abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:20:51 #76
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_22905542
Hey, lieve Logician, mijn post was voor de topicstarter bedoeld... echt niet voor jou...
Van jouw weet ik maar al te goed hoeveel moeite je doet en hebt gedaan.... voor alle kids
niets dan respect voor je!!
Shaven..... not furred
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:42:58 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22913019
Ik heb alle ge-editte posts maar even verwijderd, want een hele pagina met edits doet het topic ook geen goed.
En weer on-topic verder.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 00:02:25 #78
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_22923680
Ik bedenk me net Logician.... PDD en Asparger liggen heel dicht bij elkaar... waar Tom zijn voordeel van heeft, kan Chavez wel eens plagen
Shaven..... not furred
pi_22927992
Mijn dochter van bijna 10 is op het randje van hoogbegaafd. Is met testen bewezen, zowel IQ-test als EQ -test. Uit de EQ test blijkt dat ze daarin achter loopt, wat meer kinderen met een hoog IQ hebben. maar omdat zij dus een flink stel hersen heeft, maar emotioneel dingen niet weet op te lossen, krijg je dus veel problemen met haar. Zij kan b.v. het onderscheid tussen een volwassenen en een kind niet maken als ze tegen je praat. Met als gevolg dat ze als een proffesor tegen haar klasgenoten praat en tegen ons alsof we haar vriendjes zijn. Ondanks alle problemen die ze gehad heeft, heeft ze altijd een perfect rapport gehad. zit me te bedenken dat ik dit al eens een keer neer gezet heb, weet alleen even niet waar
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 10:08:27 #80
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22928598
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 09:24 schreef Anitra het volgende:
Mijn dochter van bijna 10 is op het randje van hoogbegaafd. Is met testen bewezen, zowel IQ-test als EQ -test. Uit de EQ test blijkt dat ze daarin achter loopt, wat meer kinderen met een hoog IQ hebben. maar omdat zij dus een flink stel hersen heeft, maar emotioneel dingen niet weet op te lossen, krijg je dus veel problemen met haar. Zij kan b.v. het onderscheid tussen een volwassenen en een kind niet maken als ze tegen je praat. Met als gevolg dat ze als een proffesor tegen haar klasgenoten praat en tegen ons alsof we haar vriendjes zijn. Ondanks alle problemen die ze gehad heeft, heeft ze altijd een perfect rapport gehad. zit me te bedenken dat ik dit al eens een keer neer gezet heb, weet alleen even niet waar
wordt daar nog wat aan gedaan anitra?
pi_22932368
leg eens uit basterhost?
pi_22935454
Momenteel helemaal niks dankzij de geweldige jeugdzorg in Nederland
Het enige wat ik kan blijven doen is Djen achter haar kont aan blijven zitten zoals vandaag. Het is weer compleet mis en moet me erg inhouden om niet uit mijn vel te springen. Waarom kan een kind met zoveel hersens niet nadenken? Niet doen wat er gevraagd word? Blegh, heb het gewoon even gehad met dat inteligent zijn, ik wil gewoon dat mijn kind een kind kan zijn, maar dat gaat niet echt........
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:38:15 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22936531
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:46 schreef Anitra het volgende:
Momenteel helemaal niks dankzij de geweldige jeugdzorg in Nederland
Het enige wat ik kan blijven doen is Djen achter haar kont aan blijven zitten zoals vandaag. Het is weer compleet mis en moet me erg inhouden om niet uit mijn vel te springen. Waarom kan een kind met zoveel hersens niet nadenken? Niet doen wat er gevraagd word? Blegh, heb het gewoon even gehad met dat inteligent zijn, ik wil gewoon dat mijn kind een kind kan zijn, maar dat gaat niet echt........
jeugdzorg is regiogebonden. ik heb gelukkig geen klagen over de jeugdzorg hier. ze nemen luca's problemen erg serieus en er wordt ook met spoed actie ondernomen.
bij jeugdzorg zuidholland ben ik na een jaar zeuren, nog niet doorgedrongen en dat heb ik nu dan ook maar opgegeven. dan toch niet.
maar als ik jou was zou ik gewoon blijven proberen of desnoods iets via de huisarts proberen te forceren. ze zouden verdorie blij moeten zijn met een moeder die zo voor het belang van haar kind staat.
pi_22936583
sterkte Anitra.
pi_24848380
Het heeft even geduurd, maar we hebben wat test uitslagen binnen.

De juf van Tom (bijna 2,5jr) heeft vanmorgen de uitslagen van 3 v.d 4 cito toetsen die ze bij hem zou afnemen gegeven, (dit gebeurde nadat een arts van het consultatie bureau opperde dat hij wel heel erg bij de tijd was, en dat het misschien een idee was hem wat testjes te laten doen om te kijken hoe ver hij dan voor liep, zie voorgaand in dit topic). Eentje was voor taal voor kinderen v.a3jr en daar heeft hij een A score, en de andere was ook voor taal maar dan voor kinderen v.a 3,5jr en daar heeft hij ook een A score, dan was er nog een voor kinderen v.a 3,5 jr over begrippen en daar had hij een B score, nu gaan ze nog een andere toets doen ze zegt dat het wel in op die lijn zit van (hoog) begaafd.. ik ben best benieuwd naar de uitslag van de laatste test, het stomme is dat ik nooit extra met hem met woordjes oid bezig ben, (en ben dit ook niet van plan, laat maar lekker kind zijn) maar ik ben stiekem wel trots op mijn kleine mannetje

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2005 15:07:22 ]
pi_24859744
Logician,
Ik ben vandaag wat andere topics aan het bekijken. Ik ben je al op een paar andere tegen gekomen. Langzaam krijg ik de indruk dat je het best moeilijk hebt. Ik wil toch ook even reageren. Onze Bart heeft ook vrij jong testen gehad. Men dacht toen dat hij wel eens hoog-begaafd kon zijn. Hij verveelde zich en hield niet van herhaling. Ook zijn taalgebruik was erg ver vooruit op andere kinderen. Nu jaren later blijkt dus dat hij helemaal niet hoog-begaafd is. Ik weet niet of je het zo nog weet maar Bart heeft PDD-NOS. Lang heeft men gedacht aan Asperger. Dit zijn kinderen die zowiezo met het taalgebruik opvallen. Nu Bart ouder is valt dit bij hem niet meer op. Ook bij de diagnose bij de psychiater werd Asperger op een gegeven moment uitgesloten. Mij werd ooit gezegd dat Bart zijn "gebrek" probeert te verdoezelen door het moeilijke taalgebruik. Nu ik deze berichten heb gelezen komen er allemaal oude herinneringen boven. Ik moet zeggen dat ik nu nooit meer hoor dat hij zo geweldig is met taal. En hoog-begaafd wordt helemaal niet meer gezegd. Over sommige dingen natuurlijk wel. Hij weet alles over de maan, de sterren en dat soort dingen. Maar dat hoort natuurlijk bij zijn diagnose.
Als een kind zich verveelt op de peuterspeelzaal kan het natuurlijk ook liggen aan het feit hoe lang hij er al naar toe gaat. Bij ons mag een kind pas vanaf 3 jaar. Ze maken alles 1 keer mee. Dat is meer als genoeg, vindt men hier. Misschien gaat een kind zich ook vervelen omdat zo'n kind vaak wat oudere kindjes opzoekt. Deze gaan dan ineens naar de Basisschool en er komen hele kleintjes voor terug.
Sterkte allemaal,

Arda
moeder van Bart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')