Alle 65+'ers naar kassa 4 asjeblieftquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Voor mensen die bejaard zijn, 3 verschillende soorten koopzegels willen, vergeten stickers op hun zakje groente te plakken, een gezellig praatje willen maken of willen zeiken om de kleinste dingen zouden ze een aparte kassa moeten maken... En de betreffende kassierre dubbel betalen
Gelul, je wordt ook vaak genoeg gematst bij het afronden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:59 schreef succubus het volgende:
ik had het kunnen zijn.... heb op de frontpage al genoeg over gezegd, wat die winkels doen met dat afrondingsbeleid wordt ook wel stelen genoemd.
Ja kijk, daar verschilt onze invalshoek.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:02 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Gelul, je wordt ook vaak genoeg gematst bij het afronden.
Typisch Nederlands zeikgedrag: wel de voordelen ervan willen meepikken, maar niet de nadelen willen slikken...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:04 schreef succubus het volgende:
[..]
Ja kijk, daar verschilt onze invalshoek.
Als een winkel zegt , U betaalt maar 1,25 terwijl dat de kostprijs 1,27 is. Dan is het de keuze van de winkelier om mij korting te verstrekken.
Daarentegen als ik 1,30 moet betalen terwijl de kostprijs maar 1,28 is dan steelt de winkelier 2 cent, of ik dat nou wil of niet.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Typisch Nederlands zeikgedrag: wel de voordelen ervan willen meepikken, maar niet de nadelen willen slikken...
Sjonge jonge zeg, winkeliers kunnen met dit soort redeneringen echt helemaal niets! Als je 2 producten koopt kan een winkelier al niet meer bepalen of 'ie verliest of wint op het afronden en hoe vaak koop je nou 1 product bij de AH?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:04 schreef succubus het volgende:
[..]
Ja kijk, daar verschilt onze invalshoek.
Als een winkel zegt , U betaalt maar 1,25 terwijl dat de kostprijs 1,27 is. Dan is het de keuze van de winkelier om mij korting te verstrekken.
Daarentegen als ik 1,30 moet betalen terwijl de kostprijs maar 1,28 is dan steelt de winkelier 2 cent, of ik dat nou wil of niet.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Typisch Nederlands zeikgedrag: wel de voordelen ervan willen meepikken, maar niet de nadelen willen slikken...
Ik pik niet het voordeel mee, die winkelier is zo stom om die regeling te gebruiken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
het gaat om het eindbedragquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Sjonge jonge zeg, winkeliers kunnen met dit soort redeneringen echt helemaal niets! Als je 2 producten koopt kan een winkelier al niet meer bepalen of 'ie verliest of wint op het afronden en hoe vaak koop je nou 1 product bij de AH?
dat is niet helemaal hetzelfde, zoals gezegd het gaat om het principe niet om het geld.quote:Uiteindelijk zal je op hetzelfde maandbedrag uitkomen als voor de afronding, zonder al dat gezeik met koperen muntjes.
HA! de chipper...... weer zo'n prachtige uitvinding om mensen op te lichten.quote:En voor vrekken als jij is de chipper uitgevonden, contant betalen als ze afronden in jouw voordeel, chippen als ze afronden in je nadeel. Scheelt je toch al snel 20 cent per maand! Dat is 2,40 Euro per jaar, geniet ervan knul!
Je mag die muntjes ook wel gebruiken, maar je zal nog steeds 3,15 ipv 3,14 moeten betalen. En een euro is wel wat anders dan een cent, dus die vergelijking slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:10 schreef succubus het volgende:
[..]
Ik pik niet het voordeel mee, die winkelier is zo stom om die regeling te gebruiken.
Daarentegen zijn de 1 en 2 cent munten nog steeds wettige betaalmiddelen binnen alle eurolanden, dus ze dienen mij die te verstrekken ook.
Als je het woordje cent zou vervangen door euro schreeuwt het hele land moord & brand maar voor een centje zijn ze te gemakszuchtig.
Je gedraagt je er wel naarquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:10 schreef succubus het volgende:
ik ben geen vrek, ik ben geen knul, en ik ben ook geen nederlander
En dat eindbedrag zal op hetzelfde uitkomen, zo moeilijk is het niet hoorquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:10 schreef succubus het volgende:
[quote]
het gaat om het eindbedrag
Welk principe dan? Het principe dat je graag tijd verspild? Het principe dat je graag wil dat ons MKB miljoenen per jaar kwijt is aan wisselgeld?quote:dat is niet helemaal hetzelfde, zoals gezegd het gaat om het principe niet om het geld.
Contant ten alle tijde betrouwbaarder?quote:HA! de chipper...... weer zo'n prachtige uitvinding om mensen op te lichten.
contant geld is ten alle tijde betrouwbaarder. wat de hel heb je aan een flutpasje dat je in het buitenland niet eens kan gebruiken en waar je je geld mee kan kwijt raken als het demagnetiseerd
quote:en ik ben ook geen nederlander
Ben zelf ook niet echt fan van de chipper, maar ik zie er best het voordeel van in. Zo heb je toch kleingeld bij je, zonder al dat gedoe in je zak. Zeer ideaal voor het binnenland, en dat magneetgedoe is een kwestie van oppassen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:10 schreef succubus het volgende:
HA! de chipper...... weer zo'n prachtige uitvinding om mensen op te lichten.
contant geld is ten alle tijde betrouwbaarder. wat de hel heb je aan een flutpasje dat je in het buitenland niet eens kan gebruiken en waar je je geld mee kan kwijt raken als het demagnetiseerd
Pfff pinnenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:23 schreef sociologist het volgende:
simpele oplossing: gewoon pinnendat wordt namelijk niet afgerond
Ik betaal geen cent meer of minder want ik woon niet in een euroland..quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:19 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je gedraagt je er wel naar
Uiteindelijk zal je evenveel betalen als voor de afrondingen.
Bij de grote winkelketens is precies bekend hoeveel er verkocht wordt per klant. Nu is het mogelijk de prijzen zo af te stellen dat de winkelier vaker in het voordeel is dan de klant. Dit is gewoon met behulp van wat statistiek te berekenen en het zou mij niets verbazen als de grote winkelbedrijven even een middagje een wiskundige inhuren om de prijzen op de juist manier af te stellen. Verder zeggen de winkels 30 miljoen extra winst per jaar te maken. Dus ik zie weer veel ruimte voor een prijzenslag.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:02 schreef TimmyAsd het volgende:
Gelul, je wordt ook vaak genoeg gematst bij het afronden.
Dat is zaak van de winkel. Ze kiezen er zelf voor om af te ronden, dan moeten ze daar ook de nadelen van dragen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:12 schreef TimmyAsd het volgende:
Komt er ook nog bij dat de mensen andermans tijd flink verdoen door enorme heisa te maken.
En tijd kost tegenwoordig steeds meer geld
Meer dan de afronding zeg maar
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:28 schreef succubus het volgende:
Gaan ze straks weer afvragen waar die inflatie vandaan komt
Ik wil inderdaad wel eens zien of de verhouding afrondingen in het voordeel van de klant en de afrondingen in het voordeel van de winkel, gelijk is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Nu snap ik het! De inflatie wordt natuurlijk veroorzaakt door het afronden van de Eurocenten! Raar dat die economen daar nog niet op zijn gekomen...
Die aanpassing van de prijzen kan je alleen maken als je weet welke combinaties van producten mensen kopen. En aangezien er vele 'combinatie-groepen' zijn die hetzelfde product gebruiken, zal je ook dat in de berekening moeten meenemen. Laat staan de fluctuatie in verkoop van sommige producten en de introductie van nieuwe producten. Nee, je kan me veel conspiracy-theories wijsmaken, maar deze niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bij de grote winkelketens is precies bekend hoeveel er verkocht wordt per klant. Nu is het mogelijk de prijzen zo af te stellen dat de winkelier vaker in het voordeel is dan de klant. Dit is gewoon met behulp van wat statistiek te berekenen en het zou mij niets verbazen als de grote winkelbedrijven even een middagje een wiskundige inhuren om de prijzen op de juist manier af te stellen. Verder zeggen de winkels 30 miljoen extra winst per jaar te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |