse prei halen, maar de man achter het fornuis prefereerde de AH-voorgesneden prei'.
Op zich geen bijzondere reclame, in die zin dat het naar mijn weten de eerste "huis tuin en keuken"'commercial is waarin nu eens niet een hetero paar figureerde.
Volgens mij is dit tevens de reden dat Arjan Ederveen zijn medewerking heeft verleend om in deze commercial een rol te spelen.
Persoonlijk vind ik een dergelijke commercial een mooi iets en hoop dat het navolging zal vinden (corrigeer me gerust indien dit niet de eerste "huis tuin en keuken" commercial was met daarin een homo-paar)
Al een reactie op gegeven
Het wordt toch echt tijd dat er meer van dergelijke commercials komen, eveneens dat zangers als bv Gordon of Gerard Joling hun liefde voor een man gaan bezingen en dit eveneens in de bijgevoegde video-clip tot uiting komt.
Ik denk niet dat ze dit snel zullen doen. Ze zullen denk ik toch de massa willen bedienen en niet in een hokje geduwd willen worden dat zou niet erg commmercieel zijn
Feit: iemand die elke dag 3 uur commerciele tv kijkt ziet per maand ruim 3000 commercials, de impact van commercials is enorm, en daarom zouden commercials als deze er tevens toe kunnen bijdragen dat de massa gewend raakt aan het zien van de man/man relatie, daarmede hopenlijk in de toekomst voorkomende dat sommigen vervelend reageren wanneer ze 2 mannen hand in hand zien lopen(hetgeen nu nog weleens gebeurd).
In mijn beleving rust er nu al geen taboe meer op het tonen van man/man relaties in huis tuin en keuken situaties.
(Kijk naar het succes van in de Vlaamse pot al weer enkele jaren geleden en in de commercial van AMEV zaten ook homosexuelen) dus ik denk dat de impact wel mee zal vallen.
De eerste aanzet is er !(kleine aanpassing in de hoop dat er meer on-topic gereageerd zal worden)
quote:In die Amev commercial liet men diverse mensen zien, in de trand van "wij zijn er voor iedereen".
Op donderdag 30 augustus 2001 01:09 schreef misterDre het volgende:[..]
Groot verschil met deze is dat AH niet aan het einde roept: "wij zijn er voor iedereen".
Het is gewoon een prei-commercial, waarin een homo-koppel figureerd, het gaat hierbij niet om deze personen maar om die voorgesneden prei, daarom maakt het het juist niet tot een "voor iedereen" zoals het bij Amev wel was.
Gewoon, een homo-koppel, normaalste zaak van de wereld, de ene wil voorgesneden prei, zonder beestjes.
De Vlaamse pot was een comedy beetje een klucht zelfs.
Stel dat in een serie als Blauwblauw 2 mannelijke agenten verliefd op elkaar zouden worden, zouden gaan samenwonen etc, dat zou een andere impact hebben lijkt me.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 30-08-2001 01:57]
quote:Denk niet dat het publiek daarop zit te wachten, ten eerste omdat James Bond wereldwijd wordt vertoond en niet alleen in Nederland. Ten tweede omdat de acteurs ook homo moet zijn, tenzij je heteroacteurs zover weet te krijgen dat die elkaar eens flink gaan aflebberen. Er zijn overigens wel films die gaan over homoseksualiteit die serieus zijn. Threesome vind ik een erg leuke film. Maargoed dat gaat over homoseksualiteit terwijl James Bond voornamelijk actie is. Echter zal de mannenliefde spraakmakender zijn dan de actiescenes waardoor de film een niet bedoeld imago krijgt (homofilm ipv actiefilm).
Op donderdag 30 augustus 2001 01:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
De Vlaamse pot was een comedy, als er geen taboe meer was zoals jij beweerd, waarom zou dan niet voor 1 keer James Bond een knappe man aan zijn zijde kunnen hebben ipv die eeuwige vrouw.
quote:In Vrouwenvleugel (1993-1995) bekende bewaker Troost aan zijn vrouw dat ie homo was. In Combat(1996) bleek Dijkema homoseksueel te zijn, zat zelfs aan zijn slapie te graaien. Dus een verliefde collega is denk ik niet vernieuwend. Ik zou er iig niet van opkijken.
Ik zie nu dat je zegt dat er geen taboe meer zou zijn in de zgn "huis tuin en keuken situaties", oke stel je dan eens voor dat in een serieus programma (geen comedy, soap of klucht) maar iets als bv Blauwblauw de ene mannelijke agent verliefd wordt op zijn mannelijke collega, dat zou dan toch wel vernieuwend zijn of niet?
quote:Dat zou idd kunnen zijn, maar waarom moet de Hero altijd in de armen van een vrouw terechtkomen?
Op donderdag 30 augustus 2001 01:53 schreef Herald het volgende:[..]
Denk niet dat het publiek daarop zit te wachten, ten eerste omdat James Bond wereldwijd wordt vertoond en niet alleen in Nederland. Ten tweede omdat de acteurs ook homo moet zijn, tenzij je heteroacteurs zover weet te krijgen dat die elkaar eens flink gaan aflebberen. Er zijn overigens wel films die gaan over homoseksualiteit die serieus zijn. Threesome vind ik een erg leuke film. Maargoed dat gaat over homoseksualiteit terwijl James Bond voornamelijk actie is. Echter zal de mannenliefde spraakmakender zijn dan de actiescenes waardoor de film een niet bedoeld imago krijgt (homofilm ipv actiefilm).
Overigens, je moest eens weten hoeveel van die zgn Hero's die zich omringd zien met vrouwen in die films in het dagelijks leven toch echt voorkeur hebben voor een man, sommige van die acteurs trouwen zelfs met een vrouw, om bepaalde geruchten te ontkrachten wellicht omdat ze bang zijn een volgend keer geen Hero meer te mogen spelen.
quote:Goed, er zijn wat voorbeelden te bedenken, maar ze zijn schaars, iig geen juiste afspiegeling van de sexuele geaardheid in Nederland.
In Vrouwenvleugel (1993-1995) bekende bewaker Troost aan zijn vrouw dat ie homo was. In Combat(1996) bleek Dijkema homoseksueel te zijn, zat zelfs aan zijn slapie te graaien. Dus een verliefde collega is denk ik niet vernieuwend. Ik zou er iig niet van opkijken.
Weet je wat het is Herald, commercials zetten trends, ik ben er zeker van dat die AH comercial belangrijker is als Dijkema in Combat, bepaalde series hebben een bepaald publiek, commercials ziet vrijwel iedereen jong en oud en tot in den treuren.
Wanneer bewaker Troost bv een spijkerbroek met hierop een smiley zou hebben gedragen, zou dat echt geen navolging hebben gehad.
Echter wanneer in commercials de veelal voorbeeldige types met smileys op hun jeans rondlopen loopt binnen de kortste keren half jeugdig nederland met een smiley op zijn spijkerbroek.
Ik wil hiermee niet zeggen, begrijp me niet verkeerd, dat de AH reclame mensen zou aansporen te kiezen voor een partner van hetzelfde geslacht, maar wel dat de impact van de commercials vele male groter is dan men aanneemt.
Probleem is alleen dat AH weliswaar een homostel in een huis-tuin-en-keuken-setting plaatst, maar dat deze reclame niet gericht is op een doelgroep die daar iets van zou kunnen leren. Deze reclame is overduidelijk gericht op 35-jarige, niet-onbemiddelde, arty (Arjan Ederveen!), tolerante (!) klanten.
Cosma's verbazing/enthousiasme is wel te begrijpen, en zeker ook te prijzen, maar niet geheel terecht. Goed beschouwd is de reclame misschien zelfs wel een beetje laf...
br.
quote:Beste broer (houd het maar op enthousiasme),
Op donderdag 30 augustus 2001 02:20 schreef broer het volgende:
Probleem is alleen dat AH weliswaar een homostel in een huis-tuin-en-keuken-setting plaatst, maar dat deze reclame niet gericht is op een doelgroep die daar iets van zou kunnen leren. Deze reclame is overduidelijk gericht op 35-jarige, niet-onbemiddelde, arty (Arjan Ederveen!), tolerante (!) klanten.
Cosma's verbazing/enthousiasme is wel te begrijpen, en zeker ook te prijzen, maar niet geheel terecht. Goed beschouwd is de reclame misschien zelfs wel een beetje laf...br.
Ookal is de AH commercial bedoelt voor de ongeveer 35-jarige niet onbemiddelde klanten, de anderen zullen de commercial zien, Ederveen is er om hun aandacht vast te houden (jongeren kennen hem van zijn Theo en Thea gebeuren, anderen van 30 min etc.), en hoe dan ook zal in vele huiskamers (dus ook niet doelgroep-huiskamers) het homo-paar te zien zijn.
Kun je uitleggen waarom je deze commercial goedbeschouwd zelfs een beetje laf vindt?
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 30-08-2001 02:31]
quote:LOL
Op donderdag 30 augustus 2001 00:11 schreef Koekepan het volgende:[..]
Neeeee dat is 'et 'em nou juist he, het is helemaal niet lekker, die twee mannen met elkaar! Alleen de gedachte al. Stelletje viespeuken! Gadverdarrie!
voorgesneden prei
Maar wat wil je nou horen cosma?
Hoera! Jubel!
Eindelijk de ketens van onze heterosamenleving afgeworpen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |