in hennep zie ik in iedergeval een stuk meer dan aandrijving met magneten en het is ook een sterke plant waardoor er minder bestrijdings midellen gebruikt hoeven worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:50 schreef coz het volgende:
[..]
www.google.com
zoek::perendev fok
ik doe een gok
ik heb het al met meerde mensen hierover gehad ..ik drukte het filmpje gister nog in de dvd bij een verjaardag
[..]
[..]
en ik kan nog wel meer voorbeelden aandragen
ik las net nog een aankondiging van iets in september .. ik kan bijna niet wachten
geweldige tijd waarin we leven .. we kunnen NU het energieprobleem oplossen
wat we btw al lang konden doen als we wilden (industriehennep zou een stuk helpen ..hout wat groeit als onkruit ..3x per jaar een bos rooien .. biogas.. olie enzenz )
helaas lopen zo veel mensen met hun hoofd in het zand
je kan niet ergens meer energie uithalen dan dat er ingestopt isquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:32 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Die eerste opmerking ben ik niet helemaal zeker van... Maar de 2e is zeker correct, alleen als je er dan vanuit gaat hoe lang een magneet mee gaat, moet dit te verwaarlozen zijn...
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef DoctorB het volgende:
Onzin.
omdat ze beweren dat er geen uitstoot is en die is er ook niet als de motor zal werkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:17 schreef coz het volgende:
ik heb dit hele topic nog niet gelezen , maar wat is er tegen die magneten ?
ik zal je ignorantie vergeven maarquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef DoctorB het volgende:
Onzin.
Deze motor gaat niet werken.
Niet opgelet bij natuurkunde op de school?
De site ziet er TE gelikt uit. ergo: SCAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
er bestaan ook natuurlijke magneten.. daarnaast maak je magneten weer door de ijzerdelen allemaal dezelfde kan uit te krijgen .. wrijving en/of electriciteit .. maar daar zal ik de boekjes op moeten naslaan .. dan is er toch nog geen uitstootquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:01 schreef -Beestje- het volgende:
omdat ze beweren dat er geen uitstoot is en die is er ook niet als de motor zal werken
maar wel bij produktie van magneten
Bij de auto zit de magneet aan de auto vast... Hier gaat het om magneten die los van elkaar bewegen, en waarin de afstand versteld kan worden... Bovendien gaat het om heel erg veel magneten die een circel vormen met een stuwing naar 1 kant... Bovendien ga jij ervanuit dat de buitenste cylinder ook los gekoppeld is... Dit is niet het geval, anders zou heel de uitvinding nergens op slaan... Alleen de binnenste cylynder kan draaien, en drijft daarmee een dynamo aan...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:07 schreef DzjieDub het volgende:
Maar wat denk je dan dat er gebeurt? Die magneten staan schuin, inderdaad. Ze worden door de buitenste ring aangetrokken maar kunnen die ring nooit bereiken en daardoor gaat 't ding draaien... wat is daar dan anders aan dan dan de magneet voor de auto? Daar komt de kracht ook niet 'uit de pols'.
"Iedere actie heeft een brengt een gelijke re-actie teweeg". De magneten worden met dezelfde kracht afgestoten als dat ze worden aangetrokken. Aangezien het 'wiel' wrijving ondervindt betekent dat DUS dat het meer energie kost om het wiel draaiende te houden dan dat het kan opleveren.
De kracht van magneten is essentieel niet anders dan, bijvoorbeeld, de zwaartekracht. Toch heb je er (hoop ik) geen moeite mee te begrijpen waarom een machine waarbij water naar beneden valt, daarbij een dynamo aandrijft die weer een pomp aandrijft die hetzelfde water weer omhoog pompt, niet kan werken...
Ik, een nobel prijs... ???quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:28 schreef coz het volgende:
niet uit niets maar uit de werking van de magneten
je hebt het filmpje gezien ?
ik snap je standpunt maar magneten zijn een geval apart ..neem twee natuurlijke magneten en hou ze dicht bij elkaar .. dan stoten ze of elkaar af .. of als je er een omdraaid trekken ze elkaar aan
die kracht komt dan toch uit niets(iig niet uit je pols)
vergeet ook niet dat op het wiel de magneten schuin geplaatst zijn
en doordat dus aan beide kanten de binnenste magneten afgestoten worden gaat dat ding draaien
ik zou zeggen dat verdient wel een nobelprijs
zo simpel in principe ..zo onlogisch in de praktijk .. kijk maar naar de reacties
LEES DAN EENS JOH!!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:56 schreef DzjieDub het volgende:
"stuwing naar één kant" KAN NIET bij magneten. Actie = reactie. De "stuwing" naar een kant betekent automatisch een even sterke trekkracht de andere kant op. Ga aub eerst even tweede-klas natuurkundeboekjes doorlezen voor je met dit soort opmerkingen komt.
Die buitenring zag ik op dat filmpje. Wat je niet ziet is of op de as die je daar ziet beginnen met draaien een simpel elektromotortje is gemonteerd... en ik durf te wedden dat dat wel het geval is.
't Ding is effectief niets anders dan op onderstaand plaatje, maar dan met magneten in plaats van zwaartekracht. In theorie is 't leuk bedacht, maar in 't eggies kan 't niet.
[afbeelding]
ok, denk dat je het nu goed hebt gevisualiseerd... Alleen begrijp ik niet hoe + en + elkaar kunnen aantrekken, de - zit aan de andere kant en zal totaal niet in contact komen met de + van de andere magneten... Ook staan ze net onder een schuine hoek van elkaar waardoor ze elkaar van elkaar wegduwen naar 1 bepaalde kant.. Omdat de buitenste cylinder vast zit zal deze kracht zich dus dubbel manifesteren op de binnenste cylinder...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:10 schreef DzjieDub het volgende:
OK, sorry hoor, maar het verhaal blijft hetzelfde: De magneten zullen elkaar afstoten maar zodra ze elkaar voorbij zijn gaan ze elkaar weer aantrekken... in no time zullen ze een 'evenwicht' gevonden hebben en zal de as stil komen te staan.
Jouw theorie zou werken als de werking van (staaf)magneten exact vanuit het midden naar buiten gericht was (zoals die dubbele lichtsabel van Darth Maul in Star Wars I zeg maar) - maar in werkelijkheid volgt het magnetisch veld een soort ronding rond de uiteinden, en - heel belangrijk - buigt weer naar zichzelf toe.
[afbeelding]
Hmmm... hier moet een oplossing voor te vinden zijn... misschien een verschil in het aantal graden waarop verschillende magneten bevestigd zijn?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:25 schreef DzjieDub het volgende:
Probeer maar twee staafmagneten eerst naar elkaar toe te duwen met de + tegenover de plus. Lukt (bijna niet). Wat wel heel makkelijk gaat is ze met de + tegenover de + en dan iets ten opzichte van elkaar verschoven naar elkaar te duwen. Je zult eerst wat weerstand voelen, maar vlak daarna zullen ze elkaar onweerstaanbaar aantrekken. Datzelfde zal gebeuren met jouw motor - de polen die recht tegenover elkaar staan zullen elkaar inderdaad afduwen, maar zodra ze niet meer recht tegenover elkaar staan beginnen ze een aantrekkingskracht te vertonen. Netto is de aantrekkingskracht gelijk aan de afstoting.
Thanks coz.. die kan waarschijnlijk ook...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:07 schreef coz het volgende:
volgens mij ..maar dan ben ik dus een leek
[[url=http://img45.exs.cx/img45/4884/perendev.th.jpg]afbeelding][/URL]ja snel geschetst
minder layout veneukend nu
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |