Heb het even zelf opgezocht. Er blijven er blijkbaar slechts vier over.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:02 schreef placebeau het volgende:
Weet er iemand wie er nog allemaal in de running is voor de hele golden league prijs?
quote:De vier atleten die nog in de running zijn voor de jackpot, komen vrijdag alvast niet met een gerust gemoed aan de start.
Hoogspringster Hestrie Cloete krijgt opnieuw af te rekenen met olympisch kampioene Yelena Slesarenko. Op de 400m vindt gouden medaille Tonique Williams-Darling de wereldkampioene Ana Guevara naast zich. Christian Olsson zal op zijn hoede moeten zijn voor de Roemeen Marian Oprea (zilver in Athene) en zeven andere olympische finalisten!
Felix Sanchez tenslotte, al 42 wedstrijden ongeslagen in de 400m horden, moet afrekenen met James Carter, Naman Keita en de Amerikaanse belofte Bershawn Jackson die uit is op revanche nadat hij zich niet voor Athene kon kwalificeren.
Nog meer nieuws van de Memorial van Damme:quote:Joelja Nesterenko ligt dan weer in het ziekenhuis. De olympische kampioene van de 100 meter heeft buikpijn en last van stress. De diagnose is niet duidelijk.
"Ze heeft pijn aan haar maag", legt een woordvoerder uit. "Wellicht heeft dat te maken met gespannen zenuwen, de verandering van klimaat en voeding." Nesterenko is een Wit-Russische. Ze was de eerste niet-Amerikaanse die sinds 1980 die de 100 meter naar haar hand zette. Ze is er vrijdag niet bij in Brussel.
bron:www.sporza.be
De volledige deelnemerslijst: http://www.sport.be/memorialvandamme/nl/deelnemers/quote:46 medaillewinnaars op de Memorial 31-08-2004
Op de 28ste Memorial Van Damme zullen maar liefst 46 medaillewinnaars van Athene aantreden : 16 gouden, 16 zilveren et 14 bronzen atleten.
De volledige lijst:
Gouden medaillewinnaars: Hicham El Guerrouj, Shawn Crawford, Yelena Isinbayeva, Tonique Williams-Darling, Felix Sanchez, Yelena Slesarenko, Aleen Bailey, Sherone Simpson, Tayna Lawrence, Christian Olsson, Virgilijus Alekhna, Mark Lewis Francis, Otis Harris, Monique Hennagan, DeeDee Trotter, Derrick Brew.
Zilveren medaillewinnaars: Lauryn Williams, Bernard Williams, Coby Miller, Natalya Nazarova, Natalya Antyukh, Ana Guevara, Mbulaeni Mulaudzi, Bernard Lagat, Tatyana Tomashova, Sileshi Sihine, Brimin Kipruto, Danny McFarlane, Hestrie Cloete, Svetlana Feofanova, Marian Oprea, Zoltan Kovago.
Bronzen medaillewinnaars: Debbie Ferguson, Wilson Kipketer, Rui Silva, Eliud Kipchoge, Paul Kipsiele Koech, Melissa Morrison, Naman Keita, Viktoriya Styopina, Anna Rogowska, Danila Burkenya, Joachim Olsen, Aleksandr Tammert, Muriel Hurtis.
Wat een idioot, die Kenteris. En de organisatie is nog idioter als ze erop ingaan. Als ik organisator was, mocht hij niet eens starten als ik geld toe kreeg.quote:Op woensdag 1 september 2004 03:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, dit weekend gehoord op Sporza Radio, Kenteris schijnt met onwaarschijnlijke sponsorbedragen een plaatsje op de memorial te willen afdwingen, maar voorlopig weigert de organisator ...
Dat is net wat hij aan het proberen is/was hé , met het geld van enkele sponsors van hem een plaatsje "afdwingen" (lees: kopen) op de memorial ... Maar dat zal wel niks worden.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:44 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Wat een idioot, die Kenteris. En de organisatie is nog idioter als ze erop ingaan. Als ik organisator was, mocht hij niet eens starten als ik geld toe kreeg.![]()
Oh op die manier.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is net wat hij aan het proberen is/was hé , met het geld van enkele sponsors van hem een plaatsje "afdwingen" (lees: kopen) op de memorial ... Maar dat zal wel niks worden.
enquote:Nederlandse top naar Amstelveens polsstokgala
Olympisch finalist Rens Blom zal aanstaande zaterdag een gooi doen naar het wedstrijdrecord van het Amstelveens Polsstokgala. Behalve de Limburger komen ook Christian Tamminga, Laurens Looije en de Duitse titelverdediger Bjorn Otto in actie. De organisatie heeft behalve de vaste Nederlandse 'top-3' ook de talenten Robbert-Jan Jansen en Wout van Wengerden uitgenodigd.
Uit een persbericht van de organisatie blijkt dat speciaal voor Blom de aanvangstijd van de wedstrijd is vervroegd: de Limburger moet later op de middag naar het zuiden voor een olympische huldiging in zijn woonplaats Sittard.
(01-09-2004)
enquote:Pennings herstellende van achillespeesoperatie
Hoogspringer Wilbert Pennings is afgelopen maandag in Rotterdam geopereerd. De Brabantse militair had al maanden last van een achillespeesblessure die hem ook belette om een serieuze gooi te doen naar de olympische limiet. In een persbericht van de Defense Topsport Selectie toont Pennings - die eerder al geopereerd werd aan een kniepees - zich opgelucht dat de operatie geslaagd lijkt te zijn.
Dokter Heijboer van het Erasmus Medisch Centrum verwacht een relatief vlotte revalidatie. Op zijn website zegt de atleet te denken dat de pees sterk genoeg is om op niveau terug te kunnen keren.
(01-09-2004)
quote:Annus en Korzhanenko weigeren medaille in te leveren
(02-09-2004) De gediskwalificeerde werpers Adrian Annus en Irina Korzhanenko weigeren hun gouden olympische medailles in te leveren. De Russische kogelstootster werd geschorst na een positieve dopingtest en de Hongaarse kogelslingeraar weigerde na zijn overwinning een extra dopingtest te ondergaan. Beiden zeggen onschuldig te zijn.
quote:Shawn Crawford: "Aanval op wereldrecord 100m" 02-09-2004
Een nieuwe generatie sprinters kondigt zich aan en Shawn Crawford is er één van en wat voor één? Op de persconferentie in het Koning Boudewijnstadion kwam hij rustig maar ook verrassend uit de hoek.
"Vrijdagavond ga ik voor een wereldrecord op de 100 m. In Athene won ik de 200, maar met een vierde plaats op de 100 meter ben ik niet tevreden." Vorig jaar liep hij voor een TV-programma nog tegen een giraf en een zebra en zelf noemt zichzelf nu 'the cheetah man'. "Omdat dit het snelste dier ter wereld is en ik wil de snelste mens zijn. Ik ben in Athene mezelf gebleven, voel me fit en wel en dat is een reden waarom ik vrijdagavond op de Memorial Ivo Van Damme mijn zinnen zet op de 100 m", aldus nog Crawford.
quote:Hicham El Guerrouj: "Op naar 7'25" op de 3000m" 01-09-2004
Hicham El Guerrouj kwam wat later toe op de persconferentie. Hij sliep te vast na enkele nachten niet-slapen in Athene waar hij zijn twee gouden medailles nog vierde.
De sympathieke Marokkaan was nochtans alert en kwam zeer gevat uit de hoek. "Het dubbel goud in Athene is mooier dan één keer in Atlanta of Sydney. Ik denk nog twee jaar door te gaan en in 2005 plan ik een wereldrecord op de 5000 m."
"Op de Memorial Ivo Van Damme volgend jaar hoop ik de 10.000 m in een sterke tijd te lopen maar... ik heb nu mijn zinnen gezet op een verbetering van het ongelooflijke record van Daniël Komen op de 3000 m. Ik hoop vrijdagavond in Brussel 7'25" te lopen als alles goed meezit".
Ah, da's goed nieuws. De NOS is het afgelopen jaar best goed wat betreft het uitzenden van atletiek (in ieder geval beter dan voorgaande jaren).quote:Op vrijdag 3 september 2004 08:32 schreef Arikay het volgende:
En vanavond dan het echte werk. Zelfs uitgezonden op Ned.2!
22:29-22:49 Atletiek: Golden League in Brussel.
23:31-00:01 Atletiek Golden League. Verslag van de Memorial van Damme in Brussel.
De tijd van Powell had nog veel scherper kunnen zijn ,want hij miste eigenlijk compleet zijn start ...quote:Op vrijdag 3 september 2004 21:50 schreef Arikay het volgende:
Asafa Powell wint de 100m in 9.87. Shawn Crawford maakte zijn belofte niet waar en liep 'slechts' 9.99. Justin Gatlin ontbrak daar.
En Isinbayeva over 4.92, dus een WR.
Wat een prachtig sportmens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |