quote:
(Bron:
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)22&news=18883811 )
het nieuwe album van Within Temptation komt in Duitsland namelijk in drie verschillende versies uit. Het gaat om een normale versie, een luxe versie en een goedkope uitgeklede versie, de zogeheten antipiraterij-cd.
[...]
Begin juli heeft BMG Duitsland bekendgemaakt dat het met een drie-klassen-systeem gaat werken. De normale versie kost 12,99 euro, de uitgeklede versie – zonder artwork en minder tracks – kost 9,99 euro en de luxe versie gaat 16,99 euro kosten.
Voorlopig alleen in Duitsland waarschijnlijk. Ik kon hierover nog geen topic vinden (nee, ik post dit niet in een WT topic. Omdat WT me amper boeit en omdat dit uiteindelijk niet alleen over die band zal gaan), op zich wel raar.
Wat vindt iedereen nou van dit idee? Ik vind het maar een rare actie. Wat mij betreft gaat gewoon elke CD voor een euro of twaalf de toonbank over. Ook al kost een CD 4 euro, de downloadende kuttweaker blijft toch downloaden. Ik denk niet dat dit ze veel gaat helpen.
En drie verschillende versies, waaronder een fucked up versie van een album met maar een selectie van alle tracks... Dat werkt misschien voor bands die geen albums maar losse nummers schrijven, maar ik moet er niet aan denken om bijvoorbeeld naar een halve versie van Dream Theater's Scenes from a Memory te luisteren. Dat is net zoiets als halve films verkopen/uitzenden. Dat doe je gewoon niet...
Zijn er überhaupt mensen die dit wel een goed idee vinden?