De logica van de Coen-broers in deze vind ik ook geweldig: waarom zou je in een film alles mogen verzinnen, behalve de aankondigingstitel waarin je zegt dat het allemaal waargebeurd is?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:56 schreef PDOA het volgende:
William H. Macy (Jerry Lundegaard) kwam er ook pas na de film achter dat het gewoon een verzonnen verhaal was...
Ik sluit me bij Speknek aan. Leuke film, maar geen meesterwerk.quote:Op woensdag 29 augustus 2001 22:47 schreef speknek het volgende:
Ya Jees ik heb hem gezien. (Oh ya?)
Ik vonnum wel goed. Alleen een beetje kort. En volgens de veronica gids werkte alles zo goed dat de film geheid op je lachspieren zou werken. Nou sta ik bekend als rasechte sadist, maar ik vond deze film iets te melodramatisch om constant dubbel te liggen. Ik vond het ook geen meesterwerk maar gewoon goed.
Huh, welke grap?quote:Op zondag 24 april 2005 00:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Vanavond was de eerste keer dat ik de grap over 'a lot' echt waarnam, zeg maar.. Dat komt natuurlijk ook door de ondertiteling (die kut is op zo'n moment), maar ach.
Als Jerry aan het onderhandelen is met z'n schoonpa en diens zakenpartner om dat geld te krijgen voor die parkeerplaats. Dan gaat het iets over "That's a lot." "Yeah, a parkinglot." "Oh, a parkinglot."quote:Op zondag 24 april 2005 11:09 schreef MeneerTim het volgende:
Huh, welke grap?
Woordengrappen,quote:Op zondag 24 april 2005 11:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Als Jerry aan het onderhandelen is met z'n schoonpa en diens zakenpartner om dat geld te krijgen voor die parkeerplaats. Dan gaat het iets over "That's a lot." "Yeah, a parkinglot." "Oh, a parkinglot."
Het komt zo totaal niet over.. Maar toch.
Met een houten plankjequote:Op zondag 24 april 2005 14:59 schreef tong80 het volgende:
Als die boef z'n handlanger in de gehaktmolen duwt. Zie je een stuk been met wit sokje dat ie er in probeert te drukken
Dat maakte heel de filmquote:Op zondag 24 april 2005 17:16 schreef Koekwaus het volgende:
Gisteren voor het eerst gezien: gave film!
Ik ergerde me alleen aan het accent waarmee gesproken werd.
Serieus!?!?!? Barton Fink is wat mij betreft met stip en afstand de allerbeste Coen broeders film en O Brother is van een geweldigheid waar de Here God op een goede dag nog niet eens bijna aan kan tippen.quote:Op dinsdag 1 juli 2003 14:15 schreef kamagurka het volgende:
Ik vond o brother where are't thou en vooral barton fink erg matig tot unaniem slecht eigenlijk!
Serieus ja, barton fink is van een rommeligheid waar god zich niet eens over wil buigen in deze...quote:Op zondag 24 april 2005 17:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Serieus!?!?!? Barton Fink is wat mij betreft met stip en afstand de allerbeste Coen broeders film en O Brother is van een geweldigheid waar de Here God op een goede dag nog niet eens bijna aan kan tippen.
Oh brother where art thou is inderdaad erg goed.Verschikkelijk origineel en ook erg grappig. En de muziek hè,quote:Op zondag 24 april 2005 17:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Serieus!?!?!? Barton Fink is wat mij betreft met stip en afstand de allerbeste Coen broeders film en O Brother is van een geweldigheid waar de Here God op een goede dag nog niet eens bijna aan kan tippen.
hmmmmmmmmmm, ik vond 'm juist erg goed te doen.....quote:Op zondag 24 april 2005 23:45 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Serieus ja, barton fink is van een rommeligheid waar god zich niet eens over wil buigen in deze...
Tissss..... smots!!!quote:Op maandag 25 april 2005 18:09 schreef Smots het volgende:
[..]
hmmmmmmmmmm, ik vond 'm juist erg goed te doen.....
Ja, nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 'Barton Fink' ook veel beter kon waarderen nadat we 'm bij de werkgroep esthetiek (Film- TV wetenschap) hadden behandeld.quote:Op maandag 25 april 2005 18:21 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tissss..... smots!!!![]()
Ik heb m erg lang gelee gezien en kon er werkelijk geen kaas van maken, maar het type film ligt zeker in jouw straatjeEen vriend van me (op de HkU, filmakademie) zei zelfs dat het scenario eigenlijk briljant was als je de film ontleed... misschien ga ik nog s een poging wagen.
O brother vond ik iig matig, en die snapte ik volkomen.
Dan doe ik er een schepje bovenop met het minder bekende maar stiekem toch best coole 'Crimewave' (is deze eigenlijk wel op dvd verschenen?)quote:Als we het toch over Coenpareltjes hebben: Blood Simple! Prachtige film.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |