Jij haalt dat dus echt niet op het vlakke he!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:10 schreef qwertyuiop het volgende:
Mijn oma fiets gaat bij 50 (getest ja) kraken vanwege het feit dat mn benen teveel kracht zetten op de constructie, dus dat zegt al dat je niet vele sneller moet...80 is dus echt onmogelijk. Bovendien trapt zo'n fiets mega kut.
Toen ik die 50 zag ben ik meteen gestopt met trappen, 40 rijden valt wel mee, de stap van 40 naar 50 met dat kut ding is moeilijkquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij haalt dat dus echt niet op het vlakke he!
Heb je naast een scooter gereden? Die snelheidsmeters zijn niet betrouwbaar!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:12 schreef qwertyuiop het volgende:
[..]
2 sec, 40 rijden valt wel mee, de stap van 40 naar 50 met dat kut ding is moeilijk
hallooho dit is geen onrealistische prestatie hoor (itt de TS)quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je naast een scooter gereden? Die snelheidsmeters zijn niet betrouwbaar!
Rightquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:19 schreef qwertyuiop het volgende:
voorbeeldje: stel je fietst 25 km/h (please zeg me dat je dat kan)
als ik 50 wil hoef ik maar 4 keer zoveel kracht te geven (want luchtweerstand neemt kwadratsch toe met de snelheid, dus snelheid x2 = weerstandlucht 2^2 = 4)
aannemende dat de rolweerstand te verwaarlozen is he
"Maar" 4 keer zo snel? Als je 25 km/h op een oma fiets fietst, trap je toch ook al aardig door hoor!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:19 schreef qwertyuiop het volgende:
voorbeeldje: stel je fietst 25 km/h (please zeg me dat je dat kan)
als ik 50 wil hoef ik maar 4 keer zoveel kracht te geven (want luchtweerstand neemt kwadratsch toe met de snelheid, dus snelheid x2 = weerstandlucht 2^2 = 4)
4 maal zoveel kracht!!!!!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
"Maar" 4 keer zo snel? Als je 25 km/h op een oma fiets fietst, trap je toch ook al aardig door hoor!
Ja dat bedoelde ik, 4 keer zoveel kracht is toch redelijk wat hoor. Plus dat je benen haast niet zo snel rond kunnen draaien.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:25 schreef qwertyuiop het volgende:
[..]
4 maal zoveel kracht!!!!!
Nou nee 25 is niet zo snel hoor, ik moet zeggen dat ik ook vaak mountainbike en een reacfiets heb.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:28 schreef qwertyuiop het volgende:
Ik ben dus niet degene met een slap verhaal oke
respect voor mijn natuurkunde jaquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:20 schreef daeri het volgende:
[..]
Right![]()
Hoe gekker, hoe beterquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:28 schreef Lucille het volgende:
Hij is echt gek
Hoge versnelling is dus meer weerstand. Meer weerstand is meer kracht moeten leveren. Meer kracht leveren is dus verzuring van de spieren.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Een oude oma fiets is constant in trap-zwaarte, ik trap ook liever in de zwaarste versnelling. De lichtste versnelling is zonde van de energie. Dat Armstrong altijd in de lichtste versnelling rijdt en toch wint, begrijp ik niet. Bij een zware versnelling ga je meer vooruit, bij lichte versnelling is dat helemaal anders, en trap je voor de honds-klote.
Er zijn geen wielrenners die een uur lang 50 volhouden op een normale wielrennersfiets... Dus het is redelijk snel ja.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:31 schreef Gianluca het volgende:
Zijn jullie (ik weet niet precies wie) zulke watjes of is 50 als je je best doet echt zo snel???????????
Maar toch, ik heb op de mountain bike vroeger vaak in de lichte getrapt, je trapt je een ongeluk maar houdt je eigen niet bij. Trap je in de zwaarste is het ook niet goed. Trap je in de beste versnelling dan gaat het rap.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hoge versnelling is dus meer weerstand. Meer weerstand is meer kracht moeten leveren. Meer kracht leveren is dus verzuring van de spieren.
Ligt er aan op wat voor fiets.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:31 schreef Gianluca het volgende:
Zijn jullie (ik weet niet precies wie) zulke watjes of is 50 als je je best doet echt zo snel???????????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |