abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21527278
Sommige dingen zijn zo mooi in hun eenvoud. Zoals een nieuw RJP-topic dat ook met een nieuwe plaat begint:

Slaapt winter
en zomer
pi_21528812
Een weemoedige Jood .
pi_21529284
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:40 schreef Gellius het volgende:
Een weemoedige Jood .
M'neer was van Joodse bloede, hoewel niet praktizerend. Weemoedig was meneer naar verluidt geenszins. Hij was extrovert en hield van feestjes, dansen en een drankje op zijn tijd. Ook humor was aan meneer welbesteed. Overigens staan al deze feitjes volslagen los van meneer's claim to faim.
Slaapt winter
en zomer
pi_21530609
Ik ga Babybola van de crash halen en de rest van de dag vol liefde naar haar staren.

Doet u gerust een tussenplaat of schiet wat losse flodders. Tot morgen
Slaapt winter
en zomer
pi_21531960
Van de crash nogal! . Die ouders van tegenwoordig worden ook maar steeds onverantwoordelijker .

Enfin. Is er een tussenpersoon met een plaatje?
pi_21551239
... 'bola?
pi_21551338
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 09:50 schreef Gellius het volgende:
... 'bola?
Ingecheckt
Slaapt winter
en zomer
pi_21551368
Mijnheer was verenigdestatens?
pi_21551420
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 09:59 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer was verenigdestatens?
Een goede vraag heer Gellius, en dat op de vroege morgen.

Eens kijken of ik daar een goed antwoord bij kan produceren. Meneer was strikt genomen niet verenigdestatens, daar hij niet in dat land was geboren. Meneer heeft echter zijn gehele werkzame leven in de Verenigde Staten gewerkt, met uitzondering van de eerste 4 jaar. Gezien de aard van een deel van zijn werkzaamheden aldaar, vermoed ik dat meneer op enig moment het staatsburgerschap van de US of A verwierf, weshalve ik uw vraag met een eenduidig 'ja' kan beantwoorden.
Slaapt winter
en zomer
pi_21551718
Maar van geboorte was het een Pool, - frenologisch gezien is iets anders goed mogelijk. Polen hebben meestal onmogelijke namen, dus ik mag aannemen dat meneer op enig moment ook zijn naam ververenigdestatend heeft?
pi_21551812
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 10:27 schreef Gellius het volgende:
Maar van geboorte was het een Pool, - frenologisch gezien is iets anders goed mogelijk. Polen hebben meestal onmogelijke namen, dus ik mag aannemen dat meneer op enig moment ook zijn naam ververenigdestatend heeft?
Meneer was geen Pool, en meneer's achternaam is voor iedere westerling eenvoudig uit te spreken. Meneer heeft wel een kleine achternaamswijziging ondergaan, maar dat was omdat papa een adellijke titel kocht. Meneer's voornaam is wel degelijk ververenigdestatend, hoewel mijn persoonlijke mening is dat zijn oorspronkelijke naam prima uitspreekbaar was.
Slaapt winter
en zomer
pi_21553343
Het zal wel niet Jack Ruby zijn, want dat is een grap voor eerstejaars studenten.
pi_21553895
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 11:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Het zal wel niet Jack Ruby zijn, want dat is een grap voor eerstejaars studenten.
Inderdaad heer John_U_Strated, die is het niet.
Slaapt winter
en zomer
pi_21553896
edit: dubbel
Slaapt winter
en zomer
pi_21554220
Hoe vulgair overigens - een titel kopen! Waar speelde hij dit klaar?
pi_21554653
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 12:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe vulgair overigens - een titel kopen! Waar speelde hij dit klaar?
Meneer's papa was ongetwijfeld deel van de nouveau riche De titel is vermoedelijk gekocht in het Pruissisch Keizerrijk, meneer's biografie is hierover niet helemaal duidelijk. Overigens was het kopen van titels in veel Europese landen niet ongewoon.
Slaapt winter
en zomer
pi_21554734
Enfin, mijnheer had er in Amerika toch niets aan.
Deze bon-vivant was een cultuurmens?
pi_21555063
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 12:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Enfin, mijnheer had er in Amerika toch niets aan.
Deze bon-vivant was een cultuurmens?
Hooguit als liefhebber, heer Sports, hooguit als liefhebber
Slaapt winter
en zomer
pi_21555964
Straalmotorvoertuigwetenschapper?
pi_21556107
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:52 schreef beeer het volgende:
Straalmotorvoertuigwetenschapper?
Meneer schapte wel weten, en dan nog exacte weten ook. Met straalmotorvoertuigen heeft meneer echter onthustsend weinig van doen gehad.
Slaapt winter
en zomer
pi_21556405
Heeft mijnheer iets met Manhattan en de Drieeenheid van doen gehad?
pi_21556554
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft mijnheer iets met Manhattan en de Drieeenheid van doen gehad?
Manhattan is wel op de een of andere wijze aan meneer te linken. Met de drie-eenheid zie ik de link minder snel, maar misschien kunt u mij die clarficeren, gezien uw zonnebril, heer Strated?
Slaapt winter
en zomer
pi_21556805
TRINITY zorgde voor een ontploffing in New Mexico, hr. P.
pi_21556938
He jakkie, dat geeft zo'n rommeltje. Meneer was inderdaad betrokken bij dit gebeuren. Hij werkte op de theorie afdeling in Los Alomos. Rond de tijd van die ontploffing schreef meneer ook een klassiek boek.
Slaapt winter
en zomer
pi_21557041
Ging dit klassie boek ook over de onderhavige vernietiging?
pi_21557242
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Ging dit klassie boek ook over de onderhavige vernietiging?
Welzeker. Het is in eerste aanleg een klassieker voor wiskundigen en theoretische economen, maar Koude Oorlog strategen wisten uitstekend raad met meneer's ID-en over wederzijds gegarandeerde vernietiging (met het briljante acroniem "MAD" in het verenigdstatens).
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 01:16:07 #27
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_21571313
J. Robert Openheimer.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_21573555
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 01:16 schreef sooty het volgende:
J. Robert Openheimer.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 01:28 schreef zakjapannertje het volgende:
George F. Kennan
Dappere nachtelijke pogingen heren, maar vergeefs helaas
Slaapt winter
en zomer
pi_21574074
John von Neumann.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_21574102
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:26 schreef pyl het volgende:
John von Neumann.
Een zeer wakkere heer pyl verblijdt ons met het juiste antwoord!

Vrij naar de fillum van Ome Willum:

Luister nu naar wat ik vraag
komt er ook een plaat vandaag?
Slaapt winter
en zomer
pi_21574834
pi_21575022
Ha, een lekker gezonde Hollandse jongen! In de handel, wed ik. Op de Oost?
pi_21575042
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:26 schreef Gellius het volgende:
Ha, een lekker gezonde Hollandse jongen! In de handel, wed ik. Op de Oost?
Hoewel leedvermaak mij vreemd is, gniffel ik toch om deze misgeboorte van een antwoord.
pi_21575154
Ha, een lekker gezonde Duitse jongen. Van de Hanse, wed ik. Oostzeevaart?
pi_21575164
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:32 schreef Gellius het volgende:
Ha, een lekker gezonde Duitse jongen. Van de Hanse, wed ik. Oostzeevaart?
Dat ''Duitse'' geef ik u.
pi_21575181
Verrassend, Withustrated!
pi_21575192
hmmzzz, meneer's postuur duidt op een zittend beroep, het open boordje op een vrijdenker. Meneer schapte derhalve weten. Het land van herkomst is lastiger, meneer's onderkinnen verbergen de kaaklijn, zijn wallen bedekken de oogopslag. De neus (maar wat zegt een neus) neigt naar de mediteranee. Tegen beter weten in houd ik het op Italië.

edit: Duits bedoel ik natuurlijk
Slaapt winter
en zomer
pi_21575281
Wetenschappers zijn niet van die papventjes, Para! Die ontzeggen zich het aards genot in hun drieste achtervolging van de Waarheid. Dat zou jij toch moeten weten. Mijnheer was derhalve schilder. Eéntje van het losbandige soort.
pi_21575305
Vrijdenker was mijnheer al helemaal niet. Wetenschapper of schilder evenmin.
Duitser; allicht.
pi_21575335
Goed. Het was een generaal. Natuurlijk. Een maarschalk. Een admiraal.
pi_21575352
Deze landrot was artistiek, maar wat wil je ook, met zo'n kind?
pi_21575418
mmmmm, merkwaardig

Wat dan met die open boord? Een zeeheld wier uniform in krijgsgevangenschap is ontnomen? Neuh, een Duitse zeeheld, what are the odds? Een Duitsch politiker met open boord, weinig waarschijnlijk. Een misdadiger ligt meer voor de hand. White collar crime avant la lettre. De beroemde Duitse fraudeur..... kan even niet op zijn naam komen

edit: tssssk, ik peins traag vandaag. Als ik uitgepeinsd ben, zijn mijn overpeinzingen reeds achterhaald
Slaapt winter
en zomer
pi_21575630
Johann Ambrosius natuurlijk.
pi_21576000
Beeer! Je hebt iets geraden!!!!!!!! Gefeliciteerd man!

