Zwelt het erg >> Mwa.. dat was na 5 dagen bij mij alweer voorbijquote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:54 schreef Babbelzz het volgende:
nu denk ik over een gewoon staafje na (labret).... kan iemand me iets vertellen over ervaringen, zwelt het erg, pijn schaal 1-10 etc?
Heb je nu een opzichtig gaatje onder je lip? Misschien moet je hier effe een fotootje plaatsen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:05 schreef ikdenkhetwel het volgende:
[..]
Ja een staafje, maar ik had hem vrij laag laten zetten. Als je hem ietsje onder het rode van je lip laat zetten duwt de binnenkant niet zo tegen je tandvlees. Maar omdat ik hem dus laag had ging m`n tandvlees er sneller aan.
Ik hoop dat dat gaatje snel dicht groeit want nu schaam ik me kapot![]()
Ik las iets over tongpiercings.. Na een tijdje kan daarvan ook je tandvlees en de kiezen beschadigen.. Waarom zit er aan bijna elke piercing een nadeeljammer. Vooral minders omdat mijn piercer me dat helemaal niet had verteld, dat dit kon gebeuren (met dat tandvlees dus). Maarja, geld he
![]()
Netjes heurquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:44 schreef coolbabe het volgende:
Vers van de pers, de korsten zitten er nog op
[afbeelding]
Dank jequote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:33 schreef Nuek het volgende:
[..]
Netjes heur![]()
Als ik ene labret neem wil ik um dus ook laag, heb er nl psies een mooi plekje voor, maar als ik wel es voor de spiegel sta en kijk, naar de binnenkant van mun lip denk ik: gaat dat kunnen? en idd tandvleesproblematiek voorzie ik ook al?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:05 schreef ikdenkhetwel het volgende:
[..]
Ja een staafje, maar ik had hem vrij laag laten zetten. Als je hem ietsje onder het rode van je lip laat zetten duwt de binnenkant niet zo tegen je tandvlees. Maar omdat ik hem dus laag had ging m`n tandvlees er sneller aan.
Ik hoop dat dat gaatje snel dicht groeit want nu schaam ik me kapot![]()
Ik las iets over tongpiercings.. Na een tijdje kan daarvan ook je tandvlees en de kiezen beschadigen.. Waarom zit er aan bijna elke piercing een nadeeljammer. Vooral minders omdat mijn piercer me dat helemaal niet had verteld, dat dit kon gebeuren (met dat tandvlees dus). Maarja, geld he
![]()
Glazuur kan beschadigen doordat je er per ongeluk op bijt. Als je plastic balletjes neemt, is de kans daarop vrijwel weg, dan krijg je gewoon putjes in het balletje ipv een stukje van je tand af. Hoe lang je niet kunt praten... Ik kon het wel meteen, maar t klonk raar, en het deed pijn. Na een week was het bij mij weer redelijk normaal, alleen heb je dan nog de langere staaf dr in dus je praat nog wat ongemakkelijk, met twee weken ben je weer helemaal de oude.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:42 schreef Together-Alone het volgende:
Niemand ervaringen met een tongpiercing..?![]()
Kijk, daar schiet ik wat mee op. Bedankt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:55 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Glazuur kan beschadigen doordat je er per ongeluk op bijt. Als je plastic balletjes neemt, is de kans daarop vrijwel weg, dan krijg je gewoon putjes in het balletje ipv een stukje van je tand af. Hoe lang je niet kunt praten... Ik kon het wel meteen, maar t klonk raar, en het deed pijn. Na een week was het bij mij weer redelijk normaal, alleen heb je dan nog de langere staaf dr in dus je praat nog wat ongemakkelijk, met twee weken ben je weer helemaal de oude.
Nadelen zijn er met plastic ook. Het blijft niet zo mooi schoon als metaal (beide moet je af en toe schoon maken alleen plastic eerder, het is natuurlijk nooit zo glad als metaal). Ook kan het bolletje vervormen door hete drankjes als thee en koffie. Het kan spontaan barsten en als je erop bijt kan het af en toe ook stuk gaan (niet dat het vaak gebeurt maar het kan wel).quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:02 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Kijk, daar schiet ik wat mee op. Bedankt.![]()
ik heb daar allemaal geen last vanquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:45 schreef Nuek het volgende:
[..]
Nadelen zijn er met plastic ook. Het blijft niet zo mooi schoon als metaal (beide moet je af en toe schoon maken alleen plastic eerder, het is natuurlijk nooit zo glad als metaal). Ook kan het bolletje vervormen door hete drankjes als thee en koffie. Het kan spontaan barsten en als je erop bijt kan het af en toe ook stuk gaan (niet dat het vaak gebeurt maar het kan wel).
Per persoon is het wel verschillend hoe lang het genezen duurt. Bij mij duurde het 3,5 week voor mijn tong weer echt normaal was.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:55 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Glazuur kan beschadigen doordat je er per ongeluk op bijt. Als je plastic balletjes neemt, is de kans daarop vrijwel weg, dan krijg je gewoon putjes in het balletje ipv een stukje van je tand af. Hoe lang je niet kunt praten... Ik kon het wel meteen, maar t klonk raar, en het deed pijn. Na een week was het bij mij weer redelijk normaal, alleen heb je dan nog de langere staaf dr in dus je praat nog wat ongemakkelijk, met twee weken ben je weer helemaal de oude.
en niet alleen het riempje! kunnen ook bloedvaten precies op die plek lopen!quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:16 schreef BRITTJE het volgende:
[..]
Per persoon is het wel verschillend hoe lang het genezen duurt. Bij mij duurde het 3,5 week voor mijn tong weer echt normaal was.
Pijn heb ik niet veel gehad(gelijk veel ijs gegeten)alleen een ontzettend irritant gevoel in de punt van mijn tong door de tang waarmee mijn tong vast werd gehouden tijdens het piercen.*gekneust gevoel*
Je moet er wel wat voor over hebben. Bij alles wat je eet spoelen met verdunde listerine 2 weken lang en bepaalde dingen zoals zuivel kan je het beste de eerste 2 weken vermijden.
(tong)Zoenen mag je 6 weken niet.En roken en drinken zijn in het begin uit den boze.
Trouwens, bij niet iedereen kan een tongpiercing gezet worden ivm het riempje van je tong. Door die reden zit mijn piercing dan ook vrij ver naar voren.
Je kunt er eentje nemen ja, maar als je je tanden zegmaar mooi wil houden, moet je hem na 1 jaar/anderhalf jaar er weer uit halen.. Dat moeten de piercers er eigelijk bij vertellen.. want ik heb foto's gezien waarbij iemands tandvlees er echt erg aantoe is.. en dat alles door zo`n piercing. Maarja dat anderhalf heb ik er wel plezier van gehad, jammer dat hij er niet langer in kon blijvenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:34 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
Als ik ene labret neem wil ik um dus ook laag, heb er nl psies een mooi plekje voor, maar als ik wel es voor de spiegel sta en kijk, naar de binnenkant van mun lip denk ik: gaat dat kunnen? en idd tandvleesproblematiek voorzie ik ook al?
![]()
Dat gaatje valt alleen op als ik me mond aanspan zegmaar (tong tegen m`n lip aan druk), maar verder gaat het nog.. alleen als je er precies naar gaat kijken. Ik denk dat het op een foto niet te zien is (en zeker niet op een brakke webcam foto). Maartoch weet ik dat dat gaatje er zit, iemand die weet hoe snel dit dicht/weg groeit?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:32 schreef Nuek het volgende:
[..]
Heb je nu een opzichtig gaatje onder je lip? Misschien moet je hier effe een fotootje plaatsen.
Btw. Er zijn natuurlijk ook piercings die alleen maar voordelen hebben al dan niet voor jezelf
Als jouw piercer je de eventuele schadelijke gevolgen had verteld had je er dan met die informatie echt wat gedaan? Ik twijfel eraan (maar dan had je het wel in de gaten kunnen houden). Daarnaast heeft je tandarts je toch geattendeerd op het terugtrekkende tandvlees. Daar had je ook gelijk op kunnen reageren.
Om littekens te verminderen zou je vitamine E creme kunnen gebruiken. Masseren uberhaupt helpt wel. Of het echt helemaal dichtgroeit aan de buitenkant weet ik niet maar het gaatje zal wel samentrekken met de tijd. Als je het echt dicht wilt hebben zul je een klein sneetje moeten maken zodat de rond de piercing heen geheelde huid weer aan elkaar kan groeien.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:43 schreef ikdenkhetwel het volgende:
[..]
Dat gaatje valt alleen op als ik me mond aanspan zegmaar (tong tegen m`n lip aan druk), maar verder gaat het nog.. alleen als je er precies naar gaat kijken. Ik denk dat het op een foto niet te zien is (en zeker niet op een brakke webcam foto). Maartoch weet ik dat dat gaatje er zit, iemand die weet hoe snel dit dicht/weg groeit?
Mja je hebt wel gelijk ja.. als mijn piercer me alle nadelen had verteld, had ik de piercing waarschijnlijk toch gewoon genomen, maar idd meer m`n tandvlees in de gaten gehouden (want nu was het in principe van de 1-op-de-andere dag: "AAAH WTF IS ER NOU MET ME TANDVLEES GEBEURD!" Want ik ging nie elke dag me lip over me kin heen trekken om te kijken hoe m`n tandvlees eruit zag, want dat zat wel goed dacht ik)
Mja m`n tandarts is een klootzak, hij heeft me pijn geddaan met gaatjes vullendus naar hem luisterde ik zowieso niet..
Dat kleine sneetje maken zou ik dan wel zeer steriel doen, als er bacterien bijkomen...quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:45 schreef Nuek het volgende:
[..]
Om littekens te verminderen zou je vitamine E creme kunnen gebruiken. Masseren uberhaupt helpt wel. Of het echt helemaal dichtgroeit aan de buitenkant weet ik niet maar het gaatje zal wel samentrekken met de tijd. Als je het echt dicht wilt hebben zul je een klein sneetje moeten maken zodat de rond de piercing heen geheelde huid weer aan elkaar kan groeien.
Volgens mij is de huid zelf wat dunner onder de mond. ( kin)quote:Op maandag 30 augustus 2004 01:09 schreef ikdenkhetwel het volgende:
Zou ik ook doenIk zie wel hoe het afloopt. Ik was het al aan het vergelijken met een oorbel-gaatje dat dichtgroeit, want DAT blijf je wel zien. Maar das ander "soort" huid dan bij je mond, toch?
ik heb ook een tongpiercing en nog nooit glazuur van mijn tanden getikt. Zelfs mijn tandarts heeft er nix over gezegt, dus dat zal echt wel meevallen. Ook heb ik er al een aantal keren goed op gebeten en nergens last van verder.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:06 schreef Together-Alone het volgende:
Ik wil eigenlijk best wel een tongpiercing. Maar kben een beetje bang geworden door verhalen over afgechipt glazuur door de piercing en dat soort dingen. Weet iemand ook hoelang je nou echt duurt voor je weer een beetje normaal kan praten?
Chloorhexidine weet ik niet, maar sterilion in geen enkele vorm gebruiken bij een piercing aangezien sterilion de boel ook flink uitdroogt. Hiermee zal de genezing aanzienelijk langer duren.quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:23 schreef coolbabe het volgende:
Ik heb chloorhexidine tict. meegekregen voor de verzorging van m`n lippiering maar dat droogt het zaakje zo uitKan ik ook sterilonzalf gebruiken of wordt het dan een natte kledderige zooi?
Ik vind sowieso dat m`n lip nog erg dik is, na hoe lang trekt dat ongeveer weg? (zaterdag heb ik hem laten zetten)
Ik heb toen alleen een fles listerine moeten gebruiken.. elke dag 3 keer spoelen, en per dag 5 keer Uni Cura zeep moeten opschuimen (op m`n hand nadat ik m`n handen had gewassen met diezelfde zeep) en het schuim met een wattenstaafje moeten "deppen" rondom de piercing, en daarna gewoon alle schuim afwassen met koud water. Na een week was het bijna helemaal genezen en de zwelling was totaal weg. Zalf mocht ik er niet op doen werd me gezegt (was ook niet nodig, want mijn huid droogde niet uit, gelukkig). Al heb ik 1 keer uierzalf eroverheen gegooit omdat het zo jeukte en ik durfde niet te krabbenquote:Op maandag 30 augustus 2004 10:23 schreef coolbabe het volgende:
Ik heb chloorhexidine tict. meegekregen voor de verzorging van m`n lippiering maar dat droogt het zaakje zo uitKan ik ook sterilonzalf gebruiken of wordt het dan een natte kledderige zooi?
Ik vind sowieso dat m`n lip nog erg dik is, na hoe lang trekt dat ongeveer weg? (zaterdag heb ik hem laten zetten)
Alle piercings zijn zuur aan het begin. Laat je lichaam er aan wennen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:23 schreef coolbabe het volgende:
dat heb ik idd ook somsquote:Op maandag 30 augustus 2004 21:40 schreef Camoth het volgende:
Nog even over die tongpiercing met plastic balletjes. Ikzelf heb dus twee weken terug vlak voor ik naar lowlands ging een plastic balletje erin geschroefd, ging allemaal prima TOTDAT....ik kauwgom ging eten. Het blijft bij staal nooit plakken, maar met plastic plakt het als de neten en je krijgt het er echt ONMOGELIJK vanaf. Stond ik daar op lowlands met me kauwgombal op me tongIk daar dus hals over kop een nieuw balletje gekocht... eerst nog verwisseld met het balletje van me navelpiercing omdat ik de rest van een optreden niet wilde missen...dus...plastic balletjes en kauwgom gaan NIET samen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |