abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21636635
Ik weet niet waar in godsnaam de media mee bezig is, maar dit soort "fouten" worden wel vaker gemaakt. Deze meneer heeft helemaal niet om politiebewaking gevraagd EN is niet bedreigd door de moslims. Misschien is het beeld dat "moslims niets kunnen hebben" toch behoorlijk verkeerd. Dit is een soortgelijke fout als tijdens 11/9, waarbij kranten plotseling met een verhaal op de proppen kwamen dat er "juichende Marokkaanse jongeren in Ede" waren. Uiteindelijk kwam er pas na een week een rectificatie, die zo klein was, dat men een vergrootglas nodig had om te zien wat er stond. Nog steeds grijpen mensen terug naar "de marokkaanse jongeren van Ede" om hun stelling te bewijzen, niet wetend dat dat verhaal helemaal bullshit was.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!fotograaf maandag 30 augustus 2004 @ 12:41:16 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21636688
Van Gogh wordt dus niet bewaakt? Er stond in het originele artikel toch alleen dat hij bescherming kreeg, en niet dat hij al bedreigingen had ontvangen? De beveiliging zou preventief zijn dacht ik, en preventief houdt toch in dat er nog geen eigenlijke dreiging gemanifesteerd is?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:42:14 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21636716
Was dat bullshit dan in Ede? dat is mijn dan ook ontgaan!

Het neemt natuurlijk niet weg dat dat ongedierte in de pallestijnse gebieden wel een feestje vierde op die dag
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21636743
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:41 schreef freud het volgende:
Van Gogh wordt dus niet bewaakt? Er stond in het originele artikel toch alleen dat hij bescherming kreeg, en niet dat hij al bedreigingen had ontvangen? De beveiliging zou preventief zijn dacht ik, en preventief houdt toch in dat er nog geen eigenlijke dreiging gemanifesteerd is?
Hij had niet eens om die beveiliging gevraagd
Allah Al Watan Al Malik
pi_21636761
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar kijkt men ook niet naar bij politie volgens mij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21636795
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar kijkt men ook niet naar bij politie volgens mij.
Feit is, dat de media doet alsof deze mensen echt bedreigd worden. De mensen geloven dat dan ook meteen en gebruiken het meteen als voorbeeld om "moslims" aan te pakken. Pas als de persoon in kwestie zegt dat ie echt niet bedreigd wordt, ebt het weg.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!fotograaf maandag 30 augustus 2004 @ 12:47:28 #7
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21636829
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:43 schreef Mutant01 het volgende:
So? Als de politie dat wel nodig acht. OK, geldverspilling als de goede man er zelf niet om vraagt, maar goed, ik heb ook mijn twijfels over de motieven van van Gogh. Als hij iets aangedaan zou worden, is dat alleen maar een onderschrijving van zijn stellingen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_21636851
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Feit is, dat de media doet alsof deze mensen echt bedreigd worden. De mensen geloven dat dan ook meteen en gebruiken het meteen als voorbeeld om "moslims" aan te pakken. Pas als de persoon in kwestie zegt dat ie echt niet bedreigd wordt, ebt het weg.
Ik weet niet of hij bedreigd wordt. Als hij zelf zegt dat het niet zo is, dan zal het wel niet zo zijn. Wat niet wegneemt dat hij dan alsnog preventieve politiebewaking kan krijgen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21636904
Preventieve bewaking geven ze meestal als men verwacht dat er allerlei bedreigingen binnenkomen. Oftewel, er waren een aantal mensen erg bevooroordeeld bezig. Dat werkt meteen door in de media, en die zijn zo ongenuanceerd als de pest.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:53:04 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21636953
Wellicht doet de politie nav telefoontaps? geen idee hoor.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21636964
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Preventieve bewaking geven ze meestal als men verwacht dat er allerlei bedreigingen binnenkomen. Oftewel, er waren een aantal mensen erg bevooroordeeld bezig. Dat werkt meteen door in de media, en die zijn zo ongenuanceerd als de pest.
Het lijkt me dat men zich op realistische informatie baseert en niet op vooroordelen. Naar aanleiding van die film zou het goed kunnen dat Van Gogh bedreigingen naar zijn hoofd geslingerd krijgt. Hirschi Ali is ook bedreigd en in bv de Metro zie je behoorlijk vaak brieven van schuimbekkende lezers gericht aan Ali en Van Gogh.
pi_21636967
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om om "moslims" aan te pakken. Het gaat erom om extremisten aan te pakken. In andere discussies wordt hier vaak ook door moslims gezegd dat deze extremisten geen echte moslims zijn.

Waarom zijn het nu opeens wel moslims ?
pi_21637014
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om om "moslims" aan te pakken. Het gaat erom om extremisten aan te pakken. In andere discussies wordt hier vaak ook door moslims gezegd dat deze extremisten geen echte moslims zijn.

Er wordt over moslims gepraat en niet over "extremisten". De meeste mensen kunnen niet zo genuanceerd posten en dan gaat de discussie al gauw over de "normale moslim".
Allah Al Watan Al Malik
pi_21637015
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Waarom zijn wie moslim?
pi_21637045
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het lijkt me dat men zich op realistische informatie baseert en niet op vooroordelen. Naar aanleiding van die film zou het goed kunnen dat Van Gogh bedreigingen naar zijn hoofd geslingerd krijgt. Hirschi Ali is ook bedreigd en in bv de Metro zie je behoorlijk vaak brieven van schuimbekkende lezers gericht aan Ali en Van Gogh.
Van Gogh zelf zegt niet bedreigd te worden en hij heeft er niet om gevraagd. Toen Pim Fortuyn om bewaking vroeg en vertelde dat hij bedreigd werd, kreeg hij ook geen politiebewaking. Wat moet ik hieruit opmaken? Dat de Nederlandse politie zwaar selectief te werk gaat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_21637105
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waarom zijn wie moslim?
Het gaat volgens mij om twee verschillende groepen "moslims", zij die een eventuele bedreiging zouden vormen, en zij waarvoor dit niet opgaat. Welke moslim tot welke groep behoort is doorgaans erg afhankelijk van het beeld dat degene die de groepen indeelt van "de moslim" heeft, waardoor nooit (goed) af te bakenen valt welke mensen bedoeld worden, en welke niet.

Hierdoor zal het regelmatig voorkomen dat bepaalde moslims zich ten onrechte (niet) aangesproken voelen.
pi_21637108
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van Gogh zelf zegt niet bedreigd te worden en hij heeft er niet om gevraagd. Toen Pim Fortuyn om bewaking vroeg en vertelde dat hij bedreigd werd, kreeg hij ook geen politiebewaking. Wat moet ik hieruit opmaken? Dat de Nederlandse politie zwaar selectief te werk gaat?
In elk geval dat de Nederlandse politie tekortschiet en pas in actie komt als het kalf verdronken is. Die vergelijking kun je overigens niet maken, pas na de moord op Fortuyn is men echt werk gaan maken van het beveiligen van "mensen met een mening".
pi_21637130
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er wordt over moslims gepraat en niet over "extremisten". De meeste mensen kunnen niet zo genuanceerd posten en dan gaat de discussie al gauw over de "normale moslim".
als een "normale moslim" zich niet herkent in de zaken die werden besproken in het filmpje dan lijkt het me duidelijk dat het niet om hen gaat. Er komen ook wel eens misdragende "Nederlanders" op vakantie oid op televisie, maar dan voel ik me ook niet aangesproken

Maar ontopic: Als inderdaad dit nieuws opgeblazen is aangaande die bewaking, dan is dat zeker een fout. Maar laten we ons wel tot de hoofdzaak beperken en niet de aandacht van het onderwerp van de film verschuiven naar bijzaken
pi_21637165
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 13:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het gaat volgens mij om twee verschillende groepen "moslims", zij die een eventuele bedreiging zouden vormen, en zij waarvoor dit niet opgaat. Welke moslim tot welke groep behoort is doorgaans erg afhankelijk van het beeld dat degene die de groepen indeelt van "de moslim" heeft, waardoor nooit (goed) af te bakenen valt welke mensen bedoeld worden, en welke niet.

Hierdoor zal het regelmatig voorkomen dat bepaalde moslims zich ten onrechte (niet) aangesproken voelen.
dat is inherent aan het leven. het leven is oneerlijk
  maandag 30 augustus 2004 @ 13:04:35 #20
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_21637188
link naar het filmpje, anyone?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_21637195
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 13:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is inherent aan het leven. het leven is oneerlijk
De mens is oneerlijk
pi_21637208
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 13:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als een "normale moslim" zich niet herkent in de zaken die werden besproken in het filmpje dan lijkt het me duidelijk dat het niet om hen gaat. Er komen ook wel eens misdragende "Nederlanders" op vakantie oid op televisie, maar dan voel ik me ook niet aangesproken

Maar ontopic: Als inderdaad dit nieuws opgeblazen is aangaande die bewaking, dan is dat zeker een fout. Maar laten we ons wel tot de hoofdzaak beperken en niet de aandacht van het onderwerp van de film verschuiven naar bijzaken
De hoofdzaak wordt al in verscheidene topics besproken.

Om even terug te komen op je eerste alinea. Er wordt dan ook genuanceerd gesproken als het over Nederlanders gaat, namelijk "de misdragende Nederlander". Terwijl, als er een een bomaanslag ergens in Kabul plaatsvind ik iets heel anders naar mn hoofd geslingerd krijg: Zie je wel, het zijn weer de moslims. (Nee, niet terroristen, of extremisten, maar DE moslims) Niet vreemd dat je je dan aangesproken voelt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_21637245
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 13:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

De mens is oneerlijk
niet alleen de mens. het is wel zo dat de mens er verder over praat
pi_21637299
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

De hoofdzaak wordt al in verscheidene topics besproken.
heb je gelijk in
quote:
Om even terug te komen op je eerste alinea. Er wordt dan ook genuanceerd gesproken als het over Nederlanders gaat, namelijk "de misdragende Nederlander". Terwijl, als er een een bomaanslag ergens in Kabul plaatsvind ik iets heel anders naar mn hoofd geslingerd krijg: Zie je wel, het zijn weer de moslims. (Nee, niet terroristen, of extremisten, maar DE moslims) Niet vreemd dat je je dan aangesproken voelt.
klopt. helaas hokjesgeest, jij zal je er vast ook wel eens schuldig aan maken totdat iemand je erop wijst. Heel vervelend, maar inherent aan een samenleving. Als er geen moslims of joden of zigeuners zijn, dan wordt er wel in de eigen groep een onderscheid gemaakt. De Katholieken, de protestanten, de homo's, de vrouwen, de soefi's, de shi-ieten etc...
pi_21637437
Inherent aan een samenleving, iedereen doet het... erg vervelend en verder maar niets aan doen, of misschien toch wat extra aandacht waard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')