quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie o wie weet er hoe je een echt Engels ontbijt moet maken? Dit is wat ik gevonden heb, maar het maakt me niet veel wijzer.
English cooked Breakfast
The "Full English Breakfast" is rarely eaten at home but is looked forward to when staying in hotels. Fried bacon, sausages, fried egg, black pudding, fried tomatoes, fried bread and baked beans followed by toast and marmalade with a pot of tea.
Fried bacon: in de pan?
Sausages: watvoor worstjes?
Black pudding: die sla ik maar over, dat lusten we geen van allen.
Fried tomatoes: in de pan bakken? moet er nog wat overheen? Hoe serveer je dat? Waar gebruik je dat bij, of eet je ze los?
Fried bread: in de broodrooster? Wit brood? Maar dat zal wel niet, want er staat ook toast. Wat is het verschil?
Fried beans: sla ik ook over.
Alvast bedankt!
JAAAA !!! een compleet ontbijt noemen ze ook wel "the full monty" en da's echt SUPER !!
Ik heb het voor het laatst een jaar geleden gegeten en ik zat VOL daarna !! Ik heb twee dagen heel weinig gegeten, maar zelfs de blackpudding is superlekker, je weet niet wat je mist.
bacon gewoon in de pan droogbakken
sausages noemen ze ook wel bangers en zijn idd die witte bleke dingen, maar een lekkere duitse worst kan ook hoor of elke bratwurst die er maar is.
tomaten, gewoon op de grill bakken of anders in de pan met de snijzijde naar beneden.
fried bread is ECHT fried bread: boter op beide zijden, en dan in de pan bruin bakken, het moet overigens wel zowat geel zijn van de boter he, engels ontbijt is per definitie vet en machtig.
fried beans is gewoon een blik witte bonen in tomatensaus in een pan opwarmen
geklutste eitjes erbij
En als variant had ik er rosti-rondjes bij....yam yam...
zelfs nu heb ik op dit tijdstip er al weer zin in.
#calorieen: 5000 ofzo?
I would not fear a pack of lions led by a sheep, but I would always fear a flock of sheep led by a lion. (Alexander the Great (356 BC-323 BC))