abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21648909
Nog even een vraagje, wanneer gaat een labret nou verkeerd met je tandvlees en wanneer zit ie goed? Hoe moet een piercer piercen zodat je geen tandvlees problemen krijgt? En dan heb ik het over een ringetje.
  maandag 30 augustus 2004 @ 23:19:50 #102
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21650198
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:33 schreef Camoth het volgende:
Nog even een vraagje, wanneer gaat een labret nou verkeerd met je tandvlees en wanneer zit ie goed? Hoe moet een piercer piercen zodat je geen tandvlees problemen krijgt? En dan heb ik het over een ringetje.
Een ringetje zit meestal wat hoger gepierced dan een staafje en je loopt altijd risico dat je er tandvleesproblemen mee krijgt.

(Daarnaast heelt het over het algemeen wat minder snel omdat het meeste gedeelte van je sieraad zich buiten het lichaam bevindt en omdat je er daardoor makkelijker mee speelt. Ook is dat juist waarom er eerder een groter litteken achterblijft als je het sieraad verwijdert dan bij een stud.)
Proud Powerpauper
pi_21655607
quote:
Meeste piercings

De Braziliaanse Elaine Davidson wordt beschouwd als de vrouw met de meeste piercings ter wereld. Ze woont in de Schotse stad Edinburgh en werd gefotografeerd op 6e Ti-Tattoo bijeenkomst in het Zwitserse Lugano. Elaine zegt 1900 percings te hebben.
.

.
pi_21662476
Sick!
ghahaha!
pi_21662785
Gaat nog steeds goed met mijn piercing, oor is niet rood enzo. Het doet ook al helemaal niet zeer meer als ik hem beweeg.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:17:52 #106
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21663457
Ik word een beetje gestoord van m`n piering Ik heb steeds de neiging op dat schijfje aan de achterkant te bijten en als ik lach blijft hij hangen aan m`n tandvlees ofzo Heel irritant in ieder geval. Ik hoop dat het beter gaat als volgende week het kortere staafje er in zit
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_21674024
Niet om mensen te bitchen of af te schrikken, maar wilde ten aanzien van het zetten van een piercing in de oorschelp even een stukje posten wat recent in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde heeft gestaan. Helaas lukt het me nu niet de afbeeldingen erbij te posten, maar zal kijken of dat nog mogelijk is.
Het is gewoon puur ter info en om aan te geven dat het superbelangrijk is om een goede, hygiënische piercer te zoeken (en dus idd niet te schieten!) en verder de boel na het zetten goed in de gaten te houden. Dit geldt natuurlijk ook voor andere piercings (zoals bijv een labret, refererend aan de discussie in het begin van dit topic).

Titel
3 patiënten met complicaties als gevolg van piercing van het oorkraakbeen

Auteur
Janssen, K. en Kon, M.

Rubriek
Casuïstische mededelingen

Jaar
2004; 148(27); 1351-4

Samenvatting
Bij 3 patiënten, een 21-jarige man en een 16- en een 18-jarige vrouw, was na piercing door oorkraakbeen infectie ontstaan. Na behandeling resteerde een misvorming, waarvoor een reconstructie werd verricht met een bevredigend resultaat. Het risico op infectie is na piercing door het avasculaire kraakbeen van de helix en de tragus van de oorschelp hoger dan na piercing door niet-kraakbenig weefsel als de oorlel. (Peri)chondritis leidt tot necrose van het kraakbeen en vervolgens tot misvorming. Het is belangrijk om de vroege tekenen van perichondritis, lokale warmte, erytheem en pijn te herkennen voordat zwelling optreedt. De behandeling moet gericht zijn op eradicatie van Pseudomonas aeruginosa en Staphylococcus aureus. Chirurgische interventie is noodzakelijk bij de eerste verschijnselen van een abces. In een later stadium kan reconstructie van een ontstane misvorming worden overwogen.
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_21674275
En ik kwam hier eigenlijk alleen maar om iets te vragen...:Y

Nou goed: iemand (buiten Martinuhh) ervaring met goede piercing-shops in Groningen?
Heb al even op ggdgroningen.nl gekeken, maar daar staan ze niet allemaal op, plus dat ik ook wel benieuwd ben naar de ervaring van en met de mensen die er werken.
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  woensdag 1 september 2004 @ 07:35:24 #109
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21677523
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 23:55 schreef Ilske het volgende:
Niet om mensen te bitchen of af te schrikken, maar wilde ten aanzien van het zetten van een piercing in de oorschelp even een stukje posten ...[rest van verhaaltje]
Er zijn maar weinigen die posten in dit topic die aan te durven raden naar een juwelier te gaan voor een piercing maar er zijn en blijven altijd eigenwijze mensen die roepen ' Ik heb nergens last van!'.
Proud Powerpauper
pi_21685068
Uit gesloten topic (neuspiercing onstoken):
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:20 schreef XemmyX het volgende:
Hoe kan ik die dan het beste schoonmaken?

Heb unicura zeep, en sterilion!

help doet eigenlijk best pijn

Tips Tips Tips graag :'(
pi_21685073
hoe kan ik het beste mijn neuspiercing schoonmaken, is lichtelijk onstoken, heb unicura zeep en sterilion! TIPS graag dank u
pi_21685166
Ik dacht dat we jou niet meer zouden zien hier

Ik had zulke goeie hoop
pi_21685203
Jammer he
pi_21685263
Ontopic is toch leuker hiero
pi_21685267
Btw, sterelon is hartstikke slecht. Unicura ook, daarmee heb ik mijn piercing 2 jaar ontstoken gehouden, ging schoonmaken met sebamed en het was binnen een week geheeld.
pi_21685283
ok fijn dat ik dat weet, ga ik dat proberen
pi_21685445
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:35 schreef heaven7 het volgende:
Btw, sterelon is hartstikke slecht. Unicura ook, daarmee heb ik mijn piercing 2 jaar ontstoken gehouden, ging schoonmaken met sebamed en het was binnen een week geheeld.
lol, ik moest Unicura gebruiken van de persoon waarbij ik hem heb laten zetten.
pi_21685631
Ik ook ja maar na 2.5 jaar ging ik maar eens rondvragen hoe het kwam dat mijn piercing nog steeds niet genezen was, ik kreeg de raad om sebamed te gebruiken en sinds ik dat gebruik is het genezen.
Voorheen kon ik de piercing nog geen uur uitlaten of ik kreeg em al met ontzettend veel moeite en bloed weer terug erdoorheen.
Nu is ie echt genezen
pi_21685763
same for me, goed schoonhouden met sterilion en unicara..

Waarom zeggen ze dat dan? Om iemand overlast te bezorgen.

maar idd het werkt niet echt goed, Unicura werkte trouwens wel goed bij mijn navelpiercing, was helemaal genezen, totdat ie uitscheurde door de knoop van mijn broek
pi_21687134
Nog meer mensen met tips, die wel werken natuurlijk! anders heb ik er nog niets aan
  woensdag 1 september 2004 @ 17:22:56 #121
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21687593
Unicura en sebamed zijn beide goed tijdens de genezingsperiode. Unicura heeft ook een milde versie.

Een piercing heelt niet zo maar binnen een week omdat je opeens sebamed gaat gebruiken. Sterilon daarintegen bevat alcohol en maakt het natuurlijk allemaal wel lekker schoon maar het prikt en jeukt en houdt de wond veel langer open dan nodig is. Een piercing moet je vooral in het begin goed droog houden.

Wat voor mij het beste werkt is (zoals al vaker te lezen viel) een glas gedestilleerd (gekookt) warm water met daarin opgelost een halve theelepel zout erin er tegenaan houden. Het trekt het vuil uit de wond en het heelt sneller dan elk ander middel.
Proud Powerpauper
pi_21688759
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:22 schreef Nuek het volgende:
Unicura en sebamed zijn beide goed tijdens de genezingsperiode. Unicura heeft ook een milde versie.

Een piercing heelt niet zo maar binnen een week omdat je opeens sebamed gaat gebruiken. Sterilon daarintegen bevat alcohol en maakt het natuurlijk allemaal wel lekker schoon maar het prikt en jeukt en houdt de wond veel langer open dan nodig is. Een piercing moet je vooral in het begin goed droog houden.
Hoe wil je dan in hemelsnaam verklaren dat het werkelijk waar 2.5 jaar lang met de MILDSTE versie van unicura zolang geirriteerd is geweest? Het was niet echt ontstoken maar flink geirriteerd en zeker niet genezen (ik kon de piercing immers niet eruit halen of het zat al dicht). Ik kreeg zelfs het advies om die hele piercing weg te halen omdat mijn lichaam em niet accepteerde.
Op advies dus overgestapt op sebamed en na een week was het niet meer geirriteerd en ik kon de piercing er rustig uitlaten zonder dat het dicht ging zitten.
Ga je gang, geef mij je verklaring maar.

En sterelon is veel te agressief voor een open wond

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2004 18:24:35 ]
pi_21688923
wrom zou je je piercing eruitlaten?
pi_21689004
edit tegen mij wrs.

Als je bv eens een dag geen zin hebt in een piercing? Of als je em verliest en geen andere piercing bij de hand hebt.

Doet er ook niet toe, het moet gewoon genezen.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2004 18:35:38 ]
pi_21689246
nou het erin en eruit doen dat zorgt pas voor het niet genezen en ontstekingen!
en het MOET genezen.... je kunt je lichaam niet dwingen!
  woensdag 1 september 2004 @ 18:49:42 #126
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21689359
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:22 schreef Nuek het volgende:

Wat voor mij het beste werkt is (zoals al vaker te lezen viel) een glas gedestilleerd (gekookt) warm water met daarin opgelost een halve theelepel zout erin er tegenaan houden. Het trekt het vuil uit de wond en het heelt sneller dan elk ander middel.
Ik geef je niet snel gelijk, maar dit keer wel. Ik heb zelf de oplossing met zout nooit gebruikt, maar ik weet wel dat dit werkt. Voor mij heeft Unicura altijd goed gewerkt, maar je moet wel zeker weten dat je al de zeep heb weggespoeld.

De genezing van een piercing gebeurd idd niet binnen een week. Met mijjn beide tepelpiercings heb ik er toch wel 9 maanden over gedaan voordat ze compleet genezen waren. Voor andere plekken zal die tijd wel korter zijn. Zelfs plekken zoals de tong genezen niet binnen een week terwijl deze het snelst genezen van allemaal.

Sterilion is absoluut een no-go. Als een piercingshop dat mee wil geven dan is dat voor mij een keuze om me daar niet te laten piercen. Sterilon word helaas ook nog meegegeven door juweliers bij bijvoorbeeld het schieten van een bovenoor.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_21690058
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:45 schreef Babbelzz het volgende:
nou het erin en eruit doen dat zorgt pas voor het niet genezen en ontstekingen!
en het MOET genezen.... je kunt je lichaam niet dwingen!
Mens, wat ben je aan het raaskallen? De rest van je leven rondlopen met een open wond(je) in je lijf Ben je wel helemaal lekker?

En "erin en eruit". Dat was bij mij alleen het geval toen ik op bezoek ging bij mijn vriend en de piercing onderweg verloren was. Het was op een zaterdagavond dus ik kon maandag pas een nieuwe piercing kopen. Pure overmacht dus.
pi_21690083
Je kunt oorbellen toch ook zovaak verwisselen als je zelf wilt? Als het goed genezen is, is dit absoluut geen enkel probleem!
Het gaat overigens om een navelpiercing.
pi_21690356
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:17 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Mens, wat ben je aan het raaskallen? De rest van je leven rondlopen met een open wond(je) in je lijf Ben je wel helemaal lekker?

En "erin en eruit". Dat was bij mij alleen het geval toen ik op bezoek ging bij mijn vriend en de piercing onderweg verloren was. Het was op een zaterdagavond dus ik kon maandag pas een nieuwe piercing kopen. Pure overmacht dus.
Goed heaven7 je bent weer eens op een punt beland waarop ik besluit om met jou verder geen discussie inhoudelijk aan te gaan.
pi_21691111
Dat is makkelijk Ik heb mn punt gemaakt en jij staat kilometers boven me!
  woensdag 1 september 2004 @ 20:10:12 #131
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21691339
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:49 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ik geef je niet snel gelijk, maar dit keer wel. Ik heb zelf de oplossing met zout nooit gebruikt, maar ik weet wel dat dit werkt. Voor mij heeft Unicura altijd goed gewerkt, maar je moet wel zeker weten dat je al de zeep heb weggespoeld.
Waar was je het niet mee eens?
Proud Powerpauper
  donderdag 2 september 2004 @ 08:05:39 #132
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21700353
quote:
Op woensdag 1 september 2004 20:10 schreef Nuek het volgende:

[..]

Waar was je het niet mee eens?
Over het schoonhouden van piercings en het niet hoeven spoelen...
  donderdag 2 september 2004 @ 17:58:07 #133
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21710243
quote:
Op donderdag 2 september 2004 08:05 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Over het schoonhouden van piercings en het niet hoeven spoelen...
Ah overdrijven is ook een vak...
Proud Powerpauper
  donderdag 2 september 2004 @ 17:58:49 #134
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21710263
quote:
Op donderdag 2 september 2004 17:58 schreef Nuek het volgende:

[..]

Ah overdrijven is ook een vak...
Dat doe je goed idd..
pi_21710594
Waneer moet je trouwens ophouden met schoon maken van je piercing? Ik moet vanaf vrijdag aleen nog sochtens en savonds schoon, en dan na een week nog maar 1x per dag. En daarna hoef ik hem niet meer schoon te maken?
  donderdag 2 september 2004 @ 21:14:53 #136
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21714078
quote:
Op donderdag 2 september 2004 18:19 schreef Doagere het volgende:
Waneer moet je trouwens ophouden met schoon maken van je piercing? Ik moet vanaf vrijdag aleen nog sochtens en savonds schoon, en dan na een week nog maar 1x per dag. En daarna hoef ik hem niet meer schoon te maken?
Totdat het goed voelt en dan af en toe het ringetje of staafje schoon maken/desinfecteren (1x per maand ofzo)
Proud Powerpauper
  donderdag 2 september 2004 @ 21:18:23 #137
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21714166
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:14 schreef Nuek het volgende:

[..]

Totdat het goed voelt en dan af en toe het ringetje of staafje schoon maken/desinfecteren (1x per maand ofzo)
Die tip over je piercings in kukident is wel erg handig (wel als je ze uit hebt tenminste). Ik heb nogal veel last van huidvet wat een doffe laag achterlaat en ik ben nog lui dus even in glas met kukident gooien en wachten geeft echt een mooi resultaat.
Bij mijn vriendin haar tong-piercing gaat de tandsteen jammer genoeg niet helemaal weg, maar voor de rest is het super..
pi_21796480
Ik kan geen (water)fontijntje meer maken met m`n onderlip waar de labret piercing zat die ik eruit heb moeten halen.. Dus het is al een beetje dichtgegroeit, maar nog lang niet helemaal
ghahaha!
pi_21806245
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:16 schreef ikdenkhetwel het volgende:
Ik kan geen (water)fontijntje meer maken met m`n onderlip waar de labret piercing zat die ik eruit heb moeten halen.. Dus het is al een beetje dichtgegroeit, maar nog lang niet helemaal
haha, dat lijkt me echt zo'n maf gevoel
pi_21877594
ik heb een vraagje,
ik wil ff links en rechts in m'n oor zo'n bling diamanten knopje,
dus moet ik ff gaatjes laten schieten. mijn vraag was, kunnen ze
ook gelijk zo'n 'diamanten' ding schieten?
pi_21878162
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:45 schreef jp84 het volgende:
ik heb een vraagje,
ik wil ff links en rechts in m'n oor zo'n bling diamanten knopje,
dus moet ik ff gaatjes laten schieten. mijn vraag was, kunnen ze
ook gelijk zo'n 'diamanten' ding schieten?
in je oorlel of bovenin het oor??

oorlel wordt geschoten! De rest wordt gepierced! Als het geschoten wordt doen ze volgens mij eerst een zweerknopje! en met piercesn kunnen ze denk ik gelijk wel zo'n diamnten ding doen
Klik eens hier???
IK HEB EEN GIGANTISCHE SCHIJTHEKEL AAN DOLF JANSEN!!
Hartkwalen??
pi_21878553
in m'n oorlel,
maarja je zou zeggen dat ze die stokjes ook hebben met een diamantje ipv een bolletje..
ik vraag het wel even, kijk ik wil het ffies voor de lol ben toch neit vanplan het heel lang te hebben.
dan ga ik niet eerst 6 weken met een bolletje in m'n oor lopen
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:20:42 #143
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21882170
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:16 schreef oldenzaaltjuh.nl het volgende:

[..]

in je oorlel of bovenin het oor??

oorlel wordt geschoten! De rest wordt gepierced! Als het geschoten wordt doen ze volgens mij eerst een zweerknopje! en met piercesn kunnen ze denk ik gelijk wel zo'n diamnten ding doen
Mijn oorlellen zijn gepierced ipv geschoten. Mijn voorkeur ging daar naar uit omdat het minder pijn doet, preciezer geplaatst wordt en hygienischer is. Hoezo wordt het geschoten dan?

Bij de meeste piercingshops hebben ze wel knopjes met een steentje erin. Ik denk niet dat de TS dat bedoelt, ze zien er ietsje anders uit dan datgene wat nu zo 'modern' is. Met piercen wordt er een piercingsieraad in gezet. Normale sieraden hebben normaal een draaddikte van 1,2mm en piercings veelal 1,6mm.
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:45 schreef jp84 het volgende:
in m'n oorlel,
maarja je zou zeggen dat ze die stokjes ook hebben met een diamantje ipv een bolletje..
ik vraag het wel even, kijk ik wil het ffies voor de lol ben toch neit vanplan het heel lang te hebben.
dan ga ik niet eerst 6 weken met een bolletje in m'n oor lopen
Ja, hebben ze dus wel maar niet met zulke dikke nepdiamanten als dat jij bedoelt. Ook in webshops heb ik ze (nog?) niet gezien als echt piercingsieraad.
Proud Powerpauper
pi_21882249
thnx voor je post

ja ik zoek zoeizo niet zo'n overdreven steen, gewoon een kleintje maar dat het nog wel mannelijk is niet zo'n heel klein vrouwlijk steentje

als ik maar niet met dat grijze bolletje hoef te lopen
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:35:57 #145
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21882434
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:24 schreef jp84 het volgende:
thnx voor je post

ja ik zoek zoeizo niet zo'n overdreven steen, gewoon een kleintje maar dat het nog wel mannelijk is niet zo'n heel klein vrouwlijk steentje

als ik maar niet met dat grijze bolletje hoef te lopen
Het blijven grijze bolletjes met daarin een steentje.
Proud Powerpauper
pi_21882684
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:16 schreef oldenzaaltjuh.nl het volgende:

[..]

dat heb ik idd ook soms
chocotofjes zijn ook nie leuk

Ik heb omdat mijn tongpiercing vrij ver naar achteren zit en niet tegen mijn tanden tikt, alleen aan de onderkant een plastic bolletje.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_21883232
Iemand ervaring met een rookpiercing? Ik heb links een traguspiercing laten zetten, in maart, en nu wil ik rechts graag een rookpiercing. Hoe zeer doet het en hoelang doet de piercing erover om te genezen?
  zaterdag 11 september 2004 @ 23:30:24 #148
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21890769
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 17:18 schreef _Hakkie_ het volgende:
Iemand ervaring met een rookpiercing? Ik heb links een traguspiercing laten zetten, in maart, en nu wil ik rechts graag een rookpiercing. Hoe zeer doet het en hoelang doet de piercing erover om te genezen?
Ongeveer net zo als je tragus. Kan minder maar ook meer zijn.
Proud Powerpauper
pi_21891544
wat is een rookpiercing|??
Klik eens hier???
IK HEB EEN GIGANTISCHE SCHIJTHEKEL AAN DOLF JANSEN!!
Hartkwalen??
  zondag 12 september 2004 @ 18:00:41 #150
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21906191

Dit is een rook piercing
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')