abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:34:08 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21538877
Nou?

Ik lees hier allemaal problemen waarbij advies wordt gevraagd. Ligt de oplossing niet bij jezelf? Derden staan ver weg.....vaak is het ook zo dat het advies van derden niet wordt opgevolgd.

Mijn vraag is dus....waarom advies vragen voor iets dat je zelf in de hand hebt?

Ik heb het nu niet over Michelle die brandwonden heeft, het gaat meer over de koetjes en kalfjes vragen en problemen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21538926
Ze zitten met een bepaald probleem of een vraag, hebben zelf al een oplossing of antwoord in gedachte maar willen dat even massaal bevestigd zien. Als het tegenovergestelde gebeurt, wat vaak het geval is, dan krijg je dus dat adviezen vaak worden afgeschoten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:39:55 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539017
Eigenlijk is het zinloos?

Ik heb het niet over serieuze psychische problemen, want daar valt best nog veel over te praten, het gaat over die nutteloze topics in mijn ogen. Af en toe denk ik van, doe gewoon wat je zelf vindt, ga niet hier het forum vervuilen en andere mensen de kans niet geven op de echte vragen.
pi_21539032
Kun je het antwoord zelf niet verzinnen ?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:40:57 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539039
Het is niet eens onzekerheid, maar aandacht trekkerij.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:41:21 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539049
Ik open geen topic van...wat moet ik doen, mijn vriendin heeft 10 vrienden

Ik snap dat niet....zoiets is niet op te lossen via anderen. Heb je te maken met een zware depressie dan nog moet je het zelf doen.

Wat is hier dan wel zinvol? Hoe voel je je nu, daar wordt tenminste gepraat over actie inplaats van twijfel.
pi_21539086
Kennelijk heb je wel bevestiging nodig .
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:42:45 #8
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_21539093
Om dezelfde reden dat jij dit topic opent en ik hier reageer.
...verveling...
pi_21539106
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Eigenlijk is het zinloos?

Ik heb het niet over serieuze psychische problemen, want daar valt best nog veel over te praten, het gaat over die nutteloze topics in mijn ogen. Af en toe denk ik van, doe gewoon wat je zelf vindt, ga niet hier het forum vervuilen en andere mensen de kans niet geven op de echte vragen.
Correct, het is eigenlijk onzin. Het is slechts zoeken naar bevestiging of aandachttrekkerij. De echte serieuze psychische problemen los je niet hier op, dan kan je beter naar iemand gaan die er echt verstand van heeft. Hier krijg wordt iemand met echte problemen nog meer in de problemen gepraat door figuren die een blauwe maandag psychologie hebben gestudeerd, HTK-psychologen die hun wijsheid uit blaadjes hebben en labiele figuren die zelf het beste hulp zouden kunnen zoeken in plaats van anderen lastig te vallen met hun "adviezen". Het is wel allemaal goed bedoeld natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:43:36 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539116
Nee, ik vind deze sub-forum best zinloos vaak...het gaat alleen over twijfel. Af en toe komt iets zinvols langs dat echt de moeite van het lezen waard is
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:45:06 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539150
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Correct, het is eigenlijk onzin. Het is slechts zoeken naar bevestiging of aandachttrekkerij. De echte serieuze psychische problemen los je niet hier op, dan kan je beter naar iemand gaan die er echt verstand van heeft. Hier krijg wordt iemand met echte problemen nog meer in de problemen gepraat door figuren die een blauwe maandag psychologie hebben gestudeerd, HTK-psychologen die hun wijsheid uit blaadjes hebben en labiele figuren die zelf het beste hulp zouden kunnen zoeken in plaats van anderen lastig te vallen met hun "adviezen". Het is wel allemaal goed bedoeld natuurlijk.
Goed bedoeld, maar het werkt averechts dus, mensen worden nog meer de twijfel ingeluld.

Alles dient zo simpel mogelijk gehouden te worden.....hier wordt alles moeilijk gemaakt?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:46:12 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539175
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:42 schreef Krush het volgende:
Om dezelfde reden dat jij dit topic opent en ik hier reageer.
...verveling...
Incorrect, het is twijfel...ik verveel me niet. Ik vraag me af waarom het ene topic na het andere wordt geopend zonder enige inhoud, zonder enige vooruitgaan in het perspectief.

Dat topic van Michelle valt wel onder inhoud, 90 procent van de rest is de moeite van het lezen niet waard.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:48:57 #13
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_21539254
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:46 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Incorrect, het is twijfel...ik verveel me niet. Ik vraag me af waarom het ene topic na het andere wordt geopend zonder enige inhoud, zonder enige vooruitgaan in het perspectief.

Dat topic van Michelle valt wel onder inhoud, 90 procent van de rest is de moeite van het lezen niet waard.
Ja, maar dan kun je beter met psychologen en sociologen gaan praten. Net als die 90% topicstarters ga jij hier natuurlijk ook geen sluitend antwoord op je vraag vinden
pi_21539297
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Zit jij in de ballotagecommissie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21539310
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:45 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Goed bedoeld, maar het werkt averechts dus, mensen worden nog meer de twijfel ingeluld.

Alles dient zo simpel mogelijk gehouden te worden.....hier wordt alles moeilijk gemaakt?
Inderdaad, de labiele figuren met echte psychische problemen worden er niets wijzer van. De mensen die wel enigzins sterk in hun schoenen staan vegen hun reet af met de adviezen die worden gegeven als ze niet in de smaak vallen.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:53:53 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539385
Het antwoord ligt in jezelf.... nergens anders.

Cherrymoontraxx, ik ben het 100 procent met jou eens. Ben je sterk dan neem je niets van derden aan, ben je niet sterk, dan kun je 100000000 miljoenen adviezen krijgen, dan nog helpt het niet.

Het antwoord ligt in je eigen bereik, je moet het zelf doen, alleen geboren, alleen herboren. Alles alleen.

Ze kunnen me 1000 keer vertellen hoe ik moet leven, dan nog doe ik het niet en ben ik mezelf. Ik kan niet anders zijn dan hoe ik ben. Dus al die adviezen zijn pogingen gedaan door leken die geen verstand hebben van mij.

Geldt ook voor de juffrouw op de lagere school Moonah Die bemoeit zich ook vaak met zaken die haar niets aangaan.
pi_21539435
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Geldt ook voor de juffrouw op de lagere school Moonah Die bemoeit zich ook vaak met zaken die haar niets aangaan.
He, foei toch.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:55:53 #18
101593 lunaludde
Practically insane
pi_21539456
odmat je met een buitenstaander een derde zicht op het gebeuren krijgt. Waaraan je misschien zelf niet hebt gedacht. Niet iedereen wil direct maar een beslissing nemen zonder verschillende perspectieven te bekijken zoiets ? haha
pi_21539507
Zeg, waar bemoeit iedereen zich hier toch mee?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:57:47 #20
101593 lunaludde
Practically insane
pi_21539517
haha sorrrrrry
  woensdag 25 augustus 2004 @ 19:00:39 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21539583
Mijn kinderen worden niet aan derden overgeleverd straks, ik doe het liever zelf Samen met mijn partner, als zij dat ook goed vindt.

Heb meer vertrouwen in mijn eigen dan in een derde die mijn kinderen gaat vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Als ik mijn kinderen in de handen prop van een juffrouw, dan is dat meteen een opvoeding die niet van mij komt. En daar hou ik niet van.

Tenzij die juffrouw 100 procent aansluit op mijn ideeen en manieren hoe je met kinderen moet omgaan. Dit lijkt me erg sterk ook...is onmogelijk, omdat mijn kinderen van mij en van haar zijn, een derde kan wel familie zijn die op dezelfde golflengte zit. De rest is derde en bij voorbaadt niet geschikt tot opvoeding van mijn kinderen.

Kwestie van, hoe ben je zelf, hoe is je nageslacht, en wat wilt je nageslacht.
pi_21539871
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Mijn kinderen worden niet aan derden overgeleverd straks, ik doe het liever zelf Samen met mijn partner, als zij dat ook goed vindt.

Heb meer vertrouwen in mijn eigen dan in een derde die mijn kinderen gaat vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Als ik mijn kinderen in de handen prop van een juffrouw, dan is dat meteen een opvoeding die niet van mij komt. En daar hou ik niet van.

Tenzij die juffrouw 100 procent aansluit op mijn ideeen en manieren hoe je met kinderen moet omgaan. Dit lijkt me erg sterk ook...is onmogelijk, omdat mijn kinderen van mij en van haar zijn, een derde kan wel familie zijn die op dezelfde golflengte zit. De rest is derde en bij voorbaadt niet geschikt tot opvoeding van mijn kinderen.

Kwestie van, hoe ben je zelf, hoe is je nageslacht, en wat wilt je nageslacht.
Ehm... wat? Klinkt een beetje erg David Koresh achtig, maar dan in licht fundamentalistische vorm. Wat is er mis met de mening van anderen? het lijkt wel alsof je denkt dat je alles weet? Tuurlijk mag je alles doen zoals jij het wilt. Het bel;ang van de mening van anderen is dat je hoort hoe anderen ergens over denken en dat is in het dagelijks sociaal verkeer erg belangrijk. Ten minste als je een onderdeel van de smaneleving wilt zijn.

Je hoeft je niet overal aan aan te passen, maar jij klinkt wel erg paranoia
pi_21539971
Laat me raden je hebt geeneens een partner
pi_21540163
omdat mensen die we niet kennen soms een verhelderende visie kunnen hebben op bepaalde dingetjes

denk ik dan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21540190
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:11 schreef ScienceFriction het volgende:

Je hoeft je niet overal aan aan te passen, maar jij klinkt wel erg paranoia

(enne...volgens mij heeft TS zelf ook vaak vragen waar hij zelf alleen geen antwoord op kan vinden, zoals het vinden van de waarheid, om er maar eentje op te noemen....)

als je alles alleen wilt doen dan overschat je jezelf. Je kunt gewoon niet alles alleen (ik neem aan dat jij je boodschapjes ook gewoon bij de super doet en je producten niet zelf verbouwd?? Ik mag toch hopen dat jij de hulp inschakelt van een psycholoog en psychiater als je stemmen hoort? Om maar wat te noemen he...)
Daarbij kun je echt hulp krijgen van anderen op de manier die jij prettig vind als je een bepaald overtuiging hebt wat betreft het onderwijs dan weet ik zeker dat je een basisschool kunt vinden die daarbij aansluit...nog eventjes verder op die gedachte: waarom mag jij dan wel de keuzes van je kinderen bepalen? Omdat ze nog niet na kunnen denken? Omdat ze nog niet kunnen beslissen?? Wat is jouw excuus???
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')