abonnement Unibet Coolblue
pi_21598328
Ok, dit gaat over de Winterspelen. Ik zie een hele hoop sporten voorbij komen op de Zomerspelen, onder andere mountainbike. Dan vraag ik me af waarom cyclo-cross geen Olympische sport is bij de Winterspelen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:33:22 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21598417
ja dat snap ik eigenlijk ook niet. Ze rijden 's winters vaak zat met zoveel graden onder 0. Het moet alleen niet te extreem worden.


edit: Maar om olympisch te worden moet het toch minstens op 3 continenten op hoog niveau beoefend worden. En ik denk dat dat niet het geval is.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 15:26:24 #3
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_21599328
Of veldloop aka crossen.
Dans Paris ŕ vélo on dépasse les autos
pi_21599890
Tsja, veldrijden word in hooguit 4 a 5 landen enigzins op niveau beoefend.
pi_21599999
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:02 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, veldrijden word in hooguit 4 a 5 landen enigzins op niveau beoefend.
Dat geldt ook voor hockey, schaatsen, bobsleeen, schansspringen en wel meer sporten....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21600113
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor hockey, schaatsen, bobsleeen, schansspringen en wel meer sporten....
Hockey wordt zeker in 3 werelddelen gespeeld (Z-Amerika/Europa/Azië/Australië), hetzelfde geldt voor schaatsen (N-Amerika/Europa/Azië).

Maar veldrijden is geen sport voor de OS. Het is een herfst-/wintersport, dus sowieso al niks voor de zomerspelen. Voor de winterspelen zou misschien kunnen, maar ik vind het niet echt passen. Het wordt ook niet in genoeg landen beoefend. Is dan net een lagelandenkampioenschap net als het WK Veldrijden.
sig verwijderd door FA
pi_21600171
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:16 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hockey wordt zeker in 3 werelddelen gespeeld (Z-Amerika/Europa/Azië/Australië), hetzelfde geldt voor schaatsen (N-Amerika/Europa/Azië).

Maar veldrijden is geen sport voor de OS. Het is een herfst-/wintersport, dus sowieso al niks voor de zomerspelen. Voor de winterspelen zou misschien kunnen, maar ik vind het niet echt passen. Het wordt ook niet in genoeg landen beoefend. Is dan net een lagelandenkampioenschap net als het WK Veldrijden.
Ik had het daarom ook over veldrijden als sport voor de winterspelen. Dat van die landen vind ik niet relevant. Er zijn wel meer sporten waar een beperkt aantal landen de medailles mag verdelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21600778
Winterspelen worden meestal in oorden gehouden waar het echt winter is. Waar ze geen Nederlandse winters hebben maar winters met een dik pak sneeuw en -10. Veldrijden doen ze niet in die omstandigheden maar in de natte nederlandse winters zonder al te veel sneeuw en met temperaturen van rond de 0 graden.. Veldrijden is meer een herfst en voorjaarssport.
...drop it like it's hot...
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:58:43 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21600841
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:16 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hockey wordt zeker in 3 werelddelen gespeeld (Z-Amerika/Europa/Azië/Australië), hetzelfde geldt voor schaatsen (N-Amerika/Europa/Azië).

Maar veldrijden is geen sport voor de OS. Het is een herfst-/wintersport, dus sowieso al niks voor de zomerspelen. Voor de winterspelen zou misschien kunnen, maar ik vind het niet echt passen. Het wordt ook niet in genoeg landen beoefend. Is dan net een lagelandenkampioenschap net als het WK Veldrijden.
Veldrijden word niet alleen in Belgie en Nederland gedaan, aantal oostblok landen, zwitserland, frankrijk, oostenrijk, italie enz.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21600843
In de VS ook en in Canada.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21600928
Veldrijden kan gewoon niet met -15 en 20 cm sneeuw. Snap dat nou!
...drop it like it's hot...
pi_21600963
waarom niet een aantal zaalsporten naar de winterspelen .. dan worden die winterspelen ook weer interessant!!
pi_21601731
Ik vind veldrijden wel beter op de OS passen dan bijvoorbeeld Curling Curling word ook maar in 3 of 4 landen op een hoog niveau gespeeld.. en daarnaast stelt het fysiek niet veel voor..
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:48:56 #15
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21601851
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:33 schreef PLAE@ het volgende:

ja dat snap ik eigenlijk ook niet. Ze rijden 's winters vaak zat met zoveel graden onder 0. Het moet alleen niet te extreem worden.


edit: Maar om olympisch te worden moet het toch minstens op 3 continenten op hoog niveau beoefend worden. En ik denk dat dat niet het geval is.
De UCI organiseert veldritten in zowel Europa, de VS als in Japan. (de renners van daar zie je ook wel eens op een WK veldrijden opduiken ... )

Normaal gezien was veldrijden overigens in '88 een Olympische sport geworden , maar de UCI heeft daar een stokje voor gestoken. De UCI (lees: het clubje Hein Verbrugghen) is nooit echt opgezet met het IOC , waardoor het ook bv tot '96 heeft geduurd voor profwielrenners aan de spelen mochten deelnemen , en er nog altijd geen "Olympische trui" is (vgl wereldkampioenentrui) , en heeft toen geweigerd om een reeks zomerveldritten te organiseren , waardoor er dus voor eventuele veldrijders op de spelen totaal geen voorbereiding was geweest. Dus is de sport er nooit op de spelen gekomen.

voor de winterspelen was er terug even sprake van in '94 , maar toen besliste het IOC dat veldrijden niet aan de voorwaarden voor de winterspelen voldeed. (het is geen pure wintersport genoeg)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:51:39 #16
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_21601901
Eerlijk gezegd zou ik veldrijden op de winterspelen ook niks aan vinden...

hoewel curling natuurlijk helemaal een drama is
De Narcis van Gabon
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:59:49 #17
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21602093
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:04 schreef Nyluzzz het volgende:
Veldrijden kan gewoon niet met -15 en 20 cm sneeuw. Snap dat nou!
In Zwitserland waar héél veel aan veldrijden wordt gedaan , is dat nochtans een normale zaak :
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21602344
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:04 schreef Nyluzzz het volgende:
Veldrijden kan gewoon niet met -15 en 20 cm sneeuw. Snap dat nou!
Dat kan best.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21602520
Om een sport op de winterspelen te kunnen zijn moet het beoefend worden op ijs of sneeuw en dat is bij veldrijden niet het geval. Anders zou bijvoorbeeld volleybal ook op de winterspelen kunnen aangezien het meestal in de winter plaats vindt. Zo zijn er vast wel meer sporten te verzinnen
Everytime she sneezes I believe it's love
pi_21603097
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:19 schreef vluggejapie het volgende:
Om een sport op de winterspelen te kunnen zijn moet het beoefend worden op ijs of sneeuw en dat is bij veldrijden niet het geval.
Volgens mij mis je de foto, boven je..
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 19:01:07 #21
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21603252
Veldrijden is uberhaupt zowat de enige sport die in alle omstandigheden beoefend wordt , of het nu snikheet is , water giet , er een sneeuwstorm gepasseerd is , men zendt de veldrijders altijd door het parcours heen.
Er was dit seizoen zelfs nog een wereldbekerveldrit (was in Zwitserland of Tsjechie zelfs ,dacht ik ? ) waar de winnaar (Nijs , dacht ik) klutsend van de enorme vrieskoude eigenlijk zwaar onderkoeld stond te vertellen hoe mooi hij zijjn overwinning vond (prachtige beelden waren dat)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21603387
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:06 schreef kavu het volgende:
waarom niet een aantal zaalsporten naar de winterspelen .. dan worden die winterspelen ook weer interessant!!
Ik vind de winterspelen interresanter dan de zomerspelen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')