abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21701863
De doelgroep voor een nieuw op te richten bedrijf bestaat uit mannen met een inkomen van 3x modaal. Ik heb inmiddels wel gegevens gevonden van het aantal personen dat een inkomen van groter dan 3x modaal heeft (een ruime 500.000personen), alleen de onderverdeling naar geslacht ontbreekt hier. Iemand enig idee waar ik deze zou kunnen vinden? (CBS, CPB, VROM e.d. geven geen uitsluitsel voor zover ik kan vinden)
was ik nog niet duidelijk genoeg........
pi_21701971
Dit is toch echt CBS informatie; ongetwijfeld niet gratis, maar daar moet je toch echt zijn.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21702143
kpn verkoopt die informatie ook , gelijk met naw erbij
pi_21702204
hmm, eens zoeken bij de KPN
enig idee welke afdeling, website etc. ik hiervoor kan raadplegen?
pi_21702287
ik dacht dat ze omnidata heten
  donderdag 2 september 2004 @ 11:28:44 #6
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_21702535
quote:
Op donderdag 2 september 2004 11:03 schreef morpheus_at_work het volgende:
kpn verkoopt die informatie ook , gelijk met naw erbij
Puur interesse, hoe komt KPN aan harde inkomensgegevens?
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_21702716
dat is ook mijn twijfel
pi_21702778
Kopen bij het CBS.
Kopen op de zwarte-informatie-markt bij je lokale privacy schender.

Maar dat laatste heeft alleen zin als je naam en toenaam wilt hebben.

Voor de informatie die jij zoekt kun je gewoon bij het CBS terecht.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_21703006
Hoe weet 't CBS mijn inkomen? Volgens mij houdt het CBS niett eens gegevens op persoons/huishoudenniveau bij.

Omnidata en Claritas (CCI) en Wegener (je weet misschien wel van 'de grote consumenten enquete') houden demografische en andere gegevens bij per postcodegebied. Dit aan de hand van enquetes, die ze vertalen naar het hele gebied. Jij 3x modaal, grote kans dat je buurman ook veel verdiend, is het uitgangspunt.

Je kan postcode gebieden / adressen opvragen waar bijvoorbeeld het gemiddeld inkomen > 2x modaal is of autopenetratie > 1.5, lezers van Elsevier e.d.
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_21704956
Net gebeld met het CBS, deze kunnen mij de informatie niet verschaffen en hebben mij doorverwezen naar het Centraal Planbureau.
Heb ook veen gekeken bij Omnidata, dat nu Cendris heet. Hier zijn wel wat gegevens beschikbaar op basis van postcode. De rest heb ik nog niet bekeken, maar dat gana we zo eens even doen!
pi_21706740
cbs en kpn verkrijgen die informatie van de overheid gemeentes en belastingdienst

zo kun je ook cdtjes kopen met informatie over bedrijven , wat de directeur verdient etc , je kan alles kopen van gemeentes als je maar met geld over de brug komt , dan geven ze alles
pi_21707022
quote:
Op donderdag 2 september 2004 13:42 schreef KickAss het volgende:
Net gebeld met het CBS, deze kunnen mij de informatie niet verschaffen en hebben mij doorverwezen naar het Centraal Planbureau.
Heb ook veen gekeken bij Omnidata, dat nu Cendris heet. Hier zijn wel wat gegevens beschikbaar op basis van postcode. De rest heb ik nog niet bekeken, maar dat gana we zo eens even doen!
Grappig. Het CPB verzamelt helemaal geen gegevens dus daar heb je niets aan. Alle gegevens die het CPB gebruikt zijn afkomstig van het CBS.
quote:
cbs en kpn verkrijgen die informatie van de overheid gemeentes en belastingdienst

zo kun je ook cdtjes kopen met informatie over bedrijven , wat de directeur verdient etc , je kan alles kopen van gemeentes als je maar met geld over de brug komt , dan geven ze alles
Het is idd waar dat ze gegevens van de belastingdienst krijgen. Die hebben alleen als nadeel dat ze geen geslachtsgegevens hebben.

Je kunt overigens echt geen CD-tjes over informatie van bedrijven kopen hoor. Dan zou het CBS namelijk de privacy wetgeving overtreden en daar is zij zeer (over)gevoelig voor.

Het komt er feitelijk op neer dat ze best veel informatie hebben maar dat deze info nog niet betekent dat ze er daadwerkelijk cijfers van hebben. Je kunt tegen betaling wel vragen of ze een gemiddelde per gemeente geven ofzo maar dan ben je wel erg veel geld kwijt hoor.

[ Bericht 43% gewijzigd door DRA op 02-09-2004 15:37:07 ]
pi_21707058
Hoeveel is dat eigenlijk? Modaal?
pi_21707564
quote:
Op donderdag 2 september 2004 10:46 schreef KickAss het volgende:
De doelgroep voor een nieuw op te richten bedrijf bestaat uit mannen met een inkomen van 3x modaal. Ik heb inmiddels wel gegevens gevonden van het aantal personen dat een inkomen van groter dan 3x modaal heeft (een ruime 500.000personen), alleen de onderverdeling naar geslacht ontbreekt hier. Iemand enig idee waar ik deze zou kunnen vinden? (CBS, CPB, VROM e.d. geven geen uitsluitsel voor zover ik kan vinden)
Je kunt de gegeven direct van statline van het CBS afhalen

http://statline.cbs.nl/StatWeb/Selection/Applet/SelectPage.asp

Beetje zoeken:

#aantal mannen met een inkomen hoger dan 75k: 187000
#aantal vrouwen met een inkomen hoger dan 75k: 19000

Dus pakweg 90 procent van de mensen met een inkomen hoger dan is man.

Merk op dat je cijfer van 500.000 was een beetje aan de hoge kant want 75k is niet eens 3x modaal.
pi_21708026
500.000 is aantal huishoudens zoals ik eerder meldde volgens mij
pi_21708071
maar ben wel benieuwd welke variabelen jij geselecteerd hebt in StatLine dan?
ik had iemand van het CBS aan de foon en die kon het ook niet uit StatLine halen, dus ben wel benieuwd waar jij het vandaan haalt dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')