abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21723465
Al meningmaal in verschillende topics hierover kleine discussies gevoerd, maar in principe was dat dan dus telkens off-topic, vandaar even hier:

Ik weet het, het is een site door vrijwilligers, en dat is te prijzen, maar het lukt me maar niet om te stoppen me te ergeren aan de vele fouten die ze er maken, of het nu gaat om vertaal fouten, koeien van spel- en stijl fouten of gewoonweg verkeerde informatie (daar waar men beter had kunnen en moeten weten).
Nu kreeg ik hierop wel eens reacties van anderen dat het zo erg niet was, ik me aanstelde etc. dus ik dacht, maar eens ff in de gaten houden.

Maar dan lees ik vandaag bv:
quote:
AS Roma heeft eindelijk de opvolger van Walter Samuel in huis. Philippe Mexes speelt de komende seizoenen voor de Romeinse club, maar geheel gladjes verliep de transfer niet: Auxerre klaagde AS Roma aan omdat de Italianen een contract hadden afgesloten met de verdediger, terwijl er tussen beide clubs nog geen akkoord was over het transferbedrag.
Hoezo "Eindelijk"? hij speelt er al de hele voorbereiding.
Bovendien, als ze de situatie goed gevolgd hadden steekt het anders in elkaar: Roma was wel akkoord met Auxerre, want Roma wou de vraagprijs betalen. Echter, toen op dat moment Man. U. langs kwam en meer wou betalen voor Mexes, ging Auxerre dwars liggen, want ze wouden hem nu aan Man. U. verkopen.
Mexes had intussen bij Roma getekend want hij wou zelf absoluut niet naar Man. U. en sedert dien ruzieden Auxerre en Roma over het bedrag.

Nog en voorbeeld van vandaag:
quote:
Seedorf verlengt contract bij AC Milan met vijf jaar
Clarence Seedorf heeft zijn contract bij AC Milan opengebroken en met vijf jaar. Hierdoor staat de 28-jarige Amsterdammer tot medio 2009 onder contract bij de Italiaanse kampioen. Zijn oude contract liep af in de zomer van 2005.

Twee seizoenen geleden kwam Seedorf over van stadsgenoot Inter en is sindsdien een onmisbare schakel in het systeem van trainer Ancelotti. Daarvoor kwam de middenvelder uit voor Real Madrid, Sampdoria en Ajax.

Momenteel is Seedorf herstellende van een bovenbeenblessure en hoopt komende week wedstrijdfit te raken, zodat hij met het openingsduel van de Serie A tegen Livorno op 12 september van de partij is.
Hij heeft dus z'n contract, dat nog 1 jaar liep verlengd met VIER jaar, zodat het nu tot 2009 loopt.
Daarnaast klinkt zowel de 1e zin van alinea 2, als van alinea 3 totaal niet. en ontbreekt er simpelweg een woord in de allereerste zin van het verhaal.

Vooruit, nog 1 voorbeeld dan:
quote:
Het nieuws van de overgang van Wayne Rooney naar Manchester United is bij de fans van Everton allesbehalve in goede aarde gevallen. In Liverpool hangen overal slogans als Rooney judas en Rooney ter dood op de muren gekalkt.
Dus er hangen slogans op de muur gekalt

Ik bedoel, geweldig hoor dat de site door vrijwilligers gemaakt wordt, maar het nieuws rammelt aan alle kanten en met de spel- en stijl regels is men kennelijk amper bekend, dus ja, vanwege bovengenoemde wil ik de site graag afkraken (misschien dat dan eens het besef komt dat het beter moet bij de redactie).

Even voor de duidelijkheid, dit is niet bedoeld als spam (ik heb niks met voetbalzone.nl), maar om eens te weten te komen hoe anderen hier tegenaan kijken, wat telt meer, dat het vrijwilligers zijn (en ze met regelmaat wel snel zijn voor een Nederlandse site met het nieuws), of dat er regelmatig stomme fouten gemaakt worden die de boel relatief vaak onbetrouwbaar maken, of minimaal irritant maken om te lezen?

Ook ben ik wel benieuwd hoeveel mensen die hier (op FOK) posten nu op zo'n site een inlog account hebben (ik wel, m'n nick daar is Mastiffs, voor de nieuwsgierigen) en wat daar de gevoerde nickname is.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:21:07 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21723632
Over voetbalzone:

1. 't Is leuk dat er een site is die gewoon ALLE geruchten post, ook de niet-officiele. Waar rook is, is vuur.
2. 't Is jammer dat veel officieel nieuws direct gecopy-paste wordt van VI.nl
3. Als dit niet het geval is, is zoals DIGGER 't aangeeft, het ontzettend slecht geschreven
4. Geen account, de reacties zijn nog bedroevender dan hier op FOK! dus dat is de moeite niet waard.

Kortom, 't is een site die ik altijd wel bekijk of er nog een raar geruchtje is, maar voor echt voetbalnieuws totaal niet interessant.
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:22:32 #3
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_21723662
Hun probleem geef je goed aan, een zwak (geen!?!) modereerbeleid en het niet dubbelchecken van de waarheidsgetrouwheid van nieuwsberichten.