.
pi_21576297
Heb dank, heb dank.

O ja, en plaatje en zo.
pi_21576363
pi_21576910
Een Italiaan, evident. Met een goed gelijkende filosofen pose. Acteur derhalve, en lang geen slechte.
Slaapt winter
en zomer
pi_21576983
Mijn achting voor u kan nog slechts stijgen na die repliek, drs. Papa.
pi_21577027
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn achting voor u kan nog slechts stijgen na die repliek, drs. Papa.
Ik ben op het dieptepunt aangeland begrijp ik?

Dan zal meneer wel een Scandinavisch kinderboekenschrijver zijn.
Slaapt winter
en zomer
pi_21577063
Mijnheer was nog eerder Italiaan dan Scandinavier. En, hoewel bepaald niet voor kinderen, schrijver was mijnheer zeker.
pi_21577131
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:10 schreef Johan_de_With het volgende:
schrijver was mijnheer zeker.
knap he, dat ik dat zomaar zie. Pulp of fictie?
Slaapt winter
en zomer
pi_21577155
Realistisch is zijn werk niet, maar fictie - dat zou ik toch niet zeggen. Bloedig ook, maar geen pulp.
pi_21577265
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Realistisch is zijn werk niet, maar fictie - dat zou ik toch niet zeggen. Bloedig ook, maar geen pulp.
geen fictie, niet realistisch en wel bloedig

wat moet ik daar nu van maken? Deed meneer verslag van onalledaagse misdaden? Was meneer een beschrijver van waargebeurde oorlogsheroïek? Een essayist van pijnlijke bedrijfsongevallen?

'bola is het spoor volledig, maar dan ook volledig bijster.
Slaapt winter
en zomer
pi_21577293
Mijnheer was getekend door de oorlog, en deed daarvan verslag in onalledaagse taal, heer Bola. U kent vast wel een van zijn gedichten.
pi_21577527
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer was getekend door de oorlog, en deed daarvan verslag in onalledaagse taal, heer Bola. U kent vast wel een van zijn gedichten.
ach, een po-eet Zeg dat dan. Die onalledaagse taal, had die wat weg van het Frans?
Slaapt winter
en zomer
pi_21577742
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:31 schreef Parabola het volgende:

[..]

ach, een po-eet Zeg dat dan. Die onalledaagse taal, had die wat weg van het Frans?
In zoverre dat het Duits was, ja.
pi_21577951
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

In zoverre dat het Duits was, ja.
Die talen zijn dan ook sterk gelijkend. Zo eindigt in beide talen het woord voor 'poep' op een -e. Kom daar in het Nederlands of het Engels maar eens om.

Enfin, die Duitstalige oorslogsdichtmeneer, leeft die heden ten dage nog, en indien zo, is hij nog dichtende?
Slaapt winter
en zomer
pi_21577974
Mijnheer is in een Franssprekend land om het leven gekomen, reeds vele jaren her.
pi_21578095
Ik moet weer enkele aaneengesloten momenten aan mijn werk besteden momenteel. Ik houd meneer even in gedachten.

Later
Slaapt winter
en zomer
pi_21578238
Da's Paul Celan.
pi_21578321
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:02 schreef pyl het volgende:
Da's Paul Celan.
Krek, heer pyl, krek.
pi_21582354
Heer pyl is op dreef vandaag.

Plaatje, iemand?
Slaapt winter
en zomer
pi_21629403
Pfft, morgen weer hoor.
pi_21633400
Slaapt winter
en zomer
pi_21634754
Een geleerde met een mutsje. Tevens geestelijke?
Helpt waar hij kan!
pi_21634869
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 11:01 schreef NoSigar het volgende:
Een geleerde met een mutsje. Tevens geestelijke?
Drie maal raak, heer geen sigaar
Slaapt winter
en zomer
pi_21635325
Nu is ook meteen elke inspiratie op.

Exacte wetenschapper, iets met sterren misschien, uit Italië of Spanje?

En flink ruzie gehad met de Heilige Stoel?
Helpt waar hij kan!
pi_21635475
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 11:34 schreef NoSigar het volgende:
Nu is ook meteen elke inspiratie op.
hmmmzz, wat nu gedaan?
quote:
Exacte wetenschapper, iets met sterren misschien uit Italië of Spanje?
M'neer was primair filosoof, daarnaast wiskundige en theoloog. Hij heeft wel eens een planeet voorlangs de zon zien schuiven, maar het is een minor detail binnen zijn wetenschappelijke oeuvre. Mijnheer was Spanjool noch spaghettivreter, maar u is verdomd warm
quote:
En flink ruzie gehad met de Heilige Stoel?
Ach ruzie, wat is ruzie? Zoals wel meer wetenschappers in zijn tijd, heeft meneer wel eens iets gezegd dat de Kerk van Rome liever niet gehoord had, maar hooglopende ruzie heeft meneer niet gemaakt.
Slaapt winter
en zomer
pi_21654926
Pierre Gassendi. Eitje.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_21655120
Doe maar een pleitje batuwu. Een plaatje, bedoel ik.
pi_21655199
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_21655312
Dat is een rood pleitje, kapitein.
pi_21655318
Ah. Nu zie ik het wel. Scrooge. Volgende graag.
pi_21655368
Je zou inderdaad kunnen zeggen dat meneers levenswerk gebaseerd is op zuinigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Batuwu_Griekgriek op 31-08-2004 09:47:49 (Hoppetee, posticon erbij. Kan mij het schelen.) ]
pi_21655455
Drek. je trapt niet in mijn kleine bluf. Nu rest mij niets dan toe te geven dat ik het niet in één oogopslag gezien heb en het pad der hints te bewandelen.

Maar goed, mijnheer was Amerikaan natuurlijk. Had hij iets met beren?
pi_21655517
Kijk nou eens naar dat voorhoofd en vertel me dan: is het een Duitser of is het een Duitser?

Meneer hield niet zo van beren en was dan ook een slecht mens.
pi_21655555
Hm. Hij heeft inderdaad een wat Schopenhaueriaans voorhoofd. Maar zeg eens eerlijk: deze man was al dood toen deze foto genomen werd, niet?
pi_21655640
Dit was inderdaad een promotiefoto van de plaatselijke taxidermist, die overigens in zeven dagen van zijn griep werd afgeholpen.
pi_21658992
Was het een slachtoffer van de griepepidemie van 1918?
Helpt waar hij kan!
pi_21659455
Dat was natuurlijk wel érg toevallig geweest, als ik met mijn plaatje vooruitgelopen had op het weetje van de dag. Mijn talenten zijn schier eindeloos, maar helderziendheid blijft voor mij nogal duister (mwoehaha!).

Enfin, goed te zien dat je een aandachtig lezer bent en mijn hintjes ziet. Meneer stierf driekwart eeuw eerder.
pi_21659978
En mijnheer was medicus.
pi_21660222
Dat maakt het nog erger!
pi_21661030
Nòg erger! Jeetje .
pi_21663254
Rakkers, dit wordt natuurlijk niks zo. Aangezien ik mij nu ga vermeien met de geest en het lijf van mevrouw Griekgriek, waarbij ik een onwijze flow zal opwekken, waarvan de vibraties dit topic op zijn grondvesten zal doen schudden, zullen jullie het met het sterk verdunde genot van een rottig tussenplaatje moeten doen, al zal zelfs dat jullie wel weer niet vergund zijn omdat er natuurlijk weer niemand de verantwoordelijkheid op zich wil nemen dit toch zo aardige topic (je leert er ook nog eens iets van!) op gang te houden en iedereen elkaar schaapachtig gaat zitten aanstaren, waarna de schuld ongetwijfeld bij "de nachtploeg" zal worden gelegd. Het leven is een tranendal.
pi_21663377
Batuwu, je hebt een, een vriendinnetje! Wat leuk!
En wat zullen je ouders opgelucht zijn!
Helpt waar hij kan!
pi_21664765
Hm, Samuel Hahnemann, die de heilzame werking van het schudden ontdekte. Geen berenliefhebber, inderdaad.
Eitje.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21677939
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:08 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
mevrouw Griekgriek,

Gelijkt zij op deze dame?

Slaapt winter
en zomer
pi_21678471
is dit teglijk een nieuwe opgave, paraheer?
pi_21678487
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:47 schreef Gellius het volgende:
is dit teglijk een nieuwe opgave, paraheer?
Oh, dat is eigenlijk wel een puik plan 'ius, laten we dat maar doen
Slaapt winter
en zomer
pi_21678551
Griekse?
pi_21678569
Maar neen, hoe komt u daar toch bij, mijn waarde?
Slaapt winter
en zomer
pi_21678624
Een wilde gok. Laat ik dan ook gelijk maar even vragen of zij slechts bekendheid geniet als iemands moeder, zus of oudtante (want dat is in op het moment, in RJP) of heeft ze ook op eigen kracht nog wat gepresteerd?

Bestaat die nachtploeg eigenlijk nog wel?
pi_21678729
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:00 schreef Gellius het volgende:
Een wilde gok. Laat ik dan ook gelijk maar even vragen of zij slechts bekendheid geniet als iemands moeder, zus of oudtante (want dat is in op het moment, in RJP) of heeft ze ook op eigen kracht nog wat gepresteerd?
Ik dwaal niet mee met de laatste hype, mijn waarde 'ius, ik plaats mensen slechts omwille van hun eigen claim for fame. Mevrouw heeft op eigen kracht dingen gedaan waarvan wij haar kunnen kennen. Daarnaast heeft zij, in loondienst, zijdelings bijgedragen aan de werken van heur vakgenoten, maar ook dat deed zij op eigen kracht. M'vrouw is immers een moderne vrouw, niet zomaar een hittepetitje.
quote:
Bestaat die nachtploeg eigenlijk nog wel?
Ik vermoed dat deze gesneuveld is in het fatsoen-offensief van onze premier. Hoewel ik haar vaak bemopperd heb, betreur ik haar verscheiden
Slaapt winter
en zomer
pi_21678815
Ze was dus wetenschapster. En aan de scherpte van haar blik meen in een bèta te herkennen.
pi_21678886
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:17 schreef Gellius het volgende:
Ze was dus wetenschapster. En aan de scherpte van haar blik meen in een bèta te herkennen.
Als naar conclusies springen een Olympische discipline was, had ik u medaillekansen toegedicht, heer Gellius. Mevrouw schapte helegaar geen weten, zelfs de studie die zij deed ter voorbereiding van haar werkzame leven kan men met goed fatsoen nauwelijks wetenschappelijk noemen. De scherpe blik die u meent te ontwaren is te wijten aan de hoge leeftijd waarop deze prent genomen is.
Slaapt winter
en zomer
pi_21679112
Grombl. Wat was ze dan? Politica?
pi_21679150
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:37 schreef Gellius het volgende:
Grombl. Wat was ze dan? Politica?
Niet helemaal uw dag, is het wel? Ik kan uw gespartel niet langer aanzien. Laat ik u wat vooruit helpen: Mevrouw was auteur. Zij schreef. Desondanks bleef zij niet.
Slaapt winter
en zomer
pi_21679383
Inderdaad, alles is kut en ik wil bier.
pi_21679402
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:53 schreef Gellius het volgende:
Correct. Plaatje!
Slaapt winter
en zomer
pi_21680948
quote:
Op woensdag 1 september 2004 10:53 schreef Gellius het volgende:
pi_21687199
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:12 schreef OllieA het volgende:
Hm, Samuel Hahnemann, die de heilzame werking van het schudden ontdekte. Geen berenliefhebber, inderdaad.
Eitje.
Of Ollie komt even langs. Da's natuurlijk veel makkelijker.

Christian Friedrich Samuel Hahnemann, jazeker. Uitvinder van de homeopathie en aartskwakzalver.
pi_21696441
Deze mevrouw heeft zo'n typisch amentieel syndroom gezicht.
Conclusie: het moet een vergeten geraakt Nederlands schrijfster van diepdoorvoelde streekromans zijn.
Vergeten geraakt, dus niet te raden. Slotje!

Andersgezegd: al sla je me hartstikke dood, ik zou het niet weten.

Vreemde uitdrukking trouwens, al sla je me hartstikke dood, alsof dat iemand zou moeten motiveren.
Zo van: "Eet je bordje leeg, of ik sla je dood." Ja, duh, nou en? Alsof het bordje daarmee leeg komt. Wegkieperen is wel zo efficient, en een dag niet eten is minder ongezond dan dood geslagen worden. Ik bedoel maar, als je wilt dat je kind gezond blijft eten, dan ga je het toch niet doodslaan? Ik heb nog maar zelden een dood kind een bordje leeg zien eten.
Oké, dit lijkt me wel voldoende beargumenteerd. Next!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21696785
Tegenargument: als je het kind doodslaat kun je zijn stuk vlees weggappen.
pi_21696887
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:45 schreef beeer het volgende:
Tegenargument: als je het kind doodslaat kun je zijn stuk vlees weggappen.
Dat is natuurlijk gelul, beeer.
Dat kun je sowieso doen wanneer het kind zijn of haar bordje niet leeg wil eten.
Eerst nadenken, dan posten!

Tssssssss.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21696973
Sukkel, jij hebt zeker geen kinderen. Als je een vinger uitsteekt naar dat stuk vlees terwijl het kind nog leeft zal het er alles aan doen om te voorkomen dat je het krijgt; het zal zelfs zover gaan het stuk vlees te consumeren.

Kinderen zijn kut en moeten allemaal dood.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2004 23:55:19 ]
pi_21697102
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:54 schreef beeer het volgende:
Sukkel, jij hebt zeker geen kinderen. Als je een vinger uitsteekt naar dat stuk vlees terwijl het kind nog leeft zal het er alles aan doen om te voorkomen dat je het krijgt; het zal zelfs zover gaan het stuk vlees te consumeren.

Zeg, kan je het hier een beetje netjes houden. "Een stuk vlees consumeren..." Zoiets zeg je niet in RJP, hè! Het is een beschaafd en stoffig topic.
Vieze carnivoor!

Ontopic: "Een kind dat zijn bordje niet leeg wil eten, zal ook zijn vlees niet willen opeten." Dat lijkt me logisch, dus mijn stelling blijft staan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21701423
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:31 schreef OllieA het volgende:
Deze mevrouw heeft zo'n typisch amentieel syndroom gezicht.
Conclusie: het moet een vergeten geraakt Nederlands schrijfster van diepdoorvoelde streekromans zijn.

Andersgezegd: al sla je me hartstikke dood, ik zou het niet weten.
* Parabola heeft een plaat geplaatst die Ollie A niet kon raden

Mevrouw was niet Nederlands en schreef geen streekromans.

Als mevrouw vergeten geraakt is, heeft ze dat verdomde snel voor elkaar.
Slaapt winter
en zomer
pi_21701456
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:54 schreef beeer het volgende:
Sukkel, jij hebt zeker geen kinderen. Als je een vinger uitsteekt naar dat stuk vlees terwijl het kind nog leeft zal het er alles aan doen om te voorkomen dat je het krijgt; het zal zelfs zover gaan het stuk vlees je vinger te consumeren.

Ik had het niet mooier kunnen zeggen

en je moet de groetjes van Babybola hebben. Ze is gek op beeeren
Slaapt winter
en zomer
pi_21705139
Tssssk, moet ik dan ook alles zelf doen

Was mevrouw soms Britsch?
Slaapt winter
en zomer
pi_21705152
quote:
Op donderdag 2 september 2004 13:51 schreef Parabola het volgende:
Tssssk, moet ik dan ook alles zelf doen

Was mevrouw soms Britsch?
Maar natuurlijk heer 'bola zo Britsch als een kopje thee
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 2 september 2004 @ 15:06:52 #112
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_21706592
In welke richting dient er gezocht te worden heer ' bola? Kaliber Virginia Woolf of Agatha Christie? Of eerder in de richting van ene JK Rowling?

Alles goed met babybola? Wordt het inmiddels niet tijd dat we over peuterpara beginnen te spreken?
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_21706844
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:06 schreef Herostratos het volgende:
In welke richting dient er gezocht te worden heer ' bola? Kaliber Virginia Woolf of Agatha Christie? Of eerder in de richting van ene JK Rowling?

Alles goed met babybola? Wordt het inmiddels niet tijd dat we over peuterpara beginnen te spreken?
De dames die u noemt zijn allen romancieres, heer O' Stratos, waar 'mijn' mevrouw veeleer het nobele pad der poëzie bewandelde. Over 'kaliber' doe ik geen uitspraak. Afgezien van vuurwapens, is me dat te normatief. Laat ik echter vooropstellen dat mevrouw geen kinderboeken schreef.

Babybola groeit als cola. Het gaat haar wel. Kleuteren doet zij echter nog niet.
Slaapt winter
en zomer
pi_21720330
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:22 schreef Parabola het volgende:

[..]

De dames die u noemt zijn allen romancieres, heer O' Stratos, waar 'mijn' mevrouw veeleer het nobele pad der poëzie bewandelde.
Is het Wislawa Szymborska? Ach, waarschijnlijk niet.
Maar toch:

They jumped from the burning stories, down
-- one, two, a few more
higher, lower.
A photograph captured them while they were alive and now preserves them
above ground, toward the ground.
Each still whole
with their own face
and blood well hidden.
There is still time,
for their hair to be tossed,
and for keys and small change
to fall from their pockets. They are still in the realm of the air,
within the places
which have just opened.
There are only two things I can do for them
-- to describe this flight
and not to add a final word.

Poezie redt levens. Metaforische weliswaar.
Helpt waar hij kan!
pi_21722261
mooi

maar Wislawa Szymborska is mevrouw inderdaad niet, hoewel ik wel enige gelijkenis in stijl en thema meen te bespeuren.

Belangrijke invloeden in mevrouw's werk: Auden en TS Eliot

naast gedichten schreef m'vrouw toneelstukken en libretto's
Slaapt winter
en zomer
pi_21725442
Anne Ridler.
pi_21725847
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 12:57 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Anne Ridler.

Plaat!
Slaapt winter
en zomer
pi_21725962
pi_21726032
Een streng maar rechtvaardig zeeman in ruste. Pruisische roots.
Slaapt winter
en zomer
pi_21726057
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 13:25 schreef Parabola het volgende:
Een streng maar rechtvaardig zeeman in ruste. Pruisische roots.
Pruisen zijn geen zeelieden. Deze mijnheer ook niet, al was hij geen Pruis.
pi_21726185
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 13:26 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Pruisen zijn geen zeelieden. Deze mijnheer ook niet, al was hij geen Pruis.
Neen, dat zou ook al te makkelijk zijn, het is hier Raad je plaatje voor Stand Up comedians # 102 niet. M'neer lijkt me, hoewel zelfverzekerd, geen bloeddorstig type. Kunstzinnig lijkt me ook sterk, gezien de rechtlijnige oogopslag. Politiker derhalve, gematigd rechts.
Slaapt winter
en zomer
pi_21726434
Deze academicus was toch bij heel wat bloedvergieten betrokken, zij het niet als executeur.
pi_21726761
Juist ja, een akademiker, zoals ik al zei. Uit de Hollandsche klei. Uitvinder van een lelijk ABC-wapen?
Slaapt winter
en zomer
pi_21726793
Mijnheer kende menig ABC, maar een wapen van dien aard lag nog in de verre toekomst.
pi_21726838
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 13:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer kende menig ABC, maar een wapen van dien aard lag nog in de verre toekomst.
Aha! Een linguïst

en klopte die klei?
Slaapt winter
en zomer
pi_21726861
Klei, zand, modder...mijnheer maakte zijn laarzen vies.
pi_21726932
hmmmzz, een Hollandsch linguïst met klei aan de laarzen en bloed aan de handen. Nu zijn we komende ergens.

Koloniaal bloed?
Slaapt winter
en zomer
pi_21726968
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:04 schreef Parabola het volgende:
.

Koloniaal bloed?
Hoe zou een Hollandsch linguist anders aan bloed op zijn vadermoorder komen?
pi_21727243
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hoe zou een Hollandsch linguist anders aan bloed op zijn vadermoorder komen?
Ik kan mij geen andere wijze indenken, heer Sports, vandaar ook mijn vermoeden. In de Oost, naar ik aanneem?
Slaapt winter
en zomer
pi_21727341
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:20 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik kan mij geen andere wijze indenken, heer Sports, vandaar ook mijn vermoeden. In de Oost, naar ik aanneem?
De kampong gehoort ons, drs. P. Met blanke klewang.
pi_21727507
Ha, de klewang is terug

kan het linguïsme nog niet helemaal plaatsen

M'neer adviseerde de machthebber? maar dan toch zeker niet op taalgebied
Slaapt winter
en zomer
pi_21727564
Taal is slechts een middel, heer spreekdelenboeker. Overigens steunde hij niet zozeer de machthebber alswel de coming man.
pi_21727728
hmmmzz, daar wordt het al met al niet duidelijker van. Meneer deed aan propaganda

wie is uw nieuwe spring in't veld?
Slaapt winter
en zomer
pi_21727784
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:42 schreef Parabola het volgende:
hmmmzz, daar wordt het al met al niet duidelijker van. Meneer deed aan propaganda

wie is uw nieuwe spring in't veld?
Spionage mag men wel zeggen, heer liberaal.
pi_21727917
Snoeck Hurgronje

Met excuses aan Parabola, die zo dapper aan het raden was
pi_21727929
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:50 schreef pyl het volgende:
Snoeck Hurgronje

Hulde voor deze geslaagde inbraak.
pi_21727950
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:50 schreef pyl het volgende:
Snoeck Hurgronje

Uw excuses snijden mij meer dan het feit dat u mij voor was, heer gifpyl
Slaapt winter
en zomer
pi_21727987
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:51 schreef Parabola het volgende:
Uw excuses snijden mij meer dan het feit dat u mij voor was, heer gifpyl
Nou, in dat geval: sorry hoor!
pi_21728007
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:53 schreef pyl het volgende:

[..]

Nou, in dat geval: sorry hoor!
Nou doet u het weer

Enfin, om in de sfeer te blijven:

Slaapt winter
en zomer
pi_21728161
Mijnheer heeft wat weg van Cornelis de Houtman.
pi_21728200
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer heeft wat weg van Cornelis de Houtman.
Het is inderdaad een wat onduidelijke tekening
Slaapt winter
en zomer
pi_21728216
Enfin, de een of andere raj ontvangt de massa.
pi_21728325
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Enfin, de een of andere raj ontvangt de massa.
, het gaat om de bleekneus, maar als u de naam van de raj kunt reproduceren, ben ik evenzo gelukkig.

voor OllieA: zowel de bleekneus als de inboorling goed raden aub
Slaapt winter
en zomer
pi_21728375
Kende mijnheer dan soms Houtman?
pi_21728532
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 15:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Kende mijnheer dan soms Houtman?
Het zou kunnen. Ze waren tijdgenoten en in dienst van dezelfde werkgever, maar ik vind geen vermeldingen van gezamenlijke activiteiten.
Slaapt winter
en zomer
pi_21736004
Pieter Both met een Molukse vorst?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21753804
Pieter Both met een Molukse vorst?
pi_21762235
Tussenplaatje:

.
pi_21763068
Is deze man soms in gesprek met een Molukse vorst?
pi_21763615
Neee beeer.
pi_21775075
Na een dag beraadslagingen met mijzelf gevoerd hebbende ben ik tot de conclusie gekomen dat hij niet in gesprek is zijnde met een Molukse vorst.

Is het wel een Belanda?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2004 22:59:18 ]
pi_21775805
Laat ik beginnen met te stellen dat het helemaal geen meneer is. En laat ik dan vervolgens eens gaan slapen.

Tussentussenplaatjesmeneren zijn toegestaan.
pi_21776856
Pieter Both met een Molukse vorst en een vrouw met een mannenhoofd. Dit topic groeit me boven het hoofd.
pi_21779869
En het tussentussenplaatjesvenster is weer gesloten; terug naar de niet-meneer van gisterochtend, tenzij den Bola nog wat uitsluitsel kan en wil geven omtrent die molukse Both en Pieter Vorst.
pi_21780614
Maar natuurlijk kan hij van Bola dat. Welnu, het is niet Pieter Both en de vorst (jawel) wier hand hij hier enigszins onnatuurlijk aanraakt is geen Molukker, zoals u aan de klederdracht had kunnen zien. Die is Sri-Lankees
Slaapt winter
en zomer
pi_21785674
zou een hintje de boel weer vlot kunnen trekken?

M'neer was, conform het volkslied van zijn werkgever, van Duitschen bloed
Slaapt winter
en zomer
pi_21786135
Aha! Joris van Spilbergen met Koning Wimala Dharma Suriya, Ceylon 1602.
pi_21786302
quote:
Op maandag 6 september 2004 15:32 schreef pyl het volgende:
Aha! Joris van Spilbergen met Koning Wimala Dharma Suriya, Ceylon 1602.
Uw scherpte is bewonderenswaardig, heer pyl, hulde
quote:
Spilbergen, Joris van -, 1568-1620, voer 1596 naar Afrika, 1601 met 3 schepen naar Indië, terug 1604; was 1607 kapitein onder Heemskerk; deed 1614 een tocht door de Straat van Magelhaen, 1617 terug; † in betrekkelijke armoede te Bergen-op-Zoom. Van zijn journalen is heel wat over, o.a. in Oost- en West-Indische Spiegel der nieuwe navigatie, 1619; vertaald in 't L., F., D. en E. Hij gaf ook de verbeterde herdruk uit van 't journaal van Schouten.
Bent u ook zo scherp in het platen van plaatsen?

edit: oh nee, eerst 'ius' mevrouw raden.
Slaapt winter
en zomer
pi_21786343
heer Gel', die niet-meneer van u, vertrouwde die wel eens letters aan het papier toe?
Slaapt winter
en zomer
pi_21786385
pi_21786518
hmmmz, bodyguard van Martin Luther King?

'ius' niet-meneer is terug in de vriezer bij ontstentenis van niet-zijn plaatser, naar ik aanneem? Misschien niet zo'n slecht idee, ik vraag me af hoe lang niet-hij nog goed zou blijven bij de heerschende temperaturen
Slaapt winter
en zomer
pi_21786593
Heer Gellius komt voorlopig niet meer terug, neemt u dat van mij aan.

Wat mij meteen bij deze foto doet belanden. Hoewel mijnheer nu eigen baas is en te jong is om als lijfwacht voor de eerwaarde te hebben gediend, zou hij wel voor iedereen lijfwacht hebben gespeeld als hem daartoe geld werd betaald.
pi_21786848
quote:
Op maandag 6 september 2004 15:57 schreef Johan_de_With het volgende:
Heer Gellius komt voorlopig niet meer terug, neemt u dat van mij aan.
U weet dingen die voor mij verborgen blijven?
quote:
Wat mij meteen bij deze foto doet belanden. Hoewel mijnheer nu eigen baas is en te jong is om als lijfwacht voor de eerwaarde te hebben gediend, zou hij wel voor iedereen lijfwacht hebben gespeeld als hem daartoe geld werd betaald.
Dat impliceert dat m'neer niet vies is van een centje. Huurmoordenaar?
Slaapt winter
en zomer
pi_21787130
quote:
Op maandag 6 september 2004 16:11 schreef Parabola het volgende:

Dat impliceert dat m'neer niet vies is van een centje. Huurmoordenaar?
Meneer huurt moordenaars, inderdaad. Althans, dat wordt beweerd. Mijnheer beweert zelf artiesten te begeleiden.
pi_21787183
Pardon. Ho-ho. Er staat nog een tussenplaatje open. dat betekent, dat we het negerplaatje van de hondstrouwe dhr. Withustrated als niet-legitiem tussentussenplaatje terzijde moeten schuiven.

niet-meneer schreef inderdaad wel eens wat, Bola.
  maandag 6 september 2004 @ 16:34:09 #166
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21787242
quote:
Op maandag 6 september 2004 15:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Is dat niet Mr.T, maar dan zonder hanekam?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  maandag 6 september 2004 @ 16:42:21 #167
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21787305
quote:
Op maandag 6 september 2004 16:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Meneer huurt moordenaars, inderdaad. Althans, dat wordt beweerd. Mijnheer beweert zelf artiesten te begeleiden.
Begeleiden tot de dood hun scheid, ofzo. Zoals bij de woordkunstenaar Notorious de G.R.O.T.E.?
Zo ja, dan is het ene Suge Knight.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  maandag 6 september 2004 @ 16:43:54 #168
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21787312
Ligt 't nou aan mij, of heeft die server het weer druk?
pi_21787325
quote:
Op maandag 6 september 2004 16:30 schreef Gellius het volgende:
Pardon. Ho-ho. Er staat nog een tussenplaatje open. dat betekent, dat we het negerplaatje van de hondstrouwe dhr. Withustrated als niet-legitiem tussentussenplaatje terzijde moeten schuiven.

niet-meneer schreef inderdaad wel eens wat, Bola.
Als eerlijk eerlijk is, zal niet-meneer het eerste malen.

Derhalve: Is niet-meneer bij enigekans een Russisch romanciere?
Slaapt winter
en zomer
pi_21787644
Niet-hij is-niet, wel-Bola.
  maandag 6 september 2004 @ 19:26:21 #171
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21788334
Ik neem aan dat ik goed had zo net
zo niet, beschouw het onderstaanda dan als niet gepost

pi_21793318
Vreemd, ik beschouw juist deze als eerder-gepost:

pi_21793942
Oké. Vrouw met mannenhoofd in jagerstuniekje. Frenologisch een ramp, dit. Britse?
pi_21794304
Tsss, Gertrude Stein, dat kan niet missen natuurlijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21794320
Mevrouw is geboren in de VS, getogen in Wenen , zoals ook wel overerduidelijk blijkt uit de fluwelen kraagspiegel. Frenologie is ook niet alles, Griek.
pi_21794340
quote:
Op maandag 6 september 2004 23:27 schreef OllieA het volgende:
Tsss, Gertrude Stein, dat kan niet missen natuurlijk.
Hm. Spelbreker.
  maandag 6 september 2004 @ 23:31:32 #177
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21794414
quote:
Op maandag 6 september 2004 22:50 schreef Gellius het volgende:
Vreemd, ik beschouw juist deze als eerder-gepost:

[afbeelding]
Aagh, wat een kop. Dat zal wel Gertrude Stein zijn.

Ik had overigens niet begrepen dat dat plaatje al openstond, aangezien ik vernam dat Withemans dat plaatje van Both-met-in-klederdracht-gestoken-inboorling had geraden en vervolgens plaatje van Suge Knight plaatste, die ik vervolgens herkende. Zo doende
pi_21794483
Die Time-man is overigens Milton Friedman, uiteraard.
  maandag 6 september 2004 @ 23:40:25 #179
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21794620
quote:
Op maandag 6 september 2004 23:34 schreef Gellius het volgende:
Die Time-man is overigens Milton Friedman, uiteraard.
Ah shit, hoe weet gij dat zo? Heb je een bonte verzameling Time bladen thuis?
pi_21794970
Zo is de gang van zaken hier nu eenmaal, Karzeuler. Ollie weet écht alles, met in zijn vaarwater Gellius die ook zo nu en dan eens wat raadt.
pi_21795130
quote:
Op maandag 6 september 2004 23:55 schreef beeer het volgende:
Zo is de gang van zaken hier nu eenmaal, Karzeuler. Ollie weet écht alles, met in zijn vaarwater Gellius die ook zo nu en dan eens wat raadt.
Dat, èn ik plaats de lekkerste manwijven .
pi_21795178
quote:
Op maandag 6 september 2004 23:28 schreef Gellius het volgende:

[..]

Hm. Spelbreker.
Mop-per-kont-je.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21795323
Ah, dit zijn de wereldberoemde Bettoni-broers uit de Warmoesstraat. De opname is meen ik uit de tijd dat zij, met hun zwager een ijssalon dreven (nog voor de snackbar, dus).
  dinsdag 7 september 2004 @ 00:17:27 #184
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21795414
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:05 schreef OllieA het volgende:

[..]

Mop-per-kont-je.

[afbeelding]
Jonges, wa's dit? De Everly Brothers ofzo?
pi_21795429
Doe nou eens even serieus, Gellius. Moet je overal mee spotten? Je kunt toch ook gewoon normaal doen?

Ik heb het sterke vermoeden dat we hier te maken hebben met een duo.
pi_21795501
Ach, de heren zijn weer eens niet bekend met het wereldstberoemdste wipneusje in Nederland.

Stof-fi-ge cul-tuur-bar-ba-ren.
Het is inderdaad een duo. Geniaal!!!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21795542
Jou moet ik ook even ernstig toespreken, Karzeuler. Ja jij, ja. Ik vind het te prijzen dat je de mensheid wilt doordringen van de heilzame werking van het kapitalisme, maar je doet de libertarische zaak natuurlijk geen goed met zo'n signature. "Wordt libertariëer". Tsk, tsk. En die tweetaligheid staat me ook niet aan.
  dinsdag 7 september 2004 @ 00:26:14 #188
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21795599
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:23 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Jou moet ik ook even ernstig toespreken, Karzeuler. Ja jij, ja. Ik vind het te prijzen dat je de mensheid wilt doordringen van de heilzame werking van het kapitalisme, maar je doet de libertarische zaak natuurlijk geen goed met zo'n signature. "Wordt libertariëer". Tsk, tsk. En die tweetaligheid staat me ook niet aan.
Huh wat?
O.k. Ik verander 't wel
pi_21795648
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:23 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Het is dat er hier geen politiek bedreven mag worden, anders zou ik zeggen dat die Karzeuler wel een treffend voorbeeld van de gemiddelde libert-ariër lijkt te wezen.
Fuck the spelling. Everyone free.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 7 september 2004 @ 00:32:37 #190
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21795733
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:28 schreef OllieA het volgende:
Fuck the spelling. Everyone free.
Amen brada, halleluya
pi_21795794
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:28 schreef OllieA het volgende:
Het is dat er hier geen politiek bedreven mag worden, anders zou ik zeggen dat die Karzeuler wel een treffend voorbeeld van de gemiddelde libert-ariër lijkt te wezen.
Ah, een sluwe manier om het toch even te zeggen. Een typische socia-list. (Mwoehaha!)

Enfin, het is dus een Nederlands duo?

(Karzeuler: Word libertariër.)
pi_21795978
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:35 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ah, een sluwe manier om het toch even te zeggen. Een typische socia-list. (Mwoehaha!)
Alwaarvoor u een dode vogel wordt uitgereikt.
quote:
Enfin, het is dus een Nederlands duo?
quote:
(Karzeuler: Word libertariër.)

Libertariërs aller landen, helpt elkander spellen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21796048
Tja, dit helpt me eigenlijk geen steek verder. Aangezien je altijd overal hintjes in verbergt, zou het een stel moppentappers kunnen zijn, maar dan kom ik ook niet verder dan Johnny & Rijk en die zijn het niet. Dus toch zangers, lijkt me. Ergens begin jaren zestig? En zijn/waren ze echt wereldberoemd?
pi_21796058
En als hij het nou als imperativus pluralis bedoelt, dan is het toch zeker wel "Wordt kapitarier"?
  dinsdag 7 september 2004 @ 00:51:50 #195
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21796121
Blue Diamonds?
  dinsdag 7 september 2004 @ 00:52:46 #196
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21796141
Wel lastig, in de jaren '50 zagen ze er allemaal hetzelfde uit.
pi_21796147
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:47 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Tja, dit helpt me eigenlijk geen steek verder. Aangezien je altijd overal hintjes in verbergt, zou het een stel moppentappers kunnen zijn, maar dan kom ik ook niet verder dan Johnny & Rijk en die zijn het niet. Dus toch zangers, lijkt me.
Inderdaad.
quote:
Ergens begin jaren zestig?
De foto is van 1962. Hun carriére begon eerder en eindigde later.
quote:
En zijn/waren ze echt wereldberoemd?
In Nederland wel, denk ik.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21796168
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:51 schreef Karzeuler het volgende:
Blue Diamonds?
Nee, die waren blauwer.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21796179
Jazeker, beeer, maar de beleefdheidsvrom van de gebiedende wijs is nu eenmaal verouderd en doet altijd wat raar aan. Neem bijvoorbeeld de zin: "Doet zelf ook niet iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft." Dat staat toch raar? Of niet soms?
  dinsdag 7 september 2004 @ 00:55:28 #200
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21796185
Zongen ze Nederlandschtalig? Of Engelsch?
  dinsdag 7 september 2004 @ 01:01:28 #201
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21796286
Ja had ook nog the Tielman Brothers, maar dat waren er gelovik meer dan twee

En duo 'De straatzangers'
pi_21796329
Ze zongen zeker Nederlandstalig. Dit bijvoorbeeld:
quote:
Op m'n merrie in de prairie
Van 't west Amerika
Wil ik juichen, wil ik zingen
Voor de vrijheid, tralalalala
Klinkt m'n lied over de velden
O, dan voel ik mij oke
En m'n merrie, in de prairie
Hinnikt dapper met mij mee
Tralala, lala, tralala
In 't hartje van Amerika
Tralala, tralala, tralala
In 't hartje van Amerika
Mooi hè! Het heeft iets libertarisch, zelfs!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 7 september 2004 @ 01:05:29 #203
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21796351
Oja, de Butterflies!
Nederlandse variant op de Everly Brothers, die zes jaar lang redelijk veel succes heeft (tussen 1957 & 1963). Bestaande uit de broers Luc en Godert Van Colmjon
pi_21796433
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:05 schreef Karzeuler het volgende:
Oja, de Butterflies!
Nederlandse variant op de Everly Brothers, die zes jaar lang redelijk veel succes heeft (tussen 1957 & 1963). Bestaande uit de broers Luc en Godert Van Colmjon
Nee, The Butterflies zijn het niet. Die zongen:
quote:

Willem word wakker, Willem

Zo klonk 't vannacht om een uur
Aan de andere kant van de muur
Het was de bange stem van de vrouw van onze linkerbuur

Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker

Wat is dat voor 'n vreemd geluid
Willem kom je bed toch uit
'k Hoor gestommel in de gang
Ik ben zo vrees'lijk bang

Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker

Daarna was 't een kwartier benauwend stil
Maar plots klonk door de nacht een rauwe gil

Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker

Ik hou 't niet uit

Maar Willem gaf geen draad
De buurt was ten einde raad
Men sprong uit bed en weldra klonk het door de hele straat

Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker

Van de hele trammelant
Kwamen stukken in de krant
Willem werd beroemd
Want nu zingt heel 't land

Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21796435
Volgens mij zijn het De Spelbrekers.
  dinsdag 7 september 2004 @ 01:13:35 #206
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21796452
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:11 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Toch niet die twee van Katinka?
pi_21796483
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:11 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Heel goed, Batuwu.
En die zongen:
quote:
Elke morgen om half negen
Komen wij Katinka tegen
Rode muts, een blonde lok
Helgeel truitje, blauwe rok
Maar ze trippelt zwijgend naast haar ma
Daarom zingen alle jongens haar verlangend na

refr.:
Kleine kokette Katinka
Kijk nou eens 1 keertje om
Stiekempjes over je schouder
Je ma ziet het toch niet dus kom
Kleine kokette Katinka
Ben je verlegen misschien
We willen zo graag nog heel even
Een glimp van je wipneusje zien

Elke morgen zon of regen
Komen wij Katinka tegen
Hakjes tik-tak op de stoep
Korte rok met nauwe coup
Maar haar blik verraad geen nee of ja
Daarom zingen alle jongens haar verlangend na

refr.(2x)

La la la lala la lala
La la la lala la lala
La la la lala la lala
La la la lala la lala
La la la lala la lala
Toen hadden we nog eens normen en waarden!
Misschien een ideetje voor de nieuwe show van onze JP?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 7 september 2004 @ 01:17:59 #208
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21796511
ik zie dat het geraden is
pi_21796583
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:16 schreef OllieA het volgende:
Toen hadden we nog eens normen en waarden!
Misschien een ideetje voor de nieuwe show van onze JP?
Pffft, een beetje op een jong meisje geilen, zich aan een kort rokje verlustigen en het ouderlijk gezag ondermijnen. Nee, dit zou JP ten strengste afkeuren.
pi_21796668
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Pffft, een beetje op een jong meisje geilen, zich aan een kort rokje verlustigen en het ouderlijk gezag ondermijnen. Nee, dit zou JP ten strengste afkeuren.
Kijk es even, als alle jongens a capella verlangend meisjes achterna zouden zingen, in plaats van ze al rappend voor bitch uit te maken, dan zou Nederland er toch weer een stukje mooier uitzien, toch? Niet?
Terug naar de fifty's, zeg ik altijd maar.
quote:
refr.:
O, wat ben je mooi
O, wat ben je mooi
Dat heb ik in jaren niet gezien
Zo mooi, zo mooi
O, wat ben je mooi
O, wat ben je mooi
Dat heb ik in jaren niet gezien
Zo mooi, zo mooi

Een man ging eens uit vissen
Een wormpje aan z'n haak
Toen ging z'n dobber onder
Hij sloeg en het was raak
Hij trok met al zijn krachten
Wat haalde hij er uit
Een zeemeermin kwam boven
Verwonderd riep hij luid

refr.

Een vrouw van tachtig jaren
Die deed een schoonheidskuur
Ze wou haar lijn bewaren
't Was pijnlijk en ook duur
Ze ging stok-oud naar binnen
Met rimpels in haar huid
Ze kwam als bakvis buiten
En opa brulde luid

refr.

Een jongen en een meisje
Die liepen in de wei
Hij sprak vol zelfvertrouwen
"Hou je maar vast aan mij"
Er was een kikkerslootje
Daar viel die jongen in
Hij kwam bemodderd boven
En zij riep: Lieveling

refr.

Twee vrienden gingen samen
Aan 't boksen voor de grap
't Begon met lichte tikjes
Daarna een harde klap
Sportief brak men toen ribben
En beet elkaar in 't oor
Aan 't einde van de stoeipartij
Riep het publiek in koor
Wat een rijk repertoire hadden die Spelbrekers toch!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21796802
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:28 schreef OllieA het volgende:
Kijk es even, als alle jongens a capella verlangend meisjes achterna zouden zingen, in plaats van ze al rappend voor bitch uit te maken, dan zou Nederland er toch weer een stukje mooier uitzien, toch? Niet?
Terug naar de fifty's, zeg ik altijd maar.
Het zou de participanten in dit draadje goed doen als zij hun respectievelijke toeschrijvingen vanuit hun werkelijkheidsbelevingen eens zouden bezien zonder de roze sentimentaliseringsbril die hen belemmert de noodzaak te bevatten van een overgang naar een participatiesamenleving.

Geen idee wat het betekent, maar dit soort gebrabbel kom ik altijd tegen als het over Balkenende gaat, dus het zal wel zo horen.
pi_21796888
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Het zou de participanten in dit draadje goed doen als zij hun respectievelijke toeschrijvingen vanuit hun werkelijkheidsbelevingen eens zouden bezien zonder de roze sentimentaliseringsbril die hen belemmert de noodzaak te bevatten van een overgang naar een participatiesamenleving.

Geen idee wat het betekent, maar dit soort gebrabbel kom ik altijd tegen als het over Balkenende gaat, dus het zal wel zo horen.
Maak van "sentimentaliseringsbril" "ressentimentaliseringsbril", voeg nog iets met trivialiseren toe, en je hebt een perfect sjunisme.

En een sjunisme wordt ook niet geacht iets te betekenen, dat hoort inderdaad zo!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21803122
chapeau pour les messieurs de la équipe de nuit
Slaapt winter
en zomer
pi_21803230

[ Bericht 100% gewijzigd door pyl op 07-09-2004 14:18:34 ]
pi_21803294
pi_21803368
Joannes Corvinus.
pi_21803399
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:25 schreef pyl het volgende:
Joannes Corvinus.
Hoe...
  woensdag 8 september 2004 @ 02:08:38 #218
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21818045
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:25 schreef pyl het volgende:
Joannes Corvinus.
Ja inderdaad, Joannes Corvinus, de zoon van Koning Mattheus Corvinus. Op de afbeelding zie je hoe hij Wenen binnenkomt.
pi_21818947
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hoe...
Dat weet toch iedereen, heer Sports
Slaapt winter
en zomer
pi_21818958
Slaapt winter
en zomer
pi_21819108
Amateur-historicus die ondergewaardeerde boekjes schrijft over vergeten regio's.
pi_21819205
Meneer's boekje is anders hooglijk gewaardeerd, en ook gij, Gellius, hebt het ongetwijfeld in uw kast staan.

Historiker is meneer evenwel niet, evenmin als amateur.
Slaapt winter
en zomer
pi_21819266
quote:
Op woensdag 8 september 2004 09:07 schreef Parabola het volgende:
en ook gij, Gellius, hebt het ongetwijfeld in uw kast staan.
Ik ook?

En is dat boekje in het Nederlands geschreven?
pi_21819320
quote:
Op woensdag 8 september 2004 09:13 schreef pyl het volgende:

[..]

Ik ook?

En is dat boekje in het Nederlands geschreven?
Het zou mij vies tegenvallen als u dat -inderdaad Nederlandstalige- boekje niet in de kast had, heer pyl.
Slaapt winter
en zomer
pi_21819599
Ik heb overigens helemaal geen boeken . Zo ben ik niet opgevoed. Het schijnt dat de broer van grootvader tijdens de eerste wereldoorlog eens een boek gelezen heeft, maar die is toen aan de drank geraakt. Zo zie je maar weer.

Is mijnheer romancier ?
pi_21819633
Romancier? Maar neen, meneer's boekje is juist nuttig en waardevol.
Slaapt winter
en zomer
pi_21819930
Ik pak mijn Woordenlijst Nederlandse taal (het Groene Boekje), dat ik trouwens niet in de kast maar, zoals het hoort, op mijn bureau heb staan (!) en zie daarin dat de leidraad is geschreven door Jan Renkema. Is dat 'm?
pi_21820034
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:15 schreef pyl het volgende:
Ik pak mijn Woordenlijst Nederlandse taal (het Groene Boekje), dat ik trouwens niet in de kast maar, zoals het hoort, op mijn bureau heb staan (!) en zie daarin dat de leidraad is geschreven door Jan Renkema. Is dat 'm?
Kast, bureau, het is om het even.

Het is m, Jan Renkema, linguïst aan de uvt, 'auteur' van het Groene Boekje, de Spellingwijzer Onze Taal en van de Schrijfwijzer.

Plaat!
Slaapt winter
en zomer
pi_21820310
?
pi_21820377
Aha! Een singer/songwriter van het Spaanse levenslied. Zijn fans waarderen het dat hij ondanks zijn succes altijd zo gewoon gebleven is.
Slaapt winter
en zomer
pi_21820403
U hebt het gepresteerd nog verder dan de waarheid te zitten dan onze huis boter-aaier Beeer, P!

Mijnheer is wel een schepper, maar geen vertolker.
pi_21820520
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef Gellius het volgende:
U hebt het gepresteerd nog verder dan de waarheid te zitten dan onze huis boter-aaier Beeer, P!

Mijnheer is wel een schepper, maar geen vertolker.
Grrrmbl, dan zal dat scheppen ook wel weer niets met liederen van doen hebben. Houwt meneer beeld?
Slaapt winter
en zomer
pi_21820677
Zo zou je het kunnen zeggen, Bola.
pi_21820821
George A. Robinson ?
Slaapt winter
en zomer
pi_21821127
Die meneer ken ik niet. Doe eens een plaatje?
pi_21821348
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:32 schreef Gellius het volgende:
Die meneer ken ik niet. Doe eens een plaatje?
neen, heer 'ius, laten we de zaken niet omdraaien. Het gaat er in deze topic om dat we een naam raden naar aanleiding van een plaat, niet omgekeerd. Als u het omgekeerde spel wilt spelen, opent u dan gerust een topic van die aard, wellicht kom ik dan een rondje deelnemen.

Enfin, m'neer is Europeaan?
Slaapt winter
en zomer
pi_21821429
Mijnheer is NYC.
pi_21821612
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is NYC.
NYC als in New York Citizen?

Abstracte beelden of fi-gu-ra-tief?
Slaapt winter
en zomer
pi_21821881
Figuratief natuurlijk! .
pi_21822079
Volgens mij is het gewoon een eenvoudige striptekenaar.
pi_21822180
nee, mijnheer schiep beelden op een veel omslachtiger manier beeer. Kunst!
pi_21822522
Mijnheer had _Griekgriekse ouders, trouwens.
pi_21822578
Heeft m'neer bij enige kans werk in het Gugenheim staan?
Slaapt winter
en zomer
pi_21823014
Ik denk het niet. Zijn werk zet je niet even ergens neer. Of het moet in een archief zijn, maar dan ziet niemand het.
pi_21828429
Het gaat toch niet om een performance artiest, of dat soort slecht volk?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 9 september 2004 @ 10:12:17 #246
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21833779
Is het mischien Franc Palaia?

Ik weet niet hoe hij er uit ziet, maar de beste man maakt sculpturen en kunstwerken die men ínstallaties'noemt, en zijn achternaam heeft wel wat grieks, alhoewel, Panayotoupoulos toch wat Griekser overkomt dan Palaia
Annyway, Hij maakt dit soort mooie dingen:

donderdag 9 september 2004 @ 10:14:20 #247
99630 punkgirl
Accepteer Mijn Glitterkonijn
pi_21833804
bier?
We don't make mistakes in our world, only happy accidents ***
pi_21833829
Nee-nee, mijnheer schept beelden op een andere manier. Performances en installaties zijn allemaal wel een erg voorspelbaar en direct. Mijnheer plaatst een laagje tussen het scheppen en de beelden.
  donderdag 9 september 2004 @ 10:18:18 #249
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21833851
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:16 schreef Gellius het volgende:
Nee-nee, mijnheer schept beelden op een andere manier. Performances en installaties zijn allemaal wel een erg voorspelbaar en direct. Mijnheer plaatst een laagje tussen het scheppen en de beelden.
een laagje tussen het scheppen en de beelden
En wat moet ik mij daar bij voorstellen?

FF offtopic.
Ik moet zeggen dat die Franc Palaia trouwens best wel aardige dingen gemaakt heeft
pi_21833926
is het dan Pavlos Samios, een schilder?
pi_21833940
Maar m'neer lijkt helemaal niet op Christo
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 9 september 2004 @ 10:25:02 #252
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21833948
Trouwens, leeft de beste man nog, eigenlijk?

En onder wat voor stroming wordt hij doorgaans gecategoriseert?
pi_21834082
Het zou natuurlijk Dimitri Hadzi kunnen zijn.
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 9 september 2004 @ 10:35:04 #254
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21834104
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:33 schreef Parabola het volgende:
Het zou natuurlijk Dimitri Hadzi kunnen zijn.
Deze mijnheer?
pi_21834123
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:35 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Deze mijnheer?
[afbeelding]
maar dan jonger natuurlijk. 'ius weet altijd obscure jeugdfoto's op te rakelen.
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 9 september 2004 @ 10:39:13 #256
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21834167
Zou kunnen

Zijn CV:
quote:
born New York City
Professor Emeritus, Harvard University 1989 -

Education:
Graduated with Honors from The Cooper Union, New York City 1950
Polytechnion, Athens, Greece, 1950-51
Belle Arte, Rome, Italy 1952-53

Honors, Awards (selected):
Fullbright Fellow, Athens, Greece, 1950-51
Louis Comfort Tiffany Award, 1954
John Simon Guggenheim Foundation Fellowship, 1957
Resident, American Academy in Rome, 1974
Fellow, American Academy of Arts and Letters, 1983
St. Gaudens Award, The Cooper Union, 1987
Member, National Academy of Design, 1997
zijn werk:
pi_21834947
pi_21835003
Zeg Sports, even voor de goede orde: die meneer van Gellius is nog niet geraden hoor!
pi_21835336
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:28 schreef pyl het volgende:
Zeg Sports, even voor de goede orde: die meneer van Gellius is nog niet geraden hoor!
Komkom, gun heer Whitustrated zijn tussenplaatje van Charles Baudelaire.
Slaapt winter
en zomer
pi_21835365
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:44 schreef Parabola het volgende:

[..]

Precies, ik heb met opzet een haast beledigend eenvoudig te raden plaatje gekozen.
pi_21835460
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:44 schreef Parabola het volgende:
pi_21841302
Wat betreft mijn mijnheer wil ik nu wel even prijsgeven dat mijnheer geen beeldend kunstenaar in enge zin is. Zoals ik in reactie op de Bool zei: "zo zou je het kunnen noemen". Mijnheer schept wel met beelden. Het is allemaal zo makkkelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 09-09-2004 16:50:16 ]
pi_21841579
hmmmzz, dat laagje, is dat van celluloid
Slaapt winter
en zomer
pi_21841652
Heel scherp, Bool. Jij bent tenminste een gefocuste speler.
pi_21842015
getver. Complimenten
Slaapt winter
en zomer
pi_21842195
Eigenlijk kan het alleen Elia Kazan nog maar zijn.
Slaapt winter
en zomer
pi_21848705
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:28 schreef Parabola het volgende:
Eigenlijk kan het alleen Elia Kazan nog maar zijn.
Ware het niet dat het John Cassavetes is. Die overigens wel dood is.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21848730
Nee man! Had die Griekse ouders?!
pi_21848796
quote:
Op donderdag 9 september 2004 22:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ware het niet dat het John Cassavetes is.
Kijk. Aanschouw. Dit is wat we bedoelen met "klasse". Hoewel in de goeie ouwe tijd Ollie dit antwoord natuurlijk onmiddellijk na mijn plaatsen had geplaatst, maar goed. De goeie ouwe tijd is nooit nu, per definitie.

.

Nu heb ik mezelf gedeprimeerd. Iemand die even een plaatje van een lief bloot meisje van rond 1890 wil plaatsen? Daar knap ik altijd reuze van op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 09-09-2004 22:56:12 ]
pi_21848803
quote:
Op donderdag 9 september 2004 22:46 schreef Gellius het volgende:
Nee man! Had die Griekse ouders?!
Ja meneer.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21848967
quote:
Op donderdag 9 september 2004 22:50 schreef Gellius het volgende:

Nu heb ik mezelf gedeprimeerd. Iemand die even een plaatje van een lief bloot meisje van rond 1890 wil plaatsen? Daar knap ik altijd reuze van op.
Blote meisjes ken ik niet.

Misschien is deze ook goed? Ze heeft alvast wel TB, of denkt dat ze het heeft. Dat is ook schattig toch?

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21849028
Ze heeft mooie blote narcissen bij zich staan, in ieder geval. Dat is ook fleurig. Ik ben er vrij zeker van dat deze, ondanks de wat schalks-volkse glimlach, duiden op een verkrampte erotiek.

Gymnasiummeisje?
pi_21849154
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:03 schreef Gellius het volgende:
Ze heeft mooie blote narcissen bij zich staan, in ieder geval. Dat is ook fleurig. Ik ben er vrij zeker van dat deze, ondanks de wat schalks-volkse glimlach, duiden op een verkrampte erotiek.

Gymnasiummeisje?
Lijkt me een typisch gymnasiummeisje, idd. Frêle, tikje nuffig en traag enzovoorts. Erotisch nogal neurotisch, want ze wilde niet trouwen voordat haar longetjes in orde waren. Kortom: een lekker ding.

Nou, eitje, lijkt me dus.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21849277
Ik ga er eens een nachtje over slapen, Ollie. Dit soort pareljes van meisjes hebben tijd nodig om te rijpen .
pi_21849409
Welterusten en droom maar fijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21849478
Geen nood, Ollie. Ik ben er immers nog.

Hmmm... erotisch; longen in orde: dit is zeker de eerste vrouw die een varkenslong in zich getransplanteerd kreeg?
pi_21849649
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:23 schreef beeer het volgende:
Geen nood, Ollie. Ik ben er immers nog.

Hmmm... erotisch; longen in orde: dit is zeker de eerste vrouw die een varkenslong in zich getransplanteerd kreeg?
beeer, beeer, beeer, kan je dan enkel maar aan seks denken?

Je wordt nog eens blind, en hoe moet het dan met RJP? Nou?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21849777
Nou dan raad ik niks meer.
pi_21849833
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:36 schreef beeer het volgende:
Nou dan raad ik niks meer.
Laat ik hier nou eens niet voor de hand liggend op reageren, beeer, masochist dat je me daar bent.

Vooruit, raden. Vraag eens een briljante hint of zo.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21849967
Geef es een briljante hint, Ollie. Was ze danseres? Werd ze nog wel eens geexecuteerd vanwege wederrechtelijke internationale informatieuitwisseling of zo? Zong ze? Of testte ze bedden uit voor de regionale meubelboulevard?
pi_21850056
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:45 schreef beeer het volgende:
Geef es een briljante hint, Ollie. Was ze danseres? Werd ze nog wel eens geexecuteerd vanwege wederrechtelijke internationale informatieuitwisseling of zo? Zong ze? Of testte ze bedden uit voor de regionale meubelboulevard?
Kijk, Gellius wilde een blote deerne uit 1890 of daaromtrent. Nou deze juffrouw was gegarandeerd bloot in 1890. Over andere jaren kan ik niks met zekerheid zeggen.

Verder schreef ze een boek.

Ziedaar, twee briljante hints.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 9 september 2004 @ 23:51:17 #282
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21850063
Ik kan 't nu ff niet meer volgen. Is die beeldhouwer met Griekse ouders nu wel of niet geraden?
pi_21850129
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:51 schreef Karzeuler het volgende:
Ik kan 't nu ff niet meer volgen. Is die beeldhouwer met Griekse ouders nu wel of niet geraden?
Dat was geen beeldhouwer maar een regisseur. (Gellius is soms wat subtiel in zijn hints) En wel John Cassavetes. Lees het maar even na.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21850519
Boek? Ging dat boek toevallig niet over de Ierse keuken?
pi_21850675
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:13 schreef beeer het volgende:
Boek? Ging dat boek toevallig niet over de Ierse keuken?
Toevallig niet, nee.
Hoe zou je nu een boek kunnen schrijven over de Ierse keuken. Variaties op een geitepens? Honderd manieren om zieke aardappelen klaar te maken?

Het ging over een schip, dwaas dat je bent!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21850751
Hmm Hotze de Roos is het zeker niet na een ingrijpende operatie. Hmm schip hmm.
pi_21850836
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:23 schreef beeer het volgende:
Hmm Hotze de Roos is het zeker niet na een ingrijpende operatie. Hmm schip hmm.
Hahahaha. Hotze de Roos is het zeker niet, maar de associatie is zo fraai, dat ik je hierbij een roodkoperen fluit van verdienste uitreik.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21850926
Laat ik eens iets geks inbrengen: Agatha Christie?
pi_21850973
Eventjes zonder dollen: was ze Brits of Amerikaans?
Helpt waar hij kan!
pi_21851137
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:32 schreef pyl het volgende:
Laat ik eens iets geks inbrengen: Agatha Christie?
Bij iets geks inbrengen denk ik altijd aan heel iets anders. (Mwoehaha.)
Nee, niet Agatha Christie. Ik zei toch dat ze een boek heeft geschreven! Dat kun je van Christie niet zeggen.
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:35 schreef NoSigar het volgende:
Eventjes zonder dollen: was ze Brits of Amerikaans?
Waarom zonder dollen? Alsof er hier gedold wordt, zeg. Ik zit me daar een stel brlijante hints weg te geven en dan wordt ik van dollen beschuldigd. Het is fraai.
Ze was natuurlijk Amerikaans, dat zie je zo aan haar verkrampte erotiek, toch?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_21851154
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:28 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hahahaha. Hotze de Roos is het zeker niet, maar de associatie is zo fraai, dat ik je hierbij een roodkoperen fluit van verdienste uitreik.

[afbeelding]
Eh nee dank je. Von Briessen heeft er al aangezeten en ik weet niet waar die geweest is.
pi_21851169
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:43 schreef OllieA het volgende:
Nee, niet Agatha Christie. Ik zei toch dat ze een boek heeft geschreven! Dat kun je van Christie niet zeggen.
Há een kenner.
pi_21851287
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:43 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ze was natuurlijk Amerikaans, dat zie je zo aan haar verkrampte erotiek, toch?
Ach, types als ik komen die verkrampte erotiek eigenlijk in alle landen tegen.
Amerikaans en een schip. Geen walvissen dus, geen walvissen. Focus.

Maar één boek begrijp ik (?), dus niet Edith Wharton, wacht even...
Helpt waar hij kan!
  † In Memoriam † vrijdag 10 september 2004 @ 00:54:47 #294
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_21851316
Katherine Anne Porter
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_21851353
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:54 schreef BwennieBren het volgende:
Katherine Anne Porter

http://www.rps.psu.edu/jan2000/shadows.html
And it's only the giving
That makes you
What you are
  † In Memoriam † vrijdag 10 september 2004 @ 01:08:35 #296
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_21851561
Laat maar, ik ga slapen...

[ Bericht 68% gewijzigd door BwennieBren op 10-09-2004 01:55:14 (Ben moe) ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_21853938
Eentje speciaal voor heer pyl:

Slaapt winter
en zomer
pi_21854582
Goedemorgen! na een nacht vol verkrampte erotiek ben ik er weer helemaal klaar voor. Deze mevrouw is bij de Padvinderij?

O, het is Pyl zijn meisje. . Ik zal me er maar niet mee bemoeien.

Pyl, kom er maar in!
pi_21854887
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:53 schreef Gellius het volgende:

O, het is Pyl zijn meisje. . Ik zal me er maar niet mee bemoeien.
Doe maar wel, deze is speciaal voor pyl, niet exclusief voor pyl.

Mevrouw vond overigens geen pad
Slaapt winter
en zomer
pi_21855500
Hm. Ze oogt vrij zelfverzekerd en in het geheel niet verkrampt, dus het kan onmogelijk een gymnasiummeisje zijn. Het is natuurlijk jammer dat ze geen paden vond, maar misschien was dat omdat er nog geen paden waren om te vinden. In concludeer derhalve dat dit een stoere amerikaanse pioniersvrouwe betreft.
pi_21856348
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 10:58 schreef Gellius het volgende:
Hm. Ze oogt vrij zelfverzekerd en in het geheel niet verkrampt, dus het kan onmogelijk een gymnasiummeisje zijn. Het is natuurlijk jammer dat ze geen paden vond, maar misschien was dat omdat er nog geen paden waren om te vinden. In concludeer derhalve dat dit een stoere amerikaanse pioniersvrouwe betreft.
Amerikaans was zij al recht, pionieren deed zij hooguit op haar vakgebied. Bovendien, waar een wil is, is een pad.

Of zij gegymniasieerd heeft, durf ik u niet te zeggen, hooguit durf ik te stellen dat zij kon doen wat zij deed zonder ooit klassieke talen te hebben gekend. In combinatie met uw opmerking over haar niet-verkamptheid lijkt me dat voldoende aanwijzing.
Slaapt winter
en zomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')