maar $_cookie vars gaan cross frame wel goed, en $_session op de een of andere manier niet..quote:Op woensdag 29 september 2004 17:05 schreef Roönaän het volgende:
[..]
sessions werken met cookies over het algemeen...
Mwah, of met de cookiepath natuurlijk. De cookiepath vanaf de frameset kan anders zijn dan die voor een frame, en dan begint het gelazer al.quote:Op woensdag 29 september 2004 21:11 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
maar $_cookie vars gaan cross frame wel goed, en $_session op de een of andere manier niet..
Denk dat het probleem met die frames iets te maken heeft met dat cookies niet direct opvraagbaar zijn. controloeren of cookie bestaat en indien nee aanmaken en pagina reloaden, Met header("Location:") oid. (Wel even output buffer gebruiken.)
eingelijk heel simpel volgens mij.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:56 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Cookies gebruiken![]()
Alleen irritant dat ze niet meteen op dezelfde pag. beschikbaar zijn, maar daar een dirty workaround voor prutsen is t werk niet
????quote:Op donderdag 30 september 2004 08:06 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
tip van de dag: http://www.w3schools.net
Daat hebben ze gratis online cursussen over vanalles, HTML, XML, CSS, SQL, en ook PHP. De cursussen zijn makkelijk te volgen, duidelijk en dankzij die site heb ik veel van die (markup) talen geleerd
Het heeft iets te maken met mysql_num_rows maar wat ??quote:<?php
session_start();
$Login=$_POST["Login"];
$Wachtwoord=$_POST["Wachtwoord"];
if (!empty($Login)&&($Wachtwoord)) {
include("connect.php");
$query = "SELECT * FROM login
(WHERE Email='$Login'
AND Wachtwoord='$Wachtwoord')";
$result = mysql_query($query);
$rows=mysql_num_rows($result);}
if ($rows > 0){
session_register("Login");
session_register("Wachtwoord");
} else {
echo "niet gelukt";
}
?>
[/qoute]
En dit is de foutmelding:
[quote]Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\login_post.php on line 11
Je moet voortaan wel de variabelen buiten haakjes halen!! Zo dus:quote:$query = mysql_query("SELECT * FROM login
WHERE Email ='$Login'
AND Wachtwoord='$Wachtwoord'");
addSlashes.. mysql_real_escape...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 08:29 schreef m_verstraeten het volgende:
[..]
Je moet voortaan wel de variabelen buiten haakjes halen!! Zo dus:
$query = mysql_query("SELECT * FROM login
WHERE Email ='".$Login."'
AND Wachtwoord='".$Wachtwoord."'");
quote:<?php
$postcode = addslashes($_POST["postcode"]);
$db = mysql_connect("***", "***", "***.");
mysql_select_db("postcode",$db);
$postcode = addslashes($_POST["postcode"]);
$result = mysql_query("SELECT * FROM vestiginggegevens, vestigingpostcode WHERE vestiginggegevens.vestiging = vestigingpostcode.vestiging AND vestigingpostcode.Postcode = \"$postcode\"",$db);
$num_rows = mysql_num_rows($qry);
if ($num_rows == 0) {
echo "<table border=1>\n";
echo "<tr><td>vestiging</td><td>adres</td><td>postcode</td><td>plaats</td><td>telefoon</td><td>website</td></tr>\n";
echo "<tr><td>vestiging standaard</td><td>adres standaard</td><td>postcode standaard</td><td>plaats standaard</td><td>telefoon standaard</td><td>website standaard</td></tr>\n";
echo "</table>\n";
} else {
echo "<table border=1>\n";
echo "<tr><td>vestiging</td><td>adres</td><td>postcode</td><td>plaats</td><td>telefoon</td><td>website</td></tr>\n";
while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {
echo "<tr>";
echo "<td>". $myrow['0'] ."</td>"; //vestiging
echo "<td>". $myrow['1'] ."</td>"; //adres
echo "<td>". $myrow['2'] ."</td>"; //postcode
echo "<td>". $myrow['3'] ."</td>"; //plaats
echo "<td>". $myrow['4'] ."</td>"; //telefoon
echo "<td><a href='". $myrow['5'] ."'>Klik hier om naar de website te gaan!</a></td>";
echo "</tr>";
}
}
echo "</table>\n";?>
quote:<td><a href="urll">link naar website</a></td>
quote:<td><a href='"urll"'>link naar website</a></td>
Het werkte trouwens, ben blij dat het maar zo weinig was, want begon erg aan mezelf te twijfelenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:53 schreef Roönaän het volgende:
$num_rows = mysql_num_rows($qry);
moet zijn
$num_rows = mysql_num_rows($result);
Voor de rest zie ik zo snel niet wat er mis kan zijn verder.
Oh ik heb het al opgelostquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:09 schreef Chandler het volgende:
ja een tabel is meer dan alleen <td> hé.
<table>
<tr>
<td><a href="websiteurl.com">websiteurl.com</a></td>
</tr>
</table>
ow en dubbele van " naast elkaar kan nooit, of je moet het al in een scripting taal gebruiken en includen, maar html vind dat niet fijn dus gebruik er gewoon altijd 1 van dus niet "" maar "
dat je dan eruit krijgt als hyperlinksquote:id voornaam achternaam telefoonnummer datum
1 henk smit 112 12-02-04
2 henk smit 112 13-02-04
3 henk smit 112 14-02-04
4 piet veldman 114 28-03-04
5 piet veldman 114 29-03-04
Ik zie nog wel 2x addslashes($_POST['postcode']); (Regel 1 en regel 4).quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:31 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met hetzelfde php scriptje, in de hoop dat ik hem helemaal naar mijn wens kan aanpassenen er natuurlijk wat van kan leren..
Het zit zo:
Dit is een opzoekscriptje, dat als mensen hun postcode intypen, de dichtbijzijnde vestiging met info tevoorschijn komt in een tabel. Nou wil ik dat als mensen een postcode invoeren die niet in mijn mysql database staat, ze een standaard vestiging te zien krijgen. Dit wil ik doen dmv if...else.. en d.m.v. het tellen van de rijen. Nu ben ik nog steeds een newbie, dus ik krijg het weer eens niet voor elkaar...Hij laat (na dagen eraan gewerkt te hebben) wel de standaard vestiging zien, maar ook als er wel een dichtbijzijnde vestiging is, laat hij de standaard vestiging zien!
ik zal er wel weer een zooitje van hebben gemaakt.. sorry
[..]
<?PHPquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:47 schreef cygnusx het volgende:
ik heb een lijst in mysql
waarbij je in de tabel de gegevens: id voornaam achternaam telefoonnummer datum hebt.
als iemand zich inlogt dan komt zijn naam en tijd van inloggen en gegevens in de database te staan (dat weet diegene)
hoe kan ik uit die grote lijst een lijst krijgen waarbij je alle voornamen ziet het zo maken dat je maar 1 keer dezelfde naam ziet en dan daar een hyperlink van maakt zodat als je er op klikt je de gegevens van dat persoon ziet, maar stel nou in de database staat:
[..]
dat je dan eruit krijgt als hyperlinks
henk
piet
dus dat het er maar 1 keer word uitgehaald. dat moet ik dus weten
bedankt!
hartstikke bedankt, het werkt , blijkbaar is group by een goede functie!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:18 schreef Arcee het volgende:
Mooi, graag gedaan.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:09 schreef cygnusx het volgende:
hartstikke bedankt, het werkt
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Die links die ik had gemaakt met de namen naar hun inloggegevens bedoel je dus niet? Daar kun je dus ook iets soortgelijks van maken.quote:nog een vraag, hoe kan ik als ik bijv een stel database heb: zeg maar
id link user
1 http://forum.fok.nlforum/1 Cygnusx
2 http://forum.fok.nlforum/2 jelsma
3. http://www.google.nl hoi
dat hij dan daarvan maakt
Fok!
als links en als je op een klikt zie je bij bijv. fok
Link: http://forum.fok.nlforum/1
user: Cygnusx
link: http://forum.fok.nlforum/2
user: jelsma
thanx
Volgens vraag je nu iets compleet anders dan 22 minuten geleden, maar goed.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:31 schreef cygnusx het volgende:
snap je?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |