abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21588860
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:29 schreef Piro het volgende:

[..]

Gigantisch lelijk ja.
De techniek erachter zouden ze eruit moeten slopen en moeten toepassen op de komende generatie NATO tanks, er zijn een aantal dingen die erg goed gebouwd zijn.
Een volwaardige tank waar ook wat soldaten in kunnen noem ik geen klein ding hoor

Ik heb de .txt al weer geupdate
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:53:55 #27
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21589142
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:42 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Een volwaardige tank waar ook wat soldaten in kunnen noem ik geen klein ding hoor

Ik heb de .txt al weer geupdate
Heb de OP ook gewijzigd in wat jij hebt gepost kort daarna, dus je tweede OP kan weg. We spijkeren de datatraffic van die plaatjes al aan de muur.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:58:17 #28
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21589265
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:32 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]

Smelt die demper niet als je even een flink salvo geeft
Als de loop niet smelt dan smelt de demper ook niet.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:13:20 #29
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21589616
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:56 schreef Piro het volgende:

[..]

En die 17 sentries hebben allemaal AWACS capaciteit?
En wie heeft er nou uiteindelijke jurisdictie over? Dus wie is 'de baas' over die dingen?
De Sentry, ook bekend als E-3A/B/C/D/F en Sentry Mk.1 is bijna per definitie een AWACS. Er is maar één E-3 variant die dat niet is, en die is nog vrij lastig te onderscheiden van een B-707, en dat id de KE-3A van de Saoedische luchtmacht, dat zijn eigenlijk gewoon KC-137s met een Flying Boom à la de KC-135.
AWACS staat voor Airborne Warning And Control System. Eigenlijk is dat een afkorting voor elke vliegende radarpost met control en surveillance capaciteit, maar het is een synoniem geworden voor de E-3.

De minister van defensie van Luxemburg (jawel, Luxemburg heeft een leger...) heeft het commando in handen van de NATO gelegd. De NAEWF is een Direct Reporting Unit van de NATO in Brussel, en dus vallen de NATO-toestellen operationeel direct onder SACEUR. De toestellen blijven juridisch echter Luxemburgs grondgebied. De RAF toestellen zijn eigendom van de Britse regering, maar vallen operationeel onder de NATO.

Ooit zijn er door de NATO 18 van aangeschaft, maar in '96 kreeg één van de toestellen in Griekenland vogels in de motoren tijdens de start. De (Belgische) captain besloot de start af te breken (alhoewel hij volgens de boeken had moeten opstijgen omdat hij V1 al voorbij was), omdat enkele maanden ervoor (eind '95) een USAF E-3 was gecrashed in Alaska toen het toestel was geraakt door een vlucht ganzen. Met veel moeite wist hij het toestel op de pier die in het verlengde van de startbaan lag te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid het leven van de crew. Het toestel knakte echter achter de cockpit, en is afgeschreven. Het laatste wat ik hoorde was dat de captain, ondanks de waarschijnlijk levensreddende actie, op non-actief is gesteld.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:15:57 #30
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21589694
Liever non actief dan in een kist.
Anyway. Hoe is het toestel geknakt? Ik snap het incident niet helemaal.
Toestel start, krijgt vogels in zijn motor, belgische captain breekt start af, en dan?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_21589723
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:53 schreef Piro het volgende:

[..]

Heb de OP ook gewijzigd in wat jij hebt gepost kort daarna, dus je tweede OP kan weg. We spijkeren de datatraffic van die plaatjes al aan de muur.
De foto's staan op de landmacht site. Dus die zullen niet zo snel gaan zeuren denk ik. De camo staat op mijn Lycos account en daar heb ik ook nog niks van gehoord dus het zal wel mee vallen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:21:23 #32
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21589853
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:15 schreef Piro het volgende:
Liever non actief dan in een kist.
Anyway. Hoe is het toestel geknakt? Ik snap het incident niet helemaal.
Toestel start, krijgt vogels in zijn motor, belgische captain breekt start af, en dan?
Stel je een startbaan voor in zee. Het platform ligt op het strand. aan het begin en eind van de baan liggen in het verlengde van de baan pieren, met daarop de landingsverlichting. Die pieren zijn gemaakt op blokken beton van een kubieke meter, met in het midden een pad van anderhalve meter of zo. De cockpit crew slaagde erin on met neuswiel min of meer over dat pad te laten rollen. Elke keer als ze iets te veel naar links of rechts gingen klapten ze op zo'n betonblok. Dat klappen heeft de romp niet overleefd. Ik zal er even een foto van zoeken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:24:15 #33
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21589926


Meer over de Alaska crash >hier<

Meer plaatjes van de crash in Griekenland >hier<
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_21590094
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:24 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]

Meer over de Alaska crash >hier<

Meer plaatjes van de crash in Griekenland >hier<
auw
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:45:17 #35
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21590374
Dat is al wat logischer ja.
Vervelend ongeluk zeg... .
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_21608817
Ha, nog wat gevonden ergens in de berg:

Het verschil tussen Amerikaanse stealt: met veel bombarie mooie foto's maken van een of ander vliegtuig:


En de Canadezen die hem gewoon al hebben zoals je op deze high-risc zwaar geheime spionagefoto ziet:


En verder nog deze, zou van Gepard zijn (?) :


En de t90 en t98 van China:

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_21609236
AWACS, zoiets als de volgende:







Mooie vliegtuigen, maken een enorme rotherrie en de uitlaatgassen blijven uren zichtbaar
De tweede foto is de E-8c.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:16:58 #38
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21609257
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:59 schreef Strijder het volgende:
Ha, nog wat gevonden ergens in de berg:

Het verschil tussen Amerikaanse stealt: met veel bombarie mooie foto's maken van een of ander vliegtuig:
[afbeelding]

En de Canadezen die hem gewoon al hebben zoals je op deze high-risc zwaar geheime spionagefoto ziet:
[afbeelding]

En verder nog deze, zou van Gepard zijn (?) :
[afbeelding]

En de t90 en t98 van China:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle gekheid op een stokje is foto 1 toch wel heel mooi gedaan met de lichtval.
Zijn er trouwens eindelijk betrouwbare specs naar buiten gekomen van die laatste of hoe zit het?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:17:43 #39
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21609272
Wat is die lichtkogel?
Flare?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_21609442
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:16 schreef Piro het volgende:

[..]

Alle gekheid op een stokje is foto 1 toch wel heel mooi gedaan met de lichtval.
Zijn er trouwens eindelijk betrouwbare specs naar buiten gekomen van die laatste of hoe zit het?
Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapper

Zal inderdaad wel een flare zijn denk ik zo, gebeurd wel vaker op promotiemateriaal. Heb er laatst eentje gezien van een Hercules die er alles uitgooit (boven zee natuurlijk anders moet je het opruimen). Waren iets van 50 flares ofzo. Ziet er wel aardig uit.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:27:52 #41
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21609463
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:26 schreef Strijder het volgende:

[..]

Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapper

Zal inderdaad wel een flare zijn denk ik zo, gebeurd wel vaker op promotiemateriaal. Heb er laatst eentje gezien van een Hercules die er alles uitgooit (boven zee natuurlijk anders moet je het opruimen). Waren iets van 50 flares ofzo. Ziet er wel aardig uit.
Ik ken de foto ja. .
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:39:54 #42
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21609685
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:16 schreef Strijder het volgende:
AWACS, zoiets als de volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie vliegtuigen, maken een enorme rotherrie en de uitlaatgassen blijven uren zichtbaar
De tweede foto is de E-8c.
De afgebeelde E-8C is geen AWACS, maar J-STARS, het Joint Surveillance and Targeting Airborne Radar System. Populair gezegd: een AWACS voor de grondstrijdkrachten. Het is een systeem waarmee oppervlakte doelen op land kunnen worden geïndentificeerd. Het radarsysteem dat eronder hangt is zo gevoelig dat het onderscheid kan maken tussen personenvoertuigen en meertonnige voertuigen, en tussen wielvoertuigen en rupsvoertuigen. Eén data console op deze toestellen heeft meer rekenkracht dan een complete AWACS. Het systeem werkt alleen op bewegende doelen, gebouwen worden gefilterd.

@ Piro: De lichtkogel die je ziet is inderdaad een "flare"
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_21609715
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:26 schreef Strijder het volgende:

[..]

Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapper

Zal inderdaad wel een flare zijn denk ik zo, gebeurd wel vaker op promotiemateriaal. Heb er laatst eentje gezien van een Hercules die er alles uitgooit (boven zee natuurlijk anders moet je het opruimen). Waren iets van 50 flares ofzo. Ziet er wel aardig uit.
Ik heb er ergens een filmpje van
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:45:50 #44
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_21609804
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:26 schreef Strijder het volgende:

[..]

Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapper

Zal inderdaad wel een flare zijn denk ik zo, gebeurd wel vaker op promotiemateriaal. Heb er laatst eentje gezien van een Hercules die er alles uitgooit (boven zee natuurlijk anders moet je het opruimen). Waren iets van 50 flares ofzo. Ziet er wel aardig uit.
Boven zee?? Waarom zou je? Gewoon lekker op het land



A British C-130J aircraft launches a display of flare countermeasures just prior to being the first coalition aircraft to land on the newly reopened military runway, at Baghdad International Airport, on July 2, 2003. The military runway was bombed by coalition aircraft and had been closed since the beginning of the war."


(mijn eigen crosspost uit een ander topic)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:46:20 #45
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21609813
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:39 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De afgebeelde E-8C is geen AWACS, maar J-STARS, het Joint Surveillance and Targeting Airborne Radar System. Populair gezegd: een AWACS voor de grondstrijdkrachten. Het is een systeem waarmee oppervlakte doelen op land kunnen worden geïndentificeerd. Het radarsysteem dat eronder hangt is zo gevoelig dat het onderscheid kan maken tussen personenvoertuigen en meertonnige voertuigen, en tussen wielvoertuigen en rupsvoertuigen. Eén data console op deze toestellen heeft meer rekenkracht dan een complete AWACS. Het systeem werkt alleen op bewegende doelen, gebouwen worden gefilterd.

@ Piro: De lichtkogel die je ziet is inderdaad een "flare"
Wat moeten die dingen met flares? Krijgen ze geen escorts mee?
Ik wist overigens niet dat er ook 'ground-AWACS' systemen waren.
Dus alles wat beweegt en een voertuig is wordt opgenomen? Of filtert ie dingen als HMMWVs en kleinere voertuigen eruit?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_21609938
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:46 schreef Piro het volgende:

[..]

Wat moeten die dingen met flares? Krijgen ze geen escorts mee?
Die escorts koppen geen geleide wapens weg hoor
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:55:40 #47
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21610005
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:46 schreef Piro het volgende:

[..]

Wat moeten die dingen met flares? Krijgen ze geen escorts mee?
Ik wist overigens niet dat er ook 'ground-AWACS' systemen waren.
Dus alles wat beweegt en een voertuig is wordt opgenomen? Of filtert ie dingen als HMMWVs en kleinere voertuigen eruit?
Bijna alle militaire vliegtuigen vliegen tegenwoordig met flares. Tijdens de landing en start ben je enorm kwetsbaar. Daarbij moet ik wel aantekenen dat dit het eerste 707-afgeleide toestel is waarop ik ze ook daadwerkelijk zie. Op de C-135familie, TACAMO en de AWACS heb ik ze nooit ontdekt.

J-STARS reageert op reflecties op basis van de bewegingen in een bepaalde periode. Van gebouwen is bekend dat ze zich maar zelden verplaatsen.
Een geparkeerd voertuig wordt pas herkend als voertuig op het moment dat hij zich verplaatst. Tot die tijd is het een gebouw. Als een voertuig stopt, en vervolgens een dag niet beweegt dan wordt de bijbehorende data doorgegeven aan de volgende J-STARS, met behulp van JTIDS/Link 16, en die geeft het weer door aan de volgende, etc. Van wat ik ervan gelezen heb toen ik in Italië zat (voor Bosnië hadden we ook al E-8s beschikbaar) kunnen ze in het systeem drempelwaardes invoeren voor de minimale tijd dat de data behouden moet worden. Wat het systeem doet met taxiënde vliegtuigen weet ik eigenlijk niet. Ik heb tot 2000 nooit iets gehoord over het koppelen van J-STARS-data aan AWACS-data, alhoewel beiden gebruik maken van JTIDS/Link16.

"Joint" in Joint-STARS staat overigens voor het delen van het toestel door landmacht en luchtmacht. Men vliegt met gemengde bemanningen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_21610370
Filmpje van een C-130 die met flares loopt te gooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door SHERMAN op 29-08-2004 00:51:00 ]
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_21610906
Volgens mij is dat een Chinook die in de plomp valt.
pi_21611123
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:40 schreef gelly het volgende:
Volgens mij is dat een Chinook die in de plomp valt.
Gefixt, de link van de site zelf klopte niet
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')