Het probleem is dat je meerdere login shells kunt hebben, en je niet bij het einde van de eerste login shell de share wordt geumount. Ik weet btw ook niet of de shell in een xterm een login shell is.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:22 schreef FREAKY_ME het volgende:
Kun je niet de .bash_logout file gebruiken dan (ik val hier een beetje middenin). Ik weet niet of die in x ook werkt.
PS1 is ook de variabele voor de (oude) bourne shell. als je echo $SHELL doet, krijg je dan /bin/sh of /bin/bash?quote:Op donderdag 16 september 2004 18:34 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik weet zeker dat ik Bash gebruik: in .bashrc staat een mooie PS1 export om een fijne prompt te krijgen.
Thnx man ik ga naar die .xsession kijkenquote:Op donderdag 16 september 2004 16:02 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was: lees de man pagina. ~/.bash_profile wordt uitgevoerd als de gebruiker een login shell start (bv bij inloggen). Je kunt natuurlijk een erg simpel scriptje maken wat test of de shares al zijn gemount en ze dan eventueel mount. Maar waarom gebruik je niet gewoon auto-mount dan hoef je ook niet te kloten met het unmounten van de sharesom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
GoT: krijg je direct een UTFS+slotjeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
edit: als er alleen maar wordt ingelogd met X, dan kun je ook denken aan een oplossing met iets als .xsession, alleen zit je dan nog steeds met het unmounten bij uitloggen.
En als je het echt mooi wilt doen, gebruik je PAM....quote:Op donderdag 16 september 2004 16:02 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was: lees de man pagina. ~/.bash_profile wordt uitgevoerd als de gebruiker een login shell start (bv bij inloggen). Je kunt natuurlijk een erg simpel scriptje maken wat test of de shares al zijn gemount en ze dan eventueel mount. Maar waarom gebruik je niet gewoon auto-mount dan hoef je ook niet te kloten met het unmounten van de sharesom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
GoT: krijg je direct een UTFS+slotjeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
edit: als er alleen maar wordt ingelogd met X, dan kun je ook denken aan een oplossing met iets als .xsession, alleen zit je dan nog steeds met het unmounten bij uitloggen.
Ik zie dat je inmiddels al met OpenBSD aan de slag bent gegaan?quote:Op donderdag 16 september 2004 10:29 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Dunno. Wat stel jij dan voor?
Als je alleen maar MRTG plaatjes wil laten zien, kun je dan niet een light-weight web-server als hiawatha (idd van hiawatha) draaien? Apache schijn je te kunnen gebruiken als proxy ja, maar ik heb nog nooit problemen gehad met squid.quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:21 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb gezien dat Apache ook als HTTP-proxy te gebruiken is. Is dat wat? Ik zou namelijk ook graag MRTG of iets dergelijks willen gebruiken om op het LAN statistieken van de router te kunnen tonen.
Ik heb geen idee... Maar heb je het al met verschillende gebruikers geprobeerd? Dan kan je kijken of het aan de PC of aan de user ligt...quote:Op woensdag 22 september 2004 08:54 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb een probleempje met mijn RedHat 9 / KDE.
Verschillende programma's, waaronder mijn Konqueror geven de iconenbar
niet goed meer weer.
[afbeelding]
Een bekend probleem?
Iemand enig idee? Niet dat het van levensbelang is, maar ik vind het wel interessant om te weten te komen...quote:Op woensdag 22 september 2004 11:22 schreef whoops het volgende:
Ik ben bezig mijn GRUB bootloader te voorzien van een splashimage. Aangezien ik geen X draai op de betreffende server vroeg ik me af of het mogelijk is deze plaatjes (.xpm.gz) vanaf de console te bekijken? Ik heb fysieke toegang tot de Pc.
Geen flauw idee, maar heb je al eens gezocht op svgalib?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:23 schreef whoops het volgende:
Iemand enig idee? Niet dat het van levensbelang is, maar ik vind het wel interessant om te weten te komen...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
hey cool, thanx voor de tip, ik heb zojuist het programma zgv gevonden (http://www.svgalib.org/rus/zgv/), die kan aan de hand van svgalib xpm's weergeven... er is zelfs een debian package van...quote:Op donderdag 23 september 2004 15:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar heb je al eens gezocht op svgalib?
Het zou kunnen zijn dat je bak eerst een verbinding via IPv6 wil opzetten. Ik heb een vergelijkbare time-out als ik via apt-get mijn software wil installeren bij een Debian - Unstable installatie.quote:Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef Nachezbaernon het volgende:
Vraagje, ik draai op mijn laptop een op de hd geinstalleerde versie van Knoppix. Draait allemaal als een zonnetje, op een ding na.
Als ik via Konqueror, Mozilla of Firefox een site probeer te benaderen, duurt het erg lang om de site op te halen. Een ping naar de site die ik probeer te bereiken gaat binnen enkele 100ste seconde. Als de site via de browsers binnen is kan ik binnen no-time binnen de site navigeren, maar zodra ik een andere site wil benaderen duurt het weer eeuwen voordat ie binnen is.
Iemand een idee hoe ik de traagheid kan verhelpen? Of waar ik naar op zoek moet gaan?
Beetje rondgekeken op inet, dit zou idd goed kunnen.quote:Op zondag 26 september 2004 18:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Het zou kunnen zijn dat je bak eerst een verbinding via IPv6 wil opzetten. Ik heb een vergelijkbare time-out als ik via apt-get mijn software wil installeren bij een Debian - Unstable installatie.
Hoe kan je dit testen:
- Open een root-console
- Draai 'apt-get update' zonder de quotes
als het goed is worden nu de nieuwste lijsten met packages opgehaald. Als hij nu bij de eerste hit erg lang wacht en een adres in de IPv6 notatie opent (bijvoorbeeld 3ffe:0501:0008:0000:0260:97ff:fe40:efab), zou dit wel eens het probleem kunnen zijn...
Als ik dit wil doen krijg ik:quote:Op zondag 26 september 2004 22:30 schreef LintuxCx het volgende:
Probeer eens in een rootshell:
# ip -6 ro del default
Als het goed is gaat 'ie dan niet via IPv6 proberen te connecten.
[edit] Al zou er eigenlijk überhaupt geen IPv6 default route mogen zijn... Misschien moet je wat specifieker zijn met het verwijderen ook. Wat krijg je als je "ip -6 ro" doet? (Daar hoef je geen root voor te zijn BTW...)
Bah, wat ouderwets. Moet je het met het commando route doen...quote:Op maandag 27 september 2004 00:33 schreef whoops het volgende:
-su: ip: command not found
Goed, dit programma werkte prima, alleen had ik er effe niet aan gedacht dat de XPM's met GZ gecomprimeerd waren... Na het uitpakken van de bestanden kon ik ze dus fijn via de console bewonderen...quote:Op vrijdag 24 september 2004 01:25 schreef whoops het volgende:
[..]
hey cool, thanx voor de tip, ik heb zojuist het programma zgv gevonden (http://www.svgalib.org/rus/zgv/), die kan aan de hand van svgalib xpm's weergeven... er is zelfs een debian package van...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
maandag op m'n werk probeer ik het direct effe!
Dan krijg ik:quote:Op maandag 27 september 2004 09:11 schreef LintuxCx het volgende:
route -A inet6
Dat IPv6 staat in ieder geval goed uit op mijn bakken...quote:/proc/net/ipv6_route: No such file or directory
INET6 (IPv6) not configured in this system.
Staan er toevallig nog IPv6 entries in je /etc/hosts ?quote:Op maandag 27 september 2004 10:09 schreef Nachezbaernon het volgende:
Gaat nog steeds traag. Onderstaande gedaan:
root@nielslaptop:~# ip -6 ro
fe80::/64 dev eth0 metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 64
ff00::/8 dev eth0 metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 1
default dev eth0 proto kernel metric 256 mtu 1500 advmss 1440 metric10 64
unreachable default dev lo proto none metric -1 error -101 metric10 255
root@nielslaptop:~# ip -6 ro del default
root@nielslaptop:~# route -A inet6
Kernel IPv6 routing table
Destination Next Hop Flags Metric Ref Use Iface
::1/128 :: U 0 0 0 lo
fe80::20d:88ff:fe2a:5ebd/128 :: U 0 0 0 lo
fe80::/64 :: U 256 0 0 eth0
ff00::/8 :: U 256 0 0 eth0
root@nielslaptop:~# route -A inet6 del default
SIOCDELRT: No such process
Het kan misschien helpen om deze entries allemaal uit te commenten, maargoed ik weet niet of dat er echt iets mee te maken heeft... You can at least try...quote:# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
# (added automatically by netbase upgrade)
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop