abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1508705
Dutchtone houdt SMS-jes vanaf websites tegen
Dinsdag, 28 augustus 2001 - Dutchtone heeft besloten geen SMS-berichten meer te accepteren die verstuurd worden vanaf websites. De reden zou netwerkproblemen zijn.

bron: http://www.webwereld.nl/nav/nb?8383

De maatregel van Dutchtone heeft tot gevolg dat alle klanten van het telecombedrijf (zowel abonnementhouders als prepaidbellers) geen sms-berichten meer kunnen ontvangen die via (internationale) websites gestuurd worden. SMS-jes die vanaf mobiele telefoons verstuurd worden, worden wel gewoon geaccepteerd.

Mogelijke overbelasting van het netwerk wordt door Dutchtone als de belangrijkste reden voor het besluit genoemd. "In juli van dit jaar ondervonden wij grote hinder van de overbelasting van de netwerken van partners in het buitenland, waardoor mensen niet meer konden bellen. Een van de mogelijke oorzaken van de overbelasting was bulk-SMS die via deze netwerken naar ons verstuurd werd", zegt Hugo van Bergen van Dutchtone. "Om verdere overbelasting van ons eigen netwerk te voorkomen, hebben we besloten dit soort SMS-berichten niet meer te accepteren."

Berichten die via websites als mtnsms.com of HotSMS naar Nederlandse mobiele telefoons verstuurd worden, vinden veelal hun weg naar Nederland via buitenlandse operators. Dat kunnen ook telecombedrijven zijn waar Nederlandse telecommaatschappijen geen overeenkomst mee gesloten hebben.

Inkomstenbron
Het sturen van SMS-berichten heeft de laatste jaren een hoge vlucht genomen. Alleen al in juni van dit jaar werden er wereldwijd zo'n 20 miljard SMS-berichten verstuurd van en naar GSM-telefoons.

Voor de telecombedrijven is het versturen van SMS-berichten door klanten een belangrijke inkomstenbron. De afgelopen jaren zijn de kosten van het sturen van een sms-bericht nauwelijks gedaald, terwijl de kosten voor telefoneren wel lager geworden zijn. "Maar de SMS-berichten die via de websites naar onze klanten gestuurd worden, leveren ons op dit moment geen inkomsten op terwijl het ons wel netwerkcapaciteit kost", zegt Van Bergen.

De buitenlandse telecombedrijven verdienen vaak wel aan het versturen van SMS-jes via websites. Van Bergen voorspelt dat binnen afzienbare tijd de Nederlandse telecombedrijven een vergoeding zullen gaan vragen aan dit soort websites voor de gederfde inkomsten.

Concurrentie
Telecombedrijf Ben is niet van plan SMS-berichten van websites te gaan blokkeren voor haar klanten. "Wij proberen juist het SMS-gebruik te stimuleren. Wij zijn als telecombedrijf gebaat bij een toename van het SMS-verkeer. Of dit nu vanaf een website komt of vanaf een mobiele telefoon", zegt Henny van der Heiden, woordvoerder van Ben. "Als een Ben-abonnee een sms-jes vanaf een website ontvangt, kan dat alleen maar weer een reactie terug oproepen."

Het is nog onduidelijk wat het standpunt van de overige Nederlandse mobiele telecombedrijven is. Zij waren vandaag niet voor commentaar bereikbaar.

----

Wat is dit weer voor lekker bullshit
Overbelasting van het netwerk door sms-jes van websites lijkt me zeer onwaarschijnlijk een telefoon gesprek belast het netwerk meer laat ze inkomende calls van andere providers weigeren. Kijken wie er dan het eerst naar de OPTA stapt.

[Dit bericht is gewijzigd door Duck op 28-08-2001 17:12]

Duck is terug en dat zul je merken >:)
pi_1508725
Iedereen zijn abbo bij Dutchtone opzeggen en overstappen naar een concurrent die wel sms-jes vanaf websites toestaat. Kijken hoelang ze dit beleid dan volhouden.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1508769
Op dit moment werkt het nog wel...

Belachelijke maatregel.

dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:30:42 #4
9926 Jenga
maar dan anders
pi_1508821
Oftewel aflevering 1 van de cursus "hoe zorg ik dat ik een slechte naam krijg".
Deze sjors is niet de enige eikel
pi_1508828
De voorwaarden van Dutchtone geven helaas niet aan aan welke verplichtingen ze moeten voldoen.

Ik ga even verder zoeken bij de opta

pi_1508842
Een vriend van mij HAD een Dutchtone abonnement, heeft nu Telfort genomen MET nummerbehoud.

Guess what? Juist, kan nu ook geen iNet-SMSjes meer ontvangen, omdat het een Dutchtone nummer is...

pi_1508865
Erg fijn dus dat nummerbehoud.

Als je het nou niet eens bent met deze verandering in de voorwaarden, mag je dan zomaar van je abonnement af?
Moet Dutchtone dit eigenlijk schriftelijk mededelen aan al hun klanten?

Blij dat ik geen Dutchtone heb!

pi_1508886
ik heb steeds meer problemen met dutchtone dus ben nu echt zwaar aan het twijfelen of ik m'n abo wel doorzet in oktober...?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:41:58 #9
3767 Herald
Come get some
pi_1508907
boeiend, dan sms je je Dutchtone vriendjes toch via je GSM
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:42:40 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1508919
Hmz dit schiet ook lekker op dan Doe dan potverdorie wat aan jullie netwerk Dutchtone.. ze lopen echt met alles achter.
pi_1508932
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:42 schreef Vork het volgende:
Hmz dit schiet ook lekker op dan Doe dan potverdorie wat aan jullie netwerk Dutchtone.. ze lopen echt met alles achter.
Ik heb een redelijke ervaring met de interne situaties bij Dutchtone, maar ik kan zeggen dat ze het nu beter op orde hebben dan een jaar gelden toen kwam het nog wel eens voor dat er een gedeelte van het netwerk uitvloog.
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:45:22 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1508943
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:41 schreef Herald het volgende:
boeiend, dan sms je je Dutchtone vriendjes toch via je GSM
Huh, kan dat ook?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:47:59 #13
12891 nomis
There can be only one
pi_1508972
oke, geen dutchtone nemen dus
Welcome, to the desert, of the real
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:51:02 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1508990
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:44 schreef Duck het volgende:
Ik heb een redelijke ervaring met de interne situaties bij Dutchtone, maar ik kan zeggen dat ze het nu beter op orde hebben dan een jaar gelden toen kwam het nog wel eens voor dat er een gedeelte van het netwerk uitvloog.
Oja dat komt er dan ok nog eens bij.
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:53:52 #15
3767 Herald
Come get some
pi_1509007
SMS is sowieso een goede indicatie hoe nutteloos een GSM is. Iedereen wil mobiel zijn maar niemand wil bellen. In plaats daarvan stuur je iemand maar een loos berichtje. Want als je iemand dringend nodig hebt bel je die persoon wel.
pi_1509046
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:53 schreef Herald het volgende:
SMS is sowieso een goede indicatie hoe nutteloos een GSM is. Iedereen wil mobiel zijn maar niemand wil bellen. In plaats daarvan stuur je iemand maar een loos berichtje. Want als je iemand dringend nodig hebt bel je die persoon wel.
ja of als je iemand niet wil storen of kort iets wil doorgeven. En er zijn ook nog mensen die liever SMS-en dan een voicemail inspreken
pi_1509064
Dutchtone was al klote nu wordt het nog kutter

(kan het nog erger?)

[Dit bericht is gewijzigd door Chandler op 28-08-2001 18:02]

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1510025
dit is idd wel erg triest van dutchtone.. denk ook niet dat ze het lang zullen volhouden

gelukkig heb ik me BEN nummer meegenomen naar dutchtone vorig jaar, dus heb ik nergens last van

bcome the change that u seek
pi_1510336
what een shitzooi zeg

* starbrotheryvette heeft dutchtone en smst eigenlijk alleen maar via I-net

dinsdag 28 augustus 2001 @ 20:59:17 #20
3767 Herald
Come get some
pi_1510358
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 20:57 schreef starbrotheryvette het volgende:
what een shitzooi zeg

* starbrotheryvette heeft dutchtone en smst eigenlijk alleen maar via I-net

blond en verliefd geweest op BigBrotherBart ofzow? Of stuur je die i-netsmsjes naar jezelf?
pi_1510373
eej verdomme
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_1511289
wat een stelletje zeikûûûrds!!!!
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 23:55:02 #23
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1512342
wat een eikels zeg, ze snijden zichzelf alleen maar in de vingers. Wie neemt er nu nog een dutchtone abbo, als je weet dat je geen i-net smsjes ontvangen kan?

Ze geven al toe dat het hun gewoon om het geld gaat, dan moeten ze niet gaan lopen zeiken dat het is om het netwerk te sparen.

brr, ben blij dat Ben niet zo'n maatregel gaat toepassen.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 23:58:30 #24
3767 Herald
Come get some
pi_1512364
maar je bent toch gewoon erg sneu als je geen Dutchtone neemt omdat honderen mensen je dan ineens niet meer via i-net kunnen SMS-en.
pi_1512387
Tijd om mijn nieuwe Sim-kaarten van Telfort te verkopen denk ik zo.. heb er hier nog wel wat liggen dus die gaan naar 'de veiling' Ook dat beltegoed van Telfort is voor de veiling, of als iemand 50,- telfort wil ruilen tegen 40,- libertel zou ik dat ook wel doen.. kijken wat het brengen gaat.. edit-spam-edit toch he?

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 29-08-2001 00:17]

geen commentaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')