Zelfs de meest fanatieke supporter zou zijn ogen niet mogen sluiten voor de voor jou blijkbaar pijnlijke feiten omtrent "goalgetter" Sonck. Maar goed, ik hoop dat ie alsnog een spatje van zijn roem mag waarmaken dit seizoen, anders krijgt Ajax het zeer zwaar.quote:Op vrijdag 3 september 2004 19:36 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
[..]
[..]
methodmich, heeft Wesley Sonck jouw vriendin afgepakt of aan je moeder gezeten???![]()
Wesley, Wesley, we wóóóóórden kampioen!
![]()
7 in een heel seizoen was dat hoor. Maar desondanks een nette prestatie.quote:Op vrijdag 3 september 2004 19:15 schreef De_Ananas het volgende:
scoorde vorig jaar ook al 7 keer in een half jaar....Ik heb echt veel vertrouwen in hem
Ja.quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:19 schreef Nashje het volgende:
Fredje zit al bij Jong Ajax.
Miteaquote:Hattrick Mitea berzorgt Jong Roemenië winst
Nicolae Mitea had een groot aandeel in de met 5-1 gewonnen wedstrijd tegen Jong Macedonië. De snelle linksbuiten van Ajax maakte drie doelpunten in het EK-kwalificatieduel in groep 1. De andere goals van Jong Roemenië werden gemaakt door Lucian Burdujan en Razvan Cocis. Vlatko Grozdanovski scoorde voor Macedonië.
Het Jong Oranje onder leiding van Foppe de Haan zit eveneens in groep 1. Jong Oranje komt dinsdag in Heerenveen uit tegen Tsjechië.
Bron: Voetbalzone
d8 dat die vanaf de winterstop meespeelde. En is inderdaad netjes aangezien er ook een aantal belangrijke goals bij waren zoals die tegen PSV en Groningen (bus geval).quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
7 in een heel seizoen was dat hoor. Maar desondanks een nette prestatie.
Bron De Gelderlanderquote:Rafael van der Vaart is opgelucht
Door DICK SINTENIE
AMSTERDAM - Zlatan Ibrahimovic en Rafael van der Vaart, dat ging niet samen. Met het vertrek van de spits naar Juventus keert de rust in de kleedkamer van Ajax terug. Van der Vaart: "Onze karakters botsten. Als hij wat zei, zei ik wat terug. De meeste anderen hielden hun mond. Dat kan ik niet."
Rafael van der Vaart kreeg twee weken geleden in de interland tussen Zweden en Nederland een veelbesproken schop op zijn enkel. De schop kwam van zijn toenmalige Ajax-collega Zlatan Ibrahimovic. "Ik heb de beelden deze week voor het eerst teruggezien. De overtreding zag er behoorlijk vies uit, vond ik."
Dat gevoel bekroop hem die bewuste avond in Stockholm ook, maar hij werd pas aan het denken gezet toen hij Ibrahimovic tijdens de rest van het duel over de grasmat zag denderen. Een elleboog voor Van Bronckhorst, een tik op het hoofd van Van Bommel, een schoen in de rug van Heitinga. "Ik zag hoe hij bezig was en dacht: die schop voor mij kan niet anders dan opzet zijn geweest. Het was een optelsom."
Bovendien hoorde Van der Vaart aanvankelijk geen sorry van Ibrahimovic. "Terwijl dat toch een kleine moeite is."
De verontschuldigingen kwamen pas later die nacht, toen Ibrahimovic met Nigel de Jong belde. Van der Vaart: "Ik kreeg Zlatan aan de telefoon. Hij bood zijn excuses aan. 'Oké', zei ik, 'zand erover. Maar weet wel dat ik dit en dat tegen de pers heb gezegd'. Dat vond hij geen probleem." Twee dagen later, in de kleedkamer bij Ajax, volgde evenwel een andere reactie van Ibrahimovic: "If you talk to the press once more, I will break your neck." ('Als je nog één keer met de pers praat, breek ik je nek'.) In het groepsgesprek dat daarop volgde, ging Ibrahimovic nog een stap verder. Hij zei dat hij nooit meer met Van der Vaart in één team wilde spelen.
Die zondag maakte Ibrahimovic een weergaloos doelpunt tegen NAC. Op de beeldschermen in de Arena verscheen het stoïcijnse gezicht van Van der Vaart. "Ik heb geklapt. Ik heb niet gejuicht, ik keek misschien niet blij, maar het was een mooi doelpunt en daarvoor heb ik geklapt."
Ze moesten immers verder met elkaar, de spits en de aanvoerder. Daarom ook nam trainer Ronald Koeman het Van der Vaart kwalijk dat hij na afloop van Zweden - Nederland tegenover de pers niet even op zijn tong heeft gebeten. "Maar ik heb altijd het recht om te zeggen wat ik vind. Niemand bepaalt wat ik wel en niet mag vertellen."
Spijt heeft hij niet. "Want ik heb geen onzin verkondigd. De beelden van Zweden - Nederland bewijzen dat. Hij was niet alleen naar mij op zoek. Dan vraag je je af: waarom doet hij dat?"
Was het een poging om een breuk met Ajax te forceren? "Dat weet ik niet", zegt Van der Vaart. "Het zou kunnen dat Juventus toen al speelde. Maar dat was niet iets waar ik meteen aan dacht. Ruzie maken om weg te komen? Zo zit ik niet in elkaar." Drie jaar speelden Ibrahimovic en Van der Vaart samen bij Ajax. Hun relatie was nooit super, maar sinds ze op trainingskamp in Portugal, in januari van dit jaar, door Ronald Koeman op één kamer waren gelegd, verbeterde de verstandhouding. Van der Vaart: "En dat was niet gespeeld, het ging echt beter. Tot die wedstrijd in Zweden."
Waarom de twee botsten, is volgens Van der Vaart niet eenvoudig verklaard. "Er ligt geen ruzie aan ten grondslag. We lagen elkaar niet. Hoewel dat in het veld niet terug was te zien. We hadden wel eens mot, maar we gunden elkaar wel de bal."
In de kleedkamer liepen de emoties soms hoog op. "Hij zei wat en ik zei wat terug. De meeste anderen deden dat niet. Ajax heeft een jonge groep, ik kon niet verwachten dat anderen ook opstonden en zeiden: 'Zlatan, wat ben je aan het doen?' De één was het met hem eens, de ander met mij. Sommigen bemoeien zich helemaal nergens mee. Maar ik ben aanvoerder en ik heb een mening. Die houd ik niet voor me. Ik ben geen schijnheilige."
Het kan niet anders of Van der Vaart moet opgelucht zijn dat Ibrahimovic bij Ajax is vertrokken. "Gezien de manier waarop wij met elkaar omgingen, vind ik het niet erg. Maar als voetballer vind ik hem een goeie. Hij kan fantastische dingen doen."
Om die reden had Van der Vaart ook best nog een seizoen met Ibrahimovic samen kunnen spelen. "Er was een stevig gesprek voor nodig geweest. En je komt er nooit helemaal uit. Er blijft altijd wel iets hangen. Maar ik had me wel in de situatie kunnen schikken."
Over minder dan twee weken volgt een nieuwe confrontatie tussen Van der Vaart en Ibrahimovic tijdens Ajax - Juventus. "Het is voor hem denk ik moeilijker dan voor mij. Het is toch raar als je ineens in de Arena in kleedkamer 2 staat met een andere ploeg. Maar misschien speelt hij wel niet. Juventus heeft nog wel een paar spitsen."
Nou, een aantal dingen verklaren. Ik wist bijv. niet dat ze niet met elkaar konden opschieten...quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:08 schreef Bayer het volgende:
Godverdomme Van der Vaart, hou nou gewoon je smoel.
Wat heeft dit voor zin?
Nee het is een jankert! Ze hadden VDV moeten verkopen voor dat bedrag. Ik denk dat elke ajacied die VDV uitkotst nu.quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Niet netjes, maar ergens ook wel begrijpelijk. Op deze manier probeert hij het publiek voor zich te winnen. Of het lukt is de vraag
nee want vdv gaat niet 2 weken nadat ie een verbeterd contract heeft getekent weg naar een club die bij je in de CL poule zitquote:Op zaterdag 4 september 2004 17:10 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Nee het is een jankert! Ze hadden VDV moeten verkopen voor dat bedrag. Ik denk dat elke ajacied die VDV uitkotst nu.
quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:10 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Nee het is een jankert! Ze hadden VDV moeten verkopen voor dat bedrag. Ik denk dat elke ajacied die VDV uitkotst nu.
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:10 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Speak for yourselfquote:Op zaterdag 4 september 2004 17:10 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet, Zlatan is degene die is 'weggelopen voor de situatie'. Als je een verbeterd contract tekend moet je niet opeens 2 weken daarna alweer wegwillen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:10 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |