quote:
Op donderdag 2 september 2004 13:42 schreef KickAss het volgende:
Net gebeld met het CBS, deze kunnen mij de informatie niet verschaffen en hebben mij doorverwezen naar het Centraal Planbureau.
Heb ook veen gekeken bij Omnidata, dat nu Cendris heet. Hier zijn wel wat gegevens beschikbaar op basis van postcode. De rest heb ik nog niet bekeken, maar dat gana we zo eens even doen!
Grappig. Het CPB verzamelt helemaal geen gegevens dus daar heb je niets aan. Alle gegevens die het CPB gebruikt zijn afkomstig van het CBS.
quote:
cbs en kpn verkrijgen die informatie van de overheid gemeentes en belastingdienst
zo kun je ook cdtjes kopen met informatie over bedrijven , wat de directeur verdient etc , je kan alles kopen van gemeentes als je maar met geld over de brug komt , dan geven ze alles
Het is idd waar dat ze gegevens van de belastingdienst krijgen. Die hebben alleen als nadeel dat ze geen geslachtsgegevens hebben.
Je kunt overigens echt geen CD-tjes over informatie van bedrijven kopen hoor. Dan zou het CBS namelijk de privacy wetgeving overtreden en daar is zij zeer (over)gevoelig voor.
Het komt er feitelijk op neer dat ze best veel informatie hebben maar dat deze info nog niet betekent dat ze er daadwerkelijk cijfers van hebben. Je kunt tegen betaling wel vragen of ze een gemiddelde per gemeente geven ofzo maar dan ben je wel erg veel geld kwijt hoor.
[ Bericht 43% gewijzigd door DRA op 02-09-2004 15:37:07 ]