abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22005611
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:22 schreef FREAKY_ME het volgende:
Kun je niet de .bash_logout file gebruiken dan (ik val hier een beetje middenin). Ik weet niet of die in x ook werkt.
Het probleem is dat je meerdere login shells kunt hebben, en je niet bij het einde van de eerste login shell de share wordt geumount. Ik weet btw ook niet of de shell in een xterm een login shell is.
pi_22005800
quote:
Op donderdag 16 september 2004 18:34 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik weet zeker dat ik Bash gebruik: in .bashrc staat een mooie PS1 export om een fijne prompt te krijgen.
PS1 is ook de variabele voor de (oude) bourne shell. als je echo $SHELL doet, krijg je dan /bin/sh of /bin/bash?

Als je source ~/.bashrc doet, wordt dan $EDITOR wel gezet?
pi_22019358
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:02 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde was: lees de man pagina. ~/.bash_profile wordt uitgevoerd als de gebruiker een login shell start (bv bij inloggen). Je kunt natuurlijk een erg simpel scriptje maken wat test of de shares al zijn gemount en ze dan eventueel mount. Maar waarom gebruik je niet gewoon auto-mount dan hoef je ook niet te kloten met het unmounten van de shares
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

GoT: krijg je direct een UTFS+slotje
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

edit: als er alleen maar wordt ingelogd met X, dan kun je ook denken aan een oplossing met iets als .xsession, alleen zit je dan nog steeds met het unmounten bij uitloggen.
Thnx man ik ga naar die .xsession kijken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het is voor mijn desktop machine, draai de laatste tijd steeds meer debian maar dat mounten werd ik een beetje zat.
had er wel een scripje voor maar ja dacht dat moet ook automatisch kunnen.
Uncomfortable silences: That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence.
pi_22022277
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:02 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde was: lees de man pagina. ~/.bash_profile wordt uitgevoerd als de gebruiker een login shell start (bv bij inloggen). Je kunt natuurlijk een erg simpel scriptje maken wat test of de shares al zijn gemount en ze dan eventueel mount. Maar waarom gebruik je niet gewoon auto-mount dan hoef je ook niet te kloten met het unmounten van de shares
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

GoT: krijg je direct een UTFS+slotje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

edit: als er alleen maar wordt ingelogd met X, dan kun je ook denken aan een oplossing met iets als .xsession, alleen zit je dan nog steeds met het unmounten bij uitloggen.
En als je het echt mooi wilt doen, gebruik je PAM....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_22099359
Ik ben nu OpenBSD aan het installeren op mijn router to be. Voor de firewall ga ik het standaard meegeleverde Packet Filter gebruiken. Ik wil verder een HTTP-proxy (met AdZap), DNS-server en nog enkele "anti-hacker"-tools draaien. Welke software kan ik daar best voor gebruiken?
pi_22101173
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
netbsd gebruikt toch ipf ? Ik zou zeggen, lees de manual en stel alles met de hand in. Ik zie het voordeel van web-based configuraties tools niet; het is misschien makkelijker, maar je hebt weer een extra service die je moet beveiligen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
http-proxy, met de huidige adsl snelheden geeft een webproxy weinig snelheidswinst. Een goede proxy is imo squid en hier staat hoe je ad-zapping kunt gebruiken icm squid. Als je ipv6 wil gebruiken: dat zit nog niet in squid (zou in 3.1 of zo komen)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
DNS: bind
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maar dan wel in een jail of chroot.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"anti-hacker" tools, ach regelmatig je logifles doorbladeren en kijk gewoon de ports collectie eens door en probeer wat.

Mijn 2 cents
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_22106081
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:29 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Dunno. Wat stel jij dan voor?
Ik zie dat je inmiddels al met OpenBSD aan de slag bent gegaan?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

NetBSD is met name gericht op portability. Het draait op nog minstens twee keer zo veel architecturen als Linux AFAIK. Voor zover ik weet heeft NetBSD verder weinig speciaals te bieden boven de andere BSD's, dus ik begrijp niet wat het nut is van NetBSD op een doodsimpele x86 machine...

En laat ik er nog bij zeggen dat ik 1x remote op een NetBSD machine gewerkt heb en dat ik nog nooit zo'n spartaans systeem heb meegemaakt. Systemen simpel houden is leuk, maar het moet wel enigszins bruikbaar zijn hoor...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_22109909
Ik heb gezien dat Apache ook als HTTP-proxy te gebruiken is. Is dat wat? Ik zou namelijk ook graag MRTG of iets dergelijks willen gebruiken om op het LAN statistieken van de router te kunnen tonen.

[edit]
JunkBuster ziet er ook wel sweet uit om ads en meer rommel te filteren! Iemand daar ervaring mee?

[edit2]
Internet Junkbuster wordt al lang niet meer ontwikkeld, gelukkig bouwt men erop verder met Privoxy. Heeft iemand dáár ervaring mee?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[/edit x 2]

[ Bericht 30% gewijzigd door F.U.B.A.R op 21-09-2004 19:23:20 ]
pi_22122725
Ik heb een probleempje met mijn RedHat 9 / KDE.

Verschillende programma's, waaronder mijn Konqueror geven de iconenbar
niet goed meer weer.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Een bekend probleem?
pi_22123966
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:21 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb gezien dat Apache ook als HTTP-proxy te gebruiken is. Is dat wat? Ik zou namelijk ook graag MRTG of iets dergelijks willen gebruiken om op het LAN statistieken van de router te kunnen tonen.
Als je alleen maar MRTG plaatjes wil laten zien, kun je dan niet een light-weight web-server als hiawatha (idd van hiawatha) draaien? Apache schijn je te kunnen gebruiken als proxy ja, maar ik heb nog nooit problemen gehad met squid.
  woensdag 22 september 2004 @ 11:22:12 #111
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_22124958
Ik ben bezig mijn GRUB bootloader te voorzien van een splashimage. Aangezien ik geen X draai op de betreffende server vroeg ik me af of het mogelijk is deze plaatjes (.xpm.gz) vanaf de console te bekijken? Ik heb fysieke toegang tot de Pc.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 22 september 2004 @ 12:08:07 #112
65490 whoops
pi_22125874
quote:
Op woensdag 22 september 2004 08:54 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb een probleempje met mijn RedHat 9 / KDE.

Verschillende programma's, waaronder mijn Konqueror geven de iconenbar
niet goed meer weer.
[afbeelding]

Een bekend probleem?
Ik heb geen idee... Maar heb je het al met verschillende gebruikers geprobeerd? Dan kan je kijken of het aan de PC of aan de user ligt...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 23 september 2004 @ 13:23:41 #113
65490 whoops
pi_22150070
quote:
Op woensdag 22 september 2004 11:22 schreef whoops het volgende:
Ik ben bezig mijn GRUB bootloader te voorzien van een splashimage. Aangezien ik geen X draai op de betreffende server vroeg ik me af of het mogelijk is deze plaatjes (.xpm.gz) vanaf de console te bekijken? Ik heb fysieke toegang tot de Pc.
Iemand enig idee? Niet dat het van levensbelang is, maar ik vind het wel interessant om te weten te komen...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_22153213
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:23 schreef whoops het volgende:
Iemand enig idee? Niet dat het van levensbelang is, maar ik vind het wel interessant om te weten te komen...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Geen flauw idee, maar heb je al eens gezocht op svgalib?
  vrijdag 24 september 2004 @ 01:25:38 #115
65490 whoops
pi_22165719
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:48 schreef devzero het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar heb je al eens gezocht op svgalib?
hey cool, thanx voor de tip, ik heb zojuist het programma zgv gevonden (http://www.svgalib.org/rus/zgv/), die kan aan de hand van svgalib xpm's weergeven... er is zelfs een debian package van...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maandag op m'n werk probeer ik het direct effe!
  zondag 26 september 2004 @ 17:49:15 #116
40983 Nachezbaernon
All praise Lloth!
pi_22218440
Vraagje, ik draai op mijn laptop een op de hd geinstalleerde versie van Knoppix. Draait allemaal als een zonnetje, op een ding na.

Als ik via Konqueror, Mozilla of Firefox een site probeer te benaderen, duurt het erg lang om de site op te halen. Een ping naar de site die ik probeer te bereiken gaat binnen enkele 100ste seconde. Als de site via de browsers binnen is kan ik binnen no-time binnen de site navigeren, maar zodra ik een andere site wil benaderen duurt het weer eeuwen voordat ie binnen is.

Iemand een idee hoe ik de traagheid kan verhelpen? Of waar ik naar op zoek moet gaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Nachezbaernon op 26-09-2004 17:57:33 ]
"They are just men! Feast upon their blood my sisters!"
  zondag 26 september 2004 @ 18:27:11 #117
65490 whoops
pi_22219356
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef Nachezbaernon het volgende:
Vraagje, ik draai op mijn laptop een op de hd geinstalleerde versie van Knoppix. Draait allemaal als een zonnetje, op een ding na.

Als ik via Konqueror, Mozilla of Firefox een site probeer te benaderen, duurt het erg lang om de site op te halen. Een ping naar de site die ik probeer te bereiken gaat binnen enkele 100ste seconde. Als de site via de browsers binnen is kan ik binnen no-time binnen de site navigeren, maar zodra ik een andere site wil benaderen duurt het weer eeuwen voordat ie binnen is.

Iemand een idee hoe ik de traagheid kan verhelpen? Of waar ik naar op zoek moet gaan?
Het zou kunnen zijn dat je bak eerst een verbinding via IPv6 wil opzetten. Ik heb een vergelijkbare time-out als ik via apt-get mijn software wil installeren bij een Debian - Unstable installatie.

Hoe kan je dit testen:

- Open een root-console
- Draai 'apt-get update' zonder de quotes

als het goed is worden nu de nieuwste lijsten met packages opgehaald. Als hij nu bij de eerste hit erg lang wacht en een adres in de IPv6 notatie opent (bijvoorbeeld 3ffe:0501:0008:0000:0260:97ff:fe40:efab), zou dit wel eens het probleem kunnen zijn...
  zondag 26 september 2004 @ 21:54:18 #118
40983 Nachezbaernon
All praise Lloth!
pi_22224072
quote:
Op zondag 26 september 2004 18:27 schreef whoops het volgende:

[..]

Het zou kunnen zijn dat je bak eerst een verbinding via IPv6 wil opzetten. Ik heb een vergelijkbare time-out als ik via apt-get mijn software wil installeren bij een Debian - Unstable installatie.

Hoe kan je dit testen:

- Open een root-console
- Draai 'apt-get update' zonder de quotes

als het goed is worden nu de nieuwste lijsten met packages opgehaald. Als hij nu bij de eerste hit erg lang wacht en een adres in de IPv6 notatie opent (bijvoorbeeld 3ffe:0501:0008:0000:0260:97ff:fe40:efab), zou dit wel eens het probleem kunnen zijn...
Beetje rondgekeken op inet, dit zou idd goed kunnen.

Nu nog even kijken waar ik het kan weghalen.

======= edit 1 ========
Ik zie ook een proxy server automatisch opstarten... misschien dat die ook er iets mee doet. Eens zien

======= edit 2 ========
Op ip adres gaat het super snel, zal dus idd wel IPv6 zijn die moeilijk doet. Eens kijken waar ik dat uit kan zetten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nachezbaernon op 26-09-2004 22:10:24 ]
pi_22225005
Probeer eens in een rootshell:

# ip -6 ro del default

Als het goed is gaat 'ie dan niet via IPv6 proberen te connecten.

[edit] Al zou er eigenlijk überhaupt geen IPv6 default route mogen zijn... Misschien moet je wat specifieker zijn met het verwijderen ook. Wat krijg je als je "ip -6 ro" doet? (Daar hoef je geen root voor te zijn BTW...)

[ Bericht 45% gewijzigd door LintuxCx op 26-09-2004 22:43:41 ]
  maandag 27 september 2004 @ 00:33:30 #120
65490 whoops
pi_22228023
quote:
Op zondag 26 september 2004 22:30 schreef LintuxCx het volgende:
Probeer eens in een rootshell:

# ip -6 ro del default

Als het goed is gaat 'ie dan niet via IPv6 proberen te connecten.

[edit] Al zou er eigenlijk überhaupt geen IPv6 default route mogen zijn... Misschien moet je wat specifieker zijn met het verwijderen ook. Wat krijg je als je "ip -6 ro" doet? (Daar hoef je geen root voor te zijn BTW...)
Als ik dit wil doen krijg ik:
-------------------
-su: ip: command not found
-------------------

Ik weet niet meer precies wat ik heb gedaan om IPv6 uit te zetten, ik weet wel dat ik de IPv6 entries uit de hosts table heb geflikkerd...
pi_22230682
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:33 schreef whoops het volgende:
-su: ip: command not found
Bah, wat ouderwets. Moet je het met het commando route doen...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

route -A inet6

en evt.

route -A inet6 del default

Ik los het altijd op door mijn default route (al ziet die er bij mij wat anders uit) te verwijderen, ik heb nl ook wel eens last van werkende IPv6 als ik een site wil bereiken die volgens DNS via IPv4 en IPv6 bereikbaar zijn terwijl de IPv6 server eigenlijk altijd down is. Laat 'm dan ook weg uit de DNS...
  maandag 27 september 2004 @ 10:09:44 #122
40983 Nachezbaernon
All praise Lloth!
pi_22231289
Gaat nog steeds traag. Onderstaande gedaan:

root@nielslaptop:~# ip -6 ro
fe80::/64 dev eth0 metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 64
ff00::/8 dev eth0 metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 1
default dev eth0 proto kernel metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 64
unreachable default dev lo proto none metric -1 error -101 metric10 255

root@nielslaptop:~# ip -6 ro del default

root@nielslaptop:~# route -A inet6
Kernel IPv6 routing table
Destination Next Hop Flags Metric Ref Use Iface
::1/128 :: U 0 0 0 lo
fe80::20d:88ff:fe2a:5ebd/128 :: U 0 0 0 lo
fe80::/64 :: U 256 0 0 eth0
ff00::/8 :: U 256 0 0 eth0

root@nielslaptop:~# route -A inet6 del default
SIOCDELRT: No such process
  maandag 27 september 2004 @ 10:21:13 #123
40983 Nachezbaernon
All praise Lloth!
pi_22231445
korte andere vraag, is het al mogelijk om SUSE 9.1 personal die te downloaden is up te graden zodat je een compiler etc hebt? (zouden ze voor zorgen na een x tijd dat ie uit was, maar weet de status er verder niet van)
  dinsdag 28 september 2004 @ 11:42:13 #124
65490 whoops
pi_22255442
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 01:25 schreef whoops het volgende:

[..]

hey cool, thanx voor de tip, ik heb zojuist het programma zgv gevonden (http://www.svgalib.org/rus/zgv/), die kan aan de hand van svgalib xpm's weergeven... er is zelfs een debian package van...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maandag op m'n werk probeer ik het direct effe!
Goed, dit programma werkte prima, alleen had ik er effe niet aan gedacht dat de XPM's met GZ gecomprimeerd waren... Na het uitpakken van de bestanden kon ik ze dus fijn via de console bewonderen...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:11 schreef LintuxCx het volgende:
route -A inet6
Dan krijg ik:
quote:
/proc/net/ipv6_route: No such file or directory
INET6 (IPv6) not configured in this system.
Dat IPv6 staat in ieder geval goed uit op mijn bakken...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 28 september 2004 @ 11:44:43 #125
65490 whoops
pi_22255486
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:09 schreef Nachezbaernon het volgende:
Gaat nog steeds traag. Onderstaande gedaan:

root@nielslaptop:~# ip -6 ro
fe80::/64 dev eth0 metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 64
ff00::/8 dev eth0 metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 1
default dev eth0 proto kernel metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 64
unreachable default dev lo proto none metric -1 error -101 metric10 255

root@nielslaptop:~# ip -6 ro del default

root@nielslaptop:~# route -A inet6
Kernel IPv6 routing table
Destination Next Hop Flags Metric Ref Use Iface
::1/128 :: U 0 0 0 lo
fe80::20d:88ff:fe2a:5ebd/128 :: U 0 0 0 lo
fe80::/64 :: U 256 0 0 eth0
ff00::/8 :: U 256 0 0 eth0

root@nielslaptop:~# route -A inet6 del default
SIOCDELRT: No such process
Staan er toevallig nog IPv6 entries in je /etc/hosts ?
quote:
# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
# (added automatically by netbase upgrade)

::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts
Het kan misschien helpen om deze entries allemaal uit te commenten, maargoed ik weet niet of dat er echt iets mee te maken heeft... You can at least try...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop