met als 'subtiel' verschil dat het dan om moordenaars gaat.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:38 schreef Megumi het volgende:
Wat erg. Maar de voorvechter van de democratie brengt ook kinderen ter dood.
Leuk, en Hitler vermoordde joden. Maar daar gaat het nu allebei nu niet om,quote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:38 schreef Megumi het volgende:
1: Wat heb jij toch altijd met de VSquote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:38 schreef Megumi het volgende:
Die in gemiddeld 25% van de gevallen onschuldig blijken te zijn. Trouwens waarom is dit nieuws. Er zijn ook beschaafde landen die dit doen. Waar je nooit over leest.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:52 schreef realist_ik het volgende:
[..]
met als 'subtiel' verschil dat het dan om moordenaars gaat.
Wat ik met de VS heb. Het is een land dat waarvan de regering zegt bepaalde normen en waarden te verdedegen. Maar in de praktijk anders handeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:00 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
1: Wat heb jij toch altijd met de VS
2: wat heeft dat met democratie van doen
3: De VS dood geen minderjarigen op die manier, ze bestraft wel soms mensen die als minderjarige een daad hebben gepleegd als een meerderjarige net zoals bv Nederland, de doodstraf voert men dan ook pas uit als die persoon veelal in de twintig is en nooit als die persoon minderjarig is.
Wel even weten waar je het over hebt he?
Maar goed over Iran, zolang wij nog niet eens zeker weten wat ze nou echt gedaan zou hebben kunnen we er moeilijk kritiek/een mening op/over hebben denk ik zo.
Verveelt me nooit.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:14 schreef HarigeKerel het volgende:
Goh, dat doet ieder land maar om daar nou in ieder topic over te gaan zeuren gaat enorm vervelen, toch?
Ziekelijk ditquote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:33 schreef ZureMelk het volgende:
16 jarig meisje opgehangen wegens "daden onverenigbaar met kuisheid"
De 16 jarige Ateqeh Rajabi uit Neka in de noordelijke Iraanse provincie Mazandaran is op 15 augustus wegens "daden onverenigbaar met kuisheid" ter dood gebracht door ophanging aan de galg.
Ateqeh Rajabi werd publiekelijk in het centrum van de stad opgehangen. Amnesty International heeft kwaad op deze gebeurtenis gereageerd. Volgens Amnesty was het meisje niet geestelijk in staat om zichzelf te verdedigen en kreeg ze geen advocaat toegewezen zodat ze zichzelf moest verdedigen. Dit is zover bekend de tiende executie in Irak van een minderjarige sinds 1990.
Er is eerder een wet ingediend in het parlement van Iran om de minimum leeftijd voor de doodstraf te verhogen naar 18 jaar maar die schijnt niet te zijn goedgekeurd door de Raad van Hoeders die alle wetten aan de islamitische grondbeginselen toetst.
Volgens een rapport van Peyk-e Iran is Ateqeh Rajabi ongeveer drie maanden geleden ter dood veroordeeld door een lagere rechtbank. Tijdens de zitting kreeg ze geen advocaat, was er geen dokter om vast te stellen of ze haar eigen verdediging aankon, had de moslim-fundamentalistische rechter zware kritiek op haar jurk en zou ze als 22 jarige zijn aangekondigd terwijl haar identiteitsbewijs 16 aangaf. De rechter gaf aan dat een van de redenen van de hoge straf de scherpe tong van het meisje was. Ze zou gezegd hebben dat de rechter de daders van morele corruptie en niet de slachtoffers moest straffen. Op shortnews.com wordt beweerd dat beschuldigde een verkrachtingsslachtoffer is en wegens sex voor het huwelijk bestraft zou zijn.
Het uitgesproken vonnis is vervolgens zoals verplicht in Iran getoetst door de hoge raad die het goedkeurde. Volgens de site van Peyk-e Iran heeft de rechter van de lagere rechtbank die haar in eerste instantie veroordeelde persoonlijk de strop om de nek gedaan wat hoogst ongebruikelijk zou zijn. Alsof dat nog niet genoeg zou zijn bleek de dag na de executie dat het lichaam van de geëxecuteerde door onbekenden is meegenomen. Een mannelijke medeverdachte kreeg 100 stokslagen en werd vervolgens vrijgelaten.
Bron: Iranfocus.com, Amnesty International en shortnews.com
Omdat ik dat zeg!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Trouwens waarom is dit nieuws. Er zijn ook beschaafde landen die dit doen. Waar je nooit over leest.
Ik geloof er niets van. Zijn zeker cijfers die door Amnesty ofzo zijn verpreid.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:06 schreef Megumi het volgende:
Die in gemiddeld 25% van de gevallen onschuldig blijken te zijn.
Patsen met je connecties binnen het Amerikaanse rechtssysteem doe je maar elders.quote:Trouwens waarom is dit nieuws. Er zijn ook beschaafde landen die dit doen. Waar je nooit over leest.
Ben zelf ook niet zo Amnesty ik bedoel andere bronnen binnen de VS zelf natuurlijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:26 schreef Frits_Bolkestein het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. Zijn zeker cijfers die door Amnesty ofzo zijn verpreid.
[..]
Patsen met je connecties binnen het Amerikaanse rechtssysteem doe je maar elders.
Met het verschil natuurlijk dat de overheid daar democratisch toe gemachtigd is.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:32 schreef Megumi het volgende:
Daarnaast ben je dan als overheid zelf ook met moord bezig.
Geen enkele overheid is in mijn ogen gemachtigd het risico te nemen een onschuldige te doden. Ongeacht of dat binnen de context van een z.g democratie gebeurt. Of binnen een oorlog.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:33 schreef Frits_Bolkestein het volgende:
[..]
Met het verschil natuurlijk dat de overheid daar democratisch toe gemachtigd is.
Kennelijk zien de burgers van de VS dat anders.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:35 schreef Megumi het volgende:
Geen enkele overheid is in mijn ogen gemachtigd het risico te nemen een onschuldige te doden.
Tsja, wat verwacht je anders van dit soort randdebielen????quote:[b]..... de moslim-fundamentalistische rechter ...
bron?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:06 schreef Megumi het volgende:
Die in gemiddeld 25% van de gevallen onschuldig blijken te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |