Ik heb nu Superfuzz bigmuff en Mudhoney, ik heb de tweede nog niet helemaal geluisterd, maar het klinkt allemaal erg vet.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:51 schreef DaisyDuke het volgende:
Graag gedaan hoor! Welke albums heb je?
Nu we toch bezig zijn, welk(e) album(s) van hun raad je aan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:20 schreef tong80 het volgende:
Samen met de Screaming Trees de ware parels uit de pré grunge periode.
Denk dat je de term het eerste kon gebruiken bij bands als Green River en Melvins maar er waren veel nog onbekendere bands ook in die tijd (85 en eerder) bezig om dit soort dingen op plaat te zetten. Omdat de meeste muzikanten toen niet konden spelen ontstond die unieke sound en toen ze wel konden spelen schreven ze meteen ook goede / betere nummers waardoor de bands bekend werden.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:17 schreef ralfseltje het volgende:
Haha ja zo kun je ook wel door blijven gaan natuurlijk.
Maar zeg je grunge dan zeg je bijna automatisch Nirvana. Grappig om nu te horen dat Nirvana wel erg veel "geleend" heeft. Toen ik nog een beginnende muziekluisteraar was dacht ik altijd dat Nirvana grunge had uitgevonden. Gelukkig kwam ik er snel achter dat het iets gecompliceerder lag.
De dynamiek in de muziek was toch wel een nieuw aspect denk ik.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:06 schreef DaisyDuke het volgende:
Ach, origineel... Mudhoney heeft natuurlijk ook goed geluisterd naar bands als The Stooges en MC5. Maar geef ze eens ongelijk.
Buiten dat was Nirvana natuurlijk een stuk hitgevoeliger dan Mudhoney en daardoor commercieel stukken interessanter. Het gelijk van Geffen is natuurlijk wel gebleken.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:28 schreef tong80 het volgende:
Nirvana had het geluk dat ze vriendjes van Sonic Youth waren en bij Geffen konden tekenen.
Nou het eerste album van Nirvana bevat geen hitmateriaal.Ik was dan ook verbaasd dat ze bij een major label konden tekenen.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:08 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Buiten dat was Nirvana natuurlijk een stuk hitgevoeliger dan Mudhoney en daardoor commercieel stukken interessanter. Het gelijk van Geffen is natuurlijk wel gebleken.
Het materiaal voor Nevermind was ten tijden van de deal met David Geffen al voor circa 90% geschreven. En dat materiaal was in vergelijking met Bleach, dat met uitzondering van het ultieme popnummer About A Girl nauwelijks hitpotentie had, natuurlijk stukken toegankelijker voor het grote publiek.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou het eerste album van Nirvana bevat geen hitmateriaal.Ik was dan ook verbaasd dat ze bij een major label konden tekenen.
Absoluut. Een paar maanden geleden nog live aan het werk gezien tijdens `The Melvins play Houdini' waar ze het hele album speelden. Jammer dat Deerhoof voor hen opende want dat vond ik ongelofelijk kut.... Part Chimp was dan wel weer oorverdovend goed.quote:
Pearl Jam wellichtquote:Op maandag 9 januari 2006 20:21 schreef DaisyDuke het volgende:
Maar terug naar Mudhoney. Een van de laatste nog steeds bestaande Seattle bands. Of zie ik er nu een paar over het hoofd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |