abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 mei 2003 @ 21:40:51 #226
14505 OProg
A Life in Music
pi_10780016
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 21:37 schreef Seborik het volgende:
Hehe.

Ik wil wel een bootleg van een concert waar ze de complete Number of The Beast hebben gecovered.


Die heb ik origineel, opgenomen in Parijs, klinkt matig maar verder best grappig. Ook met een soort Number of the beast-hoes alleen dan een DT remake. Grappig is dat die fan-boot die ik er van heb nog mooier artwork heeft, met ook het logo van DT in Iron Maiden stijl

Zo zijn er van Master of Puppets live ook 2 versies in omloop, 1 met de MOP-hoes en 1 met het logo van DT als hoes

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 1 juni 2003 @ 17:23:33 #227
38812 ProPHeT0
Jiu-Jitsuka
pi_10807414
quote:
Die heb ik origineel, opgenomen in Parijs, klinkt matig maar verder best grappig.
Ik vind Take The Time op die bootleg erg cool gespeeld. Veel solo's. Jammer van de stem van James die tegenvalt.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 juni 2003 @ 17:24:22 #228
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_10807435
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 21:37 schreef Seborik het volgende:
Hehe.

Ik wil wel een bootleg van een concert waar ze de complete Number of The Beast hebben gecovered.


had ik je die nog niet gestuurd?

ik heb er een paar dacht ik.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 2 juni 2003 @ 02:20:13 #229
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10818462
quote:
Op zondag 1 juni 2003 17:24 schreef Tokus het volgende:

[..]

had ik je die nog niet gestuurd?


Nee.
  donderdag 24 juli 2003 @ 22:14:10 #230
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_11996895
Kreeg een cedee van ze. Dat smaakt naar meer ! Ik denk dat ik op zoek ga naar meer werk van ze. Erg pretttige muziek om naar te luisteren.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 24 juli 2003 @ 22:17:21 #231
38812 ProPHeT0
Jiu-Jitsuka
pi_11996989
Toevallig dat dit topic opduikt, ik heb vandaag na aankoop van Six Degrees Of Inner Turbulence eindelijk mijn collectie compleet. Alle offciële CD-releases dus. Denk dat ik me ook nog een DVD ga kopen.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
pi_11998629
Eindelijk!!!! Na veel en lang oefenen, ergeren, bijna mijn Ibanez door de kamer gooien, kramp, en zweet, lukt het me dan eindelijk om erotomania mee te spelen op het tempo van de cd!!!!

* ibanez is blij en trots op zichzelf

In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 00:06:42 #233
38812 ProPHeT0
Jiu-Jitsuka
pi_11999869
Damn, toch een van de moeilijkste nummers lijkt me dat. (Speel zelf geen gitaar).
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
  vrijdag 25 juli 2003 @ 00:08:31 #234
2889 Zander
He's gone
pi_11999908
Met solo's? Impressive.. Zo niet, dan nog een prestatie, er zitten ook best lastige ritmedingetjes in.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 25 juli 2003 @ 00:48:18 #235
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_12000751
quote:
Op zondag 1 juni 2003 17:24 schreef Tokus het volgende:
had ik je die nog niet gestuurd?

ik heb er een paar dacht ik.


Die zou ik ook nog altijd es van je krijgen.
pi_12004150
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 00:08 schreef Zander het volgende:
Met solo's? Impressive.. Zo niet, dan nog een prestatie, er zitten ook best lastige ritmedingetjes in.
Ja daaaaaag! Haha, nee niet met solo's. althans, niet compleet, wel gedeeltes van solo's, maar er zitten wel lastige ritmestukken in, met wazige toonladders, waar echt niemand anders opkomt als "lord" Petrucci! Toen ik het nummer voor het eerst hoorde, vond ik het ruig, toen ik het voor het eerst ging oefenen, walgde ik ervan, maar nu niet meer...
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:48:57 #237
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_12005085
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 22:14 schreef buzzer het volgende:
Kreeg een cedee van ze. Dat smaakt naar meer ! Ik denk dat ik op zoek ga naar meer werk van ze. Erg pretttige muziek om naar te luisteren.
Dream Theater was een band voor mij die een album uitbracht met muziek die ik nog niet eerder gehoord had en superafwisselend was, daarom veel respect voor hen!

Erotomania, ook wel aardig wat maatwisselingen. Wel mooie gitaarsolo erin he Rhapsody stukjes ook, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-07-2003 11:08]

pi_12006418
A Change of Seasons (23:06min)..........

Het ultieme Dream Theater nummer, ken je ze nog niet? Luister dan dit, want dit nummer, van begin tot eind, is gewoon Dream Theater.

Origineel geschreven in 1989(!) samen met Metropolis pt I, voor het album "Images and Words"(maar niet gereleased op deze cd/lp). In 1995 hebben ze het opgenomen, om Images and Words te herleven, en hebben ze nog voor 1 keer samen gewerkt met David Prater.(& Doug Oberkircher), en opgenomen in de Bear Tracks studio.

In dit nummer zitten stukjes, uit nummers van Images and Words, maar er zitten ook stukken tussen van het, toen nog toekomstige "Awake". Dit zijn de stukken van albums, die ik uit dit nummer kan herleiden.

Zijn er meer stukken in dit nummer die eerder of later ook nog eens zijn opgenomen??


ik bekijk de reakties, als ze komen, wel pas over twee weken, want ik vertrek dadelijk naar Toscane, dus het is effe stil rond Ibanez op het Fok!Forum!

In The Presence Of Enemies!
pi_12031161
Ik heb een live versie van het nummer uit 1993. Het klinkt ongeveer het zelfde. Het is iets korter en de intro is op een andere manier op gitaar ingespeeld. Volgens mij is ACOS gewoon in 1995 helemaal opnieuw opgenomen.
  zaterdag 26 juli 2003 @ 15:54:12 #240
38812 ProPHeT0
Jiu-Jitsuka
pi_12031467
Ze hadden al een instrumentale versie met de band Majesty (Moore, Portnoy, Petrucci, Myung als ik me niet vergis). In de volledige versie hebben ze veel uitgebreid of veranderd en het resultaat mah het wezen. Dat krijg je als je 6 jaar de tijd neemt om een nummer te oefenen en telkens dingen veranderd.

Ik vraag me af welk album ze gaan coveren bij de volgende tour, als ze dat gaan doen. Ik gok op Rush of Pink Floyd, of beter gezegd dat hoop ik. Ze hebben nu al 2 inspiratiebronnen uit de metal wereld gecovered, nu mag de prog rock wel eens langskomen.

[Dit bericht is gewijzigd door ProPHeT0 op 26-07-2003 16:10]

"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
  zaterdag 26 juli 2003 @ 16:16:47 #241
9613 Seborik
I, Voyager
pi_12031793
A Change of Seasons vind ik niet zo heel erg leuk/interessant. Het leukste aan het album zelf, vind ik de covers.
pi_12230935
quote:
DREAM THEATER Singer: New Album Will Be 'Incredibly Intense'! - Aug. 4, 2003

DREAM THEATER frontman James LaBrie recently spoke to Dabelly.com about the progress of the recording sessions for the group's follow-up to 2002's "Six Degrees Of Inner Turbulence". "After the tour [with QUEENSR¾CHE and FATES WARNING], [we'll take] a week off and then [head back] into the studio to lay [down] vocals. Um, right now we are slated for a release near the beginning of October and that's pretty much has been written in stone as I speak to you now. Give or take a week, you know? We really don't have much time to play with. I have to get back and get the vocals done and then we have to allow time for the mix and packaging and everything else you tend to do with every release. It's going to be a very busy time for us. But it's doable. We can certainly do everything and have it completed exactly the way we want it. That's the plan at this point. An October release and then we start with a world tour in January. I believe we start January 15th in Manchester, England."

With regards to the direction of the new material, LaBrie said, "it is going to be an incredibly intense album and we are really psyched, excited, ecstatic, you name it, we're are there! And I think that we truly believe that the fans are just going to be completely embracing what we have to show on this next record. It is really going to be powerful. That's all I can say at this point. We do have a title and we do have some track titles, but at this point obviously I'm not going to delve into that. We are really keeping a tight lid on this."


  dinsdag 30 september 2003 @ 07:50:17 #243
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_13537280

Train Of Thought

1. As I Am
2. This Dying Soul
3. Endless Sacrifice
4. Honor Thy Father
5. Vacant
6. Stream Of Consciousness
7. In The Name Of God

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 10:11:01 #244
69543 twickel
eej wanna dance ?
pi_13564929
Train of thought! Wanneer kwam hij ook alweer uit? November? BTw, ik ga naar ze toe in January! Ahoy!

p.s: Kipman, die cover is niet compleet. Op dt.net hebben ze de complete vrij gegeven.

Heeeeeeeeeey wazzup you're from out of town ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 oktober 2003 @ 10:24:15 #245
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_13565176
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 10:11 schreef twickel het volgende:
p.s: Kipman, die cover is niet compleet. Op dt.net hebben ze de complete vrij gegeven.
ik zou toch zweren dat ik precies die cover ook zie staan op dreamtheater.net.....
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 1 oktober 2003 @ 11:04:26 #246
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_13566000
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 10:11 schreef twickel het volgende:
Train of thought! Wanneer kwam hij ook alweer uit? November? BTw, ik ga naar ze toe in January! Ahoy!

p.s: Kipman, die cover is niet compleet. Op dt.net hebben ze de complete vrij gegeven.


Nieuwe cd Dream Theater - Train of Thought
pi_13963345
Yep, de nieuwe komt binnenkort uit.
Ik hoop op:
Betere nummers
minder gewank
James niet zo hoog zingt, zodat ie het live wel eens kan waarmaken.
En op een betere productie


Al met al hoop ik dus dat er nogal wat verbeterd en van mij mogen ze wel een beetje terug grijpen op de eerste 2 albums. Maar het zal wel niet gebeuren.

pi_13963735
Ik "vrees" een beetje voor de plaat. Ik krijg de indruk dat er weer weinig tijd voor het schrijven van nummers is uitgetrokken.
pi_13965662
echte nummers bedoel je vast en zeker. Zonder telkens te streven naar nummers die minimaal 12 minuten duren waarin dan ook een geimproviseerde solo van 4 minuten moet zitten. Ik zou graag zien dat Dream Theater weer een stap vooruit zet in plaats van een opzij.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 15:42:02 #250
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13965769
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
echte nummers bedoel je vast en zeker. Zonder telkens te streven naar nummers die minimaal 12 minuten duren waarin dan ook een geimproviseerde solo van 4 minuten moet zitten. Ik zou graag zien dat Dream Theater weer een stap vooruit zet in plaats van een opzij.
Dat gedoe met lange nummers wordt ik onderhand ook zat, net alsof dat stoer is ofzo, vaak mist de samenhang echt in zulke lange nummers. Zet dan gewoon 11 nummesr van 3 tot 6 minuten op de cd. En niet 5/6 van 6-12 mins.
quote:
Betere nummers
minder gewank
James niet zo hoog zingt, zodat ie het live wel eens kan waarmaken.
En op een betere productie
Die hoge uithalen klinken nogal "schel" bij Labrie ja, hoeft ie voor mij ook niet te doen.

Betere nummers, mwoa. Was wel tevreden met 6 degrees. Ben gewoon benieuwd naar de volgende cd, hopelijk wijkt de productie wat af van de huidige.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')