quote:Mijn mening is, dat mensen die 3 jaar gehuwd zijn met een Nederlander en de Nederlandse taal beheersen direct een verblijfvergunning moeten krijgen.
Bron: Eindhovens Dagblad
Woensdag 29 augustus.EINDHOVEN - Het huwelijk van Máxima en prins Willem-Alexander zou een extra feestelijk tintje krijgen wanneer alle illegale allochtonen in Nederland een verblijfsvergunning krijgen. Dit opperen tien organisaties die zich inzetten voor vluchtelingen in een brief aan de kroonprins. De brief is ook ondertekend door de Eindhovense stichting 'Vluchtelingen in de knel'.
'Nu u hebt gekozen voor een allochtone vrouw, hebt u zich ongetwijfeld verdiept in de allochtonenproblematiek', zo staat in de brief. 'Zou het niet een extra feestelijk tintje aan uw huwelijk geven als u zou bewerkstelligen dat alle 'illegale' allochtone medeburgers een permanente verblijfsvergunning wordt verstrekt? Graag vernemen wij van u of u op deze wijze uw bruiloft een werkelijk koninklijk aanzien wilt geven.'
Initiatief
Het schrijven is een initiatief van de actiegroep 'Koninklijk geschenk' uit Leeuwarden. Een ludieke actie ter gelegenheid van het aanstaande huwelijk, die wordt ondersteund door de stichting 'Vluchtelingen in de knel'. Deze organisatie zet zich al jaren in voor illegale vluchtelingen. 'Niet iedereen heeft een koninklijke echtgenoot en kan zo gemakkelijk aan een verblijfsvergunning komen', zegt Rian Ederveen van de Eindhovense stichting. 'Dit is een leuke manier om aandacht te vragen voor deze problematiek.'
Vergelijking
In de brief wordt een vergelijking gemaakt tussen de situatie van Máxima en illegale allochtonen. 'Uw geliefde vrouw heeft zeer snel een verblijfsvergunning en de Nederlandse nationaliteit gekregen. Zeer veel hier in het land verblijvende allochtonen leven van dag tot dag in angst voor uitzetting', aldus de briefschrijvers. Ederveen wil de gang van zaken rond de verblijfsvergunning van Máxima echter niet veroordelen. 'Maar het zou mooi zijn als van iedereen de allochtone partner zo gemakkelijk aan een verblijfsvergunning zou kunnen komen. Helaas is daar nogal wat werk voor nodig.'
Behalve in Eindhoven zijn er ook organisaties in Den Bosch, Utrecht, Amsterdam, Haarlem en Den Haag die de brief hebben ondertekend.
Maxima is nog geen 3 jaar getrouwd, maar spreekt iig wel Nederlands. Dat zij de Nederlandse Nationaliteit verkreeg is natuurlijk wel een uitzondering.
Maar om nu te stellen dat alle illegale buitenlanders een permanente verblijfsvergunning moeten krijgen, gaat me echt te ver.
Wat denken jullie?
Het is niet mijn bedoeling om hier een anti-buitenlanders topic van te maken, het gaat me hier alleen om bovenvermeld voorstel van 'Vluchtelingen in de knel'.
sluit ik me helemaal bij aan.
quote:Kut, dus als ik met mijn zwitserse vriendin zou trouwen moeten we eerst verhuizen of zo?
Op woensdag 29 augustus 2001 16:28 schreef Gia het volgende:[..]
Mijn mening is, dat mensen die 3 jaar gehuwd zijn met een Nederlander en de Nederlandse taal beheersen direct een verblijfvergunning moeten krijgen.
quote:Graag ja
Op woensdag 29 augustus 2001 16:30 schreef links234 het volgende:[..]
Kut, dus als ik met mijn zwitserse vriendin zou trouwen moeten we eerst verhuizen of zo?
quote:Nee, maar zij mag nog niet hier komen wonen. Dit geldt in Nederland voor een heleboel getrouwde stellen.
Op woensdag 29 augustus 2001 16:30 schreef links234 het volgende:[..]
Kut, dus als ik met mijn zwitserse vriendin zou trouwen moeten we eerst verhuizen of zo?
quote:Dus als ik getrouwd zou zijn mag mijn vrouw niet bij me wonen?
Op woensdag 29 augustus 2001 16:32 schreef Gia het volgende:[..]
Nee, maar zij mag nog niet hier komen wonen. Dit geldt in Nederland voor een heleboel getrouwde stellen.
quote:Niet per definitie nee, als jij haar niet kunt onderhouden bijvoorbeeld. Lees de regeltjes er maar op na.
Op woensdag 29 augustus 2001 16:33 schreef links234 het volgende:[..]
Dus als ik getrouwd zou zijn mag mijn vrouw niet bij me wonen?
quote:Dan kan ze beter een verblijfs- en WERK vergunning krijgen zodat ze snel haar eigen boterhammetjes kan verdienen, toch?
Op woensdag 29 augustus 2001 16:37 schreef HiZ het volgende:[..]
Niet per definitie nee, als jij haar niet kunt onderhouden bijvoorbeeld. Lees de regeltjes er maar op na.
NO WAY zou ik zeggen!!
Illigalen overtreden bewust de Nederlandse wet.
Ze weten namelijk al voor dat ze hier komen dat je hier niet illigaal mag verblijven. Toch doen is zeggen "schijt aan de nederlandse wetgeving" moet je nooit belonen door ze hier te laten blijven!!
quote:Shit, dus moet ik het dan uitmaken aan het einde van het jaar?
Op woensdag 29 augustus 2001 16:43 schreef daytona het volgende:NO WAY zou ik zeggen!!
Illigalen overtreden bewust de Nederlandse wet.
Ze weten namelijk al voor dat ze hier komen dat je hier niet illigaal mag verblijven. Toch doen is zeggen "schijt aan de nederlandse wetgeving" moet je nooit belonen door ze hier te laten blijven!!
quote:Doe maar niet want zo makkelijk krijg jij natuurlijk geen andere.
Op woensdag 29 augustus 2001 16:44 schreef links234 het volgende:[..]
Shit, dus moet ik het dan uitmaken aan het einde van het jaar?
quote:bedankt
Op woensdag 29 augustus 2001 17:14 schreef Gia het volgende:
foutje
quote:Dat dachten die mensen misschien ook wel.
Op woensdag 29 augustus 2001 17:20 schreef Smirnoff_ice het volgende:
BELÁCHELIJK om iedere illegale (dat zijn ze niet voor niets!!) hier te legaliseren..![]()
In dat geval ga ik hier weg.. bekijk het maar
quote:De meeste buitenlanders die met een Nederlander getrouwd zijn krijgen redelijk simpel een verblijfsvergunning en kunnen na 5 jaar (of 6?) zelfs de Nederlandse nationaliteit krijgen mits ze Nederlands spreken
Op woensdag 29 augustus 2001 16:28 schreef Gia het volgende:[..]
Mijn mening is, dat mensen die 3 jaar gehuwd zijn met een Nederlander en de Nederlandse taal beheersen direct een verblijfvergunning moeten krijgen.
Naah de wet is goed zoals ie nu is
Nu willen ze graag in Nederland een toekomst op bouwen, maar zij mag hier niet blijven. Ze zijn nu met een advocaat bezig om het toch voor elkaar te krijgen. Maar het is moeilijk.
Maar nu weer ontopic.
Het gaat er om dat enkele organisaties willen dat alle illegalen een permanente verblijfvergunning zouden moeten krijgen, als huwelijksgeschenk van WA aan het volk.
Voor sommige gevallen ben ik wel voor, maar er zijn ook profiteurs.
quote:Nou, van mij mag ze best heel snel die vergunning krijgen. Boeiuh. 't Is alleen zo moeilijk te verkopen dat andere mensen er jaren op moeten wachten. Dus die zouden net zo snel dat papiertje moeten krijgen.
Op woensdag 29 augustus 2001 17:27 schreef Schorpioen het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat die snol van een Maxima zomaar een verblijfsvergunning krijgt! Zij heeft zich ook maar aan de wet te houden! Niks uitzondering!! Irritant kakwijf!
quote:Ze heeft de Nederlandse nationaliteit gekregen en heeft dus geen verblijfsvergunning nodig.
Op woensdag 29 augustus 2001 17:27 schreef Schorpioen het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat die snol van een Maxima zomaar een verblijfsvergunning krijgt! Zij heeft zich ook maar aan de wet te houden! Niks uitzondering!! Irritant kakwijf!
quote:Maar hun achtergronden moeten ook uitvoerig gescreend worden natuurlijk, net als de hele kwestie Maxima's papa.
Op woensdag 29 augustus 2001 17:29 schreef links234 het volgende:[..]
Nou, van mij mag ze best heel snel die vergunning krijgen. Boeiuh. 't Is alleen zo moeilijk te verkopen dat andere mensen er jaren op moeten wachten. Dus die zouden net zo snel dat papiertje moeten krijgen.
Dus ik ben voor het idee om alle illegalen die getrouwd zijn met een Nederlander een verblijfsvergunning te geven, na een uitgebreide screening. De instantie die daar over zal gaan, zal alleen wel weer een lompe overheidsorgaan worden, vrees ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |