abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_21576296
Okee, wie offert zich op?
quote:
De Party Animals zijn weer helemaal terug. De Nederlandse happy hardcore-band, die halverwege de jaren negentig veel succes had met hits als 'Have You Ever Been Mellow?' en 'We Like To Party', heeft het de laatste tijd zo druk met optredens, promotie en repetities dat men de band wil uitbreiden met een vijfde Animal.

Het nieuwe bandlid zal op Idols-achtige wijze geselecteerd gaan worden. Op 5 september wordt in Amsterdam een auditiedag georganiseerd waarvoor geïnteresseerden zich via de website van de band voor kunnen opgeven. Een aantal uitverkoren finalisten zullen vervolgens via website, media en optredens aan het publiek worden voorgesteld, waarna iedereen kan meebeslissen wie de 5e Party Animal gaat worden.

De winnaar gaat meteen meedoen met de nieuwe single en live-optredens. Volgens de huidige vier leden moeten kandidaten in ieder geval een beetje gek zijn. Verder omvat de functieomschrijving eisen als 'bier lusten - appelsap is ook goed -' en 'kunnen hakken - het liefste op de maat -'.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21576315
Het draait echt om de muziek daar. Denk dat ik het maar doe.
pi_21576389
Ik denk dat ik gewoon in m'n Aussie, Nike Air Maxies en met m'n kale knar auditie ga doen. Lekker jaren 90-retro.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:42:53 #54
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_21576446
Zander, biecht jij hier nu op dat je bijna 10 jaar terug er zo bij liep??
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_21576748
Ow, euhm, tja, hmm, dat is te zeggen...

Nee, eigenlijk niet, ik zag er toen meer als een standaard 16-jarige grunge-fan uit: lang haar, kistjes, houthakkersbloes en zo. Ook wel erg, eigenlijk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:00:47 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_21576850
En wat voor muzikale kwaliteiten moet je hebben om in die geweldige band te mogen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21576867
Dat staat er toch, OProg: je moet in de maat kunnen hakken. Nou maar hopen dat ze tegenwoordig geen Prog-grabber in 9/8 maatsoort maken, of zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:04:49 #58
14505 OProg
A Life in Music
pi_21576933
Dus je mag niet meedoen met 'muziek' maken. Of komt dat met een druk op de knop uit een computerprogrammatje.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21576969
Het is wel grappig om te zien welke ontwikkelingen iemand allemaal doormaakt. Soms al in een zeer korte periode.

Ik ben behoorlijk zuur vandaag, zo lijkt het.



Zo maar eens aan wat dingen gaan werken, dat lost het altijd wel op.
pi_21579527
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:06 schreef Seborik het volgende:
Ik ben behoorlijk zuur vandaag, zo lijkt het.
Zuurder dan een postbode die al 4 dagen lang door de regen moet banjeren kan je niet zijn...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_21579600
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:10 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Zuurder dan een postbode die al 4 dagen lang door de regen moet banjeren kan je niet zijn...
Hm nee, inderdaad.

Sterkte ermee. Het ziet er niet echt uit alsof het beter wordt...
pi_21582149
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:10 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Zuurder dan een postbode die al 4 dagen lang door de regen moet banjeren kan je niet zijn...
het is wat hè, met die zure regen..... vallen jouw naalden nou ook uit?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:47:37 #63
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21582514
Oe! Nu op MTV: Maroon 5!
pi_21582516
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:10 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Zuurder dan een postbode die al 4 dagen lang door de regen moet banjeren kan je niet zijn...
Ah!!! Wat zielig voor je!!!
Ter compensatie kan ik amper meer op mn benen staan, zo moe ben ik!
pi_21582591
[dwergmode] Voor iedereen die het gemist heeft, de docu over Nick Drake komt morgen weer om 11 uur 's morgens [/dwergmode]

* Man_in_a_Shed is ook een beetje moe geloof ik.
pi_21582922
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 17:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het is wat hè, met die zure regen..... vallen jouw naalden nou ook uit?
hmm, zou dat soms m'n invallende kaalheid verklaren?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_21582974
Misschien moeten ze de aloude postbode-pet maar weer invoeren om een verder terugtrekkende haargrens te voorkomen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21583687
Vandaag een gabber slap horen ouwehoeren: de muziek van bands als System of a Down (niet wetende dat S.O.A.D. helemaal uniek is) is zeer simpel te maken: je neem een drumstel en een gitaar, je loopt de trap op en boven aangekomen gooi je de spullen naar beneden. Dat neem je op en klaar is Kees...

Gabber is uiteraard wel moeilijk te maken.
pi_21585120
Wat vind je zo uniek aan SOAD, Toffe?
pi_21585185
Nou, het is een van die bands die je uit duizenden kunt herkennen. Zegt dat niet genoeg, denk je?

Of zou het komen doordat ik redelijk veel van hun werk ken?
pi_21585239
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou, het is een van die bands die je uit duizenden kunt herkennen. Zegt dat niet genoeg, denk je?

Of zou het komen doordat ik redelijk veel van hun werk ken?
Eerlijk gezegd zou ik het niet direct herkennen, maar ik ben dan ook geen herkenner of überhaupt een kenner.

Veel van hun werk kennen is nu ook niet bijster moeilijk met een discografie van drie (of vier?) albums. Wellicht moet ik er nog eens goed naar luisteren. De band heeft me nooit bijzonder veel kunnen boeien. Wat is jouw favoriete plaat?
pi_21585306
Ik vind Toxicity veel beter dan het debuut en dat komt doordat er veel meer gebruik is gemaakt van dynamiek. Sommige nummers zijn bijster emotioneel om vervolgens snoeihard te eindigen of andersom. Het betere stampwerk staat er natuurlijk ook op maar er is in elk geval veel afwisseling. De kans is er wel dat je gek wordt van die staccatoriffjes...
pi_21585635
Ja, ik vind SOAD ook een duidelijke eigen sound hebben. Je pikt het er in ieder geval zo uit, ook door de aparte zang, en 't zit muzikaal ook behoorlijk okee in elkaar. Word er altijd wel een beetje nerveus van, moet ik zeggen..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:51:13 #74
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21587561
Ik vind Toxicity juist een tegenvaller vergeleken met hun debuut albuum. De 1e vind ik creatiever, verrassender.
pi_21588044
Zal er eens naar kijken. Ik heb zojuist sterk het gevoel gekregen binnenkort hardhandig te worden afgefikt door dwerg en Muaddib, indien ik niet naarstig op zoek ga naar een bepaald iets van de Talking Heads...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')