abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21968502
quote:
Op woensdag 15 september 2004 07:56 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Precies de reden waarom je niet van die gare distro's zoals SuSE moet nemen. Als je volledige controle over je desktop wilt hebben, neem je Gentoo. Ik draai alle DVD's zonder problemen onder Linux mbv Xine. Sterke nog, het is de beste mediaspeler die ik heb/ken. Beter dan zelfs Mediaplayer van Windoos, die geeft nog wel eens problemen met sommige DVD's/DivXjes.

Maar in jou geval: download de source direct van de xine website (zie link in mijn vorige post), compileren en runnen maar!
Dank je wel, Hiawatha. Ik heb SuSe nu eenmaal draaien ('t draait voor de rest prima en ik kan er prima op werken, dus dat is voor mij het belangrijkste). Mocht ik ooit nog een ander apparaat hebben en wat meer thuis zijn in Linux, dan zal ik je advies ter harte nemen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik had die bestanden van de Xine-website gehaald. Ik hoop het installeren gaat lukken, want helemaal snap ik het nog niet met uitpakken/installeren e.d. Behalve wanneer alles automatisch wordt geinstalleerd met YaST, dat vind ik nog wel het makkelijkst.
pi_21969199
Werkt ook prima: Mplayer
  woensdag 15 september 2004 @ 15:03:24 #78
32106 FREAKY_ME
Bastard Operator From Hell
pi_21969606
heeft een van jullie ervaring met freeradius? Ik wil hier eens naar gaan kijken voor mijn wifi accesspoint.
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
  woensdag 15 september 2004 @ 15:29:11 #79
67174 Dos37
Come on Twente
pi_21970191
Ik post mijn probleem nog een keer omdat er helaas over heen wordt gekeken:

Hallo ik heb net mandrake linux 9.2 geinstalleerd ging allemaal perfect maar nu wou ik inloggen. Dit werkte allemaal. Waarnaar ik "startx" intypte daarna ging het mis ik kreeg deze melding.
quote:
(WW) RADEON: No matching Device section for instance (BusID PCI:2:0:1) found
(EE) No devices detected
Fatal server error:
no screens found .
Ik heb een Ati radeon 9600 pro. Ik heb nog niet erg veel verstand van linux dus ik snap niet hoe ik het nou voor elkaar moet krijgen. Heb al gekeken in Xserver ofzoiets. Maar daar kon ik het ook niet veranderen. Wat moet ik doen.

Met de link die Aneurism poste krijg ik het helaas nog niet aan het werken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_21973263
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:46 schreef 8op het volgende:
En nog wat andere vraagjes:
- Ik heb veel MSN-vriendjes en -vriendinnetjes.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wat is het beste programma om deze contacten warm te houden? Kopete?
- Heeft de gemiddelde Linux-gebruiker nog iets van een firewall of ant-virusprogramma op zijn of haar computer staan? Zo ja, welke?
- Ik gebruik Gaim voor IM-protocols. Werkt fijn.
- Ik gebruik geen firewall of anti-virusprogramma. Op mijn router draait een firewall en Snort. Ik hoop dat die de meeste scriptkiddies weghouden.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 03:20 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Ik ben nu bezig met het over zetten van mijn systemen naar SuSE Linux 9.1 prof.
Alles gaat goed (tenminste, ik snap waar ik mee bezig ben en wat ik fout doe...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
), maar nou vroeg ik me af of X ook 2 beeldschermen kan aansturen.

Ik gebruikte dit onder windows altijd, en dit werkt echt heerlijk.

Ik heb een GeForce FX5900XT 128MB, met een VGA en DVI uitgang.
Ik heb de NVidia drivers al geupdate voor 3D ondersteuning etc..

Het scherm dat op de VGA aansluiting zit geeft gewoon normaal beeld, maar het scherm dat op de DVI aansluiting zit geeft een raar vertekent beeld (zal wel niet helemaal goed zijn...).

bvd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Meerdere schermen onder XFree of X.org heet "Xinerama". Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar wellicht vind je meer bruikbare info als je op "Xinerama" zoekt.
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
mhmm.. meh
k zit nu al 2 dagen ruzie te maken met Apache en SSL support op mn FreeBSD 4.9 beest :/

volgens mij heb ik de confs en alles GOED staan maar https werkt dus niet :/

* Ou-Tannu ziet iets over de kop? :S

op mn win32 werkt t wel trouwens :/ alleen das lame omdat mn XP nog al es reboot :/
Heb je wel het juist package geïnstalleerd? Als je versie 1.3.* gebruikt moet je "apache-ssl" installeren voor SSL-support. (dacht ik)
pi_21984191
Ik wil mijn P200 met 80MB die nu nog IPCop draait om internet te delen, omtoveren in een NetBSD bak met hetzelfde doel: de ADSL-lijn die binnenkomt via de SpeedTouch 510 modem (ethernet) delen voor 5 man.
Ik heb NetBSD geïnstalleerd in VMware, maar nu houdt het een beetje op: ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Welke packages heb ik nodig om veilig internet te delen? En kan ik het geheel met een webinterface beheren?
pi_21987048
Waarom zou je dat in vredesnaam op NetBSD willen doen?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

NetBSD op een wasmachine of ouwe VAX draaien lijkt me wel interessant, maar op x86 heb je zo veel betere alternatieven...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 16 september 2004 @ 09:29:46 #83
32106 FREAKY_ME
pi_21987466
quote:
Op woensdag 15 september 2004 15:03 schreef FREAKY_ME het volgende:
heeft een van jullie ervaring met freeradius? Ik wil hier eens naar gaan kijken voor mijn wifi accesspoint.
Niemand?
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
pi_21987956
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:25 schreef RichyRich het volgende:

[..]

[afbeelding]
Potdikkie mensen, als jullie meer info nodig hebben dan moeten jullie het gewoon vragen he
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
koekoek
pi_21988376
quote:
Op donderdag 16 september 2004 08:44 schreef LintuxCx het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

NetBSD op een wasmachine of ouwe VAX draaien lijkt me wel interessant, maar op x86 heb je zo veel betere alternatieven...
Dunno. Wat stel jij dan voor?
pi_21988416
Hier ook nog een vraagje
Ik heb mijn oude fat schijf waar nog een hele zooi mp3's opstonden gemount naar de directory /fat-d
Nu heb ik echter alleen als root de rechten om in die directory te komen. Maar als ik als root met chmod de rechten ook beschikbaar wil maken voor andere users, gebeurt er helemaal niets
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dit probleem heb ik dus alleen met die directory. Bij alle andere directory's lukt het me prima om met chmod de rechten te veranderen.

Wat moet ik doen?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_21988901
Een regel uit mijn /etc/fstab. De mount is door gewone users te mounten en zij hebben ook de rechten.
quote:
/dev/sda /stuff/usbstickie vfat user,noauto,uid=fubar,gid=users,sync 0 0
pi_21989014
quote:
Op woensdag 15 september 2004 17:31 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Meerdere schermen onder XFree of X.org heet "Xinerama". Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar wellicht vind je meer bruikbare info als je op "Xinerama" zoekt.
[..]
Zover was ik ook nog wel gekomen, alleen voor Xinerama moeten er werkelijk 2 video adapters geinstalleerd zijn.

Ik heb het al geprobeert door de videokaart gewoon 2x in xf86config te zetten.
Dan 2 monitoren erbij ([0] en [1]), en daarna Xinerama aan.
Het enige probleem is dat X dan niet wil laden, en een foutmelding geeft dat hij monitor [1] niet kan vinden.

Maar het zou moeten kunnen....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nu met transparante user-icon!
pi_21992723
quote:
Op donderdag 16 september 2004 08:44 schreef LintuxCx het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik draai met veel plezier freebsd en hoop over een tijdje ook netbsd te gaan draaien op een server. Ik zie het probleem niet; wat is er mis met netbsd wat wel in de betere alternatieven zit? ik neem niet aan dat je solaris x86 of suse bedoelt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_21992948
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:32 schreef Pietjuh het volgende:
Ik heb mijn oude fat schijf waar nog een hele zooi mp3's opstonden gemount naar de directory /fat-d
Nu heb ik echter alleen als root de rechten om in die directory te komen.
Als aanvulling op fubar, je kunt ook de umask mount-optie gebruiken, bv icm gid= Bijvoorbeeld een group dos en iedereen die bij die mp3 moet kunnen in die groep.

Als je wat tijd overhebt kun je ook die schijf laten mounten door auto-mount (als er maar 1 tegelijkertijd mee bezig is)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_21994648
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:03 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Waarom niet in .bashrc?
.bashrc wordt toch elke keer uitgevoerd als je shell opent?
dat is niet de bedoeling het moet meteen bij het inloggen gebeuren daarna wil ik er vanaf zijn.
Uncomfortable silences: That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence.
pi_21995029
Waar moet ik
quote:
export EDITOR="/usr/local/bin/nano"
zetten opdat elke user nano als standaardeditor in FreeBSD heeft? Ik heb het ondertussen in ~/.bashrc, /etc/profile en ~/.profile staan maar FreeBSD trekt er zich geen reet van aan!
pi_21995107
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:24 schreef psycho83 het volgende:
.bashrc wordt toch elke keer uitgevoerd als je shell opent?
man bash
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
FILES
/bin/bash The bash executable
/etc/profile The systemwide initialization file, executed for login shells
~/.bash_profile The personal initialization file, executed for login shells
~/.bashrc The individual per-interactive-shell startup file
~/.bash_logout The individual login shell cleanup file, executed when a login shell exits
pi_21995289
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:38 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Waar moet ik
[..]

zetten opdat elke user nano als standaardeditor in FreeBSD heeft? Ik heb het ondertussen in ~/.bashrc, /etc/profile en ~/.profile staan maar FreeBSD trekt er zich geen reet van aan!
En je weet zeker dat je bash als shell hebt? Standaard gebuikt freebsd de oude bourne shell en csh. (Hoewel sh ook gewoon .profile gebruikt, maar dan alleen voor een login shell).
pi_21995377
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:41 schreef devzero het volgende:

[..]

man bash
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[..]
Was een retorische vraag,
maar weet nogsteeds hoe ik bij het inloggen (gebeurd 19 van de 20 keer in X) mijn samba shares gemount krijg. Is er niet een soort rc.d voor een gebruiker?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Of moet ik hiervoor bij de guru's van tweakers zijn?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Uncomfortable silences: That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence.
pi_21995665
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:51 schreef psycho83 het volgende:

[..]

Was een retorische vraag,
maar weet nogsteeds hoe ik bij het inloggen (gebeurd 19 van de 20 keer in X) mijn samba shares gemount krijg. Is er niet een soort rc.d voor een gebruiker?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Of moet ik hiervoor bij de guru's van tweakers zijn?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wat ik bedoelde was: lees de man pagina. ~/.bash_profile wordt uitgevoerd als de gebruiker een login shell start (bv bij inloggen). Je kunt natuurlijk een erg simpel scriptje maken wat test of de shares al zijn gemount en ze dan eventueel mount. Maar waarom gebruik je niet gewoon auto-mount dan hoef je ook niet te kloten met het unmounten van de shares
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

GoT: krijg je direct een UTFS+slotje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

edit: als er alleen maar wordt ingelogd met X, dan kun je ook denken aan een oplossing met iets als .xsession, alleen zit je dan nog steeds met het unmounten bij uitloggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door devzero op 16-09-2004 16:13:05 ]
  donderdag 16 september 2004 @ 16:18:46 #97
32106 FREAKY_ME
pi_21996081
helemaal niemand met kennis van freeradius?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 16 september 2004 @ 16:22:29 #98
32106 FREAKY_ME
pi_21996164
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:02 schreef devzero het volgende:
edit: als er alleen maar wordt ingelogd met X, dan kun je ook denken aan een oplossing met iets als .xsession, alleen zit je dan nog steeds met het unmounten bij uitloggen.
Kun je niet de .bash_logout file gebruiken dan (ik val hier een beetje middenin). Ik weet niet of die in x ook werkt.
pi_21999387
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:48 schreef devzero het volgende:
En je weet zeker dat je bash als shell hebt? Standaard gebuikt freebsd de oude bourne shell en csh. (Hoewel sh ook gewoon .profile gebruikt, maar dan alleen voor een login shell).
En het belangrijkste is dat csh het export-commando niet kent. Volgens mij ging dat met setenv, maar dat moet 'ie even uitzoeken....
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_21999439
Ik weet zeker dat ik Bash gebruik: in .bashrc staat een mooie PS1 export om een fijne prompt te krijgen. De standaard shell vond ik maar waardeloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop