quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de volgende landen van oorsprong al een grote Armeense gemeenschap rijk waren:
Argentina, Belgium, Canada, the Council of Europe, Cyprus, the European Parliament, France, Great Britain, Greece, Lebanon, Russia, the United Nations and Uruguay
Inderdaad, maar dan wel dankzij de diaspora, niet ''van oorsprong.''quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou een aantal van die landen heeft wel een aardig aantal inwoners van de Armeense diaspora, .
Dan ben je nog wereldvreemder dan ik dacht en met redelijk grote zekerheid kan ik stellen dat jij wel meer niet weet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de volgende landen van oorsprong al een grote Armeense gemeenschap rijk waren:
Argentina, Belgium, Canada, the Council of Europe, Cyprus, the European Parliament, France, Great Britain, Greece, Lebanon, Russia, the United Nations and Uruguay
De Turken blijken over het algemeen niks beter dan een volk van David Irving'squote:Lebanese Parliament Passes Genocide Resolution
BEIRUT-The Lebanese Parliament unanimously approved a resolution Thursday, calling for the commemoration of the 82nd anniversary of the Armenian Genocide perpetrated by the Ottoman Turkish government at the beginning of the century.
The resolution, which was the result of efforts put forth by the Armenian bloc of the parliament, is the first step toward a complete recognition of the Armenian Genocide by the Lebanese government, and the subsequent condemnation of relentless Turkish denial tactics.
The resolution, presented by the parliament executive, calls on all Lebanese citizens to unite with the Armenian people on April 24” in commemorating the atrocities of 1915-1923.
Source: Asbarez On-Line 97/4/4
Ach ja, iedereen is tegen Turkije. Dat die Armeniers nazaten zijn van mensen die in groten getale gevlucht zijn voor de pogroms uit de jaren negentig van de negentiende eeuw (o nee, dat is ook een fabeltje, of het was een verzetsstrijd tegen bezettersquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dan ben je nog wereldvreemder dan ik dacht en met redelijk grote zekerheid kan ik stellen dat jij wel meer niet weet.
Al die landen die je noemt hebben allen ofwel last een anti-Turkije sentiment of een armeense lobby. Voor een Argentinië is het bijv. niet moeilijk. Daar wonen misschien 2 Turken. Als een groepje van 4 armeense lobbyisten daar bij de politieke parijen komt aankloppen, dan is het niet bijzonder moeilijk om een volk dat misschien nooit van de Turken gehoord heeft te overtuigen van je eigen gelijk. Zo ook voor Canada en Uruguay. Een VN en een Libanon hebben nooit een dergelijk verzinsel erkend. De rest van de landen spreekt voor zich, aangezien het stuk voor stuk landen zijn met een sterke antipatie voor Turken. In je lijstje ben je Zweden trouwens vergeten. Je weet wel, dat land dat de PKK ook al zo'n leuk hobbyclubje vond en het maar zielig vond dat ze geen stukje land mochten hebben.
Voor de rest gaat het niet over Turkije, maar over vermeende genocides in het algemeen die via de politieke kanalen worden doorgedrukt ipv via een geschiedkundige route.
Dit is duidelijke taal lijkt mij zo.quote:The United Nations’ Convention on the prevention and punishment of the crime of Genocide, ratified by 92 states established:
"In the present convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, such as:
Killing members of the group;
Causing serious bodily or mental harm to the members of the group;
Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in the part;
Imposing measures intended to prevent births within the group;
Forcibly transferring children of this group to another group".
The UN Convention states that the occurrence of either one of the above
mentioned points is a genocide. The Armenian genocide included all these acts committed together systematically and thoroughly by the Turkish government thus committing the first genocide of the 20th century.
Kijk dit snap jij dan niet echt. Jij denk dat oorlogsslachtoffers geen onderdeel van genocide kunnen zijn. Dan is wat in Srebrenica gebeurde ook geen genocide he? Was gewoon een uitstekende zet van het grote geweldige Servische leger om zo het verloren land weer terug te claimen aangezien ze niet vrijwillig wilde vertrekken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Omdat het oorlogsslachtoffers waren en doden als gevolg van het uitdrijven van de armeense bezetters. Heeft weinig met genocide te maken. Meer met een uitstekende zet van het Turkse leger om zo het verloren land weer te claimen bij gebrek aan vrijwillig vertrek van de armeense bezetter.
Maar de topic ging over vermeende genocides in het algemeen, niet specifiek over de oorlogsslachtoffers van begin vorige eeuw.
Verklaart een boel. Ik wist niet dat de armenen zo'n dikke vinger in de pap hadden in Libanon. Samen met het oude sentiment onder de Libanezen door hun bezetting door de Ottomanen, zit de kans er inderdaad in dat Libanon dat wel zou erkennen. Niets nieuws onder de zon dus en niet iets om bepaald serieus te nemen. Het zou zoiets zijn om Wilders te laten bepalen of Turkije in de EU komt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:17 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou Libanon heeft dat wel gedaan hoor.
[..]
Lebanese Parliament Passes Genocide Resolution
BEIRUT-The Lebanese Parliament unanimously approved a resolution Thursday, calling for the commemoration of the 82nd anniversary of the Armenian Genocide perpetrated by the Ottoman Turkish government at the beginning of the century.
The resolution, which was the result of efforts put forth by the Armenian bloc of the parliament, is the first step toward a complete recognition of the Armenian Genocide by the Lebanese government, and the subsequent condemnation of relentless Turkish denial tactics.
The resolution, presented by the parliament executive, calls on all Lebanese citizens to unite with the Armenian people on April 24” in commemorating the atrocities of 1915-1923.
Source: Asbarez On-Line 97/4/4
Daar kun je wel degelijk spreken van genocide. Itt de armenen in Turkije, waren de moslims in Srebrenica geen bezetters. En ja, Hitler deed wel genocide. Wist je dat het strafbar is om de holocaust te ontkennen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:26 schreef FinalComeback het volgende:
[..]
Kijk dit snap jij dan niet echt. Jij denk dat oorlogsslachtoffers geen onderdeel van genocide kunnen zijn. Dan is wat in Srebrenica gebeurde ook geen genocide he? Was gewoon een uitstekende zet van het grote geweldige Servische leger om zo het verloren land weer terug te claimen aangezien ze niet vrijwillig wilde vertrekken.
Oh en Hitler deed ook geen genocide hoor! Was gewoon een uitstekende zet van de grote geweldige Hitler om de staatskas te spekken. En ja die Joden wilde niet vrijwillig vertrekken he, dus ja dat is vragen om problemen he!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, of zoals Turkije laten bepalen of Turkije al dan niet strafbaar was.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Verklaart een boel. Ik wist niet dat de armenen zo'n dikke vinger in de pap hadden in Libanon. Samen met het oude sentiment onder de Libanezen door hun bezetting door de Ottomanen, zit de kans er inderdaad in dat Libanon dat wel zou erkennen. Niets nieuws onder de zon dus en niet iets om bepaald serieus te nemen. Het zou zoiets zijn om Wilders te laten bepalen of Turkije in de EU komt.
92 Staten? Sinds wanneer is 93 een meerderheid in de VN? En sinds wanneer worden dingen erkend met een minderheid? Voor mij is het ook duidelijke taal.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:25 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dit is duidelijke taal lijkt mij zo.
Nee, dat laten de Turken liever over aan onafhankelijke geschiedkunidgen en bronnen ipv het overlaten aan de politiek zoals de armenen prefereren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, of zoals Turkije laten bepalen of Turkije al dan niet strafbaar was.
Ben je echt zo dom? :')quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
92 Staten? Sinds wanneer is 93 een meerderheid in de VN? En sinds wanneer worden dingen erkend met een minderheid? Voor mij is het ook duidelijke taal.
Wat een gelul. Ontkennen dat Turken keihard volkerenmoord hebben gepleegd omdat het niet in je straatje past is een ding.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dan ben je nog wereldvreemder dan ik dacht en met redelijk grote zekerheid kan ik stellen dat jij wel meer niet weet.
Al die landen die je noemt hebben allen ofwel last een anti-Turkije sentiment of een armeense lobby. Voor een Argentinië is het bijv. niet moeilijk. Daar wonen misschien 2 Turken. Als een groepje van 4 armeense lobbyisten daar bij de politieke parijen komt aankloppen, dan is het niet bijzonder moeilijk om een volk dat misschien nooit van de Turken gehoord heeft te overtuigen van je eigen gelijk.
Canada heeft meer immigranten dan heel Turkije en wordt wereldwijd gerespecteerd als een land wat objectief kijkt naar dingen. Er is geen sprake van antipatie maar erkenning van een keihard feit die revisionistische quasi-nazis als jij het liefst zien verdwijnen of afdoen met een statement in de trend van "ich habe es nicht gewusst".quote:Zo ook voor Canada en Uruguay. Een VN en een Libanon hebben nooit een dergelijk verzinsel erkend. De rest van de landen spreekt voor zich, aangezien het stuk voor stuk landen zijn met een sterke antipatie voor Turken. In je lijstje ben je Zweden trouwens vergeten. Je weet wel, dat land dat de PKK ook al zo'n leuk hobbyclubje vond en het maar zielig vond dat ze geen stukje land mochten hebben.
Wat een gelul.quote:Voor de rest gaat het niet over Turkije, maar over vermeende genocides in het algemeen die via de politieke kanalen worden doorgedrukt ipv via een geschiedkundige route.
''Onafhankelijke geschiedkundigen''...wat gebeurt er met een van die geschiedkundigen als hij niet opdreunt wat Ankara dicteert?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, dat laten de Turken liever over aan onafhankelijke geschiedkunidgen en bronnen ipv het overlaten aan de politiek zoals de armenen prefereren.
Misschien kun je het relevante stukje quoten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:31 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Hier kun je het gewoon nalezen.
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/treaty1gen.htm
Dan wordt die opgehangen natuurlijk volgens het Turkse Strafrecht. Dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
''Onafhankelijke geschiedkundigen''...wat gebeurt er met een van die geschiedkundigen als hij niet opdreunt wat Ankara dicteert?
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:24 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wees nu eens flink en reageer ook eens op de link uit het andere bericht, waar Turkije's grootste bondgenoot schrijft:
General von Lossow drahtet:
Maßlose türkische Forderung auch auf die rein armenischen Gebiete von Achalkalaki, Alexandropol und Eriwan abzielt auf Gebietserwerb weit über Brester Vertrag hinaus, auf völlige Ausrottung der Armenier auch in Transkaukasien und auf alleinige gewinnsüchtige wirtschaftliche Ausbeutung Kaukasiens.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Omdat het oorlogsslachtoffers waren en doden als gevolg van het uitdrijven van de armeense bezetters.
Alles wat er staat lijkt mij relevant.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Misschien kun je het relevante stukje quoten.
Oh, do tell. Geef eens een paar van die onafhankelijke geschiedkundigen en bronnen? Dus bronnen/kundigen die geen Turk zijn en niets met Turkije te maken hebben.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, dat laten de Turken liever over aan onafhankelijke geschiedkunidgen en bronnen
Lichamelijk ben je misschien kerngezond, maar op andere gebieden ben je zo llllllek als een mandje...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 09:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik voel me opperste best, maar bedankt voor je medeleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |