abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21525799
Met de search vond ik nog geen eerder topic. Vandaar een geheel nieuw en centraal topic.

In dit topic kun je al je vragen kwijt aangaande het onderwerp in de topictitel. Of er ook antwoorden komen dat is afhankelijk van de input van mij en andere enthousiaste gebruikers

Binnenkort komt ook Windows XP Media Center 2005 uit met wat nieuwe mogelijkheden zoals een optie voor 2, of misschien wel meer, tv tuners. Op die manier kun je één net opnemen en een ander net kijken.

Momenteel is er in Nederland nog geen officiële televisie programmagids voor Media Center, maar via een programma van Oabsoftware is dit redelijk makkelijk toch voor elkaar te krijgen. Meer informatie hierover op: http://mceguider.oabsoftware.nl.

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx
http://www.thegreenbutton.com
http://www.xpmce.com/

Ik gebruik momenteel Windows XP Media Center 2004 en vind het erg handig. Live televisie, DVD, CD, MP3/WMA en foto's allemaal te bedienen via PC met Televisie interface en afstandsbediening.

Het Media Center programma draait op een normale Windows XP versie zodat je ook gewoon andere applicaties kunt draaien, zoals spelletjes of een internet browser. Er komen ook plug-ins voor Media Center beschikbaar die via de Media Center interface en de afstandsbediening toegankelijk zijn

Het mediacenter is aangesloten op m'n Sanyo PLV-Z2 via een DVI connector en via S-video op een 72cm Sony televisie. De gebruikte videokaart is een Nvidia Geforce FX 5200 en de gebruikte TV kaart is een Hauppauge PCI PVCR 250.

Audio moet ik nog digitaal aansluiten, maar volgens mij heeft de standaard SoundMax geluidskaart in m'n Dell Dimension 4600 daar geen mogelijkheden voor. Iemand hier andere ervaringen mee of kan iemand een geluidskaart aanraden die makkelijk op een DTS receiver is aan te sluiten ?

Ook zoek ik nog een hoge kwaliteits inbouw DVD player/recorder en een zo snel mogelijke IDE harde schijf die nog stil is ook . Iemand (een) tip(s) ?

[ Bericht 6% gewijzigd door het_fokschaap op 25-08-2004 02:13:29 ]
pi_21528792
Iemand tips aangaande de zaken die ik nog zoek ?

Ook zoek ik nog een hoge kwaliteits inbouw DVD player/recorder en een zo snel mogelijke IDE harde schijf die nog stil is ook .
pi_21535174
Is dat nu een andere versie van windows of een add on zoals windows plus toendertijd ?
pi_21536642
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 15:36 schreef tazmanian het volgende:
Is dat nu een andere versie van windows of een add on zoals windows plus toendertijd ?
het is naar mijn weten alleen verkrijgbaar als complete windowsversie. het mediacenter gedeelte is wel een soort van shell op Windows XP, maar deze is (nog?) niet apart verkrijgbaar.
pi_21537250
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:47 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is naar mijn weten alleen verkrijgbaar als complete windowsversie. het mediacenter gedeelte is wel een soort van shell op Windows XP, maar deze is (nog?) niet apart verkrijgbaar.
Ik had inderdaad de info ook al verkregen dat het gebouwd is op winXP pro en wat add ons

ik ben hem al aan het eeeeehhhhhhh kopuH
pi_21537458
momenteel heb ik wel een probleempje met hakkelende beelden ik denk dat het door m'n harde schijf komt omdat live tv vanaf je harddisk gestreamed wordt, vandaar ook dat je live tv kunt pauseren. heb al twee verschillende mpeg2 decoders gebruikt, maar dit blijft.

dus zoals in mijn eerdere post al gevraagd ? iemand tips voor een snelle en stille HD ?

mijn wensen voor nieuwe versies zijn: in MCE 2005 twee tuners dus graag ook mogelijkheid tot twee beelden naast elkaar, PiP etc..
pi_21582833
ik heb nu een Nvidia FX 5200 in m'n Media Center zitten. Van anderen hoor ik dat ik deze beter kan vervangen door een 5700 omdat het haperen van het beeld dan verdwijnt, wat nu erg vervelend is.

Iemand ervaring met deze chipset in een Media Center ?
pi_21582882
Het ligt wss aan de softwarematige decoders die je gebruikt.
Probeer eens een videokaart met een ingebakken encoder.
pi_21584661
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:06 schreef Dementor het volgende:
Het ligt wss aan de softwarematige decoders die je gebruikt.
Probeer eens een videokaart met een ingebakken encoder.
thx ! ik kan eigenlijk niet vinden of die 5200 dat nou niet heeft en de 5700 dan wel

voorlopig heb ik m'n resolutie even teruggebracht van 1024X768 naar 800X600. even zien of dat helpt. zo ja, dan moet het eigenlijk wel aan die kaart liggen.
pi_21857273
inmiddels m'n 5200 te koop gezet, voor evt. geinteresseerden, zie [TK] Nvidia FX 5200

haperingen in beeldverwerking zijn nu verdwenen gelukkig, ook op 1024x768

heb ook m'n geluidskaart een upgrade gegeven, is nu een SB Audigy. Nu dus ook Dolby Digital en DTS geluid bij afspelen van DVD's.

Nu alleen dus nog een goede inbouw DVD speler/recorder die niet onder doet voor een normale DVD speler. Iemand nog tips ?
  maandag 3 januari 2005 @ 19:18:43 #11
43876 RIQY
Grudge Will Take You ! ! !
pi_24377092
kun je windows media center eigenlijk ook op je pc draaien als je geen tv kaart en/of afstanbediening hebt
Copyright © by Riqy