abonnement Unibet Coolblue
pi_21538201
Ik vond het heel jammer voor Rusty. Z'n laatste kans op gouden Olympische medaille
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:04:38 #27
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21538244
Het paard krijgt een rozet... En JA ik word blij van een dressuurmedaille
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21538311
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee maar op de medaillespiegel telt ie wel mee!
Ik weet het maar ik baal nog steeds van de verloren sprintfinale.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21538452
Ja, ik word er heel blij van!
Maar ik kan me voorstellen dat als je geen idee hebt hoe moeilijk het is om uberhaupt paard te rijden, denk ik dat het er wel lomp uit ziet en erg tegennatuurlijk. Maar het is dus wel heel knap van zowel Anky als Salinero.
Spoilers!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:45:37 #30
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_21539162
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:53 schreef _The_General_ het volgende:
Het is een prachtige samenwerking tussen mens en paard. Erg stijlvol en voor 110% topsport!
Ik begrijp dan nog steeds het sportelement niet.

Er zijn verzorgers die apen gebarentaal leren, een prachtige samenwerking tussen mens en paard, maar ik heb ze nog niet gezien op de OS.
That's the way the cookie crumbles
pi_21539174
Ik ben blij met elke medaille die Nederland wint
pi_21539277
Zeker omdat het gewoon verschikkelijk knap is dat Anky 2 x achter elkaar goud wint op een ander paard
  woensdag 25 augustus 2004 @ 19:00:57 #33
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21539781
al winnen ze de medaille met strophangen, pinkworstelen of 400 meter stilzitten... goud is goud
pi_21540018
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:08 schreef Singa het volgende:
al winnen ze de medaille met strophangen, pinkworstelen of 400 meter stilzitten... goud is goud
ben ik het helemaal mee eens!
pi_21540056
Ik wel, vind dat wel tof dat ze heeft gewonnen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_21540192
Leuk dat ze gewonnen heeft. Een medaille in een sport die me wel boeit voelt beter, maar toch een wereldprestatie van haar.
pi_21540250
eigenaardig dat deze vraag wordt gesteld bij dressuur en niet bij het springen. Juist bij dressuur is de samenwerking mens-dier zo belangrijk, een paard moet 100% willen, anders dan bij springen waar het veel meer een getrek en geduw is.

geweldig knappe prestatie wat mij betreft.
pi_21540312
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:29 schreef fokje het volgende:
eigenaardig dat deze vraag wordt gesteld bij dressuur en niet bij het springen.
Springgoud zou mij ook niet in extase brengen.
quote:
geweldig knappe prestatie wat mij betreft.
Daar twijfel ik niet aan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21540357
Ik heb niet zo veel met paardensport.
Maar ik gun het Anky wel!
Ik moest ook echt ff een traantje wegpinken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21540791
Toch opvallend dat er veel zijn die zeggen dat het niet uitmaakt wat voor sport het is als het maar goud is. Ik word echt blij van dit zilver maar veel meer omdat je weet wat Anky ervoor heeft gedaan en gelaten en dat ze met een heel nieuw paard heeft moeten beginnen. Dat vind ik dan echt heel mooi. Maar als ik weet dat een Nederlander onrechtmatig goud heeft gewonnen(is niet gebeurt) zal ik er echt niet blij om zijn en echt niet zeggen van ja het is goud voor Nederland dus moeten we blij zijn. Ik kan ook erg blij worden van dat goud van die Zweedse bij de zevenkamp en dan zie je hoe die zevenkampers met elkaar om gaan.
pi_21540796
Nee, dit goud doet me niets. Het telt wel mee voor NL, en dat is leuk (en ik vind het zelfs knap van Anky en paard), maar ik vind het geen sport, leuk als je het doet in je vrije tijd, maar zoiets hoort wat mij betreft niet op de OS. Vreselijk saai om naar te kijken en net als de TS ben ik blijer met brons op de steeplechase dan goud bij dressuur.

Kortom: een knappe prestatie, maar er zijn wel meer knappe prestaties waar géén olympisch goud voor wordt uitgekeerd...
pi_21540868
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:58 schreef Remzz het volgende:
Ik kan ook erg blij worden van dat goud van die Zweedse bij de zevenkamp en dan zie je hoe die zevenkampers met elkaar om gaan.
Yep! Zag er gezellig uit!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21541023
Jah en zij is ook nog
pi_21542583
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee, dit goud doet me niets. Het telt wel mee voor NL, en dat is leuk (en ik vind het zelfs knap van Anky en paard), maar ik vind het geen sport, leuk als je het doet in je vrije tijd, maar zoiets hoort wat mij betreft niet op de OS. Vreselijk saai om naar te kijken en net als de TS ben ik blijer met brons op de steeplechase dan goud bij dressuur.

Kortom: een knappe prestatie, maar er zijn wel meer knappe prestaties waar géén olympisch goud voor wordt uitgekeerd...
Waarom denken mensen toch altijd dat het paard al het werk doet, of dat het eigenlijk best simpel is? Het zijn stuk voor stuk unieke prestaties van die ruiters, en het kost ook verschrikkelijk veel tijd, geld en inspanning om ooit zover te komen, als je het al haalt.

En als je weet waar je het over hebt, is het een geweldige kijksport, het is alleen voor buitenstanders niet echt toegankelijk. Dat is waar.
Ik heb zelf minder met honkbal, dat vind ik nu dodelijk saai. Zo moeilijk moet het voor (semi)profs toch niet zijn om een balletje te raken?
pi_21542724
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 21:04 schreef wendy-tje het volgende:
Waarom denken mensen toch altijd dat het paard al het werk doet, of dat het eigenlijk best simpel is?
Dat staat nergens.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21542747
Ik vind het leuk voor haar en knap wat ze bereikt heeft.
Maar het doet me wel minder dan andere sporten. Puur omdat ik hier niet de sporter zie werken.

Ik weet dat ze hier super hard voor moet werken en dat het heel veel vergt, maar ik zie het niet. Bij sporten als ateletiek, zwemmen, turnen enz zie je hoe het lichaam van een sporter werkt. En dat zie je hier niet. Daarom doet het me weinig denk ik.
pi_21543333
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 21:04 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Waarom denken mensen toch altijd dat het paard al het werk doet, of dat het eigenlijk best simpel is? Het zijn stuk voor stuk unieke prestaties van die ruiters, en het kost ook verschrikkelijk veel tijd, geld en inspanning om ooit zover te komen, als je het al haalt.

En als je weet waar je het over hebt, is het een geweldige kijksport, het is alleen voor buitenstanders niet echt toegankelijk. Dat is waar.
Ik heb zelf minder met honkbal, dat vind ik nu dodelijk saai. Zo moeilijk moet het voor (semi)profs toch niet zijn om een balletje te raken?
Ik zeg toch ook niet dat het paard het werk doet, of dat het simpel is. Ik vind het knap dat ze zoiets presteren. MAAR het doet me niets als ik er naar kijk.

En honkbal vind ik ook niet echt spectaculair nee. Maar het past wel thuis in het rijtje voetbal hockey volleybal etc... een sport...

Ik bedoel te zeggen, niet alles wat moeite/tijd/geld kost moet automatisch een OS sport zijn...
pi_21543470
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 21:34 schreef ItaloDancer het volgende:


Ik bedoel te zeggen, niet alles wat moeite/tijd/geld kost moet automatisch een OS sport zijn...
Dat is waar. Maar die criteria blijven toch vaag.
  Trouwste user 2022 woensdag 25 augustus 2004 @ 21:41:45 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_21543513
Ja


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')