abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 december 2002 @ 17:35:36 #101
14505 OProg
A Life in Music
pi_7502066
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:15 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Niet echt oud maar ThraKaTTak van King Crimson vind ik toch een moeilijk te doorgronden album. Een uur lang improvisaties, je moet er maar naar willen luisteren...

Ik zat meer aan de albums van voor 83 te denken, die hele zult

Het punt is dat het moeilijk is te peilen hoe je ze in het begin vond. Ik kan me echt niet meer heugen dat ik voor het eerst Starless hoorde om een voorbeeld te geven. Jammer eig, dat je iets maar 1 keer voor het eerst kan horen

Maar feit is wel dat je met Red mensen wel het huis uit kan krijgen

Magma was ik ook even vergeten. idd ook ultiem vaag
Een band als Amon Duul II is ook wel weird trouwens, minder dan Magma, maar toch

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_7502101
Amon Duul II is inderdaad ook wel koel, alleen een beetje jammer van die dikke Duitse accenten in de zang, gelukkig is het meeste toch instrumentaal. Vooral "Dance of the Lemmings" en "Yeti" zijn erg okee.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 23 december 2002 @ 17:53:31 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_7502401
quote:
Op maandag 23 december 2002 17:37 schreef Zander het volgende:
Amon Duul II is inderdaad ook wel koel, alleen een beetje jammer van die dikke Duitse accenten in de zang, gelukkig is het meeste toch instrumentaal. Vooral "Dance of the Lemmings" en "Yeti" zijn erg okee.
Vergeet Wolf City niet
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_7512776
quote:
Op maandag 23 december 2002 17:37 schreef Zander het volgende:
Leuke muziek dat Amon Duul II ja, op zich vind ik de zang nog wel meevallen, het is wel een interessante stem.

Van King Crimson was er toch ook een of andere box met daarin allemaal improvisaties of probeersels?

dinsdag 24 december 2002 @ 03:47:35 #105
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_7514798
Voor geweldige improvisatie's moet je een van John Zorn's Game Pieces hebben.
  dinsdag 24 december 2002 @ 17:17:32 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_7522351
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 00:47 schreef Seborik het volgende:

[..]

Van King Crimson was er toch ook een of andere box met daarin allemaal improvisaties of probeersels?

Mjah The ProjeCKts, 4 cd's met live cd's van KC-sub bands waar dingen mee gedaan konden worden om te proberen. Alle 6 de leden doen wel op minimaal 1 CD mee en Fripp is de constante factor

Ik vond het alleen voor de uitgave al waard om te kopen eig

pi_7523827
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 17:17 schreef OProg het volgende:

[..]

Mjah The ProjeCKts, 4 cd's met live cd's van KC-sub bands waar dingen mee gedaan konden worden om te proberen. Alle 6 de leden doen wel op minimaal 1 CD mee en Fripp is de constante factor

Ik vond het alleen voor de uitgave al waard om te kopen eig

En mocht je die box in 1 keer iets teveel van het goede vinden, er is een overzicht op enkele cd: "The Deception Of The Thrush: A Beginners' Guide To ProjeKcts". Zeker de moeite waard!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 24 december 2002 @ 20:30:32 #108
14505 OProg
A Life in Music
pi_7525502
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 18:52 schreef MuadDib het volgende:

[..]

En mocht je die box in 1 keer iets teveel van het goede vinden, er is een overzicht op enkele cd: "The Deception Of The Thrush: A Beginners' Guide To ProjeKcts". Zeker de moeite waard!

En ProjeCKt II heeft ook een losse (dubbel) cd uitgebracht, Space Groove
pi_7525618
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 20:30 schreef OProg het volgende:

[..]

En ProjeCKt II heeft ook een losse (dubbel) cd uitgebracht, Space Groove

Maar die vind ik weer wat minder, in tegenstelling tot tot ProjeKct II Live Groove en Live in Northampton.

En misschien moeten we dit maar in dit topic voortzetten

dinsdag 24 december 2002 @ 20:44:56 #110
14505 OProg
A Life in Music
pi_7525740
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 20:37 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Maar die vind ik weer wat minder, in tegenstelling tot tot ProjeKct II Live Groove en Live in Northampton.

En misschien moeten we dit maar in dit topic voortzetten

Zouden we kunnen doen

Ik vind Space Groove zelf een erg goed album

Ik luister nu mijn net aangeschafte "Ladies on the Road" Valt me een beetje tegen dat het gewoon de opname van de KCCC uitgave "Live In Detroit" is (op CD 2 na dan en zonder die halve opname van "Lady of the Dancing Water")

pi_7526209
quote:
Op zondag 22 december 2002 22:36 schreef Seborik het volgende:
Heeft er iemand misschien een band of muziek die totaal onbegrijpelijk is?

Waarvan je echt zegt dat het onmogelijk is om te beluisteren?

Spastic Ink doet altijd wel aardig moeilijk en het luisteren vergt ook aardig wat van je. Misschien kan je Watchtower nog wel, die gitarist is het namelijk. Alleen jammer dat de produktie nogal slecht is.
pi_7533541
Dream Theater
aRABESQUE
Sun Caged
Iron Maiden
Savatage
Forever Times

Geen top 10 maar er staan wel bands bij die waarschijnlijk maar weinigen onder jullie kennen... Maar wel het checken waard zijn

www.suncaged.com
www.arabesque-site.com
www.forevertimes.com

In The Presence Of Enemies!
pi_7533600
quote:
Op woensdag 25 december 2002 11:49 schreef Ibanez het volgende:
Iron Maiden
Iron Maiden is geen prog.
pi_7533697
Wat dan???

(Pink Floy en Genesis zoals eerder genoemd dan ook niet!)

pi_7533735
quote:
Op woensdag 25 december 2002 12:03 schreef Ibanez het volgende:
Wat dan???
Eerste twee albums waren NWOBHM, daarna meer Heavy Metal en nu helemaal dat laatste.
quote:
(Pink Floy en Genesis zoals eerder genoemd dan ook niet!)
Progrock.
pi_7533804
Okee, onvoorwaardelijk mee eens, ken je Sun Caged en aRABESQUE dan, heb je die gechecked?? Die zijn naar mijn mening beter als menige band met 3 of meer cd's uit...

(Sun Caged heeft als gitarist Marcel Coenen een virtuoos op gitaar en aRABESQUE heeft Joop Wolters als gitarist, finalist van de Nederlandse kampioenschappen op het Pepsi stage)

pi_7533811
Die kende ik al.
pi_7533863
Te gek! Tenminste iemand die ze kent op dit forum....

* maar we gaan off topic laten we ons maar aan de top 10 houden *

pi_7535179
quote:
Op woensdag 25 december 2002 11:49 schreef Ibanez het volgende:
Dream Theater
aRABESQUE
Sun Caged
Iron Maiden
Savatage
Forever Times

Geen top 10 maar er staan wel bands bij die waarschijnlijk maar weinigen onder jullie kennen... Maar wel het checken waard zijn

www.suncaged.com
www.arabesque-site.com
www.forevertimes.com

sorry... kan ze ook al allemaal (zo vaag zijn die bands nou ook weer niet)
  woensdag 25 december 2002 @ 18:42:18 #120
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7537255
quote:
Sun Caged
Suncaged heeft trouwens een heel aparte stijl. Vooral Four Guilders is gewoon progmetal zoals het hoort. En geen "power metal met een paar andere invloeden dus progmetal" metal

Misschien komt Suncaged daarom ook in mijn top10, omdat het niet "de zoveelste" band is.

pi_7537757
Wordt er eigenlijk ook nog goede moderne progrock gemaakt zonder die metal-invloeden? Want dat is niet echt helemaal mijn 'ding', maar meer zoals de klassieke jaren 70-bands? Vooral Canterbury-achtige dingen zoals Soft Machine, Matching Mole enzo, met veel keyboards of blazers en alles in moeilijke maatsoorten, dat vind ik wel boeiende muziek.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 25 december 2002 @ 21:01:50 #122
14505 OProg
A Life in Music
pi_7538657
quote:
Op woensdag 25 december 2002 19:33 schreef Zander het volgende:
Wordt er eigenlijk ook nog goede moderne progrock gemaakt zonder die metal-invloeden? Want dat is niet echt helemaal mijn 'ding', maar meer zoals de klassieke jaren 70-bands? Vooral Canterbury-achtige dingen zoals Soft Machine, Matching Mole enzo, met veel keyboards of blazers en alles in moeilijke maatsoorten, dat vind ik wel boeiende muziek.
A Triggering Myth - Forgiving Eden uit 2002 moet je dan eens bekijken
pi_7539145
quote:
Op woensdag 25 december 2002 19:33 schreef Zander het volgende:
Spock's Beard
Flower Kings
  woensdag 25 december 2002 @ 21:49:20 #124
14505 OProg
A Life in Music
pi_7539185
quote:
Op woensdag 25 december 2002 21:45 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Spock's Beard
Flower Kings

Maar dat is nou niet echt Canterbury-achtig
pi_7539200
quote:
Op woensdag 25 december 2002 21:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar dat is nou niet echt Canterbury-achtig

Daar had ik ff over heen gelezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo