abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21851228
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:37 schreef teknomist het volgende:
Wat doet Akasha nu hier weer tussen?
\

Akasha valt toch echt onder Goatrance.. en ik vind 'beings from another world' wel leuk
pi_21851389
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:44 schreef Heliospan het volgende:
http://www.cs.umu.se/~tdv94ati/index.html
oei leuke site

ook leuk die samples, kun je opzoeken uit welke film een bepaalde sample komt

vind ik erg cool dat veel goa nummers stukjes uit films enzo erin hebben
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 16:01 schreef Tranceptor het volgende:
De stroming heet psytrance tegenwoordig.

Je kunt het zien als :

* goa was meer gericht op melodieen en minder op effecten en de beat zelf
* psytrance is minder gericht op melodieen en meer op effecten en de beat.
ik vind die termen altijd vaag geweest....maar het klopt wel hoe jij het zegt geloof ik

tegenwoordig is het idd meer gericht op effecten/beat en praat ook iedereen van psytrance ipv goa

ik neig zelf toch meer naar goa, melodiegericht dus (infected mushroom, astral projection als bekendsten natuurlijk)

maar af en toe een uurtje Philosomatika onder het Fokken is echt HEERLIJK
Nobody fucks with The Jesus
pi_21854333
Ik neig zelf tegenwoordig meer naar de progressive kant van protoculture en consorten. Ik ben ook van de melodiegerichte psy-ers...
pi_21854383
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:36 schreef dreamer_ het volgende:

Psychonaut
Het nieuwe album van Psychonaut: Antagonistic Pathways, is ook zeker een aanrader. Het is niet bepaald standaardgoa (je moet er dus maar van houden), maar heeft een ontzettend strakke productie en meesterlijk in elkaar gezette nummers. Beste nummers zijn imo Witchkraft en Marokko Sunset.
pi_21854427
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 16:01 schreef Tranceptor het volgende:
De stroming heet psytrance tegenwoordig.

Je kunt het zien als :

* goa was meer gericht op melodieen en minder op effecten en de beat zelf
* psytrance is minder gericht op melodieen en meer op effecten en de beat.
Volgens mij is jouw definitie van goa wat men hier 'full-on' noemt en van psytrance 'progressive'. Goa en psytrance zijn eigenlijk hetzelfde, maar goa wordt steeds minder gebruikt omdat de oosterse invloeden er wel een beetje af zijn. En psytrance past meer bij het psychedelische drugswereldje
pi_21855382
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:43 schreef Heliospan het volgende:

[..]

Volgens mij is jouw definitie van goa wat men hier 'full-on' noemt en van psytrance 'progressive'. Goa en psytrance zijn eigenlijk hetzelfde, maar goa wordt steeds minder gebruikt omdat de oosterse invloeden er wel een beetje af zijn. En psytrance past meer bij het psychedelische drugswereldje
Ik vind full-on wel echt iets anders dan goa. Er zitten maar weinig echte melodielijnen in full-on namelijk.
pi_21855424
Ik wist niet dat goa en psy zo bekend zijn.. hoe en wanneer zijn jullie er mee in aanraking gekomen?
Ikzelf kreeg in 2001 een paar tracks opgestuurd via IRC en toen ging ik zoeken op audiogalaxy.
pi_21856032
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 10:52 schreef dreamer_ het volgende:
Ik wist niet dat goa en psy zo bekend zijn.. hoe en wanneer zijn jullie er mee in aanraking gekomen?
Ikzelf kreeg in 2001 een paar tracks opgestuurd via IRC en toen ging ik zoeken op audiogalaxy.
In 1997 kwam mijn broer het album 'Goa Spaceship 101' online tegen, haalde hem en sindsdien ben ik addict.
pi_21856108
In de jongerensoos waar ik regelmatig kom wordt vrijwel altijd goa gedraaid Steeds meer mensen begonnen het te waarderen en naar feesten in Nederland en festivals in Duitsland te gaan en toen ben ik ook af en toe naar wat feestjes gegaan en 1x een festival. Het bevalt me wel, behalve dat het echt een drugsscène is. Een blowtje vind ik okay, maar de helft lijkt er te komen omdat psy nou eenmaal goed werkt met harddrugs. Dat vind ik jammer.

Het eerste psynummer dat ik hoorde ontdekte ik wel zelf, dat was Astral Projection - Free Tibet. In 1999 ofzo. Ik heb geen idee hoe ik daar aan ben gekomen .
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:34:03 #60
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_21856146
Goa Gil, nog niet genoemd in deze topic.

Goa Gil has a rich psychedelic history…

Gil grew up in the middle of the San Francisco music scene of the sixties; he then left to journey to India in 1969. Having been a musician all his life and then doing intense Yogic practices with Gurus in the Himalayas he tried to unite the two, (Music and Yoga), into One Spirit befitting this Age. The result was the Goa Full Moon parties, and his concept of "Redefining the Ancient Tribal Ritual for the 21st Century". His focus is in trying to use the party situation as a medium to uplift the consciousness of the participants through the Trance Dance Experience.

He says: "Since the beginning of time mankind has used music and dance to commune with the Spirit of Nature and the Spirit of the Universe... We are trying to use Trance Music and the Trance Dance Experience to set off a chain reaction in Consciousness... Through the Trance Dance Experience hopefully people will become more sensitive and aware of themselves, their surroundings, the crossroads of humanity, and the needs of the planet... With this Awareness comes Understanding and Compassion… THAT is the need of the hour, and the true Goa State of Mind !!!"

He met Ariane in Goa in 1985. They have been together constantly ever since. Ariane's keen interest in African Djembe drumming and West African Traditional Dance has also had a big influence on the development and direction of Gil's musical tastes and concepts. Gil & Ariane’s current musical project is The Nommos, and their goal is to combine Psychedelic Trance with West African Traditional Drumming in the True Spirit of the Ancients. For info on releases by the Nommos, Gil & Ariane’s work with Kode IV, and Gil’s DJ Mix CD’s please visit the DISKOGRAPHY page.

Gil & Ariane continue to travel all over the planet to bring to the people The True Goa Spirit in the form of their marathon Trance Dance events. ....

AND THE BEAT GOES ON....

http://www.goagil.com
Wanna see a joke, check a look-a-like
pi_21856485
Jaa.. er zijn zoveel niet genoemd, maar wel stom van me om Goa Gil te vergeten
pi_21856494
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:36 schreef Tranceptor het volgende:
Ik neig zelf tegenwoordig meer naar de progressive kant van protoculture en consorten. Ik ben ook van de melodiegerichte psy-ers...
Wat houd progressive in op muziekgebied? Zoals in progressive trance?

Naar mijn mening is GOA psytrance maar dan MET de indiase invloeden, het is tenslotte ontstaan op het partyeiland Goa in India. Toch?
pi_21856604
quote:
OK, what's the difference between psytrance and Goatrance? Psytrance is short for "psychedelic trance," and it features heavy basslines, mind-bending samples, lots of energy, and other reality-altering components. Goa trance originates from the Indian province of Goa (a final destination for early hippies) and features more melody and more Eastern style sounds.
quote:
Goa Trance: Like somethingorother said, Goa Trance seems more "Melodic" than Psy-Trance. Goa Trance usualy has the Middle Eastern sound to it (well, all Goa Trance I have heard) and it tends to be less "Hypnotic" then the other genre, but it is more "Enlightening" than the other.......

Psy Trance: Like somethingorother said, Psy-Trance usualy is towards a much more driving, unforgiving sound, with LOTS of complexities and change-ups throughout the song. All Psy-Trance I have heard, is very driving, has many "Trippy" sounds throughout it that shouldn't even be in the song and tends to be more of a "Dark" type of the two genres.
Maar goa is dood. Tegenwoordig is bijna alles psy
pi_21856647
Klopt Heliospan.. kijk maar naar Astral Projection, Paul Oakenfold en Yahel.. die gaan meer richting Trance (jammer genoeg)
pi_21856684
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:51 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Wat houd progressive in op muziekgebied? Zoals in progressive trance?

Naar mijn mening is GOA psytrance maar dan MET de indiase invloeden, het is tenslotte ontstaan op het partyeiland Goa in India. Toch?
Nee ik vind toch dat er een duidelijk verschil is in geluid tussen goa en psytrance, lastig uit te leggen alleen.

Progressive sja wat houdt het in:

Op trancegebied: Probspot e.d.
Op psytrancegebied: Protoculture

Het is een stijl die je direct herkent, maar het ontbreekt me nu aan de tijd of zin om er diep op in te gaan.
pi_21856700
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:59 schreef dreamer_ het volgende:
Klopt Heliospan.. kijk maar naar Astral Projection, Paul Oakenfold en Yahel.. die gaan meer richting Trance (jammer genoeg)
Paul Oakenfold heeft nooit zelf goa of psy gemaakt.
pi_21857115
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:01 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Paul Oakenfold heeft nooit zelf goa of psy gemaakt.
Wel geremixt
pi_21857252
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:22 schreef dreamer_ het volgende:

[..]

Wel geremixt
Ja, maar dan nog horen ze niet in één rijtje. Bovendien heeft Paul Oakenfold weinig met goa te maken, hij heeft in heel veel genres wel even de kop opgestoken (om er een financieel slaatje uit te proberen te slaan).
pi_21857282
quote:
Ik ben er in gerold vanuit de raves van vroeger. Toen alles de kant van terror en happy hardcore ging is de 'oudere generatie' eruit gestapt en een beetje richting de 'hippie'-stroming gegaan. Feesten die in oude kraakpanden werden gegeven etc. Maar ook in kleinere centra. Daar was de sfeer vele malen beter dan op grote raves.
pi_21858294
quote:
In 1999 ben ik gevraagd om te helpen op Dancedelic, een goa festival in de Belgische Ardennen. Sindsdien ga ik wel geregeld naar parties/festivals. Ervoor was ik al een paar keer geweest naar een party maar associeerde ik het vooral met fluo hippies en andere poppenkastfiguren. Op het festival heb ik me zo goed geamuseerd dat het mij van toen af wel aanstaat.

Zijn er trouwens mensen die Son Kite Of Midi Miliz kennen? Ook wel de moeite waard.
pi_21858644
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef dopa het volgende:

Ervoor was ik al een paar keer geweest naar een party maar associeerde ik het vooral met fluo hippies en andere poppenkastfiguren. Op het festival heb ik me zo goed geamuseerd dat het mij van toen af wel aanstaat.
De scene bestaat nog steeds voor een groot deel uit fluohippies en poppekastfiguren
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:56:57 #72
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_21859100
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:37 schreef kamagurka het volgende:

[..]

De scene bestaat nog steeds voor een groot deel uit fluohippies en poppekastfiguren
Die gasten zijn wel relaxed, wat je ook doet, niemand die je vreemd aan staat te kijken.
Liever dat soort lui om me heen, dan al die trendy mensen op VIP feestjes (coke/champagne/aardbeien).
pi_21859797
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:56 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Die gasten zijn wel relaxed, wat je ook doet, niemand die je vreemd aan staat te kijken.
Liever dat soort lui om me heen, dan al die trendy mensen op VIP feestjes (coke/champagne/aardbeien).
ik noem dat rose-slobberend ICT tuig

Die zijn ook zeker niet relaxed
pi_21861158
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:56 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Mee eens, zeker mee eens, alleen moeten 'ze' niet oppassen dat de scene populair wordt bij de massa waarna alle trendy mensjes zich als fluo hippies kleden en iedereen gaan aankijken die er NIET zo bijloopt!
pi_21862484
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 15:26 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Mee eens, zeker mee eens, alleen moeten 'ze' niet oppassen dat de scene populair wordt bij de massa waarna alle trendy mensjes zich als fluo hippies kleden en iedereen gaan aankijken die er NIET zo bijloopt!
Ehmmm... tsja, dat gebeurt nu dus al een beetje Althans de UBERgoa's lopen zo wel rond te kijken
Maar dat is scene-eigen denk ik, je krijgt altijd zo'n bovenlaag van dildoos die zichzelf puurder en beter vinden dan de rest. In het geval van goa triest eigenlijk, want het zijn vaak gewoon werkschuwe drugsverslaafden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')