abonnement Unibet Coolblue
pi_23248725
"Je leert nergens zoveel als voor de klas"

Enneh, Silmarwen, ik kan het even niet laten... Het is 'denigrerend'.
  donderdag 11 november 2004 @ 19:19:22 #252
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_23248758
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
"Je leert nergens zoveel als voor de klas"

Enneh, Silmarwen, ik kan het even niet laten... Het is 'denigrerend'.
Gelukkig geef ik geen talen
pi_23248847
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
"Je leert nergens zoveel als voor de klas"

Enneh, Silmarwen, ik kan het even niet laten... Het is 'denigrerend'.
Ik zie interpunctiefouten. .
  donderdag 11 november 2004 @ 19:24:38 #254
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_23248869
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:23 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik zie interpunctiefouten. .
En is het niet ennuh?
pi_23250751
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:23 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik zie interpunctiefouten. .
Ja, maar jij bent dan ook een echte kommaneuker. Jij zet zelfs een punt achter een smilie.
pi_23252147
Ehm, ik heb hier geen rotsfeer willen veroorzaken hoor Ik denk alleen dat iedereen zich moet realiseren dat elke leerling, elke school, elke leraar, elke situatie anders is. En dat niemand de wijsheid volledig in pacht heeft.

En ik voel me ook een beetje vreemd dat ik nou zoiets begin terwijl ik hier bijna nooit post, maargoed, ik ben vooral een lurker
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 11 november 2004 @ 21:48:00 #257
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_23252374
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:39 schreef imago het volgende:
Ehm, ik heb hier geen rotsfeer willen veroorzaken hoor Ik denk alleen dat iedereen zich moet realiseren dat elke leerling, elke school, elke leraar, elke situatie anders is. En dat niemand de wijsheid volledig in pacht heeft.

En ik voel me ook een beetje vreemd dat ik nou zoiets begin terwijl ik hier bijna nooit post, maargoed, ik ben vooral een lurker
Ik ben eigenlijk blij dat jij het zei, omdat ik meestal dingen nogal bot zeg en fout over zou komen !
Ik bedoel het ook niet rottig verder.

  donderdag 11 november 2004 @ 22:32:56 #258
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_23253995
quote:
Op donderdag 11 november 2004 19:15 schreef Silmarwen het volgende:
Ik wil uiteraard ook gewoon dat je door blijft posten, alleen is je manier van posten soms denigrerend, althans dat komt zo over. Je kunt toch leren van die feedback? Als leraar moet je juist open staan voor eeuwig blijven leren!
Als het denigrerend overkomt, dan is dat uiteraard niet mijn bedoeling. Ik sta ook zeer zeker open voor feedback. Maar wat ik meestal doe, ik lees hier iets, en dan voeg ik mijn ervaring toe, of mijn visie daarop. Tuurlijk wil ik daarmee niet zeggen dat ik het allemaal zo goed weet - ik leer hier net zoveel van als jullie, maar af en toe vertellen ervaringen andere dingen en door het posten daarvan wil ik laten zien van: "hey, maar zo kan het ook". Of: "Oh, daar had ik nog niet over nagedacht?" Of: "ai, kan dat ook gebeuren?". Ik heb eenmaal een duidelijke visie op wat ik wil en doe, en die post ik hier. Niet om even iedereen te laten merken hoe goed ik het allemaal denk te weten. Dat is absoluut niet mijn bedoeling.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
het ging meer om de toon waarop je ons toesprak. Ietwat bevoogdend. Dat ervoer ik persoonlijk als onprettig en ik was daarin blijkbaar niet de enige
Nogmaals, dat is niet mijn bedoeling. Maar ik ging er vanuit dat we hier allemaal op een gelijk niveau zitten. Ik zal er in het vervolg op letten. Maar wéét dat ik het niet expres doe.
quote:
Maar vat dat nou niet meteen op als een persoonlijke belediging. Niemand was er op uit om jou de mond te snoeren.
Nee dat weet ik ook wel. Maar ik had een drukke avond, keek effe tussendoor of er nog wat gepost was (ben erg nieuwsgierig naar de stagevorderingen van de verschillende mensen hier) en toen zag ik die reactie op mij opeens staan, toen had ik even zoiets van: WTF??
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Je bedoelt het misschien niet zo, maar je praat tegen iedereen hier alsof het een leerling is
Ik zag het eigenlijk meer als discussieren met mensen van gelijk niveau. Iedereen hier is verbonden met het onderwijs dus we zijn allemaal gelijk. Dus ik dacht, als ik hier mijn visie post of ervaringen of wat dan ook, en anderen doen dat ook, dan kunnen we van elkaar leren. Maar ja, als er maar weinig andere mensen posten lijkt het net als of het een topic wordt van "Baba O Riley wil even laten merken hoe goed hij het allemaal weet". Ik hoopte gewoon op vruchtbare discussies en een topic waar we tips kunnen uitwisselen en waar we elkaar kunnen helpen. In het verleden (deel 1) is dit onder andere wel gebeurd.
quote:
Daar is opzich niets mis mee, maar vat het dan ook niet verkeerd op als iemand daar wat van zegt.
Nee, doe ik ook niet.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:39 schreef imago het volgende:
Ik denk alleen dat iedereen zich moet realiseren dat elke leerling, elke school, elke leraar, elke situatie anders is. En dat niemand de wijsheid volledig in pacht heeft.
Precies.
quote:
Ik heb vandaag ook weer ondervonden hoe enorm schattig die brugklassers eigenlijk zijn. Ik stond op de gang toen een gigantische horde (ja, echt .) op me af kwam stormen en me half besprong om me te vragen of ik volgende week vrijdag, als leerling-begeleider, mee wil met het brugklasuitje. Ik kon natuurlijk geen nee zeggen tegen die vertederende gezichtjes ( ) dus daar ga ik dan volgende week.. klimmen. Ik heb er nu al zin in .
Leuk! Neem vooral een foto-camera mee. Ik ben nu een tijdje foto's aan het maken van alles waar ik aan deelneem en het is heel erg leuk om dan terug te kijken op al die foto's en die leuke momenten.
.
pi_23254133
Je was je er duidelijk niet van bewust, er valt je dan ook niets kwalijk te nemen (deed ik al niet, hoor).
pi_23259603
quote:
Op donderdag 11 november 2004 22:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Leuk! Neem vooral een foto-camera mee. Ik ben nu een tijdje foto's aan het maken van alles waar ik aan deelneem en het is heel erg leuk om dan terug te kijken op al die foto's en die leuke momenten.
Foto's maken is leuk Op de website van onze school staan ook enorm veel foto's van leerlingenactiviteiten.

Maar die werden daar dus zomaar neergezet, zonder toestemming van wie dan ook. En niemand die zich realiseerde dat dat door sommige mensen niet op prijs zou kunnen worden gesteld! Zo was er een leerling die tijdelijk met haar moeder in een blijf-van-mijn-lijf-huis woonde, op de vlucht was voor vader, onder een valse naam op school zat, en als iemand voor haar belde moesten we zeggen dat ze geen leerling was. Maar zonder nadenken wel een foto op de website zetten Daar heb ik de rector dus wel even op aangesproken, ik vond het zo enorm dom. Nu heeft er in het schoolblaadje gestaan dat mensen op de site kunnen komen tenzij ze vantevoren aangeven dat niet te willen. Beetje de omgekeerde wereld vind ik dat..
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  vrijdag 12 november 2004 @ 07:54:33 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_23259615
Ik had vorige week dat een van de kindertjes van "mijn" klas na haar tasje aan haar tante (die kwam haar ophalen omdat moeder naar een begrafenis moest) gegeven te hebben, nog even terug kwam rennen om mij een grote knuffel te geven.
Het is zo'n klein gebaar, maar je gaat wel helemaal gloeien van binnen.

Hebben jullie ook wel eens zulke momenten waarop je echt even het gevoel krijgt dat je echt door de kinderen gewaardeerd wordt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_23259979
Zeker weten. Toen mijn eerste stage was afgelopen (vmbo-lwoo) zeiden de kinderen tegen me dat ze het jammer vonden dat ik wegging en dat ik vooral terug moest komen als ik klaar was met school. Het tweede jaar idem. Een groter compliment kun je niet krijgen.
pi_23268116
Een medestudent bracht me op de hoogte van het feit dat het niet mogelijk was voor ongeregistreerde gebruikers om reacties te posten bij mijn stageweblog. Heb dat even aangepast, dus iedereen die dat wil kan nu een reactie posten.
  vrijdag 12 november 2004 @ 15:33:38 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_23268305
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een medestudent bracht me op de hoogte van het feit dat het niet mogelijk was voor ongeregistreerde gebruikers om reacties te posten bij mijn stageweblog. Heb dat even aangepast, dus iedereen die dat wil kan nu een reactie posten.
Nu nog een linkje in je sig of iets dergelijks
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_23268457
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 15:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Nu nog een linkje in je sig of iets dergelijks
Hee, goed idee. Dat ga ik onmiddellijk doen!
pi_23271838
Ik heb een vraagje voor alle (toekomstige) docenten hier; Waren jullie zelf goede leerlingen, wist je op de middelbare school al dat je docent(e) wilde worden?

Ik ga vanavond weer eens meehelpen op een onderbouwfeest van mijn oude school, en als de leraren horen welke opleiding ik doe, denk ik dat ze me niet geloven of gaan lachen Ik was namelijk een ontzettend luie leerling, en het idee om leraar te worden is pas na de middelbare school bij me opgekomen.

Ik heb trouwens mijn eerste periode met vlag en wimpel gehaald , als het goed komt met de stage zal ik mijn P wel in een jaar kunnen halen, denk ik.
pi_23271991
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb een vraagje voor alle (toekomstige) docenten hier; Waren jullie zelf goede leerlingen, wist je op de middelbare school al dat je docent(e) wilde worden?
Ik was qua cijfers wel een goede leerling, maar qua gemotiveerdheid niet. Zat alleen maar uit het raam te staren of puberale briefjes te schrijven naar mijn nichtje, en verving die activiteiten in de hogere klassen door spijbelen en blowen.



Er werkt op mijn oude middelbare school nu trouwens een meisje dat vroeger als leerling op diezelfde school echt de schrik van alle leraren was. Sommige van die lui zijn nu haar collega's. Die dingen gebeuren
pi_23272135
Ik was in de onderbouw heel braaf, in de bovenbouw heb ik wel veel gespijbeld en weinig opgelet. Maar ik haalde wel met gemak goede cijfers.

Ik werk nu ook samen met een vroegere lerares van me. Vind het nog steeds gek om haar met de voornaam aan te spreken, en zo achteraf gezien vind ik ook wel dat ik me als een rotkind heb gedragen bij haar in de klas vroeger
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:57:56 #269
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_23284337
quote:
[b]
Mensen die dus echte beta's zijn hebben problemen met de alpha vakken.
Wat is dit nou voor onzin???
Sterker nog: hoe durft een "echte beta" zo'n uitspraak te doen, zonder het eerst te toetsen?

Als leraar wiskunde trek ik geen punten af bij spellingsfouten in toetsen, hoewel ik het wel zou willen, want dat zou toch automatisch tot gevolg hebben dat leerlingen beter gaan spellen, of althans, beter hun best doen op de spelling. Ik trek voor spellingsfouten (taalfouten) wel (zij het hoogstens 0,5) punten af bij een werkstuk.
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:52:04 #270
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_23284795
quote:
Op donderdag 11 november 2004 22:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Leuk! Neem vooral een foto-camera mee. Ik ben nu een tijdje foto's aan het maken van alles waar ik aan deelneem en het is heel erg leuk om dan terug te kijken op al die foto's en die leuke momenten.
Oh, zeer zeker! Ik ben nu al een klein jaartje de fotografe bij de schoolactiviteiten en ik merk zelf ook dat het echt heel erg leuk is om na een tijdje weer terug te kijken naar die foto's. Helemaal mee eens dus .
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:55:55 #271
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_23284831
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb een vraagje voor alle (toekomstige) docenten hier; Waren jullie zelf goede leerlingen, wist je op de middelbare school al dat je docent(e) wilde worden?

Ik ga vanavond weer eens meehelpen op een onderbouwfeest van mijn oude school, en als de leraren horen welke opleiding ik doe, denk ik dat ze me niet geloven of gaan lachen Ik was namelijk een ontzettend luie leerling, en het idee om leraar te worden is pas na de middelbare school bij me opgekomen.

Ik heb trouwens mijn eerste periode met vlag en wimpel gehaald , als het goed komt met de stage zal ik mijn P wel in een jaar kunnen halen, denk ik.
Ik zit nu op de middelbare school en weet nu toch wel een dikke 2 jaar zeker dat ik leraar wil worden. Terwijl ik enkele jaren daarvoor nog zwoer nooooooooooooooooooit het onderwijs in te willen . Wat kan een mens veranderen. Maargoed. Ik ben volgens mij een aardig goede leerling en ik haal dan ook gewoon goede cijfers. Maar ik kan me best voorstellen dat er leraren zijn die een hekel aan me hebben, ik heb namelijk nogal een grote bek .
  zondag 14 november 2004 @ 10:13:14 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_23302081
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb een vraagje voor alle (toekomstige) docenten hier; Waren jullie zelf goede leerlingen, wist je op de middelbare school al dat je docent(e) wilde worden?
Ik heb er vroeger wel eens over nagedacht, op de basisschool al. Naast bloemiste, astrounaut en brandweervrouw zeg maar.
Ik heb ook jaren een eigen cafe willen beginnen, dat lijkt me op zich nog steeds wel leuk, maar het gaat eigenlijk een beetje tegen mijn principes in.
Maar mede door dat laatste leek me aan het einde van de middelbare school de studie Facilitaire Dienstverlening erg leuk (mijn moeder kwam daarmee op de proppen omdat het een veelzijdige studie is met veel verschillende onderwerpen). Na twee jaar ben ik hiermee gestopt en ben ik na een werkpauze, begonnen met de PABO.

Ik had dat veel eerder moeten doen. PABO was mijn eerste keuze voordat mijn moeder met FD kwam. Ik gok dat als ik met de voorlichtingen enzo mee was geweest naar de PABO dat ik zelfs dan al had geweten dat ik PABO wilde doen. Conclusie: ik wist het eigenlijk wel, maar moest nog ff wachten voordat ik het echt zeker wist zeg maar.


Wat goede leerling betreft:
Ik denk dat veel docenten mij wel mochten. Ik was nooit echt opstandig, behalve bij bepaalde docenten, maar daar was de hele klas het (wiskunde docenten die werkelijk niet wisten waar ze over praatten). Op de een of andere manier (en dat heb ik nu nog steeds) heb ik het voordeel dat ik me zeer interesseer in de vakken. Plus het feit dat ik zo uitgekookt was om meteen achter het bureau van de docent te gaan zitten, waardoor je gewoon een veel betere band krijgt met de docent. Toen ik de derde over moest doen heb ik best wel wat gespijbeld, daarna niet meer, toen werd mijn oom coordinator.
Zoals nu het op school is: tussen de lessen zit telkens 20 minuten pauze, waarvan ik er al zeker 10 doorbreng in het lokaal om op mijn gemak de lesstof nog eens door te lezen en dergelijke (en zeker te weten een plekje recht tegenover het bord te bemachtigen vanwege mijn nek). Ik heb vaak praatjes met docenten (ben klassevertegenwoordiger) en ik merk gewoon dat dat een groot voordeel is.


Wat een blaatverhaal trouwens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 14 november 2004 @ 10:15:27 #273
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_23302090
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb een vraagje voor alle (toekomstige) docenten hier; Waren jullie zelf goede leerlingen, wist je op de middelbare school al dat je docent(e) wilde worden?

Ik ga vanavond weer eens meehelpen op een onderbouwfeest van mijn oude school, en als de leraren horen welke opleiding ik doe, denk ik dat ze me niet geloven of gaan lachen Ik was namelijk een ontzettend luie leerling, en het idee om leraar te worden is pas na de middelbare school bij me opgekomen.

Ik heb trouwens mijn eerste periode met vlag en wimpel gehaald , als het goed komt met de stage zal ik mijn P wel in een jaar kunnen halen, denk ik.
Ik haalde goede cijfers maar had een grote mond en kwam nooit eigenlijk. Ik ben zelfs van de havo afgestuurd Ze vonden het zonde, maar volgens hun zou het nooit meer wat worden met mij.

Als ik nu terug naar mijn oude school zou gaan, zouden ze denk ik omvallen van verbazing. Ik wilde nooit lesgeven maar ben spw gaan doen op het mbo, daar kwam ik er achter wat voor een hel ik mijn docenten wel niet bezorgd had en dat lesgeven enorm leuk was.
pi_23304031
Ik was echt een modelleerling. Serieus. Haalde altijd heel hoge cijfers en vond het leuk op school. Heb alleen in mijn examenjaar gespijbeld van gymnastiek. Het hele jaar. Ben niet één keer geweest. 't Telde toch niet mee voor het examen.
pi_23316971
quote:
Op woensdag 10 november 2004 21:47 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Volgens mij heb ik jou nog niet vaak in dit topic zien posten. Mag ik vragen wat je tot bovenstaande uitspraak doet komen? Welke klassen / wat voor soort leerlingen geef je les? Hoe stel je jezelf op richting de leerlingen? Ik ben erg nieuwsgierig. Ik heb zelf ook wel eens een leerling die ik pedagogisch verantwoord de nek om zou willen draaien, maar ik zou mijn leerlingen en sowieso alle leerlingen van de locatie waar ik werk, nooit, maar dan ook nooit bestempelen als KLOTEKUTKINDEREN.
Ik schreef dat vooral omdat ik wist dat het je op de kast zou jagen. Een uitspraak als klotekutkinderen doe ik met alle liefde van de wereld en met een grote glimlach, kortom, het is eerder een liefkozend scheldwoord, al vermoed ik dat jij dat niet echt kan begrijpen. Ik voel mij niet geroepen mij politiek correct te gedragen. Een beetje meer humor (en daarmee relativering) kan geen kwaad. Het klopt inderdaad dat jij je als de allesbeterwetende leraar opstelt in dit topic. denk er maar eens over na. . Het valt me ook op bij intervisie groepen hoor. Leraren die denken dat ze het wiel hebben uitgevonden en dat aan iedereen moeten vertellen. Maar goed, je bent enthousiast over je vak en dat is uiteindelijk natuurlijk alleen maar mooi.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')