Een pluspunt van voetbalzone vind ik de snelheid en uitgebreidheid waarmee zij nieuwsberichten brengen.

Waar ik me het meest aan erger zijn eigenlijk de reacties van users op nieuwsberichten. De meeste posts zijn alleen voorzien van kreten als 4J4X J0D3N!!! K4mp1o3n3n!! of FEYNOORD 4e4!! Totaal geen fatsoenlijke discussie. Daarom zou ik daar me nooit laten registreren.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:33:19 #4
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21723887
Digger, maak direct even een lijstje met de verbeterpunten, hebben wij er ook nog wat aan

Mensen met vragen: Vraag!
www.voetbalzone.nl | meepraten over voetbal.
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:37:03 #5
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21723963
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:33 schreef vz_fan het volgende:
Digger, maak direct even een lijstje met de verbeterpunten, hebben wij er ook nog wat aan

1. Blamerende fouten in zowel spelling / grammatica als in nieuwsfeiten.

Alstu
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:39:09 #6
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21724006
Ok, next!
pi_21724037
Verbeterpunt nummer 1: haal aub die belachelijke reageermogelijkheden weg. Dat zorgt voor een ontzettend amateuristische aanblik waardoor het net een kindersite is. Voorbeeld:

Stel het nieuws is:
'PSV geïntereseerd inTevez', dan zijn de eerste 467 reacties in de trans van:

- Boeit niks, J0duhhh kampioen
- Net of die gast bij die kutboeren wil spelen, Buffel is tog betur...
- Goede aankoop maar ik heb liever Saviola want die is sneller en waarom kopen we Batistuta nie want die hep toch geen club Eindhoven de gekste

etc. etc.

Daar wordt de site zo ontzettend slecht van...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_21724043
Het is bewonderenswaardig hoeeveel berichten ze iedere dag hebben.
Echter iedereen die er regelmatig leest weet dat de kwaliteit zeer zwak is. Geruchten zijn leuk, maar je moet ze niet als waarheid brengen en je moet zeker niet hebben dat je mensen zelf geruchten verzinnen. Als je uit een taal vertaalt, moet je die taal wel machtig zijn. Ook lijkt het handig als je nieuwsposters redelijk Nederlands kunnen schrijven.
Dat gebrek aan kwaliteit heeft er bij voor gezorgd dat ik voetbalzone niet meer lees. Er zijn tientallen leuke voetbalsites die meer kwaliteit bieden.
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:44:37 #9
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_21724100
Wat je ook merkt, dat men soms duidelijk een bericht van een andere site heeft, maar dat men de bron niet vermeldt. Zegt niets over de kwaliteit van het bericht, maar in zo'n geval is het wel netjes om een bron te vermelden
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:44:37 #10
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21724101
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:40 schreef Dylan Dog het volgende:
Verbeterpunt nummer 1: haal aub die belachelijke reageermogelijkheden weg. Dat zorgt voor een ontzettend amateuristische aanblik waardoor het net een kindersite is. Voorbeeld:

Stel het nieuws is:
'PSV geïntereseerd inTevez', dan zijn de eerste 467 reacties in de trans van:

- Boeit niks, J0duhhh kampioen
- Net of die gast bij die kutboeren wil spelen, Buffel is tog betur...
- Goede aankoop maar ik heb liever Saviola want die is sneller en waarom kopen we Batistuta nie want die hep toch geen club Eindhoven de gekste

etc. etc.

Daar wordt de site zo ontzettend slecht van...
Klopt! Echter, wanneer de moderatorpolicies strakker worden uitgevoerd, zal het ook voor een groot deel beter zijn!
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:46:17 #11
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21724124
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:44 schreef Eilanden het volgende:
Wat je ook merkt, dat men soms duidelijk een bericht van een andere site heeft, maar dat men de bron niet vermeldt. Zegt niets over de kwaliteit van het bericht, maar in zo'n geval is het wel netjes om een bron te vermelden
Nee, dit zal er nooit doorheen komen. Dat kan VZ zich gewoonweg niet veroorloven!
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:47:22 #12
26251 Eilanden
pi_21724150
VZ-fan .. met alle respect, maar niet altijd wordt de bron vermeld!
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:49:27 #13
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21724185
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:47 schreef Eilanden het volgende:
VZ-fan .. met alle respect, maar niet altijd wordt de bron vermeld!
Ok, dit wordt een wel/niet discussie

Voor alle duidelijkheid: Ik wil VZ niet alleen verdedigen, ik wil er ook best kritisch naar kijken samen met mijn mede-Fokkers!
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:51:35 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_21724217
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:46 schreef vz_fan het volgende:

[..]

Nee, dit zal er nooit doorheen komen. Dat kan VZ zich gewoonweg niet veroorloven!
Eh, de bron van een bericht noemen is gratis hoor. Kost je hooguit 20 bytes extra bandbreedte.
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:53:32 #15
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21724258
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:51 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Eh, de bron van een bericht noemen is gratis hoor. Kost je hooguit 20 bytes extra bandbreedte.
pi_21724358
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:33 schreef vz_fan het volgende:

Ik neem aan dat je dus 1 van de medewerkers van VZ bent?

Veel staat al beschreven, maar ik kom bv. vaak dit soort kromme zinnen tegen: "Momenteel is Seedorf herstellende van een bovenbeenblessure en hoopt komende week wedstrijdfit te raken"

Dat loopt voor geen meter, je moet de zin beginnen met waar het om draait, Seedorf: "Seedorf is momenteel herstellende van een bovenbeenblessure en hoopt komende week wedstrijdfit te raken" of het 2e gedeelte van de zin aanpassen: "Momenteel is Seedorf herstellende van een bovenbeenblessure, hij hoopt komende week wedstrijdfit te raken

Dit type fout wordt erg veel gemaakt.

Ook mag er wat mij betreft meer buitenlands nieuws op de site. Nu ben ik zelf een fanatiek volger van het hele Italiaanse voetbal, maar dat er zo vreselijk weinig te lezen viel over het gok schandaal, de eisen, de uiteindelijke straffen etc. vind ik een misser (overigens een misser die 99% van de NL media maakt).
De NL media is er als de kippen bij, als vliegen op een hoop stront, als er in NL ergens wat spreekkoren zijn geweest, terwijl in Napoli, waar al 3 dagen lang enorme rellen zijn ivm de terugplaatsing door de voetbalbond naar de Serie C1. een bom af gaat voor het districtskantoor van de bond met enorm veel schade, waar je niks over hoort.
Dat zijn dingen waar je je als site in kunt onderscheiden.

Nog iets waar ik me recentelijk aan ergerde: Over Man. U - Everton stond dat Man. U pech gehad had - in het mini verslagje stond dat ze 3 keer paal of lat geraakt hadden, maar er viel helemaal niets te lezen over de 100% pingel die Everton onthouden was, waardoor de kop en het verhaal wel heel eenzijdig en niet echt waarheidsgetrouw overkwamen.
  vrijdag 3 september 2004 @ 12:04:59 #17
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21724445
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:59 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dus 1 van de medewerkers van VZ bent?
zoiets

Verder bedankt voor je kritiek! Kan er verder niet veel meer over zeggen.
pi_21724457
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:59 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Veel staat al beschreven, maar ik kom bv. vaak dit soort kromme zinnen tegen: "Momenteel is Seedorf herstellende van een bovenbeenblessure en hoopt komende week wedstrijdfit te raken"

Dat loopt voor geen meter, je moet de zin beginnen met waar het om draait, Seedorf: "Seedorf is momenteel herstellende van een bovenbeenblessure en hoopt komende week wedstrijdfit te raken" of het 2e gedeelte van de zin aanpassen: "Momenteel is Seedorf herstellende van een bovenbeenblessure, hij hoopt komende week wedstrijdfit te raken
Nog beter zou zijn:

'Seedorf is herstellende van een bovenbeenblessure en hoopt komende week wedstrijdfit te zijn.'
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_21724861
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:40 schreef Dylan Dog het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=14619

Wat dacht je van hier, die berichten rond 12.00 uur
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 12:47:04 #20
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_21725254
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 12:34 schreef pfff het volgende:
sorry btw ik zal het niet meer doen
dat is maar goed ook want ik heb nu geen tijd om dit topic goed door te lezen
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_21725362
Sorry dat ik on-topic ga

Voetbalzone bezoek ik met enige regelmaat om op zoek te gaan naar nieuwtjes en feitjes. Stilistisch is de berichtgeving bijzonder matig en ook de reacties zijn ronduit puberaal; een allochtonenbericht op de FP kan zich er soms mee meten. Ook zijn veel geruchten niet helemaal waar of soms direct uit de duim gezogen

Toch is het goed dat er zulke sites zijn en ik heb het idee dat het de afgelopen maanden ook wat beter geworden is. De reactie mogelijkheid is een aardige optie als er fatsoenlijk gereageerd wordt, maar op dit moment is het veel geschreeuw en weinig woorden
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 3 september 2004 @ 12:59:21 #22
26251 Eilanden
  vrijdag 3 september 2004 @ 13:05:16 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21725604
Offtopic geblaat van pfff en de reakties daarop verwijderd.
Inhoudelijk verder s.v.p.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21725629
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 12:59 schreef Eilanden het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=14628

Afgezien van het feit dat er weer een woord is weggevallen in de tekst en het stukje nogal kort is - dus weinig informatief, geeft dit met name aan dat de mogelijkheid tot reageren leuk is, op zich een plus is, maar met dit soort type reacties kun je echt helemaal niks en daarom dien je dus eerst een goede aanpak te hebben om de boel in goede banen te leiden alsvorens zo'n reageer mogelijkheid te bieden, want dit haalt inderdaad de site zo erg naar beneden.
  vrijdag 3 september 2004 @ 13:21:49 #25
99039 vz_fan
FuBbalsohne.de
pi_21725948
Klopt zeker van die reakties. Veel van geleerd Gaan ook zeker veranderingen in komen.

voetbalzone.nl - Over de kwaiteit van de site, goed of niet?
voetbalzone.nl - Over de kwaliteit van de site, goed of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')