Laten we dat maar niet doen, want ik durf te wedden dat jij één dezer dagen dit topic omhoog gaat schoppen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:24 schreef cygnusx het volgende:
slotje!
quote:<?
mysql_connect('localhost','****','******');
mysql_select_db('******');
$resultaat2=mysql_query("SELECT * FROM alles");
while(list($id,$datum)=mysql_fetch_row($resultaat2)){
echo"Datum: $datum";
?>
niet getestquote:if(preg_match("/STATUS ([a-z]+) \(MESSAGES (\d+) RECENT (\d+) UNSEEN (\d+) UIDNEXT (\d+) UIDVALIDITY (\d+)/i", $mijnstring, $regs))
{
$curMsgs['MAILBOX'] = $regs[1];
$curMsgs['MESSAGES'] = $regs[2];
$curMsgs['RECENT'] = $regs[3];
$curMsgs['UNSEEN'] = $regs[4];
$curMsgs['UIDNEXT'] = $regs[5];
$curMsgs['UIDVALIDITY'] = $regs[6];
}
Nee, niet met 'niets'. In de meeste gevallen zal in die overige kolomen 'piemel' worden geplaatst.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Wanneer ik een tabel hebt met ID, startdatum, einddatum, naam en actie, en ik wil alleen de einddatum aanpassen:
UPDATE table SET einddatum=$date WHERE id=142
wordt dan alleen einddatum geupdate voor dit ID, of worden de overige kolommen zoals startdatum, naam en actie ook overschreven met in dit geval 'niets'?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, niet met 'niets'. In de meeste gevallen zal in die overige kolomen 'piemel' worden geplaatst.
Dat kun je controleren met de volgende query:
SELECT ID, startdatum, einddatum, naam, actie FROM table where id=142
Als dat NIET 't volgende oplevert:
142 piemel 22-10-2004 piemel piemel
dan heb je iets fout gedaan.
Dan wordt alleen de einddatum aangepast.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Wanneer ik een tabel hebt met ID, startdatum, einddatum, naam en actie, en ik wil alleen de einddatum aanpassen:
UPDATE table SET einddatum=$date WHERE id=142
wordt dan alleen einddatum geupdate voor dit ID, of worden de overige kolommen zoals startdatum, naam en actie ook overschreven met in dit geval 'niets'?
Bedankt, dat vermoeden had ik al, maar tussen denken en zeker weten zit een lege databasequote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:02 schreef Light het volgende:
[..]
Dan wordt alleen de einddatum aangepast.
Oh, sorry, ik dacht dat je sarcastisch was. Kon me niet voorstellen dat je dit niet wist, aangezien ik je regelmatig kundig over IT-dingen zie posten. My bad.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Doe ff ergens anders neerbuigend. Er wordt nergens expliciet vermeld of je bij het updaten van een rij ALLE velden in die rij opnieuw moet schrijven. Dat is dus simpelweg mijn vraag. Kortom, wanneer ik niet expliciet alle velden in een rij opnieuw beschrijf bij een update, worden deze velden dan niet leeg gemaakt.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, sorry, ik dacht dat je sarcastisch was. Kon me niet voorstellen dat je dit niet wist, aangezien ik je regelmatig kundig over IT-dingen zie posten. My bad.
Dan zou dan zo moeten, lijkt me:quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat doe ik hier fout?
if((empty($cust_name)) || (empty($action)) || ((empty($cust_mail)) && (empty($cust_phone)))){
$fout='Geen klantnaam of geen klant e-mail en telefoonnummer of geen actie ingevuld!';
}else{
Ik heb dus 4 velden, waarbij minimaal de cust_name EN cust_mail of cust_phone EN action ingevuld moet zijn. Mijn ifje retouneert altijf de foutmelding.
Nee, mijn ifje klopte, maar ik kreeg een andere variabele terug van mijn post dan dat ik hier gebruiktequote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan zou dan zo moeten, lijkt me:
if((empty($cust_name) and empty($cust_mail)) or (empty($action) and empty($cust_phone))){
$fout='Geen klantnaam of geen klant e-mail en telefoonnummer of geen actie ingevuld!';
}else{
Heb even gewoon and en or gebuikt ipv die || en &&.
Juist, ja. Verrassend, ik dacht gevoelsmatig altijd dat je in dit topic postte voor advies en niet voor raad. Vandaar, dus.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
De eerste [php] for dummies topic is van mijn hand, dus ik ben in opleiding
Een andere variabele terug? Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, mijn ifje klopte, maar ik kreeg een andere variabele terug van mijn post dan dat ik hier gebruikte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |