Ojee dit gaat een heel lang verhaal worden....
![]()
Hoi, ik kom hier al een tijdje en ik heb altijd voor mezelf gesteld dat ik nooit over mijn persoonlijke probleem(pje) hier op FOK zou posten, mede door de kinderachtige reacties die je hier krijgt. Maar soms zitten er wel goede reacties tussen.
De reden dat ik toch vandaag besloten heb om toch een persoonlijk topic te openen is het feit dat ik hier geen sociale contacten heb en dus ook geen vrienden. Met hier bedoel ik Vlaardingen waar ik naar toe ben verhuist om te kunnen samen wonen met mijn vriendin.
Het feit dat ik nu geen vrienden heb en geen sociale contacten hier worden de dingen voor mij best wel moeilijk. De dingen waar ik normaal makkelijk mee omging zijn voor mij nu in eens veel anders, ook een soort gevoel alsof ik er helemaal alleen voor sta en dat er niemand is die mij begrijpt of enigzins kan steunen.
Na mijn studie als applicatie-programmeur in C++ ben ik intensief gaan solliciteren, maar de concurentie is zo groot dat het niet meevalt om werk te krijgen. Soms kan ik me dan ook ergeren als ik lees of krijg te horen dat mensen ontslag nemen eer ze ander werk hebben en dat het ze dan ook nog lukt om een week er na weer een baan te vinden. Dan denk ik, wat doe ik in godsnaam verkeerd? Nu heb ik uit frustratie sollicitaties lopen waar ik eigenlijk niet zou willen werken, maar je moet toch wat. Wel hoop ik dat ik bij de politie wordt aangenomen, want dat lijkt me wel ontzettend leuk.
Als je geen vrienden hebt dan zoek je ze toch op zou je zeggen, je gaat naar sportclub of hobyclub. Maar daar moet dan wel geld voor zijn, dus is de eerste fase werk zoeken. Al het geld wat ik nu immers krijg gaat op aan rekeningen en boodschappen en daarbij heeft mijn vriendin ook nog eens schulden lopen en dus haar geld gaat op aan rekeningen en haar schulden. Naar haar studie wil nu ook zoeken voor een bijbaantje.
Nu komt het de rode draad waardoor ik denk dat het niet zo goed met me gaat.
Helemaal in het begin toen ik mijn vriendin heb leren kennen had zo nog een relatie met een getrouwde man, zijn vrouw en kinderen weten tot heden niet dat er iets gaande was. Ik op mijn beurt zei al tegen haar dat ik niet tussen haar relatie wilde komen en gewoon maar een leuke dag van te maken met de rest van de mensen die we die dag hadden ontmoet.
Toch bleef onze verliefdheid parten spelen. Uiteindelijk thuis gekomen, kreeg ik haar op mijn msn en vertelde mij dat ze aan haar relatie een wilde maken om zo verder met mij te kunnen.
Inmiddels kregen we een relatie en na een aantal weken kreeg ik het gevoel dat er iets niet klopte.
Op een avond was ze naar haar ouders en ik was van Limburg naar Vlaardingen gekomen om haar te zien, en ondertussen dat ik op haar wachtte dat ze thuis zou komen surfte ik even op haar computer om de tijd een beetje te doden. Ze had haar surfgeschiedenis niet gewist waardoor ik bij toeval op een datingsite was terecht gekomen waar zij ze zich had aangemeld. Dat moment dat ik daarachter kwam versterkte mijn gevoel dat er iets niet klopte. Nadat ik hier achter was gekomen, ging ik uit frustratie en kwaadheid haar chatlogs lezen, waar ik nu nog spijt van heb ook omdat ik mezelf niet zo herken. Ik vond het ook een beschadeging van haar privacy, maar ik was zo gekwetst, gefrustreerd en wilde meteen antwoord en opheldering.
Bij een aantal chatlogs die ik onder ogen kreeg las ik dat ze weer contact had met haar ex en dat ze hem miste en eigenlijk weer terug wilde. Bij een andere chatlog las ik dat ze met een andere jongen seks-gerelateerde chats op na hield.
We hebben hier toen over gepraat en gepraat en het zou niet meer voorkomen. Alleen dat was niet zo. En hoe dat allemaal liep is ook weer een lang verhaal en mijn topic is al zo lang en ik ben nog niet eens bij de kern
![]()
Dan maar snel de kern... Mijn vriendin ging werken ik zat nog op school en weer kwam ik er achter dat ze met een andere jongen bezig was. Dit keer kwam ik erachter doordat ze me mee uit vroeg met een aantal collega`s van haar.
Die avond dat we samen met haar collega`s waren merkte ik aan haar hele houding en praten dat er iets gaande was, wat wist ik nog niet. Maar hoe ze tegen een bepaalde collega praatte en keek, en vooral het kijken van haar wist ik dat ze in de wolken was, maar zeker weten deed ik het niet omdat je het niet wilt geloven of niet wilt verwachten. Liefde is immers blind en is de éénoogige in het land van de blinden koning. Maar in dat weekend waren we erg intiem en ook op een fijne manier, dus de dag dat ik naar huis ging om weer naar school te gaan dacht ik dat ik het me wel zou verbeelden, tot in het volgende weekend....
Dat weekend was ze weer bij haar ouders, ik kwam van Limburg naar Vlaardingen en bij haar thuis aangekomen ging ik wat lezen op haar zitten wachten. Ze belde me dat het veel later zou worden omdat ze nog met haar moeder naar een vriendin zou gaan. Na het lezen besloot ik even om met een aantal klasgenoten te chatten over een bepaalde stof. Ik starte de MSN op de computer van mijn vriendin en MSN startte automatisch haar eigen MSN met haar eigen contacten. Zo zag ik tussen haar contacten iemand staan die ik helemaal niet kon, maar het e-mail adres van die contact verwees wel naar het bedrijf waar mijn vriendin werkte. En toen kreeg ik rare kriebels in mijn buik, zo het dan toch ? zou het dan toch vorig weekend iets zijn geweest ? Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen door de angst die ik op dat moment voelde, ik opende de chatlog en werd teleurgesteld met wat mijn ogen kregen te lezen. Deze pijn wat door mij heen ging is niet te beschrijven en zeker, omdat ze wist dat ik mijn vorige relatie ook al eens bedrogen ben geweest.
Ze was al inderdaad al langere tijd bezig om een relatie op te bouwen met deze man. Ook de seks-gerelateerde opmerkingen in die chatlog deed mij vermoeden dat er al een heuse relatie ontstaan was.
Ik had haar hier mee geconfronteerd en ze wist in eerste instantie niks in te brengen, ze wist gewoon niet wat ze hier op moest zeggen. Naderhand vertelde ze me dat er niets was gebeurd tussen hem en haar.
We hebben hier over gepraat en onze relatie is zelfs voor even gebroken geweest.
Na veel ellende en veel verdriet zijn we weer bij elkaar gekomen om het voor de laatste maal te proberen en zijn gaan samen wonen. Het lijkt er op dat het, sinds we samen wonen beter gaat, we kunnen over van alles praten enzo, maar toch blijft die ene avond hangen bij mij, toen mijn vriendin met die andere man bezig was een relatie op te bouwen.
Hierdoor ben ik voorzichtiger geworden, ik geef bijna geen geld meer aan mijn vriendin uit, alles is zo anders geworden.
Nu bijvoorbeeld, is de intiemiteit tussen ons ook veel minder dan voorheen. Seks hebben we bijna niet meer, eens een keer in de 2 weken ofzo, en het meest erg vind ik nog dat het knuffelen ook al veel minder is. Iets samen doen zit er bijna niet meer in.
En nu weet ik helemaal niet meer wat er de oorzaak van is, is het om dat ik geen werk meer heb of is het omdat ik nog steeds moet verwerken wat ik mijn vriendin in het verleden heb meegemaakt.
Ik weet het gewoon niet meer, wat ik wel weet is dat ik mezelf niet meer ben en misschien ook niet meer kan zijn.
Hoe zouden jullie er mee omgaan ?