abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 september 2004 @ 10:40:42 #76
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_21701796
Stelletje Nederlandse uitzuigers, zelfs een fooi voor de pizzaboer kan er soms niet af.
pi_21702810
quote:
Op woensdag 1 september 2004 21:56 schreef arieopmuzieksafari het volgende:
Echter de tien procent waarover men het weleens heeft is over komen waaien uit de VS,
waar bedienend personeel alleen op tip werkte.
Die gratuity daar is echt onzin. Soms zetten ze het, for your convenience, al bij de rekening erbij. En dan gewoon dik 15% of meer (in hotel bij roomservice stond er zelfs 18%). En dan moet de tax daar dan ook nog overheen.
Er wordt daar net gedaan alsof fooi geven er altijd bijhoort. Als het eten goor is, en de bediening is kut, en ze zetten die gratuity al zelf op de bon (gebeurt vaak zat), dan zou ik het gewoon doorstrepen en zelf het fooibedrag bepalen. Fooi geven is namelijk geen verplichting.

En een pizzabezorger krijgt gewoon een afgerond bedrag, want de pizza zelf is al veel te duur.
  donderdag 2 september 2004 @ 11:55:34 #78
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21703028
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 20:42 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik eet altijd diepvriespizza's, 4x zo goedkoop en nog lekkerder ook
dan heb je schijnbaar nog niet bij een goede pizzaria gegeten.
Bijv presto hier in a'dam oud west, die zaak op de slotlaan in zeist, Monterosso schuin tegenover de aldi ook in zeist, een kleine goede turkse pizza (rol) en natuurlijk zelf maken.
trouwens, die diepvrieszooi kost bij appie 3,30 en bij de jumbo 2,30 voor een dr oetker.
pi_21703636
Ik heb nog nooit een pizzaboer een fooi gegeven. Ik ga meestal op eigen kracht naar de pizzaboer zelf.
pi_21703903
quote:
Op donderdag 2 september 2004 10:40 schreef El-Rico het volgende:
Stelletje Nederlandse uitzuigers, zelfs een fooi voor de pizzaboer kan er soms niet af.
Als je de kwaliteit van een hoop pizza's hier ziet zouden ze jou fooi moeten geven voor het opeten ervan.
pi_21704537
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:29 schreef Redbaron het volgende:
omdat wij ons leven wagen om die pizza warm by jullie luie mensen af te kunnen leveren
Je leven wagen?
Is het niet je eigen keuze om wel of niet normaal door de stad te rijden op je brommer?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 2 september 2004 @ 16:28:26 #82
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_21708284
quote:
Op donderdag 2 september 2004 08:37 schreef Bananenman het volgende:
Waarom geef je hier wel een fooi en daar niet? De samenleving zegt geef deze gasten wel een fooi maar andere niet. Geef jij een fooi bij McDonalds?
Bij grote winkel- en restaurantketens mogen de medewerkers geen fooi aannemen, je geeft dan alleen maar extra geld aan het bedrijf. Ze nemen het ook niet aan trouwens.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_21713363
rond de 5 euro, ligt ook aan het afronden van het bedrag
maar bij een MacDonalds of een Burger King (waar ik al bijna nooit kom) geef ik nooit fooi..

Als ik uit eten ga in een restaurant is het meestal rond de 15 euro
pi_21713611
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 20:35 schreef p-etr-a het volgende:
Oké. Ik geef wel fooi omdat het loon van koeriers erg laag ligt, de keukenmedewerkers en telefonistes verdienen beduidend meer. Daar wordt gewoon op gerekend.
En ik dacht al: waarom ken ik Dennis niet? Maar dat is dus in Delft.
this is so NOT true, ik werk al 6 jaar(in november precies 6 jaar) als bijbaantje bij een grote pizzeria en een loon voor een mederwerker binnen die bijvoorbeeld 18 is precies hetzelfde als die van een bezorger van 18 jaar

er wordt nergens op gerekend, daarom hebben ze het loon ook niet lager gemaakt en fooi wat ze die dag binnenhalen mogen ze ook helemaal voor zichzelf houden, dus geen fooienpotje ofzoiets.
dus als een bezorger 20 euro aan fooi maakt dan is dat alleen maar kassa voor hem/haar
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_21713640
Bij mooi weer lijkt pizzakoerier mij een uiterst leuk baantje trwns....
Vrijwillig gebanned
pi_21714111
quote:
Op donderdag 2 september 2004 20:49 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

this is so NOT true, ik werk al 6 jaar(in november precies 6 jaar) als bijbaantje bij een grote pizzeria en een loon voor een mederwerker binnen die bijvoorbeeld 18 is precies hetzelfde als die van een bezorger van 18 jaar

er wordt nergens op gerekend, daarom hebben ze het loon ook niet lager gemaakt en fooi wat ze die dag binnenhalen mogen ze ook helemaal voor zichzelf houden, dus geen fooienpotje ofzoiets.
dus als een bezorger 20 euro aan fooi maakt dan is dat alleen maar kassa voor hem/haar
pff, nou telefonisten verdienen bij ons dus ook wel duidelijk meer dan ons, bezorgers! Maar door fooi ligt het ongeveer gelijk
pi_21714559
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:16 schreef heinl het volgende:

[..]

pff, nou telefonisten verdienen bij ons dus ook wel duidelijk meer dan ons, bezorgers! Maar door fooi ligt het ongeveer gelijk
dan heb je geluk, ik wil ook wel wat meer verdienen, feitelijk doe ik heel wat meer dan de gemiddelde bezorger bij ons en toch krijg ik geen fooi, niet meer loon, niks, alleen het is er gezellig en ik heb niet veel geld nodig omdat ik nog studeer en flexible is
maarja die generalisering klopt niet helemaal dan

btw iemand die bij ons binnenwerkt doet meer dan alleen telefoontjes opnemen, die doet zeg maar alles wat er binnen valt te doen, ik heb dan soms ook nog shift voor een dag en mag ik dus iedereen aan het werken houden en schoppen
eigenlijk is het best logisch als wij binnenmensen eens wat meer moeten vangen...........hmmmmmmmmmm ff staken bij de baas
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  vrijdag 3 september 2004 @ 19:30:28 #88
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_21732901
10%
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_21733326
Ik heb eens 8 euro gegeven. Maar dat kwam omdat ik me geen raad wist
pi_21733659
Ik werk bij een tankstation en krijg ook altijd fooi wel relaxt

en omdat ik zelf ook fooien krijg geef ik opeens ook meer aan anderen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_21733836
2 euro, toen moest ie door een storm...vond het wel zielig....
pi_21735138
hmm.. eergisteren heb ik ¤1,50 fooi gegeven.. maar volges mij was de man aan de telefoon heel iemand anders als die bezorg-aap (als het opnemen van de bestelling kut gaat krijgen ze niks en andersom) maar goed.. kan die man ook weer een biertje extra kopen de pizza was heerlijk en goed warm
pi_21735228
aangezien ik geen pizza fan ben, bestel ik nooit een pizza. Maar uit principe doe ik ook niet aan fooien. Op terras/café etc dus niet. Ik werk in een winkel en als ik daar een klant een uur sta te helpen met de aanschaf van een nieuwe tv krijg ik ook geen fooi omdat ik hem zo goed geholpen heb. Zelfde geldt voor obers/bezorgers/etc. - het is hun werk, klaar.
Nee.
pi_21736475
ben je helemaal gek geworde,11.50 dan blijft t natuurlijk nooit 'goedkoop'. 9 euro pizza .

Als hij me pizzadozen weer ophaalt als ik klaar ben met ete krijgt hij van me 30 cent
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_21741971
geen
ik doe niet aan die onzin
pi_21742623
Ik ben eigenlijk vrij royaal tegen de shoarma en gyros-jongens.... Meestal bestel ik voor 17,60 of zo en maak ik er 20 van. Maar soms bestel ik weleens voor 9,70 of zo en zetten ze er rustig 1,25 bezorgkosten bij omdat het onder een tientje is. Daar mogen ze dan ook weleens wat relaxter in zijn eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_21744492
50 cent, om er een rond bedrag van te maken. Meer vind ik echt onzin, ze krijgen ook gewoon betaald hoor. Ik kreeg als vakkenvuller toch ook geen fooi omdat ik de mensen aan spullen hielp?
  zaterdag 4 september 2004 @ 12:57:57 #98
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_21745147
Even voor alle duidelijkheid, als je regelmatig bij dezelfde pizza zaak pizza's besteld en je altijd gierig bent met fooi geven moet je er wel ff aan denken dat die mensen met JOUW eten bezig zijn.

Nuttig idee: Zorg dat je nooit mensen pist off maakt die met jouw eten bezig zijn, je weet maar nooit wat er kan gebeuren....
Well, Dude, we just don't know.
pi_21745218
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 12:57 schreef Zjenitha het volgende:
Nuttig idee: Zorg dat je nooit mensen pist off maakt die met jouw eten bezig zijn, je weet maar nooit wat er kan gebeuren....
Vrij triest hoor, als die mafkezen dan in je pizza gaan lopen spugen ofzo omdat je ze geen fooi geeft. Zal ik dan voortaan ook maar tv's gaan saboteren ofzo als een klant mij geen fooi geeft?
Nee.
pi_21746266
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 12:57 schreef Zjenitha het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, als je regelmatig bij dezelfde pizza zaak pizza's besteld en je altijd gierig bent met fooi geven moet je er wel ff aan denken dat die mensen met JOUW eten bezig zijn.

ja maar doorgaans betaal je achteraf, ze maken eerst die pizza en dan brengen ze m he?

+ je hoort er gewoon vanuit te gaan dat ze netjes je eten maken, daar betaal je voor dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')