M'neer was van Joodse bloede, hoewel niet praktizerend. Weemoedig was meneer naar verluidt geenszins. Hij was extrovert en hield van feestjes, dansenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:40 schreef Gellius het volgende:
Een weemoedige Jood.
Ingechecktquote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:50 schreef Gellius het volgende:
... 'bola?
Een goede vraag heer Gellius, en dat op de vroege morgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:59 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer was verenigdestatens?
Meneer was geen Pool, en meneer's achternaam is voor iedere westerling eenvoudig uit te spreken. Meneer heeft wel een kleine achternaamswijziging ondergaan, maar dat was omdat papa een adellijke titel kocht. Meneer's voornaam is wel degelijk ververenigdestatend, hoewel mijn persoonlijke mening is dat zijn oorspronkelijke naam prima uitspreekbaar was.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:27 schreef Gellius het volgende:
Maar van geboorte was het een Pool, - frenologisch gezien is iets anders goed mogelijk. Polen hebben meestal onmogelijke namen, dus ik mag aannemen dat meneer op enig moment ook zijn naam ververenigdestatend heeft?
Inderdaad heer John_U_Strated, die is het niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Het zal wel niet Jack Ruby zijn, want dat is een grap voor eerstejaars studenten.
Meneer's papa was ongetwijfeld deel van de nouveau richequote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe vulgair overigens - een titel kopen! Waar speelde hij dit klaar?
Hooguit als liefhebber, heer Sports, hooguit als liefhebberquote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Enfin, mijnheer had er in Amerika toch niets aan.
Deze bon-vivant was een cultuurmens?
Meneer schapte wel weten, en dan nog exacte weten ook. Met straalmotorvoertuigen heeft meneer echter onthustsend weinig van doen gehad.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:52 schreef beeer het volgende:
Straalmotorvoertuigwetenschapper?
Manhattan is wel op de een of andere wijze aan meneer te linken. Met de drie-eenheid zie ik de link minder snel, maar misschien kunt u mij die clarficeren, gezien uw zonnebril, heer Strated?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft mijnheer iets met Manhattan en de Drieeenheid van doen gehad?
Welzeker. Het is in eerste aanleg een klassieker voor wiskundigen en theoretische economen, maar Koude Oorlog strategen wisten uitstekend raad met meneer's ID-en over wederzijds gegarandeerde vernietiging (met het briljante acroniem "MAD" in het verenigdstatens).quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Ging dit klassie boek ook over de onderhavige vernietiging?
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:16 schreef sooty het volgende:
J. Robert Openheimer.
Dappere nachtelijke pogingen heren, maar vergeefs helaasquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:28 schreef zakjapannertje het volgende:
George F. Kennan
Een zeer wakkere heer pyl verblijdt ons met het juiste antwoord!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:26 schreef pyl het volgende:
John von Neumann.
Hoewel leedvermaak mij vreemd is, gniffel ik toch om deze misgeboorte van een antwoord.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:26 schreef Gellius het volgende:
Ha, een lekker gezonde Hollandse jongen! In de handel, wed ik. Op de Oost?
Dat ''Duitse'' geef ik u.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:32 schreef Gellius het volgende:
Ha, een lekker gezonde Duitse jongen. Van de Hanse, wed ik. Oostzeevaart?
Ik ben op het dieptepunt aangeland begrijp ik?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn achting voor u kan nog slechts stijgen na die repliek, drs. Papa.
knap he, dat ik dat zomaar zie. Pulp of fictie?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:10 schreef Johan_de_With het volgende:
schrijver was mijnheer zeker.
geen fictie, niet realistisch en wel bloedigquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Realistisch is zijn werk niet, maar fictie - dat zou ik toch niet zeggen. Bloedig ook, maar geen pulp.
ach, een po-eetquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer was getekend door de oorlog, en deed daarvan verslag in onalledaagse taal, heer Bola. U kent vast wel een van zijn gedichten.
In zoverre dat het Duits was, ja.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:31 schreef Parabola het volgende:
[..]
ach, een po-eetZeg dat dan. Die onalledaagse taal, had die wat weg van het Frans?
Die talen zijn dan ook sterk gelijkend. Zo eindigt in beide talen het woord voor 'poep' op een -e. Kom daar in het Nederlands of het Engels maar eens om.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In zoverre dat het Duits was, ja.
Krek, heer pyl, krek.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:02 schreef pyl het volgende:
Da's Paul Celan.
