abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2004 @ 11:14:19 #26
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21820810
mount -t auto /dev/sda1 /mnt

niet vergeten, voor verwijderen unmounten:

umount /dev/sda1
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_21820892
quote:
Op woensdag 8 september 2004 09:51 schreef GinaG het volgende:
Twee vraagjes:
- hoe open ik een powerpointpresentatie in Unix (Red Hat)
- hoe kan ik files van een USB stick halen? (het ik geen plug en play)

Ik vraag dit voor iemand anders

Alvast bedankt
A: Met OpenOffice Impress.
Als OpenOffice nog niet geinstalleerd is kan je hem gratis downloaden op www.openoffice.org

B. Op een website gevonden (via Google)

1. make a folder in /mnt

mkdir /mnt/usbdrive
(you can subsitute usbdrive with anything)

2. open fstab using you favourite editor

fstab is located here:
/etc/fstab

3. Insert following line
/dev/sda1 /mnt/usbdrive vfat noauto,user,rw 0 0
(replace "usbdrive" as required)

4. Plug in your usbdrive

5. Run the following command

mount /mnt/usbdrive

6. enter the drive

cd /mnt/usbdrive

7. Run the following command to see what is on the drive or you can just open from the icon on the desktop

ls -al
pi_21821230
Vraagje, met een lowlevel format en een debug kan ik daarmee de gehele debian installatie verwijderen EN tevens zorgen dat het lilo bootmenu niet meer problemen veroorzaakt?

Wat er namelijk eerst gebeurde was dat wanneer ik de hele hdd had geformateerd, ik iedere keer een geheel blackscreen kreeg omdat ik de partitie met de lilo menu had weggevaagd en ik vervolgens niets meer kon installeren behalve eerst debian en dan win2k. Ik heb het eigenlijk wel gehad met debian (vanwege dat ik een n00b ben en er geen tijd meer voor heb om te leren), dus ik wil mijn pc'tje gewoon weer puur w2k krijgen zonder dat lelijke rode scherm met 3x installaties.

1 debian met kernel panic
2 w2k
3 oude debian installatie die niet op te starten is, alleen een verwijzing.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:55:20 #29
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21821576
met fdisk alle partities wegketsen en vervolgens verse w2k installatie uitvoeren.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 8 september 2004 @ 12:00:40 #30
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21821656
je kan ook gewoon de Linux partities wegpleuren, je win2k partitie vergroten en dan ff een nieuw bootrecord erop.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_21822130
Al enige tijd ben ik bezig met debian en nog niet zo lang geleden ben ik begonnen met het compilen van mijn eigen kernels, dit ging allemaal vrij goed. Maar onlangs heb ik 2.6.7.1 zelf gecompiled en sinds dien krijg ik allemaal usb errors tijdens het booten. Het eningste wat ik er uit heb kunnen halen is dat die op het laatst iets met psmouse zegt.
Ik heb in /var/log al gezocht maar kon niks vinden met psmouse.
Het gekke is dat mijn muizen wel gewoon werken zowel usb als ps2, maar het is toch frustrerend om een error te hebben waarvan je niet weet wat het is.

Weet iemand hoe ik die errors kan achterhalen??

Draai debian unstable met 2.6.7.1
Uncomfortable silences: That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence.
pi_21822542
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:00 schreef Aaargh! het volgende:
je kan ook gewoon de Linux partities wegpleuren, je win2k partitie vergroten en dan ff een nieuw bootrecord erop.
[offtopic]

Hé Aaargh, anders kom je weer 'es naar de NLO BBQ?

(Is komende zaterdag al, en bij Mend0l thuis, maar dat lijkt me te doen.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 9 september 2004 @ 00:24:43 #33
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21830529
quote:
Op woensdag 8 september 2004 16:30 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

[offtopic]

Hé Aaargh, anders kom je weer 'es naar de NLO BBQ?

(Is komende zaterdag al, en bij Mend0l thuis, maar dat lijkt me te doen.)
Damn, dat had ik iets eerder moeten weten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_21831222
quote:
Op donderdag 9 september 2004 00:24 schreef Aaargh! het volgende:
Damn, dat had ik iets eerder moeten weten.
Yep, Cor had de PR niet zo goed voor elkaar dit jaar. Is wat laat begonnen met aankondigen. Maar tot woensdag kon je je nog aanmelden, en als je goed je best doet mag het misschien vandaag ook nog wel. Of heb je al wat anders?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 9 september 2004 @ 08:57:23 #35
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21832988
quote:
Op donderdag 9 september 2004 01:14 schreef LintuxCx het volgende:
Of heb je al wat anders?
Yep, waarschijnlijk wel ja.
pi_21834336
quote:
Op woensdag 8 september 2004 09:18 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben nu trouwens bezig met het opzetten van een firewalletje m.b.v. FirewallBuilder, werkt erg lekker. Hiermee kan je een firewallscript (iptables, ipchains, ipfw of iets dergelijks) naar je linuxdoos SCP'en. Op mijn systeempje draait nu een goede firewall, maar ik wil ook nog een dedicated firewall voor de rest van mijn netwerk (met Windows systemen).

Aangezien hier experts zijn van de verschillende Unix-smaken; welke distro kan ik hiervoor het beste gebruiken. Of zijn er speciale 'heel erg kale' distro's die je het beste voor een firewall kan gebruiken?
Ik heb zelf wel iets gevonden over Linux From Scratch, maar dat is toch vrij pittig voor een 'newbie'.

Als iemand mij tips kan geven, graag!
Welke distro moet ik nu gaan gebruiken voor mijn firewall?
pi_21834439
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 13:05 schreef rihago het volgende:
hoe heb jij jouw mysql setup dan?
Postfix conf:

virtual_alias_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_alias_maps.cf
virtual_gid_maps = static:89
virtual_mailbox_base = /home/virtual
virtual_mailbox_domains = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_domain_maps.cf
virtual_mailbox_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_mailbox_maps.cf
virtual_minimum_uid = 89
local_transport= virtual
virtual_transport = virtual
virtual_uid_maps = static:89

Probleem is dus dat alle mail naar /home/virtual/users gaat, maar nu wil dus voor bepaalde domeinen/users geen mail ontvangen. Symlink van /dev/null naar /home/virtual/user gaat niet
koekoek
pi_21834500
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:50 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Iedereen verschilt van smaak. Ik zou zeggen probeer FreeBSD, een ander zou vast iets anders zeggen
Beetje oud:
http://www.schlacter.net/public/FreeBSD-STABLE_and_IPFILTER.html
koekoek
pi_21835297
Deze newbee heeft een vraagje aan rihago (en een ieder ander die er verstand van heeft):
Ik heb SuSe 9.1 Personal draaien. Ik wilde FireFox 0.9.3-NL en ThunderBird 0.7.3-NL installeren. Ik heb ze uitgepakt met Ark en in een nieuwe map geinstalleerd, omdat ik niet wist in welke map dat gebruikelijk gebeurde. Alleen wanneer ik op de executables van FF en TB klik gebeurt er helemaal niets.... wat o wat doe ik fout?

[ Bericht 5% gewijzigd door 8op op 09-09-2004 12:04:53 ]
pi_21839102
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:27 schreef psycho83 het volgende:
Al enige tijd ben ik bezig met debian en nog niet zo lang geleden ben ik begonnen met het compilen van mijn eigen kernels, dit ging allemaal vrij goed. Maar onlangs heb ik 2.6.7.1 zelf gecompiled en sinds dien krijg ik allemaal usb errors tijdens het booten. Het eningste wat ik er uit heb kunnen halen is dat die op het laatst iets met psmouse zegt.
Ik heb in /var/log al gezocht maar kon niks vinden met psmouse.
Het gekke is dat mijn muizen wel gewoon werken zowel usb als ps2, maar het is toch frustrerend om een error te hebben waarvan je niet weet wat het is.

Weet iemand hoe ik die errors kan achterhalen??

Draai debian unstable met 2.6.7.1
Je kunt de bootlog met "dmesg" weergeven. De inhoud staat ook in /var/log/messages. Als je de precieze errors eens geeft kunnen we wellicht meer info geven.
pi_21839232
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:50 schreef Werewolf het volgende:
Ik gebruik IPCop op mijn router: een distro speciaal voor dat doeleind samengesteld. Het maakt van je oude PC een router die je makkelijk via een webinterface kunt bedienen. Hij is niet bedoeld om andere dingen mee te doen: het is een erg uitgeklede distro. Maar een router dient dan ook niet om als ftpd, httpd, ... te gebruiken.
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:42 schreef 8op het volgende:
Deze newbee heeft een vraagje aan rihago (en een ieder ander die er verstand van heeft):
Ik heb SuSe 9.1 Personal draaien. Ik wilde FireFox 0.9.3-NL en ThunderBird 0.7.3-NL installeren. Ik heb ze uitgepakt met Ark en in een nieuwe map geinstalleerd, omdat ik niet wist in welke map dat gebruikelijk gebeurde. Alleen wanneer ik op de executables van FF en TB klik gebeurt er helemaal niets.... wat o wat doe ik fout?
Open eens een XTerm en voer daarmee de executables uit. Dan kun je zien wat er misgaat.

Tweede optie:
Zit er geen installatiescript in de .zip / .gz? Als je allerlei dirs à la /usr, /lib, etc ziet in de archivefile zou ik het als root in / uitpakken. De directorystructuur in de archive zorgt er dan voor dat alle files op de goeie plek komen.
pi_21848587
quote:
Op donderdag 9 september 2004 14:41 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Je kunt de bootlog met "dmesg" weergeven. De inhoud staat ook in /var/log/messages. Als je de precieze errors eens geeft kunnen we wellicht meer info geven.
Daar was ik me al bewust van maar het probleem is meer dat ik als ik tijdens het booten naar mijn scherm kijk ik een usb error zie, die gaat zo snel voorbij dat ik hem niet goed kan lezen, maar die nergens terug kan vinden ook niet in /var/log/messages.

Dus ik vroeg me af of iemand wist hoe ik er toch achter kon komen, want ik kan het niet vinden
Uncomfortable silences: That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence.
pi_21848744
quote:
Op donderdag 2 september 2004 16:01 schreef devzero het volgende:
een topicreport ([afbeelding]) is zo gezet en ook al controleert QG ze niet vaak, hij leest ze wel (zie zn reactie op markvleth vorige topic)
Omdat ik niet het topic wilde verzieken heb ik daar verder niet op gereageerd. Maar een rectificatie is wel op zijn plaats. Het was gewoon een serieuze reactie , geen flame. Dat QG het hele punt ontgaat is jammer.
pi_21852719
bij mij blijft SuSe hangen tijdens het installeren

(al 3x achter elkaar). Staat er een scherm met "press f2 for details" en als ik op f2 druk gebeurt er gewoon niets. Gek aangezien de voortgangsbalk wel nog doorloopt. Alleen vlak voordat die balk helemaal vol is (ik gok op zo'n 98-99 %) gebeurt er totaal niets meer.

Moet er wel bij zeggen dat ik het in VMware doe, misschien dat het daar aan ligt
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_21852882
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 02:37 schreef Vision het volgende:
bij mij blijft SuSe hangen tijdens het installeren

(al 3x achter elkaar). Staat er een scherm met "press f2 for details" en als ik op f2 druk gebeurt er gewoon niets. Gek aangezien de voortgangsbalk wel nog doorloopt. Alleen vlak voordat die balk helemaal vol is (ik gok op zo'n 98-99 %) gebeurt er totaal niets meer.

Moet er wel bij zeggen dat ik het in VMware doe, misschien dat het daar aan ligt
Heb je http://www.vmware.com/support/esx15/doc/esx15_gos_suse80.html al geprobeerd te volgen? Is voor SuSE 8, maar ik geloof dat et ook geld voor 9 en het kan geen kwaad het eens te proberen toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door EvilPlatypus op 10-09-2004 14:30:51 (Fok! kan URLs weer eens niet goed parsen in tags) ]
pi_21852901
ik ga het morgen iig even proberen.

bedankt

-edit-

je link doet het niet :'(
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 10 september 2004 @ 09:52:05 #47
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21854562
pi_21857614
quote:
Op donderdag 9 september 2004 14:47 schreef F.U.B.A.R het volgende:

Open eens een XTerm en voer daarmee de executables uit. Dan kun je zien wat er misgaat.

Tweede optie:
Zit er geen installatiescript in de .zip / .gz? Als je allerlei dirs à la /usr, /lib, etc ziet in de archivefile zou ik het als root in / uitpakken. De directorystructuur in de archive zorgt er dan voor dat alle files op de goeie plek komen.
Ik heb ondertussen de Engelse versies van TB en FF geinstalleerd.... en die doen het gewoon wel. Vreemd. Mogelijk toch wat aan de hand met de NL-versie.

Maarre.... ik blijf een Newbie, he.... wat bedoel je met XTerm??

En nog wat andere vraagjes:
- Ik heb veel MSN-vriendjes en -vriendinnetjes. Wat is het beste programma om deze contacten warm te houden? Kopete?
- Heeft de gemiddelde Linux-gebruiker nog iets van een firewall of ant-virusprogramma op zijn of haar computer staan? Zo ja, welke?

Voor rest lijkt alles het perfect te doen. Ik ben er tot dusver heel tevreden over.

[ Bericht 4% gewijzigd door 8op op 10-09-2004 12:52:19 ]
pi_21858159
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 12:46 schreef 8op het volgende:

Maarre.... ik blijf een Newbie, he.... wat bedoel je met XTerm??
Bekijk de manpage:
quote:
DESCRIPTION
The xterm program is a terminal emulator for the X Window System. It
provides DEC VT102/VT220 (VTxxx) and Tektronix 4014 compatible termi-
nals for programs that cannot use the window system directly. If the
underlying operating system supports terminal resizing capabilities
(for example, the SIGWINCH signal in systems derived from 4.3bsd),
xterm will use the facilities to notify programs running in the window
whenever it is resized.
quote:
En nog wat andere vraagjes:
- Ik heb veel MSN-vriendjes en -vriendinnetjes. Wat is het beste programma om deze contacten warm te houden? Kopete?
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van Gaim, maar je kunt ook gewoon in de FireFox de Online Messenger gebruiken.
quote:
- Heeft de gemiddelde Linux-gebruiker nog iets van een firewall of ant-virusprogramma op zijn of haar computer staan? Zo ja, welke?
Antivirus: Nee, is dit uberaupt wel nodig?
Firewall: Ik werk al een tijdje met iptables en heb sind kort een grafisch tooltje gevonden (Firewallbuilder) waar ik zeer tevreden over ben.
pi_21858353
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 13:03 schreef RichyRich het volgende:

[..]

*kuch*
koekoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')