tarquote:Op dinsdag 28 september 2004 11:47 schreef Steve-O het volgende:
ah leuk topic.
Vraag
Hoe kan ik me users back-uppen in suse![]()
Als ipv6-lookups het probleem is, dan zullen de queries nog steeds gedaan worden. fe00 en ff00 entries uit je host file halen is ongeveer het zelfde als 127 addressen uitcommentarierenquote:Op dinsdag 28 september 2004 11:44 schreef whoops het volgende:
Staan er toevallig nog IPv6 entries in je /etc/hosts ?
Wat staat er in je resolv.conf? Het lijkt me wel een dns probleem, maar niet ipv6 gerelateerd.quote:Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef Nachezbaernon het volgende:
Als ik via Konqueror, Mozilla of Firefox een site probeer te benaderen, duurt het erg lang om de site op te halen. Een ping naar de site die ik probeer te bereiken gaat binnen enkele 100ste seconde. Als de site via de browsers binnen is kan ik binnen no-time binnen de site navigeren, maar zodra ik een andere site wil benaderen duurt het weer eeuwen voordat ie binnen is.
Hehe, oké dat zal dus niet de oorzaak zijn...quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Als ipv6-lookups het probleem is, dan zullen de queries nog steeds gedaan worden. fe00 en ff00 entries uit je host file halen is ongeveer het zelfde als 127 addressen uitcommentarieren
Het is idd een dns probleem.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat staat er in je resolv.conf? Het lijkt me wel een dns probleem, maar niet ipv6 gerelateerd.
Dit probleem heb ik ook als ik een bak in mijn thuisnetwerk een statisch IP geef, hij krijgt ze dan niet van de DHCP-server... Is er niet een methode om de instellingen van resolv.conf vast te zetten?quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:00 schreef ToBe het volgende:
[..]
Enige vervelende is nu dat ik steeds een copy van een goede resolv.conf over degene heen moet zetten die bij boot steeds gemaakt wordt. Ff een scriptje voor schrijven.
cool...quote:Op woensdag 29 september 2004 14:45 schreef smoking2000 het volgende:
In de configuratie van je dhcp client kan je over het algemeen de settings van de dhcp server overrulen.
Als je als dhcp client, dhclient gebruikt kun je dit in /etc/dhclient.conf instellen dmv de supersede optie
bv:
[code]
supersede domain-name-servers <ip dns server 1> , <ip dns server 2>
[/code]
of je kunt je dhcpclient configgen om slecht de info op te halen uit de dhcp server wat je nodig hebt dmv de request optie
bv:
[code]
request subnet-mask, broadcast-address, time-offset, routers, domain-name, host-name;
[/code]
Kijk eens hier: http://www.linux-on-laptops.com/quote:Op woensdag 29 september 2004 21:36 schreef hr15 het volgende:
Ik zit met een rpobleem op mijn laptop, een Acer Travelmate 800.
Ik heb daar al rondgekeken en een echte tip heb ik daar niet kunnen vinden (meestal zeggen ze dat ze Wlan nog moeten bekijken...)quote:Op donderdag 30 september 2004 08:18 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Kijk eens hier: http://www.linux-on-laptops.com/
Misschien vind je daar iets wat je kunt gebruiken...
Hrmm...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:29 schreef Roellio het volgende:
./ircstats: error while loading shared libraries: libc.so.6: failed to map segment from shared object: Cannot allocate memory
Wie o wie?
tar cvf bekkupnaam.tar /Pad/naar/betreffende/dirquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:25 schreef Steve-O het volgende:
hoe moet ik Dat tar commando gebruiken in Suse
heb geen idee hoe die command line werkt
wil een back-up maken van een map en ergens op het netwerk tiefen .
thnxquote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:41 schreef sooty het volgende:
[..]
tar cvf bekkupnaam.tar /Pad/naar/betreffende/dir
"het netwerk" is nogal een breed begrip.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:51 schreef Steve-O het volgende:
[..]
thnxmaar hoe tief ik het op het netwerk ?
op de back-up partitie van een windows 2000 serverquote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:06 schreef sooty het volgende:
[..]
"het netwerk" is nogal een breed begrip.Meer info graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |