Een review van 100 woorden is geen content vulling. Voor de frontpage.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog een complete bio over de band erbij doen, om de ruimte op te vullen. Zoals eens bij een After Forever cd gedaan is.
Wat een bullshit zeg, een review moet aardig lang zijn. Een review moet informatief zijn, leuk om te lezen, to the point. Een review van 3 pagina's is onzin. Als ik een review van 3 pagina's tegenkom, dan zoek ik nog even verder naar iets beters.
Ik heb nu vaak het idee dat het vullen om het vullen is...quote:Op woensdag 1 september 2004 19:53 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Een review van 100 woorden is geen content vulling. Voor de frontpage.
Een copy-paste is ook geen review. Wees dan een bikkel en zet gewoon een linkje neer zodat het voor iedereen duidelijk is hoeveel moeite je erin wilde steken.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:53 schreef miss_bleu het volgende:
Een review van 100 woorden is geen content vulling. Voor de frontpage.
Wat wil je dan?quote:Op woensdag 1 september 2004 19:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog een complete bio over de band erbij doen, om de ruimte op te vullen. Zoals eens bij een After Forever cd gedaan is.
Wat een bullshit zeg, een review moet aardig lang zijn. Een review moet informatief zijn, leuk om te lezen, to the point. Een review van 3 pagina's is onzin. Als ik een review van 3 pagina's tegenkom, dan zoek ik nog even verder naar iets beters.
Gulden middenweg enzo...quote:Op woensdag 1 september 2004 19:58 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wat wil je dan?
Een review van 1 pagina?
Deze cd klinkt zoals ik verwacht had goed, er zitten leuke nummers tussen het sluit leuk op elkaar aan. Deze cd krijgt daarom een 8
Weet je nu hoe de cd klinkt?
Wie de band is?
Geschiedenis van de band?
Ik heb liever een uitgebreide review met veel details over van alles en nog wat wat ermee te maken heeft dan een review die echt mega kort is.
Dat zijn twee zinnen, niet één pagina.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:58 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wat wil je dan?
Een review van 1 pagina?
Deze cd klinkt zoals ik verwacht had goed, er zitten leuke nummers tussen het sluit leuk op elkaar aan. Deze cd krijgt daarom een 8
Weet je nu hoe de cd klinkt?
Wie de band is?
Geschiedenis van de band?
Ik heb liever een uitgebreide review met veel details over van alles en nog wat wat ermee te maken heeft dan een review die echt mega kort is.
http://www.tinymixtapes.com/quote:Op woensdag 1 september 2004 20:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat zijn twee zinnen, niet één pagina.
Maar wel een boeiende vraag, wat wil je dan.Ik ga even op zoek
Daar komen mensen specifiek geinteresseerd in die muziekquote:Op woensdag 1 september 2004 20:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
http://www.tinymixtapes.com/
1 pagina.
Precies. Het is een cd-review en geen band-review. Wat voor echte informatie geef je wanneer je de informatie gewoon van de site van de band haalt?quote:Op woensdag 1 september 2004 20:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik wil in een cd-review informatie over de cd. Natuurlijk, een beetje (ja, beetje) achtergrondinfo kan leuk en nuttig zijn. Een complete bio is niet nuttig. 3 Pagina's vollullen puur en alleen om het vullen van de FP, maakt een review niet aantrekkelijker om te lezen.
Wil je wel een complete bio, die staat op de site van de band, link daar dan lekker naar in je review. Zo kan iedereen die er behoefte aan heeft het lezen, en hoef ik niet op zoek naar interessante stukken in reviews.
Precies. Reviews moeten iets zeggen over het album. Iets zeggen over de band mag voor elke reviewer die nog wil pretenderen dat het om de muziek gaat in plaats van de lieve koppies in de Breakout toch echt op de tweede plaats komen.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:58 schreef miss_bleu het volgende:
Het idee achter de Bio's is dat het voor de mensen die de band niet kennen ook leuk is om erbij te lezen en zo een idee te krijgen over wat voor soort band het is.
Vergeet niet dat reviews je iets moeten vertellen over het album ook voor mensen die de band of groep niet kennen. Er is dus niets aan "vulling" bij.
http://www.8weekly.nlquote:Op woensdag 1 september 2004 20:06 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Daar komen mensen specifiek geinteresseerd in die muziek
Fok is toch wat algemener lijkt me
Waarschijnlijk meer respons, omdat meer mensen de moeite zullen nemen het te lezen.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:05 schreef miss_bleu het volgende:
En wat krijgen we te horen als er binnenkort maar 1 pagina staat?
Dat komt dan waarschijnlijk doordat men boekwerken gewend zijn. Misschien moeten mensen dan eens gaan inzien wat het nut van een review is.quote:Juist "goh wat weinig, hadden jullie er geen zin in?"
Het heet ook een cd-review, is het niet? Ja, dan verwacht ik ook een review van een cd tegen te komen, als ik erop klik. Is het vreemd?quote:Jullie willen alleen een album review, andere willen er een complete Bio omdat ze anders naar een andere site moeten.
En het taalgebruik, gebruik van spreekwoorden en gezegdes en dergelijk mag ook wel iets beter.quote:Het mes is scherp aan 2 kanten
Dat is iets dat prima in 1 column kan. ipv 1 pagina dus.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:06 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Precies. Het is een cd-review en geen band-review. Wat voor echte informatie geef je wanneer je de informatie gewoon van de site van de band haalt?
Als ik bijvoorbeeld een review van een cd van de prodigy lees, zoek ik info over andere cd's wel op op hun site, net als info over de band. Ik wil informatie over de ge-reviewde cd!
snijdt.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:05 schreef miss_bleu het volgende:
--knip--
Het mes is scherp aan 2 kanten
ach, zoiets zou ik juist wel vermelden. maar veel meer ook nietquote:Op woensdag 1 september 2004 20:09 schreef Zander het volgende:
Ik hoef bijv. in een Rolling Stones-review niet te lezen dat Mick Jagger en Keith Richards de band in 1962 hebben opgericht en dat ze al 30 albums hebben gemaakt, want dat weten de meeste mensen wel.
Views van de reviews nemen alleen maar toe dus mensen nemen de moeite nu al. En we kunnen zelfs de views zien per pagina, en de band bio's worden netzovaak aangeklikt als de CDpaginasquote:Op woensdag 1 september 2004 20:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarschijnlijk meer respons, omdat meer mensen de moeite zullen nemen het te lezen.
Als je nou een link plaatst naar de site van de band, daar een sponsor-afspraak mee maakt, en op die manier aan meer jazz-cd's probeert te komen, maak je meer mensen blij denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:13 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Views van de reviews nemen alleen maar toe dus mensen nemen de moeite nu al. En we kunnen zelfs de views zien per pagina, en de band bio's worden netzovaak aangeklikt als de CDpaginas
Haha grappigquote:Op woensdag 1 september 2004 20:15 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Als je nou een link plaatst naar de site van de band, daar een sponsor-afspraak mee maakt, en op die manier aan meer jazz-cd's probeert te komen, maak je meer mensen blij denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |