Ha, wordt dit een IKEA welles-nietes discussie?
Ik ben de IKEA in Breda gewend, de nieuwste telg in de keten. Ze hebben daar ten eerste een goederenlift, zodat je met je volbeladen kar naar de parkeergarage kan. Het is daarnaast ruim, heeft "shortcuts" (dus je hoeft niet per sé de heeeele winkel door) en je kan er zeer zeker tegen een lage prijs lekker eten (zweedse gehaktballen
![]()
).
Maar de Ikea in Utrecht is NIKS! Ik loop daar met een volbeladen kar en wil gebruik maken van de goederenlift zodat ik naar mn auto in de parkeergarage kan. Wat blijkt: geen goederenlift? Hoe moet ik dan mn spullen inladen? Een vriendelijke medewerkster legde mij uit dat ik eerst mn auto moest halen, naar boven moest rijden en de auto bij de inlaad-plaatsen weg moest zetten. Hoe moet ik dat?! Ik ben alleen! Ik kan mn spullen toch niet onbeheerd achter laten? Tuurlijk wel, was het antwoord, er staat een medewerker die oplet. Jaja, die heb ik gezien... een klein tenger meiske die echt niet ingrijpt als er wat gejat wordt. Beuhh..
Owkeej, naar de inlaad plaats dan.. ik kom daar met mn auto: alle plaatsen bezet, daarnaast staat je kar achter een hele rij palen, dus je kan niet eens je kar naar je auto rijden! Duss.. eindelijk een plek gevonden.. heel wat meters vanwaar ik mijn karretje had geparkeerd
![]()
Na veel pijn en moeite alles ingeladen gekregen. Naast dit gedoe heeft deze Ikea géén lekker eten, weinig tot geen shortcuts en moet je je ellebogen gebruiken om door de mensenmassa heen te komen.
In het vervolg ga ik gewoon naar Breda, al is het alleen maar voor die goederenlift