abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21555698
Ik wil graag huursubsidie aanvragen. Ik wordt flink tegengewerkt door de huisbaas die om één of andere reden niet zijn deel van het aanvraagformulier wil invullen, maar daar heeft VROM een oplossing voor, nml een kopie van je huurcontract.

Maar mijn vraag is:
Inkomen heb ik niet, maar bij uitkering, moet ik daar mijn ontvangen IBG geld invullen?

Ik woon er samen met vriendin. Huur is 450 totaal, maar p.p. 225 (excl). Beide zijn we onder de 23. Volgens de proefberekening krijgen we wel subsidie als ik niet al te veel invul bij de uitkeringsinkomsten. Maar vul ik daar veel in, dan geeft ie aan dat de huur te hoog is.

Wat doe ik fout, of krijg ik sowieso geen huursubsidie.

Als ik bijvoorbeeld duidelijk maak dat voor ons beide de huur 225 is, dan zitten we in het gebied dat huursubsidie krijgt. Maar wanneer ze alleen naar het appartement kijken en de huursubsidie van 450 nemen, dan vallen wij er denk ik buiten.

Weet iemand hier meer van?

Thanks a lot!
pi_21556022
Is studiefinanciering inkomen, uitkering of geen van beide op dat formulier bij aanvraag huursubsidie.
pi_21556085
studiefinanciering is GEEN inkomen.. Het is een "gift" van het rijk..
pi_21556100
Resultaat van proefberekening:

Geboortedatum: 23 april 1982
Medebewoners: 1
Onderhuurders: nee
Rekenhuur: 474,--
Rekeninkomen: 0,--
Individuele aftrekpost: 0,--

Volgens deze berekening hebt u recht op huursubsidie.

De grootte van de subsidie bedraagt:

239.73 per maand
pi_21556106
2. Kan ik met een studiefinanciering in aanmerking komen voor huursubsidie?Antwoord:

Ja, studiefinanciering vormt geen belemmering om voor huursubsidie in aanmerking te komen.
Voor de bepaling van de huursubsidie is alleen het inkomen van belang dat valt onder loon- en inkomstenbelasting. Een prestatiebeurs is niet fiscaal belast en telt daardoor niet mee als inkomen voor de huursubsidie
pi_21556124
3. Ik huur een kamer, kan ik in aanmerking komen voor huursubsidie?Antwoord:

Nee, voor een kamer krijgt u geen huursubsidie.

Uitzondering: bijvoorbeeld als u in een wooneenheid woont in een wooncomplex voor begeleid wonen.
pi_21556138
okay

nu is de enige vraag nog.
Volgens proefberekening krijg ik wel huursubsidie. Maar de huur is toch zeker te hoog voor mijn leeftijd.
Delen ze t nu door tweeen?
pi_21556142
4. Krijg ik huursubsidie als ik met een aantal medestudenten een huis huur?Antwoord:

Ja, als aan alle voorwaarden wordt voldaan. Dat is onder meer afhankelijk van de hoogte van de huur en het inkomen van alle bewoners bij elkaar opgeteld.
pi_21556164
8. Kan ik in aanmerking komen voor huursubsidie als ik van een particulier huur?Antwoord:

Ja, als de gehuurde woonruimte maar een zelfstandige woonruimte betreft.
quote:
Let op. Huurt u van een particulier dan zal VROM de huurcommissie vragen om een verklaring af te geven over de redelijkheid van uw huurprijs.
Nee, als de eigenaar op hetzelfde adres woont
Nee, als u een pacht - of arbeidsovereenkomst hebt.
pi_21556180
Dus als je bovenstaand leest kan je tot een conclusie komen...

Dit alles is gewoon te vinden op: www.vrom.nl
pi_21556188
Je moet het bedrag invullen wat door de belasting als inkomen wordt gezien. VROM haalt daar de informatie vandaan en vergelijkt dat met datgene wat jij hebt ingevuld.
Het lijkt mij sterk, dat je de huur kan splitsen in een deel voor jou en een deel voor jouw vriendin. Jullie voeren een gezamelijk huishouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 26-08-2004 14:07:23 (typo!) ]
pi_21556212
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:02 schreef Dirkh het volgende:
Je moet het bedrag invullen wat door de balsting als inkomen wordt gezien. VROM haalt daar de informatie vandaan en vergelijkt dat met datgene wat jij hebt ingevuld.
Het lijkt mij sterk, dat je de huur kan splitsen in een deel voor jou en een deel voor jouw vriendin. Jullie voeren een gezamelijk huishouden.
Dat heb ik dus al eerder aangegeven..
pi_21556214
hmpz
dan deugt die proefberekening gewoon niet. Grrrr
pi_21556231
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:40 schreef achterop23 het volgende:
Ik wil graag huursubsidie aanvragen. Ik wordt flink tegengewerkt door de huisbaas die om één of andere reden niet zijn deel van het aanvraagformulier wil invullen, maar daar heeft VROM een oplossing voor, nml een kopie van je huurcontract.
Blijkbaar wilt hij niet tekenen omdat hij de extra inkomsten niet opgeeft aan de belasting..
pi_21556280
En als ik het nu wel aanvraag, zonder zijn weten, dan kan ik daar gedonder mee krijgen?
pi_21556395
Daar heb je wel kans in...

Maar omschrijf eens wat je gaat huren.. Een kamer, appartement, huis.. Je bent er niet duidelijk in.. En het maak wel degelijk uit..
pi_21556561
Het is een appartement
woonkamer met keuken, aparte kamer voor toilet, aparte kamer voor douche, aparte slaapkamer.
eigen deur die op slot kan
daarnaast een voordeur waar degene die boven ons woont naar boven gaat
dus 2 voordeuren, maar dus helemaal niets gezamelijk gebruik.
pi_21557083
Maar dus ook 2 huisnummers...

Appartement heeft een eigen toegang.. Oftwel een eigen nummer..

Anders is het kamerverhuur in één woning.
pi_21557216
Nee 1 huisnummer (nummer 2 )
Maar daarna wel 2 deuren die afgesloten kunnen worden.
pi_21559141
Daar gaat het 'm wel in zitten. Zal kijken of ik het daadwerkelijke stukje tekst er bij kan vinden.

Hmm. Kan het niet meer vinden. Ze zeggen nu het volgende..

Waar moet een woonruimte aan voldoen om in aanmerking te komen voor huursubsidie?Antwoord:

De woning moet zelfstandig zijn. Dit houdt in, een woonruimte met een eigen toegangsdeur, een eigen toilet en keuken. Dit kan ook een onvrije etage zijn.

Dus theoretisch zal je er wel in aanmerking voor kunnen komen..

Echter

Kan ik in aanmerking komen voor huursubsidie als ik van een particulier huur?Antwoord:

Ja, als de gehuurde woonruimte maar een zelfstandige woonruimte betreft.
Let op. Huurt u van een particulier dan zal VROM de huurcommissie vragen om een verklaring af te geven over de redelijkheid van uw huurprijs.

Nee, als de eigenaar op hetzelfde adres woont
Nee, als u een pacht - of arbeidsovereenkomst hebt.
pi_21559215
Als je dus aan bovenstaande eisen zou voldoen zou je recht op huursubsidie kunnen krijgen. Ze gaan dus wel eerst kijken of de huur naar alle redelijkheid is.

Dus ik kan je eigenlijk nog alleen maar succes wensen met..
pi_21560252
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:58 schreef codeho het volgende:
studiefinanciering is GEEN inkomen.. Het is een "gift" van het rijk..
Het is een lening, die wordt omgezet in een gift als je binnen zoveel jaar (volgens mij 10) afstudeert.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_21560299
Waarom denk je dat ik er "gift" van gemaakt had..
pi_21621691
"goedenavon iek wiel graag soebsidie voor de hoerrr"

"wat zegt u, voor de hoer?"

"ja voor die hoerrrr"

"maar meneer , voor de hoer, hoe zit dat dan wie heeft dat?"

"ja iedereen, de buurman voor de hoer, dei voor de hoer, dat voor de hoerrr"""

"maar waarom dan in hemelsnaam?"

"ja, waarom, waarom....de hoerr is doerr!!"
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: