Die gratuity daar is echt onzin. Soms zetten ze het, for your convenience, al bij de rekening erbij. En dan gewoon dik 15% of meer (in hotel bij roomservice stond er zelfs 18%). En dan moet de tax daar dan ook nog overheen.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:56 schreef arieopmuzieksafari het volgende:
Echter de tien procent waarover men het weleens heeft is over komen waaien uit de VS,
waar bedienend personeel alleen op tip werkte.
dan heb je schijnbaar nog niet bij een goede pizzaria gegeten.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:42 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik eet altijd diepvriespizza's, 4x zo goedkoop en nog lekkerder ook
Als je de kwaliteit van een hoop pizza's hier ziet zouden ze jou fooi moeten geven voor het opeten ervan.quote:Op donderdag 2 september 2004 10:40 schreef El-Rico het volgende:
Stelletje Nederlandse uitzuigers, zelfs een fooi voor de pizzaboer kan er soms niet af.
Je leven wagen?quote:Op woensdag 1 september 2004 12:29 schreef Redbaron het volgende:
omdat wij ons leven wagen om die pizza warm by jullie luie mensen af te kunnen leveren
Bij grote winkel- en restaurantketens mogen de medewerkers geen fooi aannemen, je geeft dan alleen maar extra geld aan het bedrijf. Ze nemen het ook niet aan trouwens.quote:Op donderdag 2 september 2004 08:37 schreef Bananenman het volgende:
Waarom geef je hier wel een fooi en daar niet? De samenleving zegt geef deze gasten wel een fooi maar andere niet. Geef jij een fooi bij McDonalds?
this is so NOT true, ik werk al 6 jaar(in november precies 6 jaar) als bijbaantje bij een grote pizzeria en een loon voor een mederwerker binnen die bijvoorbeeld 18 is precies hetzelfde als die van een bezorger van 18 jaarquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:35 schreef p-etr-a het volgende:
Oké. Ik geef wel fooi omdat het loon van koeriers erg laag ligt, de keukenmedewerkers en telefonistes verdienen beduidend meer. Daar wordt gewoon op gerekend.
En ik dacht al: waarom ken ik Dennis niet? Maar dat is dus in Delft.
pff, nou telefonisten verdienen bij ons dus ook wel duidelijk meer dan ons, bezorgers! Maar door fooi ligt het ongeveer gelijkquote:Op donderdag 2 september 2004 20:49 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
this is so NOT true, ik werk al 6 jaar(in november precies 6 jaar) als bijbaantje bij een grote pizzeria en een loon voor een mederwerker binnen die bijvoorbeeld 18 is precies hetzelfde als die van een bezorger van 18 jaar
er wordt nergens op gerekend, daarom hebben ze het loon ook niet lager gemaakt en fooi wat ze die dag binnenhalen mogen ze ook helemaal voor zichzelf houden, dus geen fooienpotje ofzoiets.
dus als een bezorger 20 euro aan fooi maakt dan is dat alleen maar kassa voor hem/haar
dan heb je geluk, ik wil ook wel wat meer verdienen, feitelijk doe ik heel wat meer dan de gemiddelde bezorger bij ons en toch krijg ik geen fooi, niet meer loon, niks, alleen het is er gezellig en ik heb niet veel geld nodig omdat ik nog studeer en flexible isquote:Op donderdag 2 september 2004 21:16 schreef heinl het volgende:
[..]
pff, nou telefonisten verdienen bij ons dus ook wel duidelijk meer dan ons, bezorgers! Maar door fooi ligt het ongeveer gelijk
Vrij triest hoor, als die mafkezen dan in je pizza gaan lopen spugen ofzo omdat je ze geen fooi geeft. Zal ik dan voortaan ook maar tv's gaan saboteren ofzo als een klant mij geen fooi geeft?quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:57 schreef Zjenitha het volgende:
Nuttig idee: Zorg dat je nooit mensen pist off maakt die met jouw eten bezig zijn, je weet maar nooit wat er kan gebeuren....![]()
ja maar doorgaans betaal je achteraf, ze maken eerst die pizza en dan brengen ze m he?quote:Op zaterdag 4 september 2004 12:57 schreef Zjenitha het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, als je regelmatig bij dezelfde pizza zaak pizza's besteld en je altijd gierig bent met fooi geven moet je er wel ff aan denken dat die mensen met JOUW eten bezig zijn.
Nuttig idee: Zorg dat je nooit mensen pist off maakt die met jouw eten bezig zijn, je weet maar nooit wat er kan gebeuren....![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |