Je kunt uitgaan van een plafondhoogte van 2,60 m, een dikte van de verdiepingsvloer van ongeveer 30 cm. Dus met 2 keer 2,90m kom je op 5,80m. Dan heb je nog de dikte van het dak van ook ruim 30 cm en heb je ongeveer 1,40m op het hoogste punt over. Das niet hoog, hooguit een stouwruimte voor spulletjes die je niet onmiddelijk nodig hebt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:38 schreef KickAss het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een kavel. Nu is de maximale nokhoogte van de huizen die erop gebouwd mogen worden 7,5m met een lessenaarsdak (licht schuin lopend 10-15graden). Is het dan mogelijk om een derde verdieping te hebben of krijg je nu enkel een vliering. Zelf heb ik het idee dat een derde verdieping erg krap wordt of zie ik dit verkeerd.
Wat hierboven staat klopt aardig.. Alleen ik snap niet waarom je een 3e verdieping wilt op je woning..quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:02 schreef JaapB het volgende:
Je kunt uitgaan van een plafondhoogte van 2,60 m, een dikte van de verdiepingsvloer van ongeveer 30 cm. Dus met 2 keer 2,90m kom je op 5,80m. Dan heb je nog de dikte van het dak van ook ruim 30 cm en heb je ongeveer 1,40m op het hoogste punt over. Das niet hoog, hooguit een stouwruimte voor spulletjes die je niet onmiddelijk nodig hebt.
is dat interessant/relevant?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:29 schreef codeho het volgende:
Wat heb je eigenlijk te besteden en waar in Nederland denk je te gaan wonen..
Ligt er ook een beetje aan waar je woont, maar wij zijn op dit moment met een Duitse architect en aannemer in de weer om iets leuks te bouwen. Mogen gelukkig wel iets hoger dan 7,50m.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:28 schreef KickAss het volgende:
sorry, met een begane grond, 1e verdieping en tweede verdieping. Er zal dus maar 1 verdieping op kunnen en een soort vliering, of er moet een kelder in. Dat laatste is nou niet echt wat ik zoek......
En ik vraag het omdat ik nu een redelijk grote rijtjeswoning heb, met begane grond, 1e verdieping en een behoorlijk grote zolder. Ik wil er uiteraard qua huis ook wat op vooruit gaan. Misschien maar eens overleggen met een architect wat mogelijk is..
Anders lees je ook eens de berichten van ander mensen in deze topic. Minimale inwendige hoogte in een woning is tegenwoordig 2600mm. En een vloer van 150 dik worden bijna niet meer toegepast in een woning. Laat staan in zo'n grote woning al meneer gaat krijgen. Dan ga je al snel (inclusief deklaag) naar de 250 a 300mm.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:59 schreef Ixnay het volgende:
Dit soort regeltjes kun je vinden in het boekje Bouwbesluit.
Maar 3 verdiepingen zal krap worden lijkt me met 7,50 m. Maar je kunt ook wat beneden maaiveld beginnen.
De minmale doorloopruimte van een deur willen ze al veranderen naar 2,35 m of dit is zelfs al veranderd. Dus dan zit je een vloer van 15 cm dik al op 2,50 m per verdieping, maal 3 zit je dan precies op 7,50, maar op je dak moet nog van alles komen, zoals een dakbalklaag, afschotlaag etc. dus ik vrees dat je dat niet redt
Ik heb geen zin om alles door te nemen. En die minmale hoogte verschilt per functie, dat hoef ik niet allemaal te weten, daar hebben we al bouwkundigen voor.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:09 schreef codeho het volgende:
[..]
Anders lees je ook eens de berichten van ander mensen in deze topic. Minimale inwendige hoogte in een woning is tegenwoordig 2600mm. En een vloer van 150 dik worden bijna niet meer toegepast in een woning. Laat staan in zo'n grote woning al meneer gaat krijgen. Dan ga je al snel (inclusief deklaag) naar de 250 a 300mm.
Eerst lezen, dan pas wat zeggen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |