quote:Ik zat meer aan de albums van voor 83 te denken, die hele zult
Op maandag 23 december 2002 16:15 schreef MuadDib het volgende:[..]
Niet echt oud maar ThraKaTTak van King Crimson vind ik toch een moeilijk te doorgronden album. Een uur lang improvisaties, je moet er maar naar willen luisteren...
Het punt is dat het moeilijk is te peilen hoe je ze in het begin vond. Ik kan me echt niet meer heugen dat ik voor het eerst Starless hoorde om een voorbeeld te geven. Jammer eig, dat je iets maar 1 keer voor het eerst kan horen
Maar feit is wel dat je met Red mensen wel het huis uit kan krijgen
Magma was ik ook even vergeten. idd ook ultiem vaag
Een band als Amon Duul II is ook wel weird trouwens, minder dan Magma, maar toch
quote:Vergeet Wolf City niet
Op maandag 23 december 2002 17:37 schreef Zander het volgende:
Amon Duul II is inderdaad ook wel koel, alleen een beetje jammer van die dikke Duitse accenten in de zang, gelukkig is het meeste toch instrumentaal. Vooral "Dance of the Lemmings" en "Yeti" zijn erg okee.
quote:Leuke muziek dat Amon Duul II ja, op zich vind ik de zang nog wel meevallen, het is wel een interessante stem.
Op maandag 23 december 2002 17:37 schreef Zander het volgende:
Amon Duul II is inderdaad ook wel koel, alleen een beetje jammer van die dikke Duitse accenten in de zang, gelukkig is het meeste toch instrumentaal. Vooral "Dance of the Lemmings" en "Yeti" zijn erg okee.
Van King Crimson was er toch ook een of andere box met daarin allemaal improvisaties of probeersels?
quote:Mjah
Op dinsdag 24 december 2002 00:47 schreef Seborik het volgende:[..]
Van King Crimson was er toch ook een of andere box met daarin allemaal improvisaties of probeersels?
Ik vond het alleen voor de uitgave al waard om te kopen eig
quote:En mocht je die box in 1 keer iets teveel van het goede vinden, er is een overzicht op enkele cd: "The Deception Of The Thrush: A Beginners' Guide To ProjeKcts". Zeker de moeite waard!
Op dinsdag 24 december 2002 17:17 schreef OProg het volgende:[..]
Mjah
The ProjeCKts, 4 cd's met live cd's van KC-sub bands waar dingen mee gedaan konden worden om te proberen. Alle 6 de leden doen wel op minimaal 1 CD mee en Fripp is de constante factor
Ik vond het alleen voor de uitgave al waard om te kopen eig
quote:En ProjeCKt II heeft ook een losse (dubbel) cd uitgebracht, Space Groove
Op dinsdag 24 december 2002 18:52 schreef MuadDib het volgende:[..]
En mocht je die box in 1 keer iets teveel van het goede vinden, er is een overzicht op enkele cd: "The Deception Of The Thrush: A Beginners' Guide To ProjeKcts". Zeker de moeite waard!
quote:Maar die vind ik weer wat minder, in tegenstelling tot tot ProjeKct II Live Groove en Live in Northampton.
Op dinsdag 24 december 2002 20:30 schreef OProg het volgende:[..]
En ProjeCKt II heeft ook een losse (dubbel) cd uitgebracht, Space Groove
En misschien moeten we dit maar in dit topic voortzetten
quote:Zouden we kunnen doen
Op dinsdag 24 december 2002 20:37 schreef MuadDib het volgende:[..]
Maar die vind ik weer wat minder, in tegenstelling tot tot ProjeKct II Live Groove en Live in Northampton.
En misschien moeten we dit maar in dit topic voortzetten
Ik vind Space Groove zelf een erg goed album
Ik luister nu mijn net aangeschafte "Ladies on the Road" Valt me een beetje tegen dat het gewoon de opname van de KCCC uitgave "Live In Detroit" is (op CD 2 na dan en zonder die halve opname van "Lady of the Dancing Water")
quote:Spastic Ink doet altijd wel aardig moeilijk en het luisteren vergt ook aardig wat van je. Misschien kan je Watchtower nog wel, die gitarist is het namelijk. Alleen jammer dat de produktie nogal slecht is.
Op zondag 22 december 2002 22:36 schreef Seborik het volgende:
Heeft er iemand misschien een band of muziek die totaal onbegrijpelijk is?Waarvan je echt zegt dat het onmogelijk is om te beluisteren?
quote:Iron Maiden is geen prog.
Op woensdag 25 december 2002 11:49 schreef Ibanez het volgende:
Iron Maiden
quote:Eerste twee albums waren NWOBHM, daarna meer Heavy Metal en nu helemaal dat laatste.
Op woensdag 25 december 2002 12:03 schreef Ibanez het volgende:
Wat dan???
quote:Progrock.
(Pink Floy en Genesis zoals eerder genoemd dan ook niet!)
(Sun Caged heeft als gitarist Marcel Coenen een virtuoos op gitaar en aRABESQUE heeft Joop Wolters als gitarist, finalist van de Nederlandse kampioenschappen op het Pepsi stage)
* maar we gaan off topic laten we ons maar aan de top 10 houden *
quote:sorry... kan ze ook al allemaal
Op woensdag 25 december 2002 11:49 schreef Ibanez het volgende:
Dream Theater
aRABESQUE
Sun Caged
Iron Maiden
Savatage
Forever Times
Geen top 10 maar er staan wel bands bij die waarschijnlijk maar weinigen onder jullie kennen...Maar wel het checken waard zijn
www.suncaged.com
www.arabesque-site.com
www.forevertimes.com
quote:Suncaged heeft trouwens een heel aparte stijl. Vooral Four Guilders is gewoon progmetal zoals het hoort. En geen "power metal met een paar andere invloeden dus progmetal" metal
Sun Caged
Misschien komt Suncaged daarom ook in mijn top10, omdat het niet "de zoveelste" band is.
quote:A Triggering Myth - Forgiving Eden uit 2002 moet je dan eens bekijken
Op woensdag 25 december 2002 19:33 schreef Zander het volgende:
Wordt er eigenlijk ook nog goede moderne progrock gemaakt zonder die metal-invloeden? Want dat is niet echt helemaal mijn 'ding', maar meer zoals de klassieke jaren 70-bands? Vooral Canterbury-achtige dingen zoals Soft Machine, Matching Mole enzo, met veel keyboards of blazers en alles in moeilijke maatsoorten, dat vind ik wel boeiende muziek.
quote:Spock's Beard
Op woensdag 25 december 2002 19:33 schreef Zander het volgende:
Wordt er eigenlijk ook nog goede moderne progrock gemaakt zonder die metal-invloeden? Want dat is niet echt helemaal mijn 'ding', maar meer zoals de klassieke jaren 70-bands? Vooral Canterbury-achtige dingen zoals Soft Machine, Matching Mole enzo, met veel keyboards of blazers en alles in moeilijke maatsoorten, dat vind ik wel boeiende muziek.
quote:Maar dat is nou niet echt Canterbury-achtig
Op woensdag 25 december 2002 21:45 schreef MuadDib het volgende:[..]
Spock's Beard
Flower Kings
quote:Daar had ik ff over heen gelezen...
Op woensdag 25 december 2002 21:49 schreef OProg het volgende:[..]
Maar dat is nou niet echt Canterbury-achtig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |