abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21627001
Vervolg van Het grote kleine babietjestopic deel 24

Babietjes

9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

O jee, gooide hem dicht. Hoop dat ik dit goed doe mensen

Dit was dus de laatste post uit deeltje 24:
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 21:51 schreef poemojn het volgende:
Snoopy, heb je anders al geprobeerd hem in een wipstoeltje oid mee te nemen zodat hij nog weet dat je vlakbij bent? Tenslotte is hij nog een beetje jong voor kiekeboe-spelletjes (daarmee leren ze dat je niet uit hun leven verdwijnt als je niet zichtbaar bent). Manipuleren kunnen ze op z'n vroegst met 6 maanden tenslotte.
Ik zet hem wel eens in zijn maxi-cosi naast me op de bank maar dan gaat hij brullen. Net als in de box, in zijn wiegje overdag enz. Zodra hij bij een van ons ligt met een pink in zijn mond is het goed. En 's nachts vind hij zijn wiegje ook geen probleem.
Maar wat ik zeg, hij is pas 3 weken dus misschien nog een beetje vroeg om er structuur in te brengen

[ Bericht 10% gewijzigd door Lois op 06-09-2004 20:46:29 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:08:27 #2
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21627080
Ik wou al zeggen Snoop, ga nou snel een nieuw topic openen of moet ik het weer voor je doen

Weet ik niet het pak is van een ander kindje geweest en het labeltje is eruit.
Ze krijgt die aan als ze s avonds onder de douche of in bad is geweest en daarna nog mee naar boven gaat omdat ze alleen maar een rompertje in d'r slaapkza aan heeft, iedere keer omkleden vind ik zo'n onzin.

Ik denk iddd dat 3 weken te vroeg is, maar ik vind 7 weken ook onzin dus wie ben ik
  Jubileum moderator zondag 29 augustus 2004 @ 22:13:31 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21627209
snoop niet schrikken maar ik ga even je openingspost aanpassen met de lijstjes erin enzo.

zo gedaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_21627301
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:13 schreef Lois het volgende:
snoop niet schrikken maar ik ga even je openingspost aanpassen met de lijstjes erin enzo.

zo gedaan
Jemig zeg, wat een enorme lijst zeg. Dankjewel hoor
pi_21627369
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:08 schreef Luchtbel het volgende:
Ik denk iddd dat 3 weken te vroeg is, maar ik vind 7 weken ook onzin dus wie ben ik
Ben ik helemaal met je eens hoor. En ik wilde ook geen strak rooster voor mijn kleine mannetje instellen
Maar af en toe probeer ik eens wat. Af en toe iets langer in zijn box laten liggen bijvoorbeeld om hem te laten wennen. En dat lukt best. Dat kan heel handig zijn als ik ga douchen ofzo
  Jubileum moderator zondag 29 augustus 2004 @ 22:23:26 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21627439
Ik heb me bij Iris nooit aan schema's gehouden en gewoon haar ritme gevolgd. Gevolg was dat ik veel relaxter was, Iris heel relaxt was en als ze geborgenheid nodig had lag ze lekker op mijn borst.
Ik heb misschien makkelijk praten, ik had gezinshulp en een partner maar ik vind geborgenheid en veiligheid gewoon belangrijker dan doorslapen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_21627608
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:23 schreef Lois het volgende:
Ik heb me bij Iris nooit aan schema's gehouden en gewoon haar ritme gevolgd.
En sliep ze wel veel overdag of was ze ook veel wakker?
pi_21627619
Zo te zien ben ik gelukkig niet de enige. Wij willen ook zoveel mogelijk haar ritme volgen (al heeft ze soms de pech dat ik even brood moet smeren of naar de wc oid terwijl zij begint te huilen) maar zijn al regelmatig daarom voor gek verklaard.
pi_21627631
Als Tobias er rustig van zou worden, zou ik dat meteen beamen. Maar als je urenlang met een klein, oververmoeid, driftig mannetje zit, dat eigenlijk gewoon moet slapen, maar alles wat om hem heen gebeurt veel te interessant vindt, en dus mooi weigert zijn ogen dicht te doen, ga je er toch anders over denken. Hij hoeft niet te slapen op de momenten dat het mij uitkomt, hoeft mijn ritme niet te volgen, en hoeft van mij ook nog niet door te slapen (Rick doet toch de nachtvoedingen )...als ie maar genoeg slaapt, anders is ie niet te genieten. En als ik hem niet regelmatig op bed leg, pakt ie hooguit 8 uur slaap, en da's nog minder dan wat ik zelf nodig heb

Maar zoals ik al zei, ieder kind is anders, iedere ouder is anders, dus zal iedereen het anders aanpakken.
  Jubileum moderator zondag 29 augustus 2004 @ 22:32:54 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21627663
Ze sliep voornamelijk veel overdag en was 's nachts veel wakker. Dat was heus wel eens bere-irritant hoor, het is niet zo dat ik het allemaal fijn vond maar na 3 maanden draaide het vanzelf om. Ze wilde meer van de wereld zien overdag en ging 's nachts steeds langer achter elkaar slapen. Toen eenmaal de bv echt gestopt was (met 6 maanden) sliep ze de nachten door, dus van 8 tot 7.

Pluis het was geen kritiek hoor, het is heus niet zo dat ik Iris alleen liet slapen als ze eindelijke omduvelde van de slaap. Ik heb haar gewoon steeds in bed gelegd als ik zag dat ze moe werd, en dat was veel de eerste maanden overdag.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:34:35 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21627705
Ik ben partnerloos maar leef echt volgens Jolies behoeftes, dat hoeft geen verschil te maken, als ik er kan zijn voor haar ben ik dat.
pi_21627725
Dat herken ik dus zo van Pluisje. Best moeilijk om zo'n kleintje te zien dat bijna omvalt van de slaap maar niet wil slapen en daardoor huilerig en tenslotte driftig wordt en over z'n toeren raakt.
Mij maakt het ook geen fluit uit op welke tijdstippen hij wel of niet slaapt maar het zou voor hemzelf zoveel prettiger zijn als hij gewoon in slaap viel als ie moe is.

Daarom probeer ik wat dingen uit om te kijken waar hij zich prettig bij voelt en dat hij dus in slaap valt als hij moe is. Of dat nou in bed, de box of zijn maxi-cosi is maakt mij niet uit.

En daarom vraag ik hier naar ervaringen van anderen. Misschien hebben Morris en ik er wat aan.
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:38:52 #13
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21627806
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:32 schreef Lois het volgende:
Pluis het was geen kritiek hoor, het is heus niet zo dat ik Iris alleen liet slapen als ze eindelijke omduvelde van de slaap. Ik heb haar gewoon steeds in bed gelegd als ik zag dat ze moe werd, en dat was veel de eerste maanden overdag.
Weet ik wel hoor, maar er hangt zo'n negatieve sfeer rondom het woord "structuur", alsof je je kind tot iets verschrikkelijks dwingt.
Terwijl ik eigenlijk precies hetzelfde doe als jij: hem in bed leggen als ie moe wordt. Alleen is ie het daar gewoon nog niet zo mee eens, en ben ik dan vrij hard: je bent moe, dus je gaat naar bed.
pi_21627845
Myrthe slaapt 's nachts na de voeding direct verder, maar ik heb nu ook zo min mogelijk licht aan en verschoon geen luiers tenzij dat echt noodzakelijk is, dus ik krijg zo zelf ook wel voldoende slaap. En overdag slaapt ze ook genoeg, ze slaapt bij mij veel beter dan in haar eigen bed. Alleen als ze een drukke dag heeft heeft ze 's avonds (nu:{) wel moeite om in slaap te komen en gaat ze erg jengelen.
  zondag 29 augustus 2004 @ 23:45:54 #15
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_21629441
Judith gaat ook nooit gewoon lief slapen. Echt een heel verschil met Daan. Daan sliep (of: slaapt) vrij veel en ging ook altijd lekker liggen. Viel ook nogal eens op de arm in slaap en liet zich nog wel eens in slaap wiegen.
Judith niet. Judith heeft sowieso minder slaap nodig, maar gaat standaard huilen als ze in bed gelegd wordt. De ene keer een half minuutje, de andere keer 10 minuten, maar gehuild wordt er. Eigenlijk word ik er al niet meer anders van: het hoort erbij. Wel jammer, want ook als ze heel moe is, vertikt ze het om in m'n armen in slaap te vallen. Het gaat vast wel een keer over
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 30 augustus 2004 @ 09:29:00 #16
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_21633565
De truuk (op bed leggen als ze moe is ) die ik dus gisteren om 19.30 uur heb toegepast werkt wel erg goed Ze werd om 02.30 pas weer wakker voor eten. Ik had haar om een uur of 21.00 nog wakker gemaakt voor een voeding, maar ze hoefde niet en lag zo weer te slapen bij mij op schoot Daarna maar weer op bed gelegd en vervolgens werd ze dus pas om 02.30 uur wakker. Ze heeft dus 7 uur geslapen en wel 8,5 uur niet gegeten
Nu ligt ze weer te krijsen, dus ik haar zo even pakken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 augustus 2004 @ 10:17:04 #17
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21634142
Tss, mijn truukjes werken beter op andere kinderen, dan op die van mezelf

Ik heb er zelf weinig van meegekregen ( ), maar Rick heeft Tobias net toen ie driftig met zijn knuistjes in zijn ogen zat te wrijven in bed gelegd...en hij is met slechts 1 geirriteerd brulletje in slaap gevallen
  maandag 30 augustus 2004 @ 10:40:50 #18
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21634469
Liep ik gister nog trots te verkondigen hoe het er hier aan toe ging, niets is zo verraderlijk als de grillen van een baby.
Vannacht is hij van 02.30 tot 03.30 de hele tijd aan het knorren geweest. Niet wakker, maar ook niet slapen. En elke keer spuugde hij zijn speen weer uit, dus kon moeders er weer uit om die erin te pluggen. Dat ging een uurtje zo door.
Vervolgens werd hij om 04.30 wéér wakker en kon ik weer het speentje erin pluggen. Sabbel, sabbel en weg was hij weer. Toen weer om 05.30! Maar toen heb ik hem eruit gehaald om te eten en daarna is hij als een blok in slaap gevallen tot 09.00. Alleen moeders zit nu gigantisch te .
En nu ligt hij weer te pitten!
Ach, ik vind het al best, als hij vanmiddag dan nog maar wel eventjes slaapt. Kan ik zelf ook nog even wat slaap inhalen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_21634889
Slaap lekker, Dutchie

Vandaag heeft Myrthe haar eerste inenting gehad. Ze huilde al toen we in de apotheek de ampullen voor de inenting ophaalden. Nu ligt ze lekker te slapen. Ze is wel stoer.

Wat een hangwangen zo, hè?
pi_21635172
Dat slapen van die kleintjes is in het begin zo verschillend. Joshua had ongeveer hetzelfde patroon als Tobias. Wilde echt niet slapen en vaak huilen. Hij vond het veel interessanter om alles om zich heen te bekijken en huilde dan tot hij over zijn moeheid heen was.

Joshua is nog niet een gemakkelijke slaper, maar hij heeft nu wel meer een ritme erin zitten. En dat is toch wel prettig vindt ik. Zo kom ik weer eens aan het huishouden toe.
pi_21635196
He Myrthe wat zie je er cool uit zo en wat lijk je groot op die foto
pi_21635345
Nou moe, nou ligt Morris al anderhalf uur in zijn box een beetje te sluimeren en op zijn speen te zuigen. Heerlijk zeg
pi_21636256
Luchtbel, moest jij vandaag niet naar het AMC met Jolie?
Of vergis ik me nu ?
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:21:30 #24
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21636296
Myrthe meisje wat ben je stoer!
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:28:31 #25
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21636430
Ja zijn net terug, maar heb niet zo veel te zeggen erover.
Zo 1,2,3 konden ze niks vinden of iets opmerkelijks zien.
Ze hebben ook wat bloed afgenomen en wat plas, plakten ze zo'n zakje in d'r luier, maar kind ging van ellende en kou steeds een beetje plassen, voor verder onderzoek.

Ze leek volgens hen ook heel gezond verder en zelfs vrij sterk waardoor ze ook niet weten wat er met d'r is/was. Wel vonden ze dat de zwelling op d'r achterhoofd, ze had een hele grote schaafwond daar van de bevalling, nog best dikkig was, dat kon het hysterische gillen wel verklaren. Ik ben in ieder geval erg blij dat zij d'r helemaal bekeken hebben. Ik ben echt wel gerustgesteld, ook al konden ze het niet echt verklaren. Het gaat nu ook al een paar dagen erg goed met d'r, dus misschien is het over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')