abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21704958
quote:
op donderdag 2 september 2004 11:24 schreef tjarie het volgende:
ok het is inderdaad wel zo dat er verschillende percepties opgenoemd kunnen worden zo, dus ik moet iets specifieker zijn. het zit zo, wanneer ik autorijles heb en ik moet zeg maar in me achteruitspiegel kijken buiten en me dode hoek dan doe ik het verkeerd zegt ie (te snel) en als ik voor me kijk gewoon zie ik teveel het is te druk voor mij en lastig om de belangrijkere aspecten te filteren, lage reactiesnelheid; hij verteld mij iets en pas na zolang kan ik het doen omdat ik bezig ben met de auto te besturen en te analyseren wat er voor me allemaal gebeurd.. ik moet volgende week al afrijden maar ik word gek het lijkt wel of het opeens slechter gaat, hij zegt je kan het enorm goed maar je doet het niet??? ik kan er maar niet achter komen wat mijn probleem is maar ik vermoed mijn waarneming en de verwerking ervan... denk ik dan
ik denk dat het je ervaring is.. toen ik les had had ik ook steeds het gevoel alsof ik om teveel dingen moest denken, wat doet die fietser daar, waar gaat die auto heen, willen julle voetgangers oversteken? hoe moet ik hier schakelen enz enz enz.. op den duur weet je door ervaring wel wat belangrijk is, wat de standaard situatie is, en je rijdt semi-automatsch (je denk niet meer bij sturen en schakelen na)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 2 september 2004 @ 15:18:24 #27
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_21706781
quote:
op donderdag 2 september 2004 13:42 schreef bensel het volgende:

[..]

ik denk dat het je ervaring is.. toen ik les had had ik ook steeds het gevoel alsof ik om teveel dingen moest denken, wat doet die fietser daar, waar gaat die auto heen, willen julle voetgangers oversteken? hoe moet ik hier schakelen enz enz enz.. op den duur weet je door ervaring wel wat belangrijk is, wat de standaard situatie is, en je rijdt semi-automatsch (je denk niet meer bij sturen en schakelen na)
2x schakelen
1x heo moet dat ookalweer
voetganger
fietser
kijk ik genoeg
auto's

wordt opdenduur

rijden
kijken
verkeer
ruzie met je wederhelft
ruzie met je wederhelft
ruzie met je wederhelft
kat niet vergeten
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_21710269
lezen verbetert het samenwerken tussen beide helften van de hersenen waardoor je beter informatie kan opslaan. daarnaast moet je je leren concentreren. ik denk dat een goede oefening daarvoor is als je probeert het aura van de mens te zien.. gewoon doorzetten en je merkt dat je geconcentreerder en geordender te werk gaat. informatie verzamelen als dat niet nodig is helpt ook... net zoals in het verkeer vooruit kijken als je een recht stuk weg hebt. in het dagelijks leven komt het erop neer dat je dus niet lui op de bank gaat zitten maar dat je een boek gaat lezen of ergens mee bezig gaat waarbij je moet nadenken (van mijn part leer je schaken). ook veel nadenken over de informatie helpt heel veel bij de informatieverwerking. je hebt informatie a en b en gaat nadenken en brengt daarmee een verbinding tussen a en b waardoor je iets duidelijk wordt (je hebt dan het gevoel dat je het begrijpt en omdat die verbinding er is begrijp je het ook de hele tijd daarna en begrijp je niet waarom je het zo lastig vond om te begrijpen. hierdoor begrijp je informatie c ook weer sneller dan een persoon die alleen informatie a nog zou hebben... gaat er dus ook om om alvast informatie te hebben als je snellere verwerking wil hebben, maar moet nu eten.
pi_21719753
geweldig je hebt helemaal gelijk. ik lees ook zeer weinig maar dat is omdat ik me niet kan concentreren. na een paar zinnen zit ik er niet meer met me gedachtenbij (aand8s tekort).
en de situatie die je beschrijft klopt ook als een deur, nette ged8e.
thnx
quote:
op donderdag 2 september 2004 17:59 schreef #ANONIEM het volgende:
lezen verbetert het samenwerken tussen beide helften van de hersenen waardoor je beter informatie kan opslaan. daarnaast moet je je leren concentreren. ik denk dat een goede oefening daarvoor is als je probeert het aura van de mens te zien.. gewoon doorzetten en je merkt dat je geconcentreerder en geordender te werk gaat. informatie verzamelen als dat niet nodig is helpt ook... net zoals in het verkeer vooruit kijken als je een recht stuk weg hebt. in het dagelijks leven komt het erop neer dat je dus niet lui op de bank gaat zitten maar dat je een boek gaat lezen of ergens mee bezig gaat waarbij je moet nadenken (van mijn part leer je schaken). ook veel nadenken over de informatie helpt heel veel bij de informatieverwerking. je hebt informatie a en b en gaat nadenken en brengt daarmee een verbinding tussen a en b waardoor je iets duidelijk wordt (je hebt dan het gevoel dat je het begrijpt en omdat die verbinding er is begrijp je het ook de hele tijd daarna en begrijp je niet waarom je het zo lastig vond om te begrijpen. hierdoor begrijp je informatie c ook weer sneller dan een persoon die alleen informatie a nog zou hebben... gaat er dus ook om om alvast informatie te hebben als je snellere verwerking wil hebben, maar moet nu eten.
  vrijdag 3 september 2004 @ 01:30:40 #30
12221 Tijn