abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21858750
de installatie loopt nu wel verder maar opeens zie ik 4 schermen (die allemaal bijna onleesbaar zijn) ipv 1 groot scherm.

denk dat ik maar een andere distributie probeer. Zijn er nog aanraders voor ubern00b distro's?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_21859428
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:42 schreef Vision het volgende:
de installatie loopt nu wel verder maar opeens zie ik 4 schermen (die allemaal bijna onleesbaar zijn) ipv 1 groot scherm.

denk dat ik maar een andere distributie probeer. Zijn er nog aanraders voor ubern00b distro's?
Deze Noob heeft SuSe 9.3 aardig aan de praat gekregen....
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Vond het niet zo moeilijk.

Volgens mij heb je je vieokaart niet goed ingesteld. Dan krijg je idd meerdere van die onleesbare schermen. Bij de installatie moet je dat al wel goed - en handmatig - uitvoeren. Je kunt het van tevoren ook even testen.
pi_21859985
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:42 schreef Vision het volgende:

De mening van 8op deel ik, vergeet niet dat je een VMWare videokaart hebt en niet een echte, moet je soms even ietsje anders instellen...
Als het echt niet lukt zou je Mandrak eens kunnen proberen, in http://www.efg2.com/Lab/Library/Kylix/VMware/Mandrake90VMware.pdf kun je lezen hoe je die onder VMWare rechtstreeds vanuit de .iso kan installeren.
pi_21865053
Hey, loopt deze reekt nog, goed man!

Anyway.. Ik ben opzoek naar een oplossing waardoor SecurID en Kerberos met elkaar kunnen omgaan.. iemand ideeen??

en ik ben tegenwoordig ook security expert, zegt men op me werk
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_21865283
Het rechstreeks vanuti de .iso installeren had ik al gedaan, maar zo krijg ik dus die 4 schermen ipv 1
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het vreemde is overigens dat ik 4 verschillende schermen zie waarvan de bovenste 2 vrijwel gelijk zijn en de onderste helemaal verschillen.

Ik zal als ik thuis ben (zit nu op mijn werk) eens kijken naar de instellingen van vmware m.b.t. de videokaart. Enig idee wat daar verkeerd kan zijn? Ik heb een geforce 4 ti4200, toch een redelijk gangbare kaart dacht ik?

ik ben overigens uit frustratie ook al Fedora aan het downloaden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_21867614
Dit is na een debian installatie:

NET4: Unix domain sockets 1.0/SMP for Linux NET4.0
EXT2-fs: corrupt root inode, run e2fsck
FAT: did not find valid FSINFO signature
Found signature1 0x0 signature2 0x0 sector=4
XFS: bad magic number
XFS: SB validate failed
Kernel panic: VFS unable to mount root fs on 03:05
  vrijdag 10 september 2004 @ 20:59:38 #57
67174 Dos37
Come on Twente
pi_21867958
Hallo ik heb net mandrake linux 9.2 geinstalleerd ging allemaal perfect maar nu wou ik inloggen. Dit werkte allemaal. Waarnaar ik "startx" intypte daarna ging het mis ik kreeg deze melding.
quote:
(WW) RADEON: No matching Device section for instance (BusID PCI:2:0:1) found
(EE) No devices detected
Fatal server error:
no screens found .
Ik heb een Ati radeon 9600 pro. Ik heb nog niet erg veel verstand van linux dus ik snap niet hoe ik het nou voor elkaar moet krijgen. Heb al gekeken in Xserver ofzoiets. Maar daar kon ik het ook niet veranderen. Wat moet ik doen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_21870636
Fedora werkt wel meteen goed dus het ga ik daar maar mee aan de slag
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_21874220
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:47 schreef BarBaar het volgende:
Hey, loopt deze reekt nog, goed man!

Anyway.. Ik ben opzoek naar een oplossing waardoor SecurID en Kerberos met elkaar kunnen omgaan.. iemand ideeen??
Waarom zou je én Kerberos-authenticatie én secureid authenticatie tegelijkertijd gebruiken? Ik zie het nut er niet zo van in (gebruik dan bv ssh met alleen key-authenticatie en secureid), maar ik zie ook niet waarom het fout zou gaan. Wat gaat er fout? Heb je secureid of kerberos al aan de gang?

Ik heb nog een account op de computers van het ecmwf en voor het inloggen gebruiken ze gewoon telnet icm zo'n secureid-pasje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_21874984
Ik ben nu bezig met het over zetten van mijn systemen naar SuSE Linux 9.1 prof.
Alles gaat goed (tenminste, ik snap waar ik mee bezig ben en wat ik fout doe...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
), maar nou vroeg ik me af of X ook 2 beeldschermen kan aansturen.

Ik gebruikte dit onder windows altijd, en dit werkt echt heerlijk.

Ik heb een GeForce FX5900XT 128MB, met een VGA en DVI uitgang.
Ik heb de NVidia drivers al geupdate voor 3D ondersteuning etc..

Het scherm dat op de VGA aansluiting zit geeft gewoon normaal beeld, maar het scherm dat op de DVI aansluiting zit geeft een raar vertekent beeld (zal wel niet helemaal goed zijn...).

bvd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nu met transparante user-icon!
pi_21875798
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 02:17 schreef devzero het volgende:

[..]

Waarom zou je én Kerberos-authenticatie én secureid authenticatie tegelijkertijd gebruiken? Ik zie het nut er niet zo van in (gebruik dan bv ssh met alleen key-authenticatie en secureid), maar ik zie ook niet waarom het fout zou gaan. Wat gaat er fout? Heb je secureid of kerberos al aan de gang?

Ik heb nog een account op de computers van het ecmwf en voor het inloggen gebruiken ze gewoon telnet icm zo'n secureid-pasje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Omdat ik bij een toko zit die extreme veiligheidseizen heeft
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Two factor authentication is een vereiste.. en ze willen dus slechts een maal een pass ingeven.

Probleem is dat het pass iedere 60 sec's weizigd. Als de gebruiker zijn initiele ticket van de KDC krijgt, zal hij deze dus niet kunnen decrypten, aangezien het pass uit de KDC niet klopt met de huidige pass.

Zover ik weet kan het KDC nl geen pass'es van de ACE-Server vragen. Dat is het gehele probleem. En ik heb er nog geen oplossing kunnen vinden.
pi_21916556
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 03:20 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Ik ben nu bezig met het over zetten van mijn systemen naar SuSE Linux 9.1 prof.
Alles gaat goed (tenminste, ik snap waar ik mee bezig ben en wat ik fout doe...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
), maar nou vroeg ik me af of X ook 2 beeldschermen kan aansturen.

Ik gebruikte dit onder windows altijd, en dit werkt echt heerlijk.

Ik heb een GeForce FX5900XT 128MB, met een VGA en DVI uitgang.
Ik heb de NVidia drivers al geupdate voor 3D ondersteuning etc..

Het scherm dat op de VGA aansluiting zit geeft gewoon normaal beeld, maar het scherm dat op de DVI aansluiting zit geeft een raar vertekent beeld (zal wel niet helemaal goed zijn...).

bvd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik heb inmiddels wel beide schermen aan de praat gekregen door XF86Config zelf te herschrijven.
Ik heb er wel een 2e videokaart bij moeten prikken om het echt werkend te krijgen.

Is dit ook gewoon met alleen mijn GeForce 5900 op te lossen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nu met transparante user-icon!
pi_21917223
mhmm.. meh
k zit nu al 2 dagen ruzie te maken met Apache en SSL support op mn FreeBSD 4.9 beest :/

volgens mij heb ik de confs en alles GOED staan maar https werkt dus niet :/

* Ou-Tannu ziet iets over de kop? :S

op mn win32 werkt t wel trouwens :/ alleen das lame omdat mn XP nog al es reboot :/
  maandag 13 september 2004 @ 07:55:22 #65
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_21917354
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
mhmm.. meh
k zit nu al 2 dagen ruzie te maken met Apache en SSL support op mn FreeBSD 4.9 beest :/

volgens mij heb ik de confs en alles GOED staan maar https werkt dus niet :/

* Hiawatha ziet iets over de kop? :S

op mn win32 werkt t wel trouwens :/ alleen das lame omdat mn XP nog al es reboot :/
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
en nu denk je dat we je met deze info kunnen helpen? wat zegt de logfile? wat voor een foutmeldingen krijg je als je https probeert te gebruiken? zet je config eens online en plaats een link. Meer info graag, alleen "hij doet 't niet" is niet genoeg.
pi_21917893
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:55 schreef Hiawatha het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
en nu denk je dat we je met deze info kunnen helpen? wat zegt de logfile? wat voor een foutmeldingen krijg je als je https probeert te gebruiken? zet je config eens online en plaats een link. Meer info graag, alleen "hij doet 't niet" is niet genoeg.
ik heb op mn win32 er mee zitten expirementeren tot dat goed werkte en toen op die manier met bijde configs, ik krijg ook geen fout code van apache, alleen https werkt simpel weg niet, (404)
terwijl dr wel een pagina bestaat :/

of moet ik apache met een andere regel starten ipv gewoon om hem https / SSL te laten snappen?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_21918231
Als je een 404 krijgt kun je op zn minst de relevante regel uit httpd-error.log laten zien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_21919210
Ik had een leuk DNS vraagje..
Mijn bind server houdt er na een week mee op. hij weigert slave zones te herladen en rrn rndc reload of rndc reconfig haalt niets uit. Hoe kan ik zorgen dat deze vriend weer netjes zijn zones laadt die hij moet herkennen?

onderliggend probleem: mijn mail naar een van die slave ones blijft heel fijn hangen
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
pi_21941814
Weet iemand toevallig of je bij het inloggen van een gebruiker een script uit kan voeren?
Ik wil nammelijk bij een gebruiker dat als die inlogt een aantal samba share's mounten maar alleen bij die gebruiker.

Dit moet dus een keer gebeuren dus niet met .bashrc ofzo.

Weet iemand hier iets op?
Uncomfortable silences: That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence.
pi_21950847
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 11:14 schreef psycho83 het volgende:
Weet iemand toevallig of je bij het inloggen van een gebruiker een script uit kan voeren?
Ik wil nammelijk bij een gebruiker dat als die inlogt een aantal samba share's mounten maar alleen bij die gebruiker.

Dit moet dus een keer gebeuren dus niet met .bashrc ofzo.

Weet iemand hier iets op?
Waarom niet in .bashrc?
pi_21954982
Voor zover ik begrijp is er geen Media Player onder Linux die ook DVD-films kan afspelen?
Of heeft iemand nog een goede suggestie?
quote:
Situation
You want to use movie player applications under SuSE Linux.
Procedure
Movie player applications on SuSE Linux are unable to play a number of movie file formats, especially movie DVDs. Due to patented codecs and copy protection, SuSE is not allowed to deliver full-featured movie players with the distribution.

The xine lib package is especially affected. It is missing some plug-ins, so all xine-based players (like kaffeine, totem or noatun) are also unable to play these media.

Please do not write bug reports to these projects when you are unable to play files, because this is not a bug, but a legal requirement and neither the authors nor SuSE have a chance to fix this.

Unfortunately there is, to our knowledge, no legal DVD player for Linux currently sold by anyone.
pi_21957762
DVD's spelen gaat hier goed hoor. Je moet alleen wel even libdvdcss installeren. De legaliteit van die lib is niet helemaal duidelijk, maar je kunt je afvragen of je daar als niet-Amerikaan om geeft.

Installeer gewoon Ogle. Speelt hier al mijn DVD's zonder problemen. Lees de docs als je wil weten hoe je libdvdcss erbij krijgt - die heb je nodig om het gros van de DVD's (die met regiocodering) te kunnen spelen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 14 september 2004 @ 23:52:01 #73
30106 Hiawatha
pi_21959400
DE mediaspeler voor Linux: xine. Werkt prima voor DVD, DivX en overige formaten.
pi_21960258
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 23:52 schreef Hiawatha het volgende:
DE mediaspeler voor Linux: xine. Werkt prima voor DVD, DivX en overige formaten.
Huh? Maar Kaffeine (dat ook met Xine werkt), zegt in de foutmelding het volgende:
quote:
General Warning:
Warning: This version of Xine lacks support for playing DVD discs for legal reasons.
Please go to http://portal.suse.com/sdb/en/2003/09/xine_dvd.html for further details.
...en dus dit...
quote:
Situation
You want to use movie player applications under SuSE Linux.
Procedure
Movie player applications on SuSE Linux are unable to play a number of movie file formats, especially movie DVDs. Due to patented codecs and copy protection, SuSE is not allowed to deliver full-featured movie players with the distribution.

The xine lib package is especially affected. It is missing some plug-ins, so all xine-based players (like kaffeine, totem or noatun) are also unable to play these media.

Please do not write bug reports to these projects when you are unable to play files, because this is not a bug, but a legal requirement and neither the authors nor SuSE have a chance to fix this.

Unfortunately there is, to our knowledge, no legal DVD player for Linux currently sold by anyone.
  woensdag 15 september 2004 @ 07:56:42 #75
30106 Hiawatha
pi_21962316
quote:
Op woensdag 15 september 2004 00:27 schreef 8op het volgende:

[..]

Huh? Maar Kaffeine (dat ook met Xine werkt), zegt in de foutmelding het volgende:
[..]

...en dus dit...
[..]
Precies de reden waarom je niet van die gare distro's zoals SuSE moet nemen. Als je volledige controle over je desktop wilt hebben, neem je Gentoo. Ik draai alle DVD's zonder problemen onder Linux mbv Xine. Sterke nog, het is de beste mediaspeler die ik heb/ken. Beter dan zelfs Mediaplayer van Windoos, die geeft nog wel eens problemen met sommige DVD's/DivXjes.

Maar in jou geval: download de source direct van de xine website (zie link in mijn vorige post), compileren en runnen maar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop