abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:10:50 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_22332155
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:13 schreef coz het volgende:

Immers het plaatsen van die magneten uit en weer in positie door pneumatische beweging is toch weer lager dan wat er als elek tot dan uit komt
nee dat is het niet
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:00:38 #127
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22333309
nee als het niet werkt niet idd
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_22338249
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:13 schreef coz het volgende:

[..]

grappig dat TÜV dus wel iets wat nep is kan testen
-------------
verder hou eens op met zeggen dat een perpetuum mobiel niet kan DUUUUH
dan moet je iets maken wat al gaat draaien als je bezig bent het te maken en dat kan niet want dan heb je het nog aangezet enzenzenz
maar iets wat tussen een energieopwekker(standaard motor) en een perpetuum zit is iets anders en in die categorie zou die motor van perendev vallen
en energie uit niets zou niet kunnen nee ook duuh, de zon als voorbeeld raakt ook een keer op
zonnecellen moeten ook gemaakt worden enzenzenz .. maar praktisch gezien als je een zonnecel hebt en de zon dan heb je wel energie daarna uit niets extra
-----(niet happen ..even stoom blazen) ---
[..]

en deze is dus afgewonden op het moment dat die magneten uitwerken ?
in dat geval is het toch gewoon een prachtproduct
of anders volgens iemand zou je steeds moeten opwinden en zou dat ding maar een x aantal ronden draaien, nou als je dan een keer zou moeten zwengelen is er nog niets aan de hand. immers het plaatsen van die magneten uit en weer in positie door pneumatische beweging is toch weer lager dan wat er als elek tot dan uit komt

vooral dat van TUV klinkt interessant
je weet wel dat TUV op veiligheid/kwaliteit/etc. test he, dan hoeft het niet te werken.
zo kan n vierkant wiel ook een TUV kenmerk krijgen, maar dan hoeft het nog niet te werken...

http://www.tuv.com/en/index_en.tuv.com.php >>

As an international service company,
TÜV Rheinland Group documents the
safety and quality of new and existing products,
systems and services
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:01 schreef Alecks het volgende:

[..]

en nu nog steeds...
[..]

Mechatronics: Ik heb de site van die magnetische lager bekeken: leuke plaatjes, maar weinig uitleg. Maar een lager zou moeten werken, inderdaad. Zelfs dan wordt het nog knap lastig (lees onmogelijk) om het volledig wrijvingsloos te krijgen, maar het komt akelig in de buurt. Maar een motor ervan maken: nee, inderdaad niet.
...
TU Delft is hier nog hard mee bezig , maar aangezien dit nog best wel gevoelige info is, is er niet veel meer dan die publicaties te vinden op de site, maar ik verwacht er zeer binnekort weer meer van.

[ Bericht 12% gewijzigd door mechatronics op 01-10-2004 20:24:22 ]
-
pi_22338380
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:27 schreef TA het volgende:
Dat is nep... Je stopt er geen energie in en toch komt het eruit --> perpetuum mobile. Volgens onze huidige natuurkundige wetten is dat onmogelijk. Als deze motor werkt zullen dus heel wat onderzoek gedaan moeten worden want dan kloppen een heleboel natuurkundige theorieen niet...
Mjah, maar die behoudswetten hangen nauw samen met de structuur van ruimte en tijd. ( isotropie, homogeniteit) Dus als de structuur van de ruimte-tijd nou es totaal anders is dan we altijd hebben gedacht.......niet dat ik dat denk trouwens, dat acht ik als zeer onwaarschijnlijk. Maar hier een sprankje hoop voor de believers van perpetuummobiles
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:24:01 #130
90061 coz
pi_22338436
als ie het niet doet dan zijn ze iig snel klaar
nouja ..zullen maar weer afwachten dus

en dan nog is het onzinnig op een niveau want alles is dus veilig .. zolang je er maar ver genoeg vandaan blijft en het niet aanzet .. lijkt me niet dat TUV dus iets test wat het niet doet
ze testen of iets veilig is in het gebruik .. en dan moet het wel werken
pi_22338539
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 20:24 schreef coz het volgende:
als ie het niet doet dan zijn ze iig snel klaar
nouja ..zullen maar weer afwachten dus

en dan nog is het onzinnig op een niveau want alles is dus veilig .. zolang je er maar ver genoeg vandaan blijft en het niet aanzet .. lijkt me niet dat TUV dus iets test wat het niet doet
ze testen of iets veilig is in het gebruik .. en dan moet het wel werken
nee, het gaat er meer om dat het volgens normen geproduceerd wordt, dat er geen materiaalscheuren inzitten, wat er gebeurd met zo en zo een realistische kracht erop, en vele andere materiaalproeven. bijvoorbeeld of iets niet overmatig snel gaat corroderen (roesten in het fout nederlands) en dat soort dignen.
en als ie niet werkt kan je er nog zat op testen...
-
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:37:32 #132
90061 coz
pi_22338745
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 20:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mjah, maar die behoudswetten hangen nauw samen met de structuur van ruimte en tijd. ( isotropie, homogeniteit) Dus als de structuur van de ruimte-tijd nou es totaal anders is dan we altijd hebben gedacht.......niet dat ik dat denk trouwens, dat acht ik als zeer onwaarschijnlijk. Maar hier een sprankje hoop voor de believers van perpetuummobiles

we moeten even af van het woord perpetuummobiel
de "believers" weten ook wel dat _dat_ niet kan
in de zin van je moet het maken , of je moet het aanzetten
zelfs als het aan de boom groeit dan kan je het nog geen perpetuummobiel noemen
de enige manier om een ware perpetuummobiel te krijgen is om letterlijk een apparaat te toveren in een toestand die al aan is en dan nooit meer stopt

nou zo irrationeel zijn de believers ook niet
maar dat een perpetuumgeval niet kan is een van de (de serieuze kritiek daargelaten) punten die aangedragen worden als "dat het onzin is " .. joh

of ik moet iets gemist hebben, bestaat er geen goed woord voor iets wat wel zoals perendev claimt het doet op een manier dat er tweenmalig een duwtje gegeven wordt (eenmaal maken, eenmaal aanzetten) en dan ons voorziet van 'gratis' stroom, de beste benaming valt nog te vinden in groene stroom...

wind, water en zonneenergie zijn ook geen perpetuummobiel, toch geven ze na die twee duwtjes vrijwel hetzelfde
quote:
PERPETUAL MOTION, or PERPETUUM MOBILE, in its usual significance, not simply a machine which will go on moving for ever, but a machine which, once set in motion, will go on doing useful work without drawing on any external source of energy, or a machine which in every complete cycle of its operation will give forth more energy than it has absorbed. Briefly, a perpetual motion usually means a machine which will create energy.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:47:28 #133
90061 coz
pi_22338986
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 20:28 schreef mechatronics het volgende:

[..]

nee, het gaat er meer om dat het volgens normen geproduceerd wordt, dat er geen materiaalscheuren inzitten, wat er gebeurd met zo en zo een realistische kracht erop, en vele andere materiaalproeven. bijvoorbeeld of iets niet overmatig snel gaat corroderen (roesten in het fout nederlands) en dat soort dignen.
en als ie niet werkt kan je er nog zat op testen...
maar ze zullen niet even de tijd nemen om te kijken en zeggen of het wel of niet werkt ?
als TUV zegt dat [ quote ] allemaal binnen norm is plus dat het apparaat ook daadwerkelijk werkt of niet dan zijn we toch klaar met het gezeur

bijvoorbeeld de feature dat ie zich kapot draaid als de rem het begeeft .. dan kunnen ze onderzoeken of de rem het kan begeven en of die zich kapot kan draaien
is het niet leuker om te weten of ie het uberhaubt doet .. als dat hele afstoten met magneten --> draaien het niet doet dan zal die zich ook niet kapot draaien .. tenzij je er een of andere klopboor op de as zet .. maar dat valt toch al niet binnen de grens waar tuv op onderzoekt
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:44:26 #134
64288 Bensel
Ladderzat
pi_22340211
quote:
without drawing on any external source of energy
dit is de meest belangrijke zin. Hoe je het ook bekijkt.. zelfs windenergie heeft een externe energiebron nodig: de wind, die op z'n beurt weer ontstaat door de zon. ook kolen zijn ontstaan door de zon (fotosynthese). maw, er is geen enkel apparaat die uit zichzelf, zonder externe energiebronnen, energie maakt. er gaat immers altijd op de 1 of andere manier energie verloren.. (door wrijving, omzetting in warmte, energie verlies uit systeem (energielekkage) enz.. en dat heb je ALTIJD.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 22:00:59 #135
90061 coz
pi_22340588
dat zei ik dus
maar wil dus niet zeggen dat "groene(re) stroom" niet bestaat
niet zo veel mierenneuken
pi_22340622
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 20:47 schreef coz het volgende:

[..]

maar ze zullen niet even de tijd nemen om te kijken en zeggen of het wel of niet werkt ?
als TUV zegt dat [ quote ] allemaal binnen norm is plus dat het apparaat ook daadwerkelijk werkt of niet dan zijn we toch klaar met het gezeur

bijvoorbeeld de feature dat ie zich kapot draaid als de rem het begeeft .. dan kunnen ze onderzoeken of de rem het kan begeven en of die zich kapot kan draaien
is het niet leuker om te weten of ie het uberhaubt doet .. als dat hele afstoten met magneten --> draaien het niet doet dan zal die zich ook niet kapot draaien .. tenzij je er een of andere klopboor op de as zet .. maar dat valt toch al niet binnen de grens waar tuv op onderzoekt
Hangt heel erg van de opdracht af. Zulke instituten hebben iha een bepaalde opdracht, en onderzoeken dan dat en niet iets anders. Als ze dus als taak hebben de veiligheid te onderzoeken, dan onderzoeken ze dat. Daar zit hun expertise en niet ergens anders.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 22:22:47 #137
90061 coz
pi_22341025
dus wachten we af of ze gaan zeggen
hij is veilig want hij doet het toch niet
hij is niet/wel veilig op punt .. en .. en
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 22:22:58 #138
64288 Bensel
Ladderzat
pi_22341033
Ik ze ook niet dat groene energie niet bestaat, maar dat er geen energie uit niks kan komen..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_22341328
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 22:22 schreef coz het volgende:
dus wachten we af of ze gaan zeggen
hij is veilig want hij doet het toch niet
hij is niet/wel veilig op punt .. en .. en
ja hey , das wel heel kort door de bocht he
-
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 22:48:35 #140
90061 coz
pi_22341591
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 22:22 schreef Bensel het volgende:
Ik ze ook niet dat groene energie niet bestaat, maar dat er geen energie uit niks kan komen..
waar komt het heelal vandaan ? ( oei die is flauw )
ik bedoel te zeggen dat je rustig kan ophouden met zeggen dat een PM niet kan want dat snappen de believers en de nonbelievers ook wel .. alleen er is niet een fatsoendelijke benaming voor iets wat tussen een verbrandingsmotor oid en een (aanname dat perendev motor werkt) nagenoeg-vrije-energie-motor het inelkaar schroeven van zoiets is al de oorzaak dat het niet uit niets is .. laat staan op het knopje aan rossen oid ...
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 22:34 schreef mechatronics het volgende:
ja hey , das wel heel kort door de bocht he
ach ik hou het soms graag simpel
pi_22346791
Ik wil nog wel even proberen uit te leggen waarom ik denk dat perendev een scam is en het magneetwiel niet werkt. Beschouw het volgende figuur:

Het kruis links staat voor het middelpunt van het wiel. De magneten in het wiel staan schuin en met de + naar buiten. de magneten in de rand staan ook schuin, maar met de + naar binnen.

Figuur 1: in deze situatie wil het binnenwiel rechtsom. De schuintte van de magneten heeft geen invloed op de afstootrichting, de afstootrichting volgt uit de magnetische velden, en die zijn cirkelvormig.

Figuur 2: de balans.

Figuur 3: het binnenwiel wil linksom

Tijdens het draaien van het binnewiel zullen deze 3 fasen elkaar afwissellen. Van draaien dmv magneetkracht kan dus geen sprake zijn.

"Maar", zal een volhouder zeggen: "als we de magneten zo afschermen dat in situatie 1 er geen magnetische invloed is"

Het probleem met magnetische afscherming is dat je daarmee niet het magnetisch veld onderbreekt maar vervormt. De veldlijnen zullen altijd blijven lopen van + naar - en de drie situaties zullen dan altijd blijven bestaan, alleen de plaats zal veranderen; de grafiek wordt complexer, maar het basisprincipe verandert niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door PeterM op 02-10-2004 07:08:02 ]
pi_22346880
Nou, nog één keertje dan.

Ok Morpheus, you've had your fun, now give me that blue pill before i kick your ass.
Wat niet te koop is moet je stelen.
pi_22444054
magneet trein
  woensdag 6 oktober 2004 @ 16:20:28 #144
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_22445273
Tja.. de motoren zouden nu af moeten zijn, wanneer is de demonstratie?
Vrije-energie motor wordt gedemonstreerd
quote:
Vrije-energie motor wordt gedemonstreerd
Gepost door Gerson (FatalException) - Bron: Pure Energy Systems News
Gepubliceerd: zondag 3 oktober 2004 @ 11:36
In juli berichtten wij dat een Duits bedrijf een vrije-energiemotor op de markt zou gaan brengen. Het bedrijf Perendev verwacht woensdag hun vier magnetische motoren af te hebben die ze daarna publiekelijk zullen demonstreren.
Persoonlijk verwacht ik dat ik morgen nog gewoon moet gaan tanken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alecks op 06-10-2004 16:48:35 (typo) ]
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  donderdag 14 oktober 2004 @ 16:25:04 #145
90061 coz
pi_22622688
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 06:57 schreef PeterM het volgende:
Ik wil nog wel even proberen uit te leggen waarom ik denk dat perendev een scam is en het magneetwiel niet werkt. Beschouw het volgende figuur:
kijk een redelijke fatsoendelijke uitleg ...
in principe

maakt het vrij lastig om tegenin te gaan
(toch doen he .. jup )
urm .. ja als ik wat meer tijd had
ik zit een beetje te dubben over
"" De schuintte van de magneten heeft geen invloed op de afstootrichting, de afstootrichting volgt uit de magnetische velden, en die zijn cirkelvormig.""
(waar ik je wel gelijk geef zoals je hebt getekend .. ) maar hier zit ook een addertje onder het gras imo
en dat we niet weten hoe de magneten precies op dat wiel zitten .. met name de 2 buitenste magneten
pi_22624690
maar aan de andere kant had dat ding nu niet ondertussen getest moeten zijn in duitsland gepresenteert op duitse tv en wel
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 14 oktober 2004 @ 18:36:32 #147
90061 coz
pi_22624831
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:28 schreef -Beestje- het volgende:
maar aan de andere kant had dat ding nu niet ondertussen getest moeten zijn in duitsland gepresenteert op duitse tv en wel
het geld was weer eens op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')