Een volwaardige tank waar ook wat soldaten in kunnen noem ik geen klein ding hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:29 schreef Piro het volgende:
[..]
Gigantisch lelijk ja.
De techniek erachter zouden ze eruit moeten slopen en moeten toepassen op de komende generatie NATO tanks, er zijn een aantal dingen die erg goed gebouwd zijn.
			
			
			
			Heb de OP ook gewijzigd in wat jij hebt gepost kort daarna, dus je tweede OP kan weg. We spijkeren de datatraffic van die plaatjes al aan de muur.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Een volwaardige tank waar ook wat soldaten in kunnen noem ik geen klein ding hoor
Ik heb de .txt al weer geupdate
			
			
			
			Als de loop niet smelt dan smelt de demper ook niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:32 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]
Smelt die demper niet als je even een flink salvo geeft![]()
			
			
			
			De Sentry, ook bekend als E-3A/B/C/D/F en Sentry Mk.1 is bijna per definitie een AWACS. Er is maar één E-3 variant die dat niet is, en die is nog vrij lastig te onderscheiden van een B-707, en dat id de KE-3A van de Saoedische luchtmacht, dat zijn eigenlijk gewoon KC-137s met een Flying Boom à la de KC-135.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:56 schreef Piro het volgende:
[..]
En die 17 sentries hebben allemaal AWACS capaciteit?
En wie heeft er nou uiteindelijke jurisdictie over? Dus wie is 'de baas' over die dingen?
			
			
			
			
			
			
			
			De foto's staan op de landmacht site. Dus die zullen niet zo snel gaan zeuren denk ik. De camo staat op mijn Lycos account en daar heb ik ook nog niks van gehoord dus het zal wel mee vallenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:53 schreef Piro het volgende:
[..]
Heb de OP ook gewijzigd in wat jij hebt gepost kort daarna, dus je tweede OP kan weg. We spijkeren de datatraffic van die plaatjes al aan de muur.
			
			
			
			Stel je een startbaan voor in zee. Het platform ligt op het strand. aan het begin en eind van de baan liggen in het verlengde van de baan pieren, met daarop de landingsverlichting. Die pieren zijn gemaakt op blokken beton van een kubieke meter, met in het midden een pad van anderhalve meter of zo. De cockpit crew slaagde erin on met neuswiel min of meer over dat pad te laten rollen. Elke keer als ze iets te veel naar links of rechts gingen klapten ze op zo'n betonblok. Dat klappen heeft de romp niet overleefd. Ik zal er even een foto van zoeken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:15 schreef Piro het volgende:
Liever non actief dan in een kist.
Anyway. Hoe is het toestel geknakt? Ik snap het incident niet helemaal.
Toestel start, krijgt vogels in zijn motor, belgische captain breekt start af, en dan?
			
			
			
			
			
			
			
			
			auwquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:24 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
Meer over de Alaska crash >hier<
Meer plaatjes van de crash in Griekenland >hier<
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Alle gekheid op een stokje is foto 1 toch wel heel mooi gedaan met de lichtval.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:59 schreef Strijder het volgende:
Ha, nog wat gevonden ergens in de berg:
Het verschil tussen Amerikaanse stealt: met veel bombarie mooie foto's maken van een of ander vliegtuig:
[afbeelding]
En de Canadezen die hem gewoon al hebben zoals je op deze high-risc zwaar geheime spionagefoto ziet:
[afbeelding]
En verder nog deze, zou van Gepard zijn (?) :
[afbeelding]
En de t90 en t98 van China:
[afbeelding]
[afbeelding]
			
			
			
			
			
			
			
			Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapperquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:16 schreef Piro het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje is foto 1 toch wel heel mooi gedaan met de lichtval.
Zijn er trouwens eindelijk betrouwbare specs naar buiten gekomen van die laatste of hoe zit het?
			
			
			
			Ik ken de foto ja.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:26 schreef Strijder het volgende:
[..]
Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapper![]()
Zal inderdaad wel een flare zijn denk ik zo, gebeurd wel vaker op promotiemateriaal. Heb er laatst eentje gezien van een Hercules die er alles uitgooit (boven zee natuurlijk anders moet je het opruimen). Waren iets van 50 flares ofzo. Ziet er wel aardig uit.
			
			
			
			De afgebeelde E-8C is geen AWACS, maar J-STARS, het Joint Surveillance and Targeting Airborne Radar System. Populair gezegd: een AWACS voor de grondstrijdkrachten. Het is een systeem waarmee oppervlakte doelen op land kunnen worden geïndentificeerd. Het radarsysteem dat eronder hangt is zo gevoelig dat het onderscheid kan maken tussen personenvoertuigen en meertonnige voertuigen, en tussen wielvoertuigen en rupsvoertuigen. Eén data console op deze toestellen heeft meer rekenkracht dan een complete AWACS. Het systeem werkt alleen op bewegende doelen, gebouwen worden gefilterd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:16 schreef Strijder het volgende:
AWACS, zoiets als de volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie vliegtuigen, maken een enorme rotherrie en de uitlaatgassen blijven uren zichtbaar![]()
De tweede foto is de E-8c.
			
			
			
			Ik heb er ergens een filmpje vanquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:26 schreef Strijder het volgende:
[..]
Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapper![]()
Zal inderdaad wel een flare zijn denk ik zo, gebeurd wel vaker op promotiemateriaal. Heb er laatst eentje gezien van een Hercules die er alles uitgooit (boven zee natuurlijk anders moet je het opruimen). Waren iets van 50 flares ofzo. Ziet er wel aardig uit.
			
			
			
			Boven zee?? Waarom zou je? Gewoon lekker op het landquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:26 schreef Strijder het volgende:
[..]
Is inderdaad mooie foto, maar die 2e is knapper![]()
Zal inderdaad wel een flare zijn denk ik zo, gebeurd wel vaker op promotiemateriaal. Heb er laatst eentje gezien van een Hercules die er alles uitgooit (boven zee natuurlijk anders moet je het opruimen). Waren iets van 50 flares ofzo. Ziet er wel aardig uit.
			
			
			
			Wat moeten die dingen met flares? Krijgen ze geen escorts mee?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De afgebeelde E-8C is geen AWACS, maar J-STARS, het Joint Surveillance and Targeting Airborne Radar System. Populair gezegd: een AWACS voor de grondstrijdkrachten. Het is een systeem waarmee oppervlakte doelen op land kunnen worden geïndentificeerd. Het radarsysteem dat eronder hangt is zo gevoelig dat het onderscheid kan maken tussen personenvoertuigen en meertonnige voertuigen, en tussen wielvoertuigen en rupsvoertuigen. Eén data console op deze toestellen heeft meer rekenkracht dan een complete AWACS. Het systeem werkt alleen op bewegende doelen, gebouwen worden gefilterd.
@ Piro: De lichtkogel die je ziet is inderdaad een "flare"
			
			
			
			Die escorts koppen geen geleide wapens weg hoorquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:46 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat moeten die dingen met flares? Krijgen ze geen escorts mee?
			
			
			
			Bijna alle militaire vliegtuigen vliegen tegenwoordig met flares. Tijdens de landing en start ben je enorm kwetsbaar. Daarbij moet ik wel aantekenen dat dit het eerste 707-afgeleide toestel is waarop ik ze ook daadwerkelijk zie. Op de C-135familie, TACAMO en de AWACS heb ik ze nooit ontdekt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:46 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat moeten die dingen met flares? Krijgen ze geen escorts mee?
Ik wist overigens niet dat er ook 'ground-AWACS' systemen waren.
Dus alles wat beweegt en een voertuig is wordt opgenomen? Of filtert ie dingen als HMMWVs en kleinere voertuigen eruit?
			
			
			
			
			
			
			
			Gefixt, de link van de site zelf klopte nietquote:Op zondag 29 augustus 2004 00:40 schreef gelly het volgende:
Volgens mij is dat een Chinook die in de plomp valt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |