abonnement Unibet Coolblue
pi_21528168
En hier is dan waarschijnlijk het laatste deel van turnen!
De wedstrijd dagen van de artistieke gymnastiek zijn voorbij, gisteren afgesloten met een gala.
Vanaf overmorgen begint het ritmische gymnastiek.

Hier een aantal hoogtepunten van het gehele toernooi:

Dag 1: Nederlandse Turnsters zijn niet door naar de finale.
Suzanne Harmes na een (letterlijk) verpletterende balkoefening verpletterde alleen maar zichzelf.
Laura van Leeuwen toonde te weinig vormbehoud, maar heeft wel een nieuw element op de brug op haar naam staan!

Dag 2:
Japan wint bij de mannenteamfinale Het Goud.
Gvolgd door de verenigde staten en daarna Roemenie.

Dag 3:
Bij de vrouwenteams wordt Roemenie zeer terrecht 1e.

Hier is op balk Alexandra Georgina Eremia. Catalina Ponor, Monica Rosu en Nicoleta Danielle Sofronie zaten onder andere ook in het team.

Daarna volgt de Verenigde Staten, die na een verloren jaar in Sydney 2000 met een slecht team, dit keer met een goed team op de proppen komt.

Dit is Mohini Bhardwaj, teamcaptain. Courtney Kupets, Carly Patterson Annia Hatch en Terin Humphrey had zij onder haar hoede.
En derde wordt Rusland. Khorkina, Pavlova en Zamolodchikova zijn de pijlers van dit team.

Anna Pavlova.

Dag 3:
Paul Hamm uit Amerika wordt in de laatste ronde bij de individuele meerkampfinale 1e bij de mannen, gevolgd door 2 Koreanen. De Koreaan dient echter een aanklacht in omdat de uitgangswaarde van de Koreaan niet goed was uitgerekend. De FIG geeft 3 juryleden een rode kaart, maar er is voorlopig nog niks verandert in het klassement.

Dag 4:
Svetlana Khorkina wordt op de individuele meerkamp opzij geruimd door de 16 - jarige Carly Patterson uit de Verenigde Staten. Svetlana zegt later tegen de pers dat ze het niet eens is met de jurering en dat ze het allemaal al van tevoren wist.

Svetlana - Carly

Vandaar het pruilmondje gedurende de gehele wedstrijd. Carly zou volgens haar geen waardige tegenstander zijn geweest.. ooop, zo maak je vrienden aan het einde van je carierre Khorki!
De Chinese turnster Zang Nhan wordt 3e.

Dag 5:
Toestelfinales Sprong en Brug dames
Toestelfinales Voltige en Ringen heren

Bij de dames op sprong wint de Roemeense Monica Rosu

2e wordt Annia Hatch en derde de Russische Anna Pavlova.
Bij de heren op voltige wint de Chinees Teng Haibin met een zeer dynamisch en strakke oefening!
De voormalig olympisch kampioen naar ik mij meen te herinneren wordt 2e, namelijk Marius Urzica.
De derde plaats is voor de Japanner Takehiro.

Dan het koningstoestel voor Queen Khorkina (zoals in het publiek stond) ok, ik haat haar maar dit einde gun je natuurlijk niemand. Ze moest turnen op brug, haar beste toestel, er is een element naar haar genoemd die ze ook altijd uitvoerd, en vlak na de Khorkina maakt ze een handstand gevolgd door een anderhalve draai op de handen, maar ze draait te laat te weinig armkracht en valt zo neer.
Na 2 reuzenzwaaien maakt ze nog een afsprong maar het is gedaan met deze Russische dame.
Het meest stomme wat iemand ooit heeft kunnen doen (zeker na de uitbrander van de inidviduele meerkamp) doet Khorkina, ze loopt uit de zaal, iets dat verboden is en zeer, maar dan ook zeer onsportief gedrag vertoond. Ze heeft er zelf voor gezorgd dat iedereen haar zal herinneren als een zeer arrogant meisje waar het allemaal iets te hoog in de bol is gestegen. Zonde!!!
De Franse Emilie Lepennec wordt 1e!
Daarna volgt de Amerikaanse Terin Humphrey en 3e wordt ook van Amerikaanse afkomst Courtney Kupets.

Maar dan komt daar het Griekse nationalisme wat ineens over alle juryleden heerst naar voren. De Ringenfinale.

Dimostenis Tampakos (boven) liet een oefening zien, wat ik hem zeker niet na doe. Maar de Bulgaar Jordan Jovtech wel, en zelfs een tikkeltje beter! De oud gediende Italiaan Yuri Chechi kon er ook wat van en ik had denk ik niet zo gejureerd. Maar kennelijk is het aandeel van het publiek belangrijker dan stabiliteit.
Zwak, heel zwak!
De Bulgaarse coach heeft inmiddels een klacht ingediend.
De vloerfinale bij de mannen wordt gewonnen door de Canadees Kyle Shewfelt, gevolgd door de Roemeen Marian Dragulescu en ook hier weer maar dan als 3e de Bulgaar Jordan Jovtech.

Dag 6:
Toestelfinales heren sprong, brug gelijk en hoog rek
Toestelfinales dames balk en vloer.

Bij de heren valt de Russische Bondarenko 2 maal en heeft waarschijnlijk een gebroken middenrif opgelopen. De Spanjaard Gervassio Deferr wordt 1e.
Bij de heren brug gelijk wint de Oekrainer Valeri Goncharov, die later van het hoog rek afvalt.
Bij het hoog rek.
Er waren een aantal toppers, en na deze wedstrijd is er duidelijk geworden dat er iets grondig moet veranderen bij het jurysysteem mannen.
De Italiaan Cassina wint hier terrecht de finale. Maar dit gaat niet helemaal zonder kleerscheuren. Voordat de zilveren medaille winnaar (Paul Hamm Amerika) wilt beginnen moet hij een kwartier wachten op het fluitconcert voor de beoordeling van de oefening van de Rus Alexei Nemow (Val Kilmer lookalike). De jury verandert de score (zwak!) maar geeft geen verandering in het klassement. Nemov wordt 5e. Met 5 vluchtelementen, terwijl de rest er 3 of minder turnde.
Hoe makkelijk beinvloedbaar ben je dan als jurylid?

Dan naar de vrouwen.
De Roemeense Catalina Ponor won goud op beide onderdelen!!
Een top prestatie voor deze 17 jarige turnster.

Mooie turnster, mooie uitstraling. Hopen dat ze blijft doorturnen tot heel oud!!!

Leuke wedstrijden allemaal, maar veel gedoe met juryleden bij het mannenturnen.
Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verslagen.
Nu ga ik weer verder leren voor mijn autotheorie!

Edit: Dit is trouwens een vervolg van de voorgaande topics:
Het turnen-topic
Het grote turnen topic [deel II]

[ Bericht 1% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 25-08-2004 10:02:49 (Vervolg van vergeten!) ]
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21528785
Sweetsixteen16 mag ik je stukjes gebruiken voor mijn website ?
Dominic
pi_21528811
Erg leuke verslagen!
pi_21529064
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:38 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Sweetsixteen16 mag ik je stukjes gebruiken voor mijn website ?
Heb je je site al online? URL?
pi_21529253
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:38 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Sweetsixteen16 mag ik je stukjes gebruiken voor mijn website ?
Lief dat je het vraagt.
Ik besef dat als ik iets op internet zet, dat het ook makkelijk gekopieerd en geplakt kan worden.
Het is leuk om te schrijven en het is nog lang niet helemaal compleet.
Maar het is ok, neem het maar over, ik wil graag een link naar je website, zodat ik hem in de gaten kan houden!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_21529345
die redirect nu nog door, eventjes wachten.
Dominic
pi_21529433
het is eigenlijk een fanpagina voor Carly..
Dominic
pi_21529648
Let op: het kan 15-30 minuten duren voordat uw redirect volledig actief is.
Dominic
pi_21529682
Ok mensen bij deze:

http://www.carlypatterson.nl

Ik ga er nog iets leuks van maken (maar ik moet straks even weg daarom)
Dominic
pi_21529815
Er moet nog heel wat aan gedaan worden dominic. En ik zou iets met die foto van Carly doen, aangezien iemand anders die foto gemaakt heeft. Zet haar vrijstaand op een zwarte achtergrond bijvoorbeeld, en in grote letters erboven Dutch Carly Patterson Fanpage ofzo. Ik heb nog een guestbookscript trouwens. Die ziet er zo uit: http://www.obat-illustraties.net/whyred/whybook.html
pi_21529926
Er moet nog heel wat aan gedaan worden dominic > dat weet ik
Ik kan niet goed met foto's bewerken overweg, ik denk dat ik een flash intro ga maken.
Dominic
pi_21531201
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:39 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Er moet nog heel wat aan gedaan worden dominic > dat weet ik
Ik kan niet goed met foto's bewerken overweg, ik denk dat ik een flash intro ga maken.
ik kan wel een beetje fotosoepen... dus misschien kan ik je helpen :p contact me maar op redrum314 AT hotmail.com als je wil
pi_21531302


zoiets wil ik ook
Dominic
pi_21531521
zo..ff een nieuwe account aangemaakt.. ik was dus molletje

ik zal ff kijken of ik er iets van kan maken
pi_21532472
ok ik maak 3 frames een boven frame, links een frame met links en rechts een frame waar alle informatie in komt te staan
Dominic
pi_21532623


ff snel wat gemaakt

je bedoelt zoiets dus?
pi_21532877
ja zoiets
Ik wil liever geen frames maken maar dat betekend dat ik wel een mooi design moet hebben
is dat gemaakt met photoshop of paintshop
Dominic
pi_21532906
paintshop pro.
pi_21533766
ik ben nu dreamweaver aan het downloaden en daarmee ga ik de knoppen maken
Dominic
pi_21537269
dacht ik, het is toch niet zo makkelijk als ik had verwacht
Dominic
pi_21540484
klik hier

Ik zal 'em nooit officieel online zetten maar goed, twee uurtjes lekker gepruts in m'n vakantie. Ja, ik werk op een reclameburo, het is m'n vak...
pi_21540588
Colour heb je die links, gastenboek.. enz plaatjes ook los ? en dat achtergrond plaatje zonder die teksten ?
Ik wou dat ik ook zoiets kon maken
Dominic
pi_21540829
Ik kan dit soort plaatjes ook wel gebruiken, die zet ik dan in het bovenste frame, dus als je in het menu ergens op klint dan krijg je tekst te zien in het grote frame en bovenaan zo een plaatje

(<a href="bioinfo.html" target="midden" onClick="parent.boven.location.href='bio.html';">Biot</a> )

Dominic
pi_21540942
Ik heb alles in dreamweaver opgemaakt. De plaatjes gedownt van Morgan's site en in Photoshop bewerkt. Dus de composities zitten bijelkaar in telkens 1 plaatje. Je mag vanmij alle bestanden inclusief html-bestanden hebben en kijk dan maar wat je ermee doet. Als die html-bestanden opend in Dreamweaver dan zie je wat ik gedaan heb om die links naar andere pagina's te krijgen. (Je moet er namelijk nog een paar maken. Kan ik ook voor je doen, zeg 't maar).

Maar geef je e-mail. dan stuur ik ze in een zip-file.
pi_21540971
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 20:00 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Ik kan dit soort plaatjes ook wel gebruiken, die zet ik dan in het bovenste frame, dus als je in het menu ergens op klint dan krijg je tekst te zien in het grote frame en bovenaan zo een plaatje

(<a href="bioinfo.html" target="midden" onClick="parent.boven.location.href='bio.html';">Biot</a> )

[afbeelding]
Nou ik vind dat plaatje nou net niet zo sterk hehehe... Als je een banner wilt, dan moet je er iets beters van brouwen vind ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')