Drie maal raak, heer geen sigaarquote:Op maandag 30 augustus 2004 11:01 schreef NoSigar het volgende:
Een geleerde met een mutsje. Tevens geestelijke?
hmmmzz, wat nu gedaan?quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:34 schreef NoSigar het volgende:
Nu is ook meteen elke inspiratie op.
M'neer was primair filosoof, daarnaast wiskundige en theoloog. Hij heeft wel eens een planeet voorlangs de zon zien schuiven, maar het is een minor detail binnen zijn wetenschappelijke oeuvre. Mijnheer was Spanjool noch spaghettivreter, maar u is verdomd warmquote:Exacte wetenschapper, iets met sterren misschien uit Italië of Spanje?
Ach ruzie, wat is ruzie? Zoals wel meer wetenschappers in zijn tijd, heeft meneer wel eens iets gezegd dat de Kerk van Rome liever niet gehoord had, maar hooglopende ruzie heeft meneer niet gemaakt.quote:En flink ruzie gehad met de Heilige Stoel?
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:08 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
mevrouw Griekgriek,
Oh, dat is eigenlijk wel een puik plan 'ius, laten we dat maar doenquote:Op woensdag 1 september 2004 09:47 schreef Gellius het volgende:
is dit teglijk een nieuwe opgave, paraheer?
Ik dwaal niet mee met de laatste hype, mijn waarde 'ius, ik plaats mensen slechts omwille van hun eigen claim for fame. Mevrouw heeft op eigen kracht dingen gedaan waarvan wij haar kunnen kennen. Daarnaast heeft zij, in loondienst, zijdelings bijgedragen aan de werken van heur vakgenoten, maar ook dat deed zij op eigen kracht. M'vrouw is immers een moderne vrouw, niet zomaar een hittepetitje.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:00 schreef Gellius het volgende:
Een wilde gok. Laat ik dan ook gelijk maar even vragen of zij slechts bekendheid geniet als iemands moeder, zus of oudtante (want dat is in op het moment, in RJP) of heeft ze ook op eigen kracht nog wat gepresteerd?
Ik vermoed dat deze gesneuveld is in het fatsoen-offensief van onze premier. Hoewel ik haar vaak bemopperd heb, betreur ik haar verscheidenquote:Bestaat die nachtploeg eigenlijk nog wel?
Als naar conclusies springen een Olympische discipline was, had ik u medaillekansen toegedicht, heer Gellius. Mevrouw schapte helegaar geen weten, zelfs de studie die zij deed ter voorbereiding van haar werkzame leven kan men met goed fatsoen nauwelijks wetenschappelijk noemen. De scherpe blik die u meent te ontwaren is te wijten aan de hoge leeftijd waarop deze prent genomen is.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:17 schreef Gellius het volgende:
Ze was dus wetenschapster. En aan de scherpte van haar blik meen in een bèta te herkennen.
Niet helemaal uw dag, is het wel? Ik kan uw gespartel niet langer aanzien. Laat ik u wat vooruit helpen: Mevrouw was auteur. Zij schreef. Desondanks bleef zij niet.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:37 schreef Gellius het volgende:
Grombl. Wat was ze dan? Politica?
Correct. Plaatje!quote:Op woensdag 1 september 2004 10:53 schreef Gellius het volgende:
Inderdaad, alles is kut en ik wil bier.
quote:Op woensdag 1 september 2004 10:53 schreef Gellius het volgende:
Inderdaad, alles is kut en ik wil bier.
Of Ollie komt even langs. Da's natuurlijk veel makkelijker.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:12 schreef OllieA het volgende:
Hm, Samuel Hahnemann, die de heilzame werking van het schudden ontdekte. Geen berenliefhebber, inderdaad.
Eitje.
Dat is natuurlijk gelul, beeer.quote:Op woensdag 1 september 2004 23:45 schreef beeer het volgende:
Tegenargument: als je het kind doodslaat kun je zijn stuk vlees weggappen.
Zeg, kan je het hier een beetje netjes houden. "Een stuk vlees consumeren..." Zoiets zeg je niet in RJP, hè! Het is een beschaafd en stoffig topic.quote:Op woensdag 1 september 2004 23:54 schreef beeer het volgende:
Sukkel, jij hebt zeker geen kinderen. Als je een vinger uitsteekt naar dat stuk vlees terwijl het kind nog leeft zal het er alles aan doen om te voorkomen dat je het krijgt; het zal zelfs zover gaan het stuk vlees te consumeren.
Kinderen zijn kut en moeten allemaal dood.
* Parabola heeft een plaat geplaatst die Ollie A niet kon radenquote:Op woensdag 1 september 2004 23:31 schreef OllieA het volgende:
Deze mevrouw heeft zo'n typisch amentieel syndroom gezicht.
Conclusie: het moet een vergeten geraakt Nederlands schrijfster van diepdoorvoelde streekromans zijn.
Andersgezegd: al sla je me hartstikke dood, ik zou het niet weten.
Ik had het niet mooier kunnen zeggenquote:Op woensdag 1 september 2004 23:54 schreef beeer het volgende:
Sukkel, jij hebt zeker geen kinderen. Als je een vinger uitsteekt naar dat stuk vlees terwijl het kind nog leeft zal het er alles aan doen om te voorkomen dat je het krijgt; het zal zelfs zover gaan het stuk vlees je vinger te consumeren.
Kinderen zijn kut en moeten allemaal dood.
Maar natuurlijk heer 'bola zo Britsch als een kopje theequote:Op donderdag 2 september 2004 13:51 schreef Parabola het volgende:
Tssssk, moet ik dan ook alles zelf doen
Was mevrouw soms Britsch?
De dames die u noemt zijn allen romancieres, heer O' Stratos, waar 'mijn' mevrouw veeleer het nobele pad der poëzie bewandelde. Over 'kaliber' doe ik geen uitspraak. Afgezien van vuurwapens, is me dat te normatief. Laat ik echter vooropstellen dat mevrouw geen kinderboeken schreef.quote:Op donderdag 2 september 2004 15:06 schreef Herostratos het volgende:
In welke richting dient er gezocht te worden heer ' bola? Kaliber Virginia Woolf of Agatha Christie? Of eerder in de richting van ene JK Rowling?
Alles goed met babybola? Wordt het inmiddels niet tijd dat we over peuterpara beginnen te spreken?
Is het Wislawa Szymborska? Ach, waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 2 september 2004 15:22 schreef Parabola het volgende:
[..]
De dames die u noemt zijn allen romancieres, heer O' Stratos, waar 'mijn' mevrouw veeleer het nobele pad der poëzie bewandelde.
quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:57 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Anne Ridler.![]()
Pruisen zijn geen zeelieden. Deze mijnheer ook niet, al was hij geen Pruis.quote:Op vrijdag 3 september 2004 13:25 schreef Parabola het volgende:
Een streng maar rechtvaardig zeeman in ruste. Pruisische roots.![]()
Neen, dat zou ook al te makkelijk zijn, het is hier Raad je plaatje voor Stand Up comedians # 102 niet. M'neer lijkt me, hoewel zelfverzekerd, geen bloeddorstig type. Kunstzinnig lijkt me ook sterk, gezien de rechtlijnige oogopslag. Politiker derhalve, gematigd rechts.quote:Op vrijdag 3 september 2004 13:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pruisen zijn geen zeelieden. Deze mijnheer ook niet, al was hij geen Pruis.
Aha! Een linguïstquote:Op vrijdag 3 september 2004 13:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer kende menig ABC, maar een wapen van dien aard lag nog in de verre toekomst.
Hoe zou een Hollandsch linguist anders aan bloed op zijn vadermoorder komen?quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:04 schreef Parabola het volgende:
.
Koloniaal bloed?
Ik kan mij geen andere wijze indenken, heer Sports, vandaar ook mijn vermoeden. In de Oost, naar ik aanneem?quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe zou een Hollandsch linguist anders aan bloed op zijn vadermoorder komen?
De kampong gehoort ons, drs. P. Met blanke klewang.quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:20 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik kan mij geen andere wijze indenken, heer Sports, vandaar ook mijn vermoeden. In de Oost, naar ik aanneem?
Spionage mag men wel zeggen, heer liberaal.quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:42 schreef Parabola het volgende:
hmmmzz, daar wordt het al met al niet duidelijker van. Meneer deed aan propaganda
wie is uw nieuwe spring in't veld?
Hulde voor deze geslaagde inbraak.quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:50 schreef pyl het volgende:
Snoeck Hurgronje
Met excuses aan Parabola, die zo dapper aan het raden was
![]()
Uw excuses snijden mij meer dan het feit dat u mij voor was, heer gifpylquote:Op vrijdag 3 september 2004 14:50 schreef pyl het volgende:
Snoeck Hurgronje
Met excuses aan Parabola, die zo dapper aan het raden was
![]()
Nou, in dat geval: sorry hoor!quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:51 schreef Parabola het volgende:
Uw excuses snijden mij meer dan het feit dat u mij voor was, heer gifpyl![]()
Nou doet u het weerquote:Op vrijdag 3 september 2004 14:53 schreef pyl het volgende:
[..]
Nou, in dat geval: sorry hoor!![]()
Het is inderdaad een wat onduidelijke tekeningquote:Op vrijdag 3 september 2004 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer heeft wat weg van Cornelis de Houtman.
quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Enfin, de een of andere raj ontvangt de massa.
Het zou kunnen. Ze waren tijdgenoten en in dienst van dezelfde werkgever, maar ik vind geen vermeldingen van gezamenlijke activiteiten.quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Kende mijnheer dan soms Houtman?
Uw scherpte is bewonderenswaardig, heer pyl, huldequote:Op maandag 6 september 2004 15:32 schreef pyl het volgende:
Aha! Joris van Spilbergen met Koning Wimala Dharma Suriya, Ceylon 1602.
Bent u ook zo scherp in het platen van plaatsen?quote:Spilbergen, Joris van -, 1568-1620, voer 1596 naar Afrika, 1601 met 3 schepen naar Indië, terug 1604; was 1607 kapitein onder Heemskerk; deed 1614 een tocht door de Straat van Magelhaen, 1617 terug; † in betrekkelijke armoede te Bergen-op-Zoom. Van zijn journalen is heel wat over, o.a. in Oost- en West-Indische Spiegel der nieuwe navigatie, 1619; vertaald in 't L., F., D. en E. Hij gaf ook de verbeterde herdruk uit van 't journaal van Schouten.
U weet dingen die voor mij verborgen blijven?quote:Op maandag 6 september 2004 15:57 schreef Johan_de_With het volgende:
Heer Gellius komt voorlopig niet meer terug, neemt u dat van mij aan.
Dat impliceert dat m'neer niet vies is van een centje. Huurmoordenaar?quote:Wat mij meteen bij deze foto doet belanden. Hoewel mijnheer nu eigen baas is en te jong is om als lijfwacht voor de eerwaarde te hebben gediend, zou hij wel voor iedereen lijfwacht hebben gespeeld als hem daartoe geld werd betaald.
Meneer huurt moordenaars, inderdaad. Althans, dat wordt beweerd. Mijnheer beweert zelf artiesten te begeleiden.quote:Op maandag 6 september 2004 16:11 schreef Parabola het volgende:
Dat impliceert dat m'neer niet vies is van een centje. Huurmoordenaar?
Is dat niet Mr.T, maar dan zonder hanekam?quote:Op maandag 6 september 2004 15:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Begeleiden tot de dood hun scheid, ofzo. Zoals bij de woordkunstenaar Notorious de G.R.O.T.E.?quote:Op maandag 6 september 2004 16:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Meneer huurt moordenaars, inderdaad. Althans, dat wordt beweerd. Mijnheer beweert zelf artiesten te begeleiden.
Als eerlijk eerlijk is, zal niet-meneer het eerste malen.quote:Op maandag 6 september 2004 16:30 schreef Gellius het volgende:
Pardon. Ho-ho. Er staat nog een tussenplaatje open. dat betekent, dat we het negerplaatjevan de hondstrouwe dhr. Withustrated als niet-legitiem tussentussenplaatje terzijde moeten schuiven.
niet-meneer schreef inderdaad wel eens wat, Bola.
Hm. Spelbreker.quote:Op maandag 6 september 2004 23:27 schreef OllieA het volgende:
Tsss, Gertrude Stein, dat kan niet missen natuurlijk.
Aagh, wat een kop. Dat zal wel Gertrude Stein zijn.quote:Op maandag 6 september 2004 22:50 schreef Gellius het volgende:
Vreemd, ik beschouw juist deze als eerder-gepost:
[afbeelding]
Ah shit, hoe weet gij dat zo? Heb je een bonte verzameling Time bladen thuis?quote:Op maandag 6 september 2004 23:34 schreef Gellius het volgende:
Die Time-man is overigens Milton Friedman, uiteraard.
Dat, èn ik plaats de lekkerste manwijvenquote:Op maandag 6 september 2004 23:55 schreef beeer het volgende:
Zo is de gang van zaken hier nu eenmaal, Karzeuler. Ollie weet écht alles, met in zijn vaarwater Gellius die ook zo nu en dan eens wat raadt.
Mop-per-kont-je.quote:Op maandag 6 september 2004 23:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hm. Spelbreker.
Jonges, wa's dit? De Everly Brothers ofzo?quote:
Huh wat?quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:23 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Jou moet ik ook even ernstig toespreken, Karzeuler. Ja jij, ja. Ik vind het te prijzen dat je de mensheid wilt doordringen van de heilzame werking van het kapitalisme, maar je doet de libertarische zaak natuurlijk geen goed met zo'n signature. "Wordt libertariëer". Tsk, tsk. En die tweetaligheid staat me ook niet aan.
Het is dat er hier geen politiek bedreven mag worden, anders zou ik zeggen dat die Karzeuler wel een treffend voorbeeld van de gemiddelde libert-ariër lijkt te wezen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:23 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Jou moet ik ook even ernstig toespreken, Karzeuler. Ja jij, ja. Ik vind het te prijzen dat je de mensheid wilt doordringen van de heilzame werking van het kapitalisme, maar je doet de libertarische zaak natuurlijk geen goed met zo'n signature. "Wordt libertariëer". Tsk, tsk. En die tweetaligheid staat me ook niet aan.
Amen brada, halleluyaquote:Op dinsdag 7 september 2004 00:28 schreef OllieA het volgende:
Fuck the spelling. Everyone free.
Ah, een sluwe manier om het toch even te zeggen. Een typische socia-list. (Mwoehaha!)quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:28 schreef OllieA het volgende:
Het is dat er hier geen politiek bedreven mag worden, anders zou ik zeggen dat die Karzeuler wel een treffend voorbeeld van de gemiddelde libert-ariër lijkt te wezen.
Alwaarvoor u een dode vogel wordt uitgereikt.quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:35 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Ah, een sluwe manier om het toch even te zeggen. Een typische socia-list. (Mwoehaha!)
quote:Enfin, het is dus een Nederlands duo?
quote:(Karzeuler: Word libertariër.)
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:47 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Tja, dit helpt me eigenlijk geen steek verder. Aangezien je altijd overal hintjes in verbergt, zou het een stel moppentappers kunnen zijn, maar dan kom ik ook niet verder dan Johnny & Rijk en die zijn het niet. Dus toch zangers, lijkt me.
De foto is van 1962. Hun carriére begon eerder en eindigde later.quote:Ergens begin jaren zestig?
In Nederland wel, denk ik.quote:En zijn/waren ze echt wereldberoemd?
Nee, die waren blauwer.quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:51 schreef Karzeuler het volgende:
Blue Diamonds?
Mooi hè! Het heeft iets libertarisch, zelfs!quote:Op m'n merrie in de prairie
Van 't west Amerika
Wil ik juichen, wil ik zingen
Voor de vrijheid, tralalalala
Klinkt m'n lied over de velden
O, dan voel ik mij oke
En m'n merrie, in de prairie
Hinnikt dapper met mij mee
Tralala, lala, tralala
In 't hartje van Amerika
Tralala, tralala, tralala
In 't hartje van Amerika
Nee, The Butterflies zijn het niet. Die zongen:quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:05 schreef Karzeuler het volgende:
Oja, de Butterflies!
Nederlandse variant op de Everly Brothers, die zes jaar lang redelijk veel succes heeft (tussen 1957 & 1963). Bestaande uit de broers Luc en Godert Van Colmjon
quote:
Willem word wakker, Willem
Zo klonk 't vannacht om een uur
Aan de andere kant van de muur
Het was de bange stem van de vrouw van onze linkerbuur
Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
Wat is dat voor 'n vreemd geluid
Willem kom je bed toch uit
'k Hoor gestommel in de gang
Ik ben zo vrees'lijk bang
Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
Daarna was 't een kwartier benauwend stil
Maar plots klonk door de nacht een rauwe gil
Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
Ik hou 't niet uit
Maar Willem gaf geen draad
De buurt was ten einde raad
Men sprong uit bed en weldra klonk het door de hele straat
Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
Van de hele trammelant
Kwamen stukken in de krant
Willem werd beroemd
Want nu zingt heel 't land
Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
Toe Willem word wakker
Toch niet die twee van Katinka?quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:11 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Volgens mij zijn het De Spelbrekers.
Heel goed, Batuwu.quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:11 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Volgens mij zijn het De Spelbrekers.
Toen hadden we nog eens normen en waarden!quote:Elke morgen om half negen
Komen wij Katinka tegen
Rode muts, een blonde lok
Helgeel truitje, blauwe rok
Maar ze trippelt zwijgend naast haar ma
Daarom zingen alle jongens haar verlangend na
refr.:
Kleine kokette Katinka
Kijk nou eens 1 keertje om
Stiekempjes over je schouder
Je ma ziet het toch niet dus kom
Kleine kokette Katinka
Ben je verlegen misschien
We willen zo graag nog heel even
Een glimp van je wipneusje zien
Elke morgen zon of regen
Komen wij Katinka tegen
Hakjes tik-tak op de stoep
Korte rok met nauwe coup
Maar haar blik verraad geen nee of ja
Daarom zingen alle jongens haar verlangend na
refr.(2x)
La la la lala la lala
La la la lala la lala
La la la lala la lala
La la la lala la lala
La la la lala la lala
Pffft, een beetje op een jong meisje geilen, zich aan een kort rokje verlustigen en het ouderlijk gezag ondermijnen. Nee, dit zou JP ten strengste afkeuren.quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:16 schreef OllieA het volgende:
Toen hadden we nog eens normen en waarden!
Misschien een ideetje voor de nieuwe show van onze JP?
Kijk es even, als alle jongens a capella verlangend meisjes achterna zouden zingen, in plaats van ze al rappend voor bitch uit te maken, dan zou Nederland er toch weer een stukje mooier uitzien, toch? Niet?quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Pffft, een beetje op een jong meisje geilen, zich aan een kort rokje verlustigen en het ouderlijk gezag ondermijnen. Nee, dit zou JP ten strengste afkeuren.
Wat een rijk repertoire hadden die Spelbrekers toch!quote:refr.:
O, wat ben je mooi
O, wat ben je mooi
Dat heb ik in jaren niet gezien
Zo mooi, zo mooi
O, wat ben je mooi
O, wat ben je mooi
Dat heb ik in jaren niet gezien
Zo mooi, zo mooi
Een man ging eens uit vissen
Een wormpje aan z'n haak
Toen ging z'n dobber onder
Hij sloeg en het was raak
Hij trok met al zijn krachten
Wat haalde hij er uit
Een zeemeermin kwam boven
Verwonderd riep hij luid
refr.
Een vrouw van tachtig jaren
Die deed een schoonheidskuur
Ze wou haar lijn bewaren
't Was pijnlijk en ook duur
Ze ging stok-oud naar binnen
Met rimpels in haar huid
Ze kwam als bakvis buiten
En opa brulde luid
refr.
Een jongen en een meisje
Die liepen in de wei
Hij sprak vol zelfvertrouwen
"Hou je maar vast aan mij"
Er was een kikkerslootje
Daar viel die jongen in
Hij kwam bemodderd boven
En zij riep: Lieveling
refr.
Twee vrienden gingen samen
Aan 't boksen voor de grap
't Begon met lichte tikjes
Daarna een harde klap
Sportief brak men toen ribben
En beet elkaar in 't oor
Aan 't einde van de stoeipartij
Riep het publiek in koor
Het zou de participanten in dit draadje goed doen als zij hun respectievelijke toeschrijvingen vanuit hun werkelijkheidsbelevingen eens zouden bezien zonder de roze sentimentaliseringsbril die hen belemmert de noodzaak te bevatten van een overgang naar een participatiesamenleving.quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:28 schreef OllieA het volgende:
Kijk es even, als alle jongens a capella verlangend meisjes achterna zouden zingen, in plaats van ze al rappend voor bitch uit te maken, dan zou Nederland er toch weer een stukje mooier uitzien, toch? Niet?
Terug naar de fifty's, zeg ik altijd maar.
Maak van "sentimentaliseringsbril" "ressentimentaliseringsbril", voeg nog iets met trivialiseren toe, en je hebt een perfect sjunisme.quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Het zou de participanten in dit draadje goed doen als zij hun respectievelijke toeschrijvingen vanuit hun werkelijkheidsbelevingen eens zouden bezien zonder de roze sentimentaliseringsbril die hen belemmert de noodzaak te bevatten van een overgang naar een participatiesamenleving.![]()
Geen idee wat het betekent, maar dit soort gebrabbel kom ik altijd tegen als het over Balkenende gaat, dus het zal wel zo horen.
Ja inderdaad, Joannes Corvinus, de zoon van Koning Mattheus Corvinus. Op de afbeelding zie je hoe hij Wenen binnenkomt.quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:25 schreef pyl het volgende:
Joannes Corvinus.
Dat weet toch iedereen, heer Sportsquote:Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe...
Ik ook?quote:Op woensdag 8 september 2004 09:07 schreef Parabola het volgende:
en ook gij, Gellius, hebt het ongetwijfeld in uw kast staan.![]()
Het zou mij vies tegenvallen als u dat -inderdaad Nederlandstalige- boekje niet in de kast had, heer pyl.quote:Op woensdag 8 september 2004 09:13 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik ook?
En is dat boekje in het Nederlands geschreven?
Kast, bureau, het is om het even.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:15 schreef pyl het volgende:
Ik pak mijn Woordenlijst Nederlandse taal (het Groene Boekje), dat ik trouwens niet in de kast maar, zoals het hoort, op mijn bureau heb staan (!) en zie daarin dat de leidraad is geschreven door Jan Renkema. Is dat 'm?
Grrrmbl,quote:Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef Gellius het volgende:
U hebt het gepresteerd nog verder dan de waarheid te zitten dan onze huis boter-aaier Beeer, P!
Mijnheer is wel een schepper, maar geen vertolker.
neen, heer 'ius, laten we de zaken niet omdraaien. Het gaat er in deze topic om dat we een naam raden naar aanleiding van een plaat, niet omgekeerd. Als u het omgekeerde spel wilt spelen, opent u dan gerust een topic van die aard, wellicht kom ik dan een rondje deelnemen.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:32 schreef Gellius het volgende:
Die meneer ken ik niet. Doe eens een plaatje?
NYC als in New York Citizen?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is NYC.
een laagje tussen het scheppen en de beeldenquote:Op donderdag 9 september 2004 10:16 schreef Gellius het volgende:
Nee-nee, mijnheer schept beelden op een andere manier. Performances en installaties zijn allemaal wel een erg voorspelbaar en direct. Mijnheer plaatst een laagje tussen het scheppen en de beelden.
Deze mijnheer?quote:Op donderdag 9 september 2004 10:33 schreef Parabola het volgende:
Het zou natuurlijk Dimitri Hadzi kunnen zijn.
quote:
zijn werk:quote:born New York City
Professor Emeritus, Harvard University 1989 -
Education:
Graduated with Honors from The Cooper Union, New York City 1950
Polytechnion, Athens, Greece, 1950-51
Belle Arte, Rome, Italy 1952-53
Honors, Awards (selected):
Fullbright Fellow, Athens, Greece, 1950-51
Louis Comfort Tiffany Award, 1954
John Simon Guggenheim Foundation Fellowship, 1957
Resident, American Academy in Rome, 1974
Fellow, American Academy of Arts and Letters, 1983
St. Gaudens Award, The Cooper Union, 1987
Member, National Academy of Design, 1997
Komkom, gun heer Whitustrated zijn tussenplaatje van Charles Baudelaire.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:28 schreef pyl het volgende:
Zeg Sports, even voor de goede orde: die meneer van Gellius is nog niet geraden hoor!
Precies, ik heb met opzet een haast beledigend eenvoudig te raden plaatje gekozen.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:44 schreef Parabola het volgende:
[..]
Komkom, gun heer Whitustrated zijn tussenplaatje van Charles Baudelaire.
quote:Op donderdag 9 september 2004 11:44 schreef Parabola het volgende:
Komkom, gun heer Whitustrated zijn tussenplaatje van Charles Baudelaire.
Ware het niet dat het John Cassavetes is.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:28 schreef Parabola het volgende:
Eigenlijk kan het alleen Elia Kazan nog maar zijn.
Kijk. Aanschouw. Dit is wat we bedoelen met "klasse". Hoewel in de goeie ouwe tijd Ollie dit antwoord natuurlijk onmiddellijk na mijn plaatsen had geplaatst, maar goed. De goeie ouwe tijd is nooit nu, per definitie.quote:Op donderdag 9 september 2004 22:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ware het niet dat het John Cassavetes is.![]()
Ja meneer.quote:Op donderdag 9 september 2004 22:46 schreef Gellius het volgende:
Nee man! Had die Griekse ouders?!
Blote meisjes ken ik niet.quote:Op donderdag 9 september 2004 22:50 schreef Gellius het volgende:
Nu heb ik mezelf gedeprimeerd. Iemand die even een plaatje van een lief bloot meisje van rond 1890 wil plaatsen? Daar knap ik altijd reuze van op.
Lijkt me een typisch gymnasiummeisje, idd. Frêle, tikje nuffig en traag enzovoorts. Erotisch nogal neurotisch, want ze wilde niet trouwen voordat haar longetjes in orde waren. Kortom: een lekker ding.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:03 schreef Gellius het volgende:
Ze heeft mooie blote narcissen bij zich staan, in ieder geval. Dat is ook fleurig. Ik ben er vrij zeker van dat deze, ondanks de wat schalks-volkse glimlach, duiden op een verkrampte erotiek.
Gymnasiummeisje?
beeer, beeer, beeer, kan je dan enkel maar aan seks denken?quote:Op donderdag 9 september 2004 23:23 schreef beeer het volgende:
Geen nood, Ollie. Ik ben er immers nog.
Hmmm... erotisch; longen in orde: dit is zeker de eerste vrouw die een varkenslong in zich getransplanteerd kreeg?
Laat ik hier nou eens niet voor de hand liggend op reageren, beeer, masochist dat je me daar bent.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:36 schreef beeer het volgende:
Nou dan raad ik niks meer.
Kijk, Gellius wilde een blote deerne uit 1890 of daaromtrent. Nou deze juffrouw was gegarandeerd bloot in 1890. Over andere jaren kan ik niks met zekerheid zeggen.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:45 schreef beeer het volgende:
Geef es een briljante hint, Ollie. Was ze danseres? Werd ze nog wel eens geexecuteerd vanwege wederrechtelijke internationale informatieuitwisseling of zo? Zong ze? Of testte ze bedden uit voor de regionale meubelboulevard?
Dat was geen beeldhouwer maar een regisseur. (Gellius is soms wat subtiel in zijn hints) En wel John Cassavetes. Lees het maar even na.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:51 schreef Karzeuler het volgende:
Ik kan 't nu ff niet meer volgen. Is die beeldhouwer met Griekse ouders nu wel of niet geraden?
Toevallig niet, nee.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:13 schreef beeer het volgende:
Boek? Ging dat boek toevallig niet over de Ierse keuken?
Hahahaha. Hotze de Roos is het zeker niet, maar de associatie is zo fraai, dat ik je hierbij een roodkoperen fluit van verdienste uitreik.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:23 schreef beeer het volgende:
Hmm Hotze de Roos is het zeker niet na een ingrijpende operatie. Hmm schip hmm.
Bij iets geks inbrengen denk ik altijd aan heel iets anders. (Mwoehaha.)quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:32 schreef pyl het volgende:
Laat ik eens iets geks inbrengen: Agatha Christie?
Waarom zonder dollen? Alsof er hier gedold wordt, zeg. Ik zit me daar een stel brlijante hints weg te geven en dan wordt ik van dollen beschuldigd. Het is fraai.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:35 schreef NoSigar het volgende:
Eventjes zonder dollen: was ze Brits of Amerikaans?
Eh nee dank je. Von Briessen heeft er al aangezeten en ik weet niet waar die geweest is.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hahahaha. Hotze de Roos is het zeker niet, maar de associatie is zo fraai, dat ik je hierbij een roodkoperen fluit van verdienste uitreik.
[afbeelding]
Há een kenner.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:43 schreef OllieA het volgende:
Nee, niet Agatha Christie. Ik zei toch dat ze een boek heeft geschreven! Dat kun je van Christie niet zeggen.
Ach, types als ik komen die verkrampte erotiek eigenlijk in alle landen tegen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:43 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ze was natuurlijk Amerikaans, dat zie je zo aan haar verkrampte erotiek, toch?
quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:54 schreef BwennieBren het volgende:
Katherine Anne Porter
Doe maar wel, deze is speciaal voor pyl, niet exclusief voor pyl.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:53 schreef Gellius het volgende:
O, het is Pyl zijn meisje.. Ik zal me er maar niet mee bemoeien.
Amerikaans was zij al recht, pionieren deed zij hooguit op haar vakgebied. Bovendien, waar een wil is, is een pad.quote:Op vrijdag 10 september 2004 10:58 schreef Gellius het volgende:
Hm. Ze oogt vrij zelfverzekerd en in het geheel niet verkrampt, dus het kan onmogelijk een gymnasiummeisje zijn. Het is natuurlijk jammer dat ze geen paden vond, maar misschien was dat omdat er nog geen paden waren om te vinden. In concludeer derhalve dat dit een stoere amerikaanse pioniersvrouwe betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |