abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21589419
quote:
Fried bacon: in de pan?
Sausages: watvoor worstjes?
Black pudding: die sla ik maar over, dat lusten we geen van allen.
Fried tomatoes: in de pan bakken? moet er nog wat overheen? Hoe serveer je dat? Waar gebruik je dat bij, of eet je ze los?
Fried bread: in de broodrooster? Wit brood? Maar dat zal wel niet, want er staat ook toast. Wat is het verschil?
Fried beans: sla ik ook over.

Alvast bedankt!
Bacon gewoon op de grill
Sausages ook op de grill
Black pudding (yuk, dat is echt niet lekker hoor)
Baked beans hoort er echt bij hoor, dat zijn gewoon witte bonen in tomatensaus

Ik mis de hash browns en het ei

Ik ben helemaal gek op een Engels ontbijt, en heb het dan ook wel al duizenden keren gegeten

"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_21589521
Bacon en worstjes kunnen ook in de pan. Warmhouden en indien nodig wat boter erbij en dan het brood of de eieren erin bakken.
Ik ontbijt niet meteen als ik wakker ben, maar ik heb me zwaar tegoed gedaan aan het ontbijt in ierland
En je kan er ook nog gebakken champinons bij doen
Voor bezoek uit Engeland zou ik zeker de hagelslag niet vergeten, hihihi!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_21589641

Ziet er lekker uit, behalve dat dat worstje een geslachtziekte heeft
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_21589888
Hou es op jullie, ik krijg honger!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 30 augustus 2004 @ 01:43:37 #30
99922 Dow.Jones
the world's leading index
pi_21631779
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie o wie weet er hoe je een echt Engels ontbijt moet maken? Dit is wat ik gevonden heb, maar het maakt me niet veel wijzer.

English cooked Breakfast
The "Full English Breakfast" is rarely eaten at home but is looked forward to when staying in hotels. Fried bacon, sausages, fried egg, black pudding, fried tomatoes, fried bread and baked beans followed by toast and marmalade with a pot of tea.

Fried bacon: in de pan?
Sausages: watvoor worstjes?
Black pudding: die sla ik maar over, dat lusten we geen van allen.
Fried tomatoes: in de pan bakken? moet er nog wat overheen? Hoe serveer je dat? Waar gebruik je dat bij, of eet je ze los?
Fried bread: in de broodrooster? Wit brood? Maar dat zal wel niet, want er staat ook toast. Wat is het verschil?
Fried beans: sla ik ook over.

Alvast bedankt!
JAAAA !!! een compleet ontbijt noemen ze ook wel "the full monty" en da's echt SUPER !!

Ik heb het voor het laatst een jaar geleden gegeten en ik zat VOL daarna !! Ik heb twee dagen heel weinig gegeten, maar zelfs de blackpudding is superlekker, je weet niet wat je mist.

bacon gewoon in de pan droogbakken
sausages noemen ze ook wel bangers en zijn idd die witte bleke dingen, maar een lekkere duitse worst kan ook hoor of elke bratwurst die er maar is.
tomaten, gewoon op de grill bakken of anders in de pan met de snijzijde naar beneden.
fried bread is ECHT fried bread: boter op beide zijden, en dan in de pan bruin bakken, het moet overigens wel zowat geel zijn van de boter he, engels ontbijt is per definitie vet en machtig.
fried beans is gewoon een blik witte bonen in tomatensaus in een pan opwarmen
geklutste eitjes erbij

En als variant had ik er rosti-rondjes bij....yam yam...

zelfs nu heb ik op dit tijdstip er al weer zin in.

#calorieen: 5000 ofzo?
I would not fear a pack of lions led by a sheep, but I would always fear a flock of sheep led by a lion. (Alexander the Great (356 BC-323 BC))
  maandag 30 augustus 2004 @ 01:44:37 #31
99922 Dow.Jones
the world's leading index
pi_21631794
oh ja engelse thee is ook thee zo zwart als koffie, dan melk en suiker erbij
I would not fear a pack of lions led by a sheep, but I would always fear a flock of sheep led by a lion. (Alexander the Great (356 BC-323 BC))
pi_21651667
Ik mis de scrambled eggs, horen die er niet bij? En ook in reepjes gesneden aardappel (geen rösti) staan er ook niet bij. Je hoeft bij een english breakfast trouwens niet persé thee te drinken. Bij een B & B kan je meestal kiezen tussn thee of koffie.
pi_21652839
Maar de koffie is voor nederlanders niet altijd een aanrader........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 10:49:34 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21656337
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 00:56 schreef krakkemieke het volgende:
Maar de koffie is voor nederlanders niet altijd een aanrader........
koffie in de states is erger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21661585
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

koffie in de states is erger
Vrijwel alles in de states is erger... Het land waar je staten moet doorkruisen op zoek naar een fatsoenlijk restaurant (dat niet tot een of andere keten hoort!)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21661617
Ik anders graag een Grand Slam bij Denny's!! Niks mis mee!!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_21739745
Ik heb een keer scrambled egg op fried bread (die driehoekige broodjes) gehad .
Alleen, hoe maak ik dat? (vooral de scrambled egg)
pi_21739794
Fried bread is gebakken brood. Brood besmeren en bakken tot lekker bruin.
Scrambled eggs is geroerde omelet. Kluts eieren los met kruiden en melk en roer in een pan met dikke bodem. Het moet vochtig blijven.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_21739881
Ok, ga ik een keer proberen
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:31:45 #40
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_21799384
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah, thanx. Welke worstjes lijken er op die je wel kunt krijgen?
Northumbrian Sausages, te koop bij de grotere Albert Heijns.

Bakbacon kun je ook kopen bij de AH. Lekker bakken in de pan tot het knapperig is, ernaast bak ik een paar van die worstjes tot ze lekker bruin zijn en knapperig aan de buitenkant, wat baked beans erbij, wat toast met boter, lekker gesmolten en zoutig. Als extra haal ik een blikje Spam (Smac), snijd dat in een kleine plakjes en bak dat op. Black pudding doe ik niet, want dat is te moeilijk om te maken hehe. Eieren klop ik eerst op met wat melk, zodat het lekker romig wordt.
En dan drink ik er een lekker bakje thee bij.

Tot zover mijn English Breakfast a la Python.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:34:54 #41
45206 Pietverdriet
pi_21799437
Wat ik mis zijn de Kippers, gerookte haring
Moet ook bij een goed engels ontbijt maar krijg je in een hotel of B&B zelden omdat het inmiddels een delicatesse is.
pi_21800680
Oh ja idd Pietverdriet, we vergaten de kippers...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 7 september 2004 @ 12:49:53 #43
45206 Pietverdriet
pi_21801710
Oh, en de Porridge natuurlijk, in licht gezouten water of in melk gekookte granen, Pap lijkt er erg op. En als je traditioneel victoriaans gaat doen, dan ook Kedgeree, gemaakt van gerookte vis, meestal kabeljauw, gekookte rijst en hardgekookte eieren. Vooral bij mensen die in India hebben gezeten. Verder is devilled kidneys een klassieker, gebakken lamsniertjes (in een pittige mosterdsaus bijvoorbeeld)
Verder een halve grapefruit met een blikkers in het midden, niet lekker, maar je krijgt het wel.
Bubble and squeak, gebakken aardappels, kool, wortelen, spruitjes en erwten, als ontbijt op maandag na de zondagse "roast" waar dan nog van over is (koud vlees dus) met ingelegde uitjes in het zuur en augurkjes.

In ierland natuurlijk ook Soda Bread (een brood gebakken met zelfrijzend bakmeel, ipv gist)
pi_21801739
Piet, je gaat overboord..

Verdomme, daar gaat mijn slanke lijn...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:50:39 #45
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_21803831
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en de Porridge natuurlijk, in licht gezouten water of in melk gekookte granen, Pap lijkt er erg op. En als je traditioneel victoriaans gaat doen, dan ook Kedgeree, gemaakt van gerookte vis, meestal kabeljauw, gekookte rijst en hardgekookte eieren. Vooral bij mensen die in India hebben gezeten. Verder is devilled kidneys een klassieker, gebakken lamsniertjes (in een pittige mosterdsaus bijvoorbeeld)
Verder een halve grapefruit met een blikkers in het midden, niet lekker, maar je krijgt het wel.
Bubble and squeak, gebakken aardappels, kool, wortelen, spruitjes en erwten, als ontbijt op maandag na de zondagse "roast" waar dan nog van over is (koud vlees dus) met ingelegde uitjes in het zuur en augurkjes.

In ierland natuurlijk ook Soda Bread (een brood gebakken met zelfrijzend bakmeel, ipv gist)
Niemand eet dat knaas... Blikkers? Je bedoelt zeker 'flikkers', en dan erboven X-(
pi_21848581
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:14 schreef vdo28 het volgende:
[afbeelding]

Ziet er lekker uit, behalve dat dat worstje een geslachtziekte heeft
Zo vaak gehad, alleen eet ik geen worst (en nog nooit black pudding gehad, zoals weinig engelsen). Heb nu weer zin om naar een B&B te gaan of Little Chef
pi_21848628
Doe mij maar gewoon een paar boterhammetjes met ham

Of een royale with cheese
pi_21848659
Heel nuttig topic, zondagochtend ga ik eens uitpakken........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_21877285
Ik mis trouwens de kidneys, gebakken varkensniertjes hoort ook bij Full English Breakfast.

Weet je hoe ze trouwens een niet-Engels ontbijt noemen? Continental breakfast :-)
pi_21878770
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:22 schreef sushi-nori het volgende:
Ik mis trouwens de kidneys, gebakken varkensniertjes hoort ook bij Full English Breakfast.

Weet je hoe ze trouwens een niet-Engels ontbijt noemen? Continental breakfast :-)
Heb zo vaak in Engeland een Full English Breakfast gehad, maar nog nooit in mijn 22 jarige leven kidneys bijgekